ublizzard Opublikowano 4 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2013 Dzisiaj wreszcie udało mi się oblatać mój RWD 5 by Skazoo. Był to mój pierwszy lot w życiu (nie licząc symulatorów). Na pierwszych dwóch filmach miałem ustawiony ciąg na około 2/3 mocy, a na ostatnim dałem prawie na maksa. Pogoda idealna, całkowicie bezwietrzna, a zwalał się na prawe skrzydło, może za mały wykłon silnika? Co do wyważenia poprzecznego (czy podłużnego?) to ustawiłem na 50mm od krawędzi natarcia. Skrzydła bez lotek. Wyposażenie to: EMAX CF2812 śmigło 7x4SF APC Pierwszy kret: -http://www.youtube.com/watch?v=r_S0RMB64_k Drugi: http://www.youtube.com/watch?v=TupekghTWoo Trzeci, tego już nie przeżył: http://www.youtube.com/watch?v=SRdiCRS1UJ4 Po tym krecie kadłub rozleciał się pod przednią szybą, tak więc czeka mnie remoncik. Poproszę o uwagi co zrobiłem źle, a czego nie zrobiłem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 4 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2013 Start 2 i 3 idealny, co zrobiłeś, że samolot przechylił się na prawe skrzydło? Nie dałeś czasem steru kierunku na maks wychylenie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ublizzard Opublikowano 4 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2013 Start 2 i 3 idealny, co zrobiłeś, że samolot przechylił się na prawe skrzydło? Nie dałeś czasem steru kierunku na maks wychylenie? Na sto procent pewności nie mam (nerwy ) ale jeśli już to ster kierunku wychylałem powoli, ale jak zaczął przepadać, to może w panice na max dałem, ale to już i tak za późno było. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 4 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2013 Wg mnie on nie przepadł, wysterowałeś go w ziemię, lub inna okoliczność. Zobacz czy czasem nie masz reversu na sterze kierunku. Zdemontuj podwozie, na tym polu to tylko będzie przeszkadzać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ublizzard Opublikowano 4 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2013 Jak wychylam drążek w lewo, to ster kierunku też idzie w lewo, czyli chyba tak jak powinno. Robercie z twoich poprzednich postów wnioskuję, że nawet jeśli skręcam tylko sterem kierunku to samolot też się przechyla? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 4 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2013 Tak, W odpowiednich warunkach możesz zrobić i koślawą beczkę na sterze kierunku. Ustaw może DR/EXP na kierunku aby delikatniej się wychylał. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dukeroger Opublikowano 4 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2013 a sprawdzales poprzeczne wywazenie? wzglednie w ktora strone i jaki jest wyklon, rozumiem ze model nie ma lotek? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
f-150 Opublikowano 4 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2013 Zbyt duże wychylenia sterów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ublizzard Opublikowano 5 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2013 Wyważenia poprzecznego nie robiłem, ale chyba było ok, bo leciał na początku jak po sznurku. Wykłon był ustawiony w prawo i to dość sporo, tak na oko z 4-5 stopni. Teraz mi się wydaje, że te krety to chyba moja wina. Na symulatorze (RC Desk Pilot) nie było widać tego, że samolot przy wychyleniach steru kierunku przechyla się na skrzydło. Może dlatego, że latałem na nim samolotem z lotkami i bez skosu skrzydeł. Może ktoś ma jakiś model na ten symulator bez lotek i ze skosem skrzydeł? Najprawdopodobniej chciałem zakręcić no i klops. Nie poddaję się. Buduję drugi kadłub, bo w starym zrobiłem kilka błędów konstrukcyjnych i będę dalej startował. p.s. Czy ma ktoś plany podzielone na format A4? Niestety z jakichś powodów nie ma plików pod adresem: http://forumrc.alexba.eu/users/skazoo/rwd/rwd.htm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 5 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2013 Buduj, buduj. Zmniejsz tylko wychylenia powierzchni sterowych. Możesz też zamiast podkładu użyć epp do budowy kadłuba. Koszt nie powinien być duży a kretoodporność znacznie wzrośnie. Skoro uczyłeś się z lotkami to czemu lecisz samolotem ze wzniosem. Nie bój się. Ja poleciałem w pierwszy lot samolotem z lotkami i było ok. Wcześniej oczywiście też potrenowałem na symulatorze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
idfx Opublikowano 5 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2013 Zwróć szczególną uwagę by stateczniki były prawidłowo klejone - pionowy idealnie prostopadle do poziomego, poziomy idealnie równoległy do płatów. Nie martw się o wyważenie poprzeczne, to nie może tak diametralnie wpływać, chyba że na któryś bok będziesz miał doklejony ołów .. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ublizzard Opublikowano 5 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2013 Możesz też zamiast podkładu użyć epp do budowy kadłuba. Koszt nie powinien być duży a kretoodporność znacznie wzrośnie. Skoro uczyłeś się z lotkami to czemu lecisz samolotem ze wzniosem. Już wcześniej kupiłem sobie całe opakowanie szarego depronu 6mm tak więc mam dożo budulca. Co do lotek, to też mam zamiar zrobić z lotkami, ale na razie zostało mi sprawne to ze wzniosem, więc pewnie po wykonaniu kadłuba zrobię kilka lotów z tym skrzydłem. Tego skrzydła ze wzniosem też nie chcę przerabiać, bo nie jest najlepszej jakości (najgorszej też nie ). No jak deproniak zaczął przechylać się odruchowo zacząłem kontrować lotkami Zwróć szczególną uwagę by stateczniki były prawidłowo klejone - pionowy idealnie prostopadle do poziomego, poziomy idealnie równoległy do płatów. Wiem, że to ważne i pilnuję kątów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
302_Osh Opublikowano 5 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2013 Za duże wychylenie steru kierunku i za mała prędkość. Zwróćcie uwagę na drugi filmik, tuż przed zakrętem w prawo samolot zadziera nos do góry (prawdopodobnie pociągnąłeś na siebie elewator, żeby robić wysokość, pół sekundy później bez prędkości dałeś ster kierunku w prawo) Samolot nie szykował się do robienia beczki, tylko bez prędkości przepadł w prawo w dół. Oglądam kolejny raz... Czy przypadkiem nie masz steru kierunku i steru wysokości na jednym drążku? Wygląda tak, jakbyś dał jednocześnie elewator na siebie i kierunek w prawo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andrzej_t Opublikowano 5 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2013 Na obu filmach widać, że gdybyś modelowi nie przeszkadzał to by się spokojnie wznosił w łagodnym lewym zakręcie i by zatoczył wielki okrąg na wznoszeniu. Widać ewidentnie, że chciałes to skręcanie skorygować i wskutek zbyt dużych wychyleń (jak wspomnieli przedmówcy) i nerwów przesadziłeś, kładąc model na prawe skrzydło. Jak odbudujesz model, ustaw sobie D/R na sterach na 50% i startuj z takimi ograniczonymi wychyleniami ale jeśli model po rzucie będzie się zachowywał tak, jak na filmach to zaczekaj ze sterowaniem aż nabierze większej wysokości. Tylko niech tą wysokość nabiera powoli a jeśli będzie zbytnio zadzierał to nie machaj sterem wysokości tylko drążkiem gazu w niewielkim zakresie, żeby wznoszenie nie było zbyt strome. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 5 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2013 p.s. Czy ma ktoś plany podzielone na format A4? Niestety z jakichś powodów nie ma plików pod adresem: http://forumrc.alexb...zoo/rwd/rwd.htm http://www.alexrc.pl/old_files/users/skazoo/rwd/rwd5.pdf Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 5 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2013 Nie potrzeba, ściągnij te drugie plany. W Adobe acrobat reader możesz podzielić sobie na papier jaki masz. https://www.alexrc.pl/old_files/users/skazoo/rwd/rwd5_140x86.pdf Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ublizzard Opublikowano 5 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2013 Zwróćcie uwagę na drugi filmik, tuż przed zakrętem w prawo samolot zadziera nos do góry (prawdopodobnie pociągnąłeś na siebie elewator, żeby robić wysokość, pół sekundy później bez prędkości dałeś ster kierunku w prawo) Czy przypadkiem nie masz steru kierunku i steru wysokości na jednym drążku? Wygląda tak, jakbyś dał jednocześnie elewator na siebie i kierunek w prawo. Brzmi to bardzo prawdopodobnie. Pamiętam, że najpierw chciałem go wprowadzić na wysokość i pewnie za mocno pociągnąłem drążek. stery mam na osobnych drążkach. Na lewym mam ster kierunku i przepustnicę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
302_Osh Opublikowano 5 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2013 Z moich doświadczeń z RWD 5 wynika, że środek ciężkości podawany przez projektanta jest dość umowny. Ja pakuję pakiet najbardziej do przodu jak się da, to RWD ma straszne tendencje do zadzierania do góry. W twoim przypadku tak to wyglądało, lekki ruch wysokością, zadarł do góry, przeciągniecie i na prawo na skrzydło. Zobacz moje boje, na końcu jest filmik z finalnym setupem i kilka podpowiedzi. Jak będziesz odbudowywał przód, laminuj matą. http://pfmrc.eu/index.php?/topic/8776-moj-pierwszy-model-czyli-rwd-5/page__st__400 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi