Skocz do zawartości

Easy Glider PRO


Marcin

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 1,1 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Jak go poskładasz to przed pierwszym lotem idź na łąkę. Żuć go mocno pod wiatr i patrz co robi. Czy zadziera, czy skręca czy zwala się na skrzydło. Skoryguj ustawienia i znów wyrzut. Jak będzie leciał prosto i łagodnie opadał możesz startować z silnikiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja latam na pakiecie 3300 mam dwie kulki wklejone w ogon. Pakiet daje zawsze do samego końca, tak daleko jak tylko można. I tak latam. Wyważenie nie jest trudne. Jak będziesz szybował to zobaczysz czy model np. pompuje. Jeśli tak to pakiet bardziej do przodu.

A po co Ci podwozie? Moje podwozie to taśma naklejona od spodu po całym kadłubie. Co do wytrzymałości to jest taka jak wszystkiego co spotyka sie z matką Ziemią. Polataj i sam zobaczysz. Co Ci da teraz ta wiedza?

Poczytaj moje posty z przed miesiąca tam gdzieś napisałem jak rozbiłem model. Po naprawie lata dalej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Śruby wkręcam dość mocno ale bez przesady. Raz już wkręciłem na maksa i jak chciałem odkręcić aby zmienić wykłon to urwałem. Do tej pory tylko jedna poluzowała się lekko.

Ja nie mam z tym problemu ponieważ w 90% szybuje. Silnik jest mi potrzebny jedynie do wyniesienia modelu, więc czas pracy silnika to z 5 min. na 1,5-2h latania.

 

Z wyważeniem jeszcze popatrz na sucho jak model leci. Jak szybko traci wysokość i idzie dziobem w duł to znaczy że trzeba trochę go do tyłu przesunąć ,a jak opada dość łagodnie to powinno być w miarę OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Easy Glider'ze klapy są niepotrzebne.

Ogólnie klapy służą do zwiększenia siły nośnej i oporu powietrza oraz zmniejszenia prędkości podczas podchodzenia do lądowania wychylając je o kąt ok. 60 stopni. Można je też wykorzystać do lepszego noszenia w kominach termicznych wychylając je o kąt ok. 5 stopni.

Można również wykorzystać klapy do ustawienia tzw. butterfly'a (obie lotki w górę, obie klapy w dół), co powoduje podchodzenie do lądowania pod większym kątem przy mniejszej prędkości.

Ustawienia kąta wychylenia klap są indywidualne dla każdego rodzaju modelu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lądowania tzw. do nogi nauczysz się wykonując kilkadziesiąt innych lądować.

Najpierw musisz wyczuć model, jaką potrzebuje minimalną wysokość aby poprawnie wylądować i jak długo jest zdolny do lotu na tej wysokości. Z tego co pamiętam to mój EG potrafił nieraz przelecieć ok. 70m na wysokości do 1m. Poprostu to trzeba wyczuć. robiąc klapy w EG spowodujesz, że wcale nie będzie chciał lądować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.