Skocz do zawartości

Jak skleić uszkodzone płaty .. ;)


idfx

Rekomendowane odpowiedzi

Witam ! Naoglądałem się ostatnio jak znajomi szaleją spalinami, postanowiłem to powtórzyć swoją Cessną .. Już trzeci raz pod rząd poj...ły mi się lejce i zapomniałem, że w locie na plecach SW działa odwrotnie.

 

Efekt dzisiejszych prób: :)

 

1kuq.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

 

Listewka "wzmacniająca" płaty również została uszkodzona.

 

 

ozx6.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

 

Dzwon był konkretny, o dziwo kadłub i silnik cały. Ucierpiały płaty. W jaki sposób skleić to z głową, jedyne co mi przychodzi do głowy to skleić żywicą i dodać pręt węglowy proporcjonalnie długością na obie strony, by nie zakłócić wyważenia poprzecznego. Mam drugie płaty gotowe do lotu, ale nie na tym polega modelarstwo ....

 

Poproszę o podpowiedzi.

 

Pozdrawiam !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żywica to nienajlepszy pomysł. Sztywna i dużo jej wejdzie we wszyskie pory, będzie nieładnie.

Niektórzy na mnie juz za to krzyczeli ale uważam że do tej pianki najlepszy jest jednak klej CA.

Grunt to klejenie a nie "zalewanie" uszkodzonego miejsca. Kilka kropel na całą powierzchnie klejenia, mocny docisk elementów na 2-3 minuty i już jest trwałe i prawie niewidoczne połączenie.

Jak już będziesz miał płat w całości wytniesz sobie dwa rowki w okolicy fabrycznego dźwigara na listewki, pręty węglowe albo jeszcze lepiej wykałaczki szaszłykowe i to też na ODROBINĘ CA można tam wkleić. Wydaje mi się, że z długością wzmocnien nie ma co przesadzać. Po kilka centymetrów w obie strony od miejsca uszkodzenia i latać śmiało.

 

Offftop: Jak spisują się serwa widoczne w płacie? Zakupiłem kilka sztuk takich i nie wiem czy przeznaczyć je do pianek czy możnaby wsadzić do małego laminata.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Offftop: Jak spisują się serwa widoczne w płacie? Zakupiłem kilka sztuk takich i nie wiem czy przeznaczyć je do pianek czy możnaby wsadzić do małego laminata.

 

Serwa możesz śmiało używać w laminatach i to niekoniecznie małych. Bardzo wytrzymałe przekładnie choć obudowy dosyć kruche ale przy takich kretach jak w kombacie to normalne Są głośne ale dobrze trzymają neutrum. Z trzydziestu kilku sztuk wszystkie działają mimo skandalicznego traktowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Serwa faktycznie głośnie, latając 30 metrów nad głową dobrze je słychać, ale jak dla mnie nie ma to żadnego wpływu na latanie a nawet pomagają odnaleźć model w życie ;) Zaliczyły już sporo kraks i sprawują się idealnie.

 

Dzięki Przemku za rady. Postaram się to naprawić z samego rana, dziś już jestem "po grillu" i nie będę psuł bardziej niż się narobiło ;) hehe - "wykałaczki szaszłykowe" :) :) tak dziś zapytałem mamę, gdzie ma te wykałaczki ... sporo zajęło tłumaczenie o co mi chodzi ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że może to być sprawa ziemi w silniku, ale ogólnie coś gruchocze jakby łożysko ucierpiało. Nie odczuwam zmian w locie, sprawdziłem też prąd przed lotem i jest taki jak przed kraksą, raczej nie ma oporu mechanicznego. Obraz z kamery nie faluje, wibracji nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.