agadoskat Opublikowano 26 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2013 Loty ASW 27 o rozpiętości 4,2 m wymagają trochę zachodu jak rozłożenie gumy do startu, dużego pakietu, miejsca w samochodzie, wykoszonego lotniska itd. Stąd pomysł na zakup mniejszego, bardziej poręcznego szybowca do tzw. niedzielnego latania. Wybór padł na SZD-30 Cobra 17, firmy ELJOT o rozpiętości 3400 mm, zakupionego w Model Partner w Andrychowie. Decyzja była szybka, bo jeden model od tego producenta dumnie lata w mojej drużynie - RWD 5 - i jestem z niego bardzo zadowolony pod kątem wykonania i właściwości lotnych. Model odebrałem w piątek. Zgodnie z opisem na stronie dotarły do mnie: - skrzydła - styro kryte abachi i wzmocnione tkaniną szklaną, zamontowane hamulce. Lotki precyzyjnie odcięte. - laminatowy kadłub - ramka kabiny - statecznik poziomy i pionowy z laminatu. Ster wysokości zrobiony na tkaninie podczas klejenia w formie - super sprawa! - szkło na limuzyną + zawiasy do steru kierunku - bagnet stalowy. Całość waży 2450 g. Części wykonane bardzo dokładnie, skrzydła proste, wszystko do siebie idealnie pasuje. Jednym słowem nie zawiodłem się! Żeby nie było tak różowo - szkoda, że na wyposażeniu brak wnętrza kabiny... Będzie trzeba podłubać chwilę Tyle tytułem wstępu - teraz do pracy bo wrzesień tuż tuż ! Na warsztat poszły końcówki skrzydeł do dorobienia. Balsa, cyjanoakryl, papier ścierny i maska na twarz i po trzech godzinach gotowe. Na noc nitrocellon na skrzydła i czekamy na niedzielę i folię. Poszło całkiem gładko(dosłownie). Bogdan - dziękuję za żelazko modelarskie. Komfort pracy w porównaniu ze zwykłym do ubrań - niebo a ziemia. Po całej zabawie w oklejanie nie mogłem sobie odmówić przyjemności sprawdzenia czy całość prezentuje się nadal dobrze Do piątku robię przerwę. W weekend w razie brzydkiej pogody spróbuję uzbroić skrzydła. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość horn3t Opublikowano 27 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2013 Ładna Cobra kibicuje relacji składania i z oblotu. Moja lata już drugi rok ale z silniczkiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
agadoskat Opublikowano 27 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2013 Witaj, dzięki za dobre słowo. Nie ukrywam, że kilka patentów ściągnę z Twojej relacji - oczywiście pojawi się na nich napis "by krzysiek" Co do silniczka to....jeszcze nie jest powiedziane, czy nie zmienię działu z tą relacją na "motoszybowce". Możesz mi powiedzieć czy używasz tego 700 Watowego silnika, który opisujesz w relacj,i czy coś zmieniłeś? M Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość horn3t Opublikowano 27 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2013 Co do silniczka to....jeszcze nie jest powiedziane, czy nie zmienię działu z tą relacją na "motoszybowce". Możesz mi powiedzieć czy używasz tego 700 Watowego silnika, który opisujesz w relacj,i czy coś zmieniłeś?M Silnik zmieniony na ciut mocniejszy Dualskay 900 W śmigło 14x7 reszta bez zmian. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
f-150 Opublikowano 27 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2013 Ja pracując w poprzednim nieistniejącym już sklepie popełniłem ten model w zeszłym sezonie dla mojego kolegi. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
agadoskat Opublikowano 28 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2013 Silnik zmieniony na ciut mocniejszy Dualskay 900 W śmigło 14x7 reszta bez zmian. Krzysiek,dziękuję za info. Powiedz jeszcze czy nadal pakiet 4s i jak ten zestaw sprawuje się w powietrzu. Ja pracując w poprzednim nieistniejącym już sklepie popełniłem ten model w zeszłym sezonie dla mojego kolegi. Wojtek, piękny model z oryginalnym malowaniem. Pochwalisz się zestawem napędowym? Panowie sorry, że męczę o te silniki ale po wyważać otwarte już drzwi. Trzeba sobie ułatwiać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość horn3t Opublikowano 28 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2013 Pakiet 4S 3700 mAh robię 5 wind po ok 40 sek na wysokość koło 400-500 m w zależności od wiatru wszystko jest ok tak to wygląda na filmie tyle że na filmie było jeszcze mniejsze śmigło 13x7 więc model ciut inaczej idzie i start na filmie spowolniony o połowę ; http://youtu.be/iNXqNmnD37E znalazłem jeszcze inny film innej Cobry chyba z tego samego zestawu http://youtu.be/ouU94Dt0TPY 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
f-150 Opublikowano 28 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2013 To oblot modelu wykonanego przezemnie. Nie pamiętam już,ale na pewno klasy 3520 (4250) z serii Red Rock RcMatsu (Arrowind),regulator 70A Rcmatsu(Arrowind),zasilanie 4S 3800 55C,łopaty 14x8,pobór prądu z tego co pamiętam 53 lub 56A Zadzwonię jutro do kolegi i poproszę aby odczytał dane z silnika Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość horn3t Opublikowano 28 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2013 Pustkę mojego kokpitu Cobry w lotach wypełnia obecnie takie coś 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
psiwak Opublikowano 29 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2013 Ogladalem jeden i drugi film i mam pytanie dotyczace predkosci ladowania tego modelu (troche zachorowalem ale nie wiem czy bede mial miejsce w domu na takiego kolosa ). Dlaczego ona jest tak duza? Czy mi tylko sie tak wydaje czy to taka technika? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
agadoskat Opublikowano 30 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2013 Ogladalem jeden i drugi film i mam pytanie dotyczace predkosci ladowania tego modelu (troche zachorowalem ale nie wiem czy bede mial miejsce w domu na takiego kolosa ). Dlaczego ona jest tak duza? Czy mi tylko sie tak wydaje czy to taka technika? Kolego, z tego co widać na filmie, nie zostały otworzone hamulce w skrzydłach. W związku z tym szybolek trochę się rozpędził. Jednak jak myślę sobie o tego typu szybowcach, to jakoś specjalnie wolniej do lądowania nie podchodzą. MC Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość horn3t Opublikowano 30 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2013 Na moim filmie akurat hamulce są, a czy ta prędkość jest duża? jak dla mnie to NIE bardziej powiedział bym odpowiednia aby poprawnie lądować Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojtass_nt Opublikowano 30 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2013 Na moim filmie akurat hamulce są, a czy ta prędkość jest duża? jak dla mnie to NIE bardziej powiedział bym odpowiednia aby poprawnie lądować Z taką prędkością to ja nieraz robię kosiaki a nie lądowanie Co najmniej o połowę za duża W pierwszym przypadku jest lepiej ale w drugim to wygląda jak byś w niskim przelocie przypadkiem zawadził o trawę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Klos Opublikowano 30 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2013 Witam, Czy mozesz powiedziec jaka jest waga Cobra 17 z sinikiem i bateriami, gotowy do lotu. Pozdrawiam Andrzej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość horn3t Opublikowano 31 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2013 ...moja gotowa do lotu ma masę 3 800 g Z taką prędkością to ja nieraz robię kosiaki a nie lądowanie Co najmniej o połowę za duża Ciekawe jak to zmierzyłeś ??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
agadoskat Opublikowano 2 Września 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Września 2013 Weekend za nami. Prace posuwają się naprzód. Sobota minęła pod kątem stworzenia mocowań na serwa. W skrzydła idą HS-82MG. Przez noc wszystko zostało wklejone w płaty. W niedzielę z drobną pomocą przyjaciela ze zdjęcia przyklejone zostały lotki na specjalną taśmę z Kavana. Kolejny temat to lutowanie serw - w takich modelach nie uznaję przedłużaczy, wtyczek MPX, sprawdzenie poprawności działania z aparaturą. NA wszystko planowałem 3 godziny, zeszło jakieś 7.... czyli standard Teraz pięć dni przerwy i uruchamiam wszystko co się rusza na płatach i zamykam temat skrzydeł. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pioterek Opublikowano 16 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2013 A jak wygląda sprawa chłodzenia napędu - to dość spora moc i wydzielane ciepło ?. Pytam bo przymierzam się do podobnego modelu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
f-150 Opublikowano 16 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2013 Praktycznie nie ma.Zastosowałem kołpak super cool i po kilku lotach został wycięty otwór wylotowy pod spodem kadłuba za skrzydłami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość horn3t Opublikowano 16 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2013 Moja Cobra latała z kołpakiem turbo, nie miałem żadnych problemów nadmierną temperaturą, pakiet zasilający był jedynie lekko ciepły,silnika w każdym moim motoszybowcu używam wyłącznie do windowania, czas pracy jest wówczas krótki w granicach 30-40 sek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pioterek Opublikowano 16 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2013 Kolejny temat to lutowanie serw - w takich modelach nie uznaję przedłużaczy, wtyczek MPX, sprawdzenie poprawności działania z aparaturą. NA wszystko planowałem 3 godziny, zeszło jakieś 7.... czyli standard Myślę, że lutowanie przewodów to dobra rzecz jeżeli się to bardzo starannie wykona. Ale mocowanie wtyczek na sztywno w kadłubie i w skrzydle ? przecież skrzydło wykonuje cały czas mikro ruchy, ale może się mylę ? A jakiej średnicy został dobrany kołpak śmigła ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi