arti05051971 Posted July 30, 2013 Share Posted July 30, 2013 Panowie modelarze mam pytanie do szpeców wyważania modelów samolotów - mianowicie chodzi mi o to że - gdy samolot podczas lotu pikuje dziobem do ziemi - to gdzie mam dołożyć balast ? proszę o jasną odpowiedz - nadmieniam że jestem początkującym modelarzem i dopiero wszystko zaczynam powoli ogarniać. Z góry dziękuje za pomoc. Link to comment Share on other sites More sharing options...
idfx Posted July 30, 2013 Share Posted July 30, 2013 Na tył lub zamiast dokładania balastu przesunąć wyposażenie i pakiet na tył (nie dosłownie a przesunąć w kierunku tyłu). Dobrze masz ustawiony SW ? Jak się model zachowuje na połowie i na maksymalnym gazie ? Czy na maksymalnym gazie pompuje, zadziera ostro w górę czy musisz ostro ciągnąć SW żeby w ogóle się wznosił ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adam P. Posted July 30, 2013 Share Posted July 30, 2013 Tzn. po zanurkowaniu nie wyrównuje lotu tylko utrzymuje albo pogłębia? Wtedy trzeba więcej balastu na dziób. Link to comment Share on other sites More sharing options...
arti05051971 Posted July 30, 2013 Author Share Posted July 30, 2013 Ustawienie SW. jest OK. Po zanurkowaniu samolot pogłębia lot ku ziemi i muszę dość sporo wychylać SW. .by go poderwać Jest bardzo nie stabilny podczas lotu po wychyleniu SW. leci ku górz jak wyrównam SW. pokuje ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
idfx Posted July 30, 2013 Share Posted July 30, 2013 Jak się w takim razie zachowuje na pełnym gazie i jak gdy w locie poziomym wyłączysz gaz ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
arti05051971 Posted July 30, 2013 Author Share Posted July 30, 2013 Na pełnym gazie nie sprawdziłem raczej na średnim i słabym . Na pełnym się bałem ze względu na jego niestabilność - wydaje mi się że to kwestia wuważenia - tylko jak z tym balastem dodać na tył cz na przud bo w końcu nie wiem . Adam napisał że na dzów ? A idfx napisła że na ogon ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
idfx Posted July 30, 2013 Share Posted July 30, 2013 Tak piszemy bo obaj nie wiemy o co konkretnie chodzi i bez urazy, ale proponuję sprawdzić pisownię lub chociaż składnię przed naciśnięciem "Napisz". Sprecyzuj o co konkretnie chodzi to z chęcią pomożemy a na razie nie wiadomo czy w ogóle trzeba dokładać jakiś balast czy problem leży w czymś innym, np. kącie zaklinowania. Link to comment Share on other sites More sharing options...
arti05051971 Posted July 30, 2013 Author Share Posted July 30, 2013 Sory za pisownię - piszę z komórki. idfx dzięki wielkie za pomoc. Wyczytałem gdzieś na forum że np. jak samolotu pikuje to balast powimien być dołożony na dzób. A wydawało mi się że powinien być dodany na ogon samolotu. Co do silnika a reczej zaklinowania konta silnika jest ok. Zaóważyłem że podczas lotu czy to na wolnym gazie czy na szybszym samolot pikuje jednakowo. Model to Seagull Edge 540 ARF http://www.rc4max.com/edge_540_%2846-55%29,1659,21478.html A tak wygląda u mnie model samolotu - http://postimg.org/image/a6awk7vm3/full/ Zamontowałem silnik ASP 46A II. pojemność 7.45 cm3. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcin K. Posted July 30, 2013 Share Posted July 30, 2013 Przesun wyposażenie na tył. Zaczynając od pakietu. Zmierza 1/3 cieciwy(szerokości) pata, przy kadlubie. W 1/3 długości cieciwy od natarcia jest srodek ciężkości. W tym miejscu podeprzyj samolot palcami i staraj się tak ustawić wyposażeni. Żeby mmodel był w poziomie. Jeżeli nie możesz ustawić sc ruszając wyposażenie, to wtedy dokladaj ołów. Link to comment Share on other sites More sharing options...
arti05051971 Posted July 30, 2013 Author Share Posted July 30, 2013 Nareszcie odpowiedz konkretna - Marcin wielkie dzięki ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcin K. Posted July 31, 2013 Share Posted July 31, 2013 Zaznacza sobie punkt sc na dole skzydla kropka markerem bo będzie sie przydawac, a nie ma sensu za każdym razem mierzyć. Jeżeli masz model wytrymowany na ziemi, to nie ma bata musi latać. Link to comment Share on other sites More sharing options...
psiwak Posted July 31, 2013 Share Posted July 31, 2013 Ustawienie SW. jest OK. Po zanurkowaniu samolot pogłębia lot ku ziemi i muszę dość sporo wychylać SW. .by go poderwać Jest bardzo nie stabilny podczas lotu po wychyleniu SW. leci ku górz jak wyrównam SW. pokuje ? Jezeli jest tak jak piszesz tzn ustawienie SW jest ok dla lotu poziomego a jak nurkujesz to jeszcze bardziej model poglebia (sam nie wychodzi z nurkowania przy sterach na neutrum) oraz dodatkowo model jest bardzo nerwowy to nic innego dla mnie jak zbyt tylne wychylenie. Tylne polozenie SC objawia sie miedzy innymi takim zachowaniem. Moim zdaniem koledzy blednie doradzaja tobie przesuwanie osprzetu na tyl ktore to spowoduje dalsze przesuniecie do tylu SC. Zanim zaczniesz latac to zmierz aktualne polozenie SC porownaj go z dokumentacja modelu przeczytaj o regulacji modeli - tak zeby miec swiadomosc tego o czym sie pisze. Pamietaj zbyt przednie polozenie SC najogolniej piszac moze grozic tylko brakiem SW (momentu pochylajacego), tylne brakiem statecznosci co jest grozniejsze Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcin K. Posted July 31, 2013 Share Posted July 31, 2013 Z tego co zumialem z problemu to lotu poziomego należy zaciągnąć wysokość. Czyli przy neutrum pikuje. Sc na tyl. Wywaz jak ci pisałem wyzej a model będzie latał. Tylko wywazaj bez paliwa! Będzie pan zadowolony! Link to comment Share on other sites More sharing options...
psiwak Posted July 31, 2013 Share Posted July 31, 2013 Czytajac ten watek juz wiem dlaczego lekarze nie maja prawa leczyc zdalnie I oby jak najdluzej Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adam P. Posted July 31, 2013 Share Posted July 31, 2013 Ustawienie SW. jest OK. Po zanurkowaniu samolot pogłębia lot ku ziemi i muszę dość sporo wychylać SW. .by go poderwać Jest bardzo nie stabilny podczas lotu po wychyleniu SW. leci ku górz jak wyrównam SW. pokuje ? Jeśli tak jest to powinieneś dodać balastu na dziób. Link to comment Share on other sites More sharing options...
arti05051971 Posted July 31, 2013 Author Share Posted July 31, 2013 No i znowu zgłupiałem - na dzób czy na ogon ? Mimo wszystko dzięki za pomoc. Link to comment Share on other sites More sharing options...
psiwak Posted July 31, 2013 Share Posted July 31, 2013 Jezeli model jest wg Ciebie zbyt nerwowy, przy jakies ustalonej predkosci potrafi leciec nie wznoszac sie i opadajac a przy nurkowaniu i sterach w neutrum poglebia jeszcze bardziej tzn ze SC jest zbyt tylny i trzeba dolozyc na dziob. Ale to wszytko jest wg tego co sie domyslamy bo nie opisujesz swojego problemu dokladnie Link to comment Share on other sites More sharing options...
cZyNo Posted August 1, 2013 Share Posted August 1, 2013 Jeśli tak jest to powinieneś dodać balastu na dziób. Hmm...ja tam nie jestem pewien A poza tym ten samolot ma silnik? Problem występuje z lotem na silniku czy przy szybowaniu? Może lepiej zacząc od początku i po kolei. No dobra - doczytałem i wiem co to za model a poczytaj tu: http://www.modelarz.one.pl/porady-modelarskie/przedszkole-rc/jak-zaczac-latac-modelami-rc-cz17/ - w sumie dla poczarkujących całkiem zgrabny poradnik pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
rapier Posted August 1, 2013 Share Posted August 1, 2013 Samolot zawsze ma silnik:D Wysyłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
psiwak Posted August 1, 2013 Share Posted August 1, 2013 To jak on bedzie sam latal ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts