Kojott Opublikowano 16 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2011 te o których piszesz z tego co widzę zbierają średnie opinie :wink: A jak z resztą? I ewentualnie jakie śmigła pod ten silnik wrzucić? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Malker Opublikowano 16 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2011 To chyba nie czytałeś o HS-81 :] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad_P Opublikowano 16 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2011 Nie patrz na recenzje. Zastosuj serwa z zębatkami metalowymi. Nie przejmuj się zbytnio serwami, ja latam na chińskich HTX i jest dobrze. Łopatki to max 9x6 pod ten silnik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kojott Opublikowano 16 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2011 OK, dzięki za odpowiedzi. Po pierwszym oblocie dam znać jak się taki zestaw sprawuje :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad_P Opublikowano 16 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2011 Jak go poskładasz to przed pierwszym lotem idź na łąkę. Żuć go mocno pod wiatr i patrz co robi. Czy zadziera, czy skręca czy zwala się na skrzydło. Skoryguj ustawienia i znów wyrzut. Jak będzie leciał prosto i łagodnie opadał możesz startować z silnikiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Poligon Opublikowano 21 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2011 Witam, Mam pytanie odnosnie szybowca easy glider - czy trzeba ustawiac wykłon i skłon w silniku w tym motoszybowcu. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cimek Opublikowano 21 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2011 Jak dobrze pamiętam to oryginalnie już skłon i wykłon jest ustawiony... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Poligon Opublikowano 21 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2011 Dzieki za szybka odpowiedz, Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad_P Opublikowano 21 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2011 Nie nie trzeba ustawiać. Jak prawidłowo wkleisz wręgę silnikową, ta plastikową to będzie dobrze. Po pierwszych oblotach przy moim silniku musiałem dodać dwie podkładki aby zwiększyć wykłon (czyli silnik bardziej w dół osią). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Poligon Opublikowano 21 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2011 Jutro pierwszy oblot ;d Czy moze ktos mi podpowiedziec jak przeprowadzic wyważenie modelu ( nie mam instrukcji ;d ) Czy jest to cos trudnego ? Czy stosujecie jakies podwozie do tego modelu ?? jak wyglada ten model z wytrzymałoscia podczas jakis obic czy kraks ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad_P Opublikowano 21 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2011 Ja latam na pakiecie 3300 mam dwie kulki wklejone w ogon. Pakiet daje zawsze do samego końca, tak daleko jak tylko można. I tak latam. Wyważenie nie jest trudne. Jak będziesz szybował to zobaczysz czy model np. pompuje. Jeśli tak to pakiet bardziej do przodu. A po co Ci podwozie? Moje podwozie to taśma naklejona od spodu po całym kadłubie. Co do wytrzymałości to jest taka jak wszystkiego co spotyka sie z matką Ziemią. Polataj i sam zobaczysz. Co Ci da teraz ta wiedza? Poczytaj moje posty z przed miesiąca tam gdzieś napisałem jak rozbiłem model. Po naprawie lata dalej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Poligon Opublikowano 21 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2011 Jeszcze mam jedno pytanko odnosnie srub mocujacych silnik we wrędze. Czy stosujecie jakis klej ? czy poprostu skrecacie na maxa te sruby ? Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad_P Opublikowano 21 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2011 Śruby wkręcam dość mocno ale bez przesady. Raz już wkręciłem na maksa i jak chciałem odkręcić aby zmienić wykłon to urwałem. Do tej pory tylko jedna poluzowała się lekko. Ja nie mam z tym problemu ponieważ w 90% szybuje. Silnik jest mi potrzebny jedynie do wyniesienia modelu, więc czas pracy silnika to z 5 min. na 1,5-2h latania. Z wyważeniem jeszcze popatrz na sucho jak model leci. Jak szybko traci wysokość i idzie dziobem w duł to znaczy że trzeba trochę go do tyłu przesunąć ,a jak opada dość łagodnie to powinno być w miarę OK. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Poligon Opublikowano 22 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2011 Hyhyhy troszke za pozno poczytałem ;] Wiec tak model supeerrr !!! tylko muszę kupic nowe skrzydło ;p ( zawisło mi sie troszkę na brzozie przed domem ) i podczas zdejmowania tzn wchodzenia na w/w drzewo uszkodzilem statecznik ) Jakie sklepy polecacie z czesciami zapasowymi do EGP Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad_P Opublikowano 22 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2011 Nastik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Poligon Opublikowano 22 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2011 W sumie mam jeszcze jedno pytanko , troche mi glupio zadac no ale co tam Do czego sa klapy w motoszybowcu i jak to ustawic ? :oops: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojcio69 Opublikowano 22 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2011 W Easy Glider'ze klapy są niepotrzebne. Ogólnie klapy służą do zwiększenia siły nośnej i oporu powietrza oraz zmniejszenia prędkości podczas podchodzenia do lądowania wychylając je o kąt ok. 60 stopni. Można je też wykorzystać do lepszego noszenia w kominach termicznych wychylając je o kąt ok. 5 stopni. Można również wykorzystać klapy do ustawienia tzw. butterfly'a (obie lotki w górę, obie klapy w dół), co powoduje podchodzenie do lądowania pod większym kątem przy mniejszej prędkości. Ustawienia kąta wychylenia klap są indywidualne dla każdego rodzaju modelu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Poligon Opublikowano 22 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2011 Dziekuje Ci Wojciu za szybką odpowiedz ;] Zależy mi na krótkim lądowaniu ( tzn. ze musiałbym klapy ustawic ... ? Czy jest jakis trik żeby znacznie bliżej wylądowac ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojcio69 Opublikowano 22 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2011 Lądowania tzw. do nogi nauczysz się wykonując kilkadziesiąt innych lądować. Najpierw musisz wyczuć model, jaką potrzebuje minimalną wysokość aby poprawnie wylądować i jak długo jest zdolny do lotu na tej wysokości. Z tego co pamiętam to mój EG potrafił nieraz przelecieć ok. 70m na wysokości do 1m. Poprostu to trzeba wyczuć. robiąc klapy w EG spowodujesz, że wcale nie będzie chciał lądować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad_P Opublikowano 22 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2011 Ewentualnie klapolotki. Ale tak jak Wojtek mówi. Lądowanie do nogi a w moim wypadku do ręki to tylko i wyłącznie kwestia treningu. Nie kombinuj tylko lataj i ćwicz lądowania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.