Jump to content

Pioneer i pierwsze problemy


Recommended Posts

Witam zakupiłem sobie model Pioneer ROplanes ze sklepu ABC-RC model w wersji ARF (kit+silnik) wszystko przyszło zgodnie z tym co zamawiałem

post-12405-0-99243600-1373648748_thumb.jpg

 

Regulator ESC min 20A

Akumulator lipol

Aparatura min. 4- kanałowa

Odbiornik

miałem z poprzedniego modelu

post-12405-0-09702000-1373649159_thumb.jpg

post-12405-0-45071500-1373649218_thumb.jpg

 

Problem zaczął sie, gdy podłączyłem silnik do regulatora, regulator do odbiornika i wszystko pod akumulator lipo 1500mAh 11,1v silnik pika i nic się nie dzieje, gdy łapię za wał on obraca się z tą metalową osłoną ale strasznie ciężko chodzi, wydaje mi się że jest uszkodzony

I nie wiem czy to ja nie umiem czegoś podłączyć, czy to problem z silnikiem. Proszę o pomoc bo nie wiem czy oddać go na gwarancje

post-12405-0-50617400-1373649845_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 106
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Silniki z tych zestawów są dość mocne i mają silne magnesy także obracają się ciężko (przeskakują pola).

Pikanie to wina braku sygnału czyli jak wyżej - zbindować odbiornik, sprawdzić wtyczki itp.

Link to comment
Share on other sites

Jeżeli aparatura działała w poprzednim modelu nie trzeba bindować.

Sprawdz czy dobrze podłączyłes regulator na 3 kanał (zazwyczaj) i ustaw zakres obrotów tzn gaz z nadajnika max silnik popika potem na dół popika rozłacz odbiornik , gaz na dół i załacz odbiornik powinno działać.

Link to comment
Share on other sites

No właśnie działała i dalej działa przy tamtym modelu 2 rzecz to to ze w odbiorniku nie ma czegoś takiego ja wejścia bind z tym gazem tez nic nie dało dalej nic nie działa ;//

 

przeczytałem gdzieś żeby spróbować podłączyć silnik bezpośredni pod pakiet wtedy dostaje cały "prąd" i powinien kręcić się na maksymalnych obrotach wiec tak uczyniłem i mój silnik robi 2 mocne szarpnięcia jeden w prawo drugi chyba w lewo i nic się dalej nie dzieje jak myślicie powinienem go oddać do sklepu ? czy jest możne jeszcze coś co robię nie tak ?

Link to comment
Share on other sites

Jeżeli dalej dzała z 2 gim modelem to nie musisz bindowac (problem z głowy)

 

Co do podłączenia silnika bezpośrednio pod pakiet to zły pomysł . To silnik 3 fazowy w ten sposób możesz go spalić .

 

Sprawdż na którym kanale masz podpięty regulator w 2 gim modelu i do tego gniazda podłacz regulator załącz nadajnik z pełnym wychyleniem drążka gazu , załącz zasilanie regulatora ,silnik powinien pikać po 3 sek daj drążek gazy w dolne położenie znowu zacznie pikać jak skończy wyłącz wszystko .

 

Załącz nadajnik drążek gazu na doł i załącz zasilanie odbiornika powinno działać.

 

Pamietaj o kolejności załaczamy nadajnik potem odbiornik - wyłaczamy najpierw odbiornik potem nadajnik .

Link to comment
Share on other sites

A więc podłączam regulator do odbiornika tak jak w drugim modelu, podłączam silnik następnie włączam aparature z wychyleniem drążka gazu na maksa, następnie są 3 piknięcia (nadajnik chyba się loguje) po 3 sekundach silnik faktycznie pika, potem drążek gazu na dół, silnik znów pika, odłączam odbiornik następnie apke, potem włączam apke następnie odbiornik dodaje gazu i silnik robi lekkie drgania na początku i dalej nic się nie dzieje.

Link to comment
Share on other sites

z regulatora idą trzy kable do silnika zamień miejscami te dwa zewnętrzne ze soba i spróbuj jeszcze raz .

 

I nic to nie da.

 

Z tego co piszesz wynika, że ciągle wchodzisz w programowanie regulatora.

Znajdz instrukcję regulatora i zobacz co oznaczają te "piknięcia".

 

Ewentualnie sprawdź jeszcze czy w czasie tego pikania chodzą serwa podłączone do innych kanałów odbiornika.

Link to comment
Share on other sites

zamieniałem i zewnętrzne tak jak napisałeś i żółty z czarnym tak jak oznaczyłeś kolorami i niestety dalej nic...

A może przyczyną jest to że na stronce z której zamawiałem źle był podane parametry regulatora jakie powinny być. Mój regulator ma 20A na stronce też tak jest napisane, ale może powinien być np. 30A

 

po podłączeniu wszystkiego( po pikaniu) serwa pracują. Regulator mam z poprzedniej wersji modelu RTF więc tak owej instrukcji nie posiadam

Link to comment
Share on other sites

nie ma znaczenia jkai jest regulator 20 , 30 czy 100A , na każdym silnik musi ruszyć , tylko jak silnik pobiera więcej niz regulator to latanie na nim skończy się spaliniem regla a dalej nawet samolotu , ale silnik muis ruszyć a nie trykać i pikać, tu barkuje fazy , więc podłącz jakkolwiek jak nie ruszy to zamień zewnętrzne kable jak napisałem nie sugeruj się moimi wymyślonymi kolorami .

Link to comment
Share on other sites

Sprawdź jaki masz ustawiony timing w ESC i czy jest zgodny z Twoim silnikiem. Kolega miał podobny problem, po zmianie timingu działa super.

 

Wysłane z mojego GT-N7000 za pomocą Tapatalk 4

Link to comment
Share on other sites

Tak ESC to regulator, sprawdź w instrukcji jak go programować powinno być tam wszystko opisane. Dla mnie najlepsze są te regulatory, które można programować za pomocą karty lub przez połączenie z PC, Twojego niestety nie znam.

 

Wysłane z mojego Transformer Prime TF201 za pomocą Tapatalk 4

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Regulator wymieniłem na nowy, tamten prawdopodobnie był uszkodzony. Teraz wszystko jest ok z tym, że po włączeniu silnika na najwyższe obroty po 5-10 sek. silnik sam zwalnia tak, jakby kręcił się na 30% gazu i samolot opada. Moje pytanie zatem, jakie ustawienia regulatora trzeba zmienić żeby silnik sam nie zwalniał?

i tak przy okazji gdzie znajduje się środek ciężkości w tym modelu (w instrukcji nic nie ma na ten temat)?

Link to comment
Share on other sites

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.