Skocz do zawartości

Wyważenie samolotu


arti05051971
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie modelarze mam pytanie do szpeców wyważania modelów samolotów - mianowicie chodzi mi o to że - gdy samolot podczas lotu pikuje dziobem do ziemi - to gdzie mam dołożyć balast ? proszę o jasną odpowiedz - nadmieniam że jestem początkującym modelarzem i dopiero wszystko zaczynam powoli ogarniać. Z góry dziękuje za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Na tył lub zamiast dokładania balastu przesunąć wyposażenie i pakiet na tył (nie dosłownie a przesunąć w kierunku tyłu). Dobrze masz ustawiony SW ? Jak się model zachowuje na połowie i na maksymalnym gazie ? Czy na maksymalnym gazie pompuje, zadziera ostro w górę czy musisz ostro ciągnąć SW żeby w ogóle się wznosił ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pełnym gazie nie sprawdziłem raczej na średnim i słabym . Na pełnym się bałem ze względu na jego niestabilność - wydaje mi się że to kwestia wuważenia - tylko jak z tym balastem dodać na tył cz na przud bo w końcu nie wiem . Adam napisał że na dzów ? A idfx napisła że na ogon ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak piszemy bo obaj nie wiemy o co konkretnie chodzi i bez urazy, ale proponuję sprawdzić pisownię lub chociaż składnię przed naciśnięciem "Napisz". Sprecyzuj o co konkretnie chodzi to z chęcią pomożemy a na razie nie wiadomo czy w ogóle trzeba dokładać jakiś balast czy problem leży w czymś innym, np. kącie zaklinowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sory za pisownię - piszę z komórki.

idfx dzięki wielkie za pomoc.

Wyczytałem gdzieś na forum że np. jak samolotu pikuje to balast powimien być dołożony na dzób.

A wydawało mi się że powinien być dodany na ogon samolotu.

Co do silnika a reczej zaklinowania konta silnika jest ok.

Zaóważyłem że podczas lotu czy to na wolnym gazie czy na szybszym samolot pikuje jednakowo.