Jump to content

SZD-39 COBRA 17 - model z ELJOT


agadoskat
 Share

Recommended Posts

Loty ASW 27 o rozpiętości 4,2 m wymagają trochę zachodu jak rozłożenie gumy do startu, dużego pakietu, miejsca w samochodzie, wykoszonego lotniska itd. Stąd pomysł na zakup mniejszego, bardziej poręcznego szybowca do tzw. niedzielnego latania. Wybór padł na SZD-30 Cobra 17, firmy ELJOT o rozpiętości 3400 mm, zakupionego w Model Partner w Andrychowie. Decyzja była szybka, bo jeden model od tego producenta dumnie lata w mojej drużynie - RWD 5 - i jestem z niego bardzo zadowolony pod kątem wykonania i właściwości lotnych.

Model odebrałem w piątek. Zgodnie z opisem na stronie dotarły do mnie:

- skrzydła - styro kryte abachi i wzmocnione tkaniną szklaną, zamontowane hamulce. Lotki precyzyjnie odcięte.

- laminatowy kadłub

- ramka kabiny

- statecznik poziomy i pionowy z laminatu. Ster wysokości zrobiony na tkaninie podczas klejenia w formie - super sprawa!

- szkło na limuzyną + zawiasy do steru kierunku

- bagnet stalowy.

Całość waży 2450 g.

Części wykonane bardzo dokładnie, skrzydła proste, wszystko do siebie idealnie pasuje. Jednym słowem nie zawiodłem się!

Żeby nie było tak różowo - szkoda, że na wyposażeniu brak wnętrza kabiny... Będzie trzeba podłubać chwilę :)

Tyle tytułem wstępu - teraz do pracy bo wrzesień tuż tuż !

 

Na warsztat poszły końcówki skrzydeł do dorobienia.

post-812-0-06354100-1377519062_thumb.jpg

Balsa, cyjanoakryl, papier ścierny i maska na twarz i po trzech godzinach gotowe.

post-812-0-31344600-1377519165_thumb.jpg

Na noc nitrocellon na skrzydła i czekamy na niedzielę i folię.

post-812-0-14451700-1377519292_thumb.jpg

Poszło całkiem gładko(dosłownie). Bogdan - dziękuję za żelazko modelarskie. Komfort pracy w porównaniu ze zwykłym do ubrań - niebo a ziemia.

post-812-0-01256800-1377519459_thumb.jpg

Po całej zabawie w oklejanie nie mogłem sobie odmówić przyjemności sprawdzenia czy całość prezentuje się nadal dobrze :)

post-812-0-89844000-1377519516_thumb.jpg

Do piątku robię przerwę. W weekend w razie brzydkiej pogody spróbuję uzbroić skrzydła.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Witaj,

dzięki za dobre słowo. Nie ukrywam, że kilka patentów ściągnę z Twojej relacji - oczywiście pojawi się na nich napis "by krzysiek" :)

Co do silniczka to....jeszcze nie jest powiedziane, czy nie zmienię działu z tą relacją na "motoszybowce". Możesz mi powiedzieć czy używasz tego 700 Watowego silnika, który opisujesz w relacj,i czy coś zmieniłeś?

M

Link to comment
Share on other sites

Guest horn3t

Co do silniczka to....jeszcze nie jest powiedziane, czy nie zmienię działu z tą relacją na "motoszybowce". Możesz mi powiedzieć czy używasz tego 700 Watowego silnika, który opisujesz w relacj,i czy coś zmieniłeś?M

Silnik zmieniony na ciut mocniejszy Dualskay 900 W śmigło 14x7 reszta bez zmian. :)

Link to comment
Share on other sites

Silnik zmieniony na ciut mocniejszy Dualskay 900 W śmigło 14x7 reszta bez zmian. :)

Krzysiek,dziękuję za info. Powiedz jeszcze czy nadal pakiet 4s i jak ten zestaw sprawuje się w powietrzu.

Ja pracując w poprzednim nieistniejącym już sklepie popełniłem ten model w zeszłym sezonie dla mojego kolegi.

 

Wojtek, piękny model z oryginalnym malowaniem. Pochwalisz się zestawem napędowym? Panowie sorry, że męczę o te silniki ale po wyważać otwarte już drzwi. Trzeba sobie ułatwiać :)
Link to comment
Share on other sites

Guest horn3t

Pakiet 4S 3700 mAh robię 5 wind po ok 40 sek na wysokość koło 400-500 m w zależności od wiatru wszystko jest ok tak to wygląda na filmie tyle że na filmie było jeszcze mniejsze śmigło 13x7 więc model ciut inaczej idzie i start na filmie spowolniony o połowę ;

 

http://youtu.be/iNXqNmnD37E

 

znalazłem jeszcze inny film innej Cobry chyba z tego samego zestawu

http://youtu.be/ouU94Dt0TPY

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

To oblot modelu wykonanego przezemnie.

Nie pamiętam już,ale na pewno klasy 3520 (4250) z serii Red Rock RcMatsu (Arrowind),regulator 70A Rcmatsu(Arrowind),zasilanie 4S 3800 55C,łopaty 14x8,pobór prądu z tego co pamiętam 53 lub 56A

Zadzwonię jutro do kolegi i poproszę aby odczytał dane z silnika

Link to comment
Share on other sites

Ogladalem jeden i drugi film i mam pytanie dotyczace predkosci ladowania tego modelu (troche zachorowalem ale nie wiem czy bede mial miejsce w domu na takiego kolosa :( ). Dlaczego ona jest tak duza? Czy mi tylko sie tak wydaje czy to taka technika?

Link to comment
Share on other sites

Ogladalem jeden i drugi film i mam pytanie dotyczace predkosci ladowania tego modelu (troche zachorowalem ale nie wiem czy bede mial miejsce w domu na takiego kolosa :( ). Dlaczego ona jest tak duza? Czy mi tylko sie tak wydaje czy to taka technika?

Kolego, z tego co widać na filmie, nie zostały otworzone hamulce w skrzydłach. W związku z tym szybolek trochę się rozpędził. Jednak jak myślę sobie o tego typu szybowcach, to jakoś specjalnie wolniej do lądowania nie podchodzą.

MC

Link to comment
Share on other sites

Guest horn3t

Na moim filmie akurat hamulce są, a czy ta prędkość jest duża? jak dla mnie to NIE bardziej powiedział bym odpowiednia aby poprawnie lądować :D

Link to comment
Share on other sites

Na moim filmie akurat hamulce są, a czy ta prędkość jest duża? jak dla mnie to NIE bardziej powiedział bym odpowiednia aby poprawnie lądować :D

Z taką prędkością to ja nieraz robię kosiaki a nie lądowanie :D

Co najmniej o połowę za duża :) W pierwszym przypadku jest lepiej ale w drugim to wygląda jak byś w niskim przelocie przypadkiem zawadził o trawę :)

Link to comment
Share on other sites

Guest horn3t

...moja gotowa do lotu ma masę 3 800 g :)

 

Z taką prędkością to ja nieraz robię kosiaki a nie lądowanie :D

Co najmniej o połowę za duża

Ciekawe jak to zmierzyłeś ??? :)

Link to comment
Share on other sites

Weekend za nami. Prace posuwają się naprzód.

Sobota minęła pod kątem stworzenia mocowań na serwa. W skrzydła idą HS-82MG.

Przez noc wszystko zostało wklejone w płaty.

post-812-0-23865000-1378113879_thumb.jpeg

W niedzielę z drobną pomocą przyjaciela ze zdjęcia :) przyklejone zostały lotki na specjalną taśmę z Kavana.

post-812-0-86511300-1378113950_thumb.jpeg

post-812-0-60759300-1378113965_thumb.jpeg

Kolejny temat to lutowanie serw - w takich modelach nie uznaję przedłużaczy, wtyczek MPX, sprawdzenie poprawności działania z aparaturą. NA wszystko planowałem 3 godziny, zeszło jakieś 7.... czyli standard :)

Teraz pięć dni przerwy i uruchamiam wszystko co się rusza na płatach i zamykam temat skrzydeł.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Moja Cobra latała z kołpakiem turbo, nie miałem żadnych problemów nadmierną temperaturą, pakiet zasilający był jedynie lekko ciepły,silnika w każdym moim motoszybowcu używam wyłącznie do windowania, czas pracy jest wówczas krótki w granicach 30-40 sek.

Link to comment
Share on other sites

Kolejny temat to lutowanie serw - w takich modelach nie uznaję przedłużaczy, wtyczek MPX, sprawdzenie poprawności działania z aparaturą. NA wszystko planowałem 3 godziny, zeszło jakieś 7.... czyli standard :)

 

 

Myślę, że lutowanie przewodów to dobra rzecz jeżeli się to bardzo starannie wykona. Ale mocowanie wtyczek na sztywno w kadłubie i w skrzydle ? przecież skrzydło wykonuje cały czas mikro ruchy, ale może się mylę ?

 

A jakiej średnicy został dobrany kołpak śmigła ?

Link to comment
Share on other sites

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.