Skocz do zawartości

Zlin 50 "Żelazny", relacja z budowy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Proponował bym silnik czterosuwowy pięknie by współgrał z Twoim Zlinem, i nie polecam MVVS dołóż trochę kasy i kup OS święty spokój.

Mam pytanie skąd zdobyłeś kadłub do modelu i jaka jest rozpiętość.

  • Odpowiedzi 118
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Janusz P. na lotnisku się widzieliśmy :) Kadłub zdobyłem od znajmoego kolegi... Rozpiętość to 1,66m A dlaczego nie MVVS?

Opublikowano

Dlaczego nie MVVS ,bo to silniki z którymi zawsze są problemy z regulacją ,a OS wyregulowany mało kiedy wymaga korekty, no i niezawodność, moc i moment obrotowy.

Na przykład śmigło które uciągnie OS 91FX na pewno nie uciągnie MVVS 15, sprawdzone u nas na lotnisku na dwóch Diablotinach.

MVVS osiąga swoja niby moc przy dużo wyższych obrotach ,co skutkuje wyciem silnika na wysokich obrotach a w takim modelu silnik ma mruczeć bo to pół makieta akrobata a nie wyścigówki.

Opublikowano

Na pikniku w Bielsku-Białej miało miejsce wydarzenie na które czekałem wraz z moim Zlinem:

dsc0682hr5.jpg

w800.png

 

dsc0700pv1.jpg

w402.png

 

dsc0709pe7.jpg

w800.png

 

Myśle że dla tej chwili warto było zrobić ten model. :roll:

Opublikowano

Uścisk dłoni od samego płk. Wojciecha Krupy no no 8)

Na pierwszym zdjęciu widać z jakim zachwytem patrzy na Ciebie i to co zrobiłeś.

Gratulacje :wink:

Opublikowano

Gratulacje .

Sporo pracy ,ale faktycznie są chwile ,że człowiek nie żałuje ani sekundy przy nim spędzonej.

Jeszcze raz pogratulować! :D

Opublikowano

Hehe no zastanawiam się ciągle na tym silnikiem na początku planowałem ASP ale niewiem jak te silniki się sprawdzają i czy pociągnie 4-kilowy model... :?:

Opublikowano

Jeżeli założysz silnik 4-T 15ccm. to pociągnie model 4-kilowy. Mam zamontowany podobny silnik (13ccm.) w modelu o wadze 3.200 kg. i radzi sobie świetnie, więc 15ccm będzie pasować do Zlina.

Opublikowano

Nie chodzi o pionowe wznoszenie ani zawis na śmigle model ma latać jak prawdziwy Zlin 50 czyli ma wykonywać bez problemu akrobację i tyle... I pytam właśnie czy czterosuwowy ASP 91 bnie będzie miał z nim problemu :?:

Opublikowano
I pytam właśnie czy czterosuwowy ASP 91 bnie będzie miał z nim problemu

Witaj, ja miałem silnik ASP .91 (15ccm) w UCANDO 3D .60, model ten ważył ok 3,3 kg i na tym silniku i śmigle 15x4W robił zawisy prawie na pełnym gazie.

Czyli w Twoim Zlinie przy wadze ok. 4kg będzie latał spokojnie a może Ci się uda zejść poniżej tej wagi.

Opublikowano
Nie chodzi o pionowe wznoszenie ani zawis na śmigle model ma latać jak prawdziwy Zlin 50 czyli ma wykonywać bez problemu akrobację i tyle..

 

A w akrobacji nie ma pionowego wznoszenia ?? Nie zawsze je robisz "z rozpędu"

Opublikowano
Nie chodzi o pionowe wznoszenie ani zawis na śmigle model ma latać jak prawdziwy Zlin 50 czyli ma wykonywać bez problemu akrobację i tyle..

 

A w akrobacji nie ma pionowego wznoszenia ?? Nie zawsze je robisz "z rozpędu"

Jeżeli model ma robić pionowe wznoszenie bez rozpędu to prawie możliwy byłby już zawis na śmigle ale nie o to chodzi w tym modelu, o czym świadczą wcześniejsze posty. Model po starcie na pewno wzniesie się do góry w pionie na tyle na ile starczy mu rozpędu a potem zrobi jakieś akro i znów do góry tak jak lata oryginalny Zlin bo o to właśnie chodzi autorowi tego tematu. Z silnikiem 4T 15ccm. spokojnie wystartuje z trawy i na pewno będzie się "wdzięcznie" kręcił w powietrzu 8) jak przystało na półmakietę i nie wątpie że tak będzie. :D

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.