Jump to content

Spadek obrotów silnika


MKK
 Share

Recommended Posts

Pakiet to Akumulator ABC-POWER 1100mAh 3S 25C - Li-pol 11,1V NANO-TECH

Co rozumiec przez zestaw napedowy? Jesli akumulator+regulator+silnik to tak pracowal moze 2h.

Link to comment
Share on other sites

Witam , posiadam Silnik C2836/06 KV1400 - 310W- SilverBlue. Gdy daje pełną moc to obroty silnika drastycznie maleją.

Na jakim śmigle to się dzieje i czy bez śmigła jest tak samo? Pojawiają się przy tym jakieś dźwięki?
Link to comment
Share on other sites

Dzieje sie to na smigle 9x5, bez smigla dziala normalnie lecz przez jakies 2 h uzytkowania dzialal normalnie. Zadnych dziwnych dzwiekow nie uslyszalem.

A co do regulatora to ja jestem zielony a w opisie silnika napisali ze zalecany regulator to 20 A, jaki wy byscie dali?

Link to comment
Share on other sites

Z opisanych objawów wynika, że przegrzałeś regulator - mógł też sam paść z powodu wadliwej jakości.

 

Jeżeli zajmujesz się elektrykami dobrze mieć odpowiedni amperomierz. Silnik regulator można łatwo uszkodzić dając za duże śmigło - czyli za duży prąd. W silniku mogą się wtedy odklejać magnesy lub zacierać od temperatury łożyska a przegrzany regulator często dostaje "czkawki" włącza się i wyłącza lub niepotrzebnie obcina moc - jest do wymiany.

 

Dobrą praktyką jest kupować regulator mocniejszy niż to wynika z potrzeb szczególnie gdy jest on zaopatrzony w zintegrowany BEC, który jest źródłem dość sporego dodatkowego ciepła.

 

Pakiety (oczywiście naładowane :) ) szwankują raczej na ostatnim miejscu, ale też jedna czy druga słaba cela może dawać podobne objawy - spadek napięcia silnik staje, napięcie rośnie więc silnik rusza jak rusza to napięcie znowu spada itd.

 

To parę myśli z własnych doświadczeń

Link to comment
Share on other sites

Szczerze mówiąc to dziwi mnie kilka rzeczy a mianowicie:

- silnik , moc 310W przystosowany do zasilania 3S. Przez 310W rozumiem moc pobieraną przez silnik bo tej dostepnej na wale chyba nikt nie podaje (można teoretycznie wyliczyć z mocy pobieranej i sprawnosci której też chyba nikt nie podaje). No więc 310W mocy pobieranej podzielone przez 12.6V (pakiet 3s w stanie całkowitego naładowania) daje lekko ponad 24A prądu pobieranego przez silnik. Jak można zasugerować kupującemu regulator 20A jako odpowiedni? Wiem że można chwilowo "burst" obciązyć regler prądem ciut większym ale bez przesady. Sugerowany regler powinien mieć 30A czyli 24A prądu znamionowego pobieranego przez silnik plus odpowiedni zapas.

Lipol 1100mAh25C od "bidy" wystarczy ale cały zespół napędowy złożony jest powiedzmy na krytycznych parametrach.

Regulator 20A to nieporozumienie, wystarczy że załozymy taki silnik do motoszybowca i damy pakiet 2Ah 3S co wydłuży nam pracę silnika z prądami 20-24A przez dłuższy czas, co wtedy? Padnie regler czy nie padnie? Osobiście używam Turnigy Sentry i Plush z zapasem prądu 10-15 A (zalezy z jakimi silnikami), nie martwię się że regler mi się upali.

 

PS: kolego,jak zająłeś się napędem elektycznym to kup miernik za 16zł i przy takich akcjach najpierw zmierz spadek napięcia na pakiecie przy max obrotach bo cały temat wygląda jak chęć zaistnienia (takie mam wrażenie) chociaż z drugiej strony pewnie coś wniesie dla innych zaczynających z napędami elektrycznymi.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.