RCPawel Opublikowano 31 Maja 2008 Opublikowano 31 Maja 2008 Przepraszam, pomyliłem właśniej te uchwyty do kabiny z uchwytami na przewody :oops: Mam jeszcze pytanie w sprawie montażu EGP (chyba ostatnie ). Czy sam klej cyjanoakrylowy wystarczy do sklejenia szybowca? Szczególnie chodzi mi o połaczenie dwóch połówek kadłuba. Niestety nie posiadam utwardzacza (aktywatora) do kleju cyjanoakrylowego, ponieważ w sklepie go nie mieli. Jednak powiedziano mi, że do sklejenia modelu wystarczy w zupełności klej cyjanoakrylowy i zywica. Może zywicą skleić? Bo nie wiem do czego ona jest mi potrzebna... Proszę o odpowiedź, nie chciałbym, żeby się rozwalił jeszcze przed lotem Nie wiem, najwyżej kupię ten aktywator.
alchemique Opublikowano 31 Maja 2008 Opublikowano 31 Maja 2008 Troche juz doswiadczenia mam z elaporem dlatego postaram sie cos podpowiedziec. Cyjanoakryl wystarczy i bedzie sie swietnie sprawowal - pamietaj jednak aby nie kleic rzadkim, kup najlepiej gesty do klejenia duzych powierzchni. Po sklejeniu przykladasz czyms cieżkim i odczekujesz troche - im dłużej tym lepiej - ja zostawiam kadłuby na noc przygniecione książkami i innymi cięzkimi rzeczami. Ewenetualnie użyj kleju UHU-POR - świetnie nadaje się do klejenia wszelkiej maści pianek i tworzy w miarę elastyczna spoine. Żywicą oczywiscie możesz skleić jednak ja bym się skłaniał do UHU lub CA. Ostatniego swojego acromastera skleiłem calego na CA i lata i trzyma się całkiem dobrze:)
batman Opublikowano 31 Maja 2008 Opublikowano 31 Maja 2008 Całego EGP skleiłem UHU PORem (chyba oprócz mocowania kabinki) i polecam ten klej.
RCPawel Opublikowano 31 Maja 2008 Opublikowano 31 Maja 2008 OK, dzięki za odpowiedź. Użyje samego kleju CA. Nurtuje mnie jeszcze jedna kwestia przed sklejeniem kadłuba. Otóż chodzi o te dwie metalowe kulki do dociążenia tyłu. Czytałem w tym wątku jakiś post na ten temat, ale nie udzielił mi on zadawalającej odpowiedzi. Chodzi o to, że montując silnik w wersji EGP nie tuningowej (Himax 2816-1220 lub podobny) należy zgodnie z instrukcją wkleić jedną kulkę. Natomiast montując silnik w wersjo tuningowej (Himax 3516-1130) należy wkleić dwie kulki. Na początek planuje zakup silnika w wersjo podstawowej, a w przyszłości chiałem go wymienić na lepszy (tuning), tylko że po złaczeniu kadłuba nie będę miał juz mozliwości doklejenia kolejnej kulki. Jak wy sobie z tym poradziliście? Zakup silnika to jednorazowa decyzja, bez możliwości w późniejszym czasie ulepszeń? Waga pakietu aku nie ma znaczenia? Przeciez rózne są ciężary pakietów (2s, 3s, inne firmy...). P.S. Całego EGP skleiłem UHU PORem (chyba oprócz mocowania kabinki) i polecam ten klej. Klej UHU uniwersalny posiadam (juz dawno kupiony). Klej jest w formie takiego żelu. Będzie on lepszy od CA? Nie wydaje mi się...
Rafal B. Opublikowano 31 Maja 2008 Opublikowano 31 Maja 2008 Pawle: Kadłub polecam skleić jakimś wolno schnącym klejem. Powodem tego jest, że powierzchnia kadłuba jest duża a klej Ca szybko łapie, więc jak nie masz wprawy to jedno złe przyłożenie i masz już kłopoty. Do sklejenia kadłuba bym użył Kleju który polecił batman chociaż ja osobiście wole klej SOUDAL 66, który jest znacznie lepszy. Sklejony kadłub owijasz taśmą papierową w sześciu lub większej ilosci miejsc, sprawdzasz jego symetrie i zostawiasz do wyschnięcia. Kulki: z tego co pamiętam jak masz wersje normalną to kulek się nie wkleja a jak masz wersje tuning to wklejasz dwie (musisz doczytać w angielskiej instrukcji jak to jest). Ewentualnie wklej jedna i powinno być okej.
RCPawel Opublikowano 31 Maja 2008 Opublikowano 31 Maja 2008 No tak, przy wersji bez tuningu nie wkleja się kulek. Jednak różnica przy tak lekkim modelu, czy na ogonie będzie miał 18g czy nie, jest chyba znacząca. Wkleję jedną, ale żeby mi się później nie przechylał
alchemique Opublikowano 31 Maja 2008 Opublikowano 31 Maja 2008 Tylko nie zapomnij go odpowiednio wywazyc!!! W modelach multiplexa zazwyczaj sa takie 2 male wypustki na skrzydłach. Oznaczaja one srodek ciezkosci. Po zainstalowaniu calego osprzetu (silnika, regla, serw, pakietu i odbiornika) powinienes podtrzymac model za te punkty i wyazyc - jesli leci na przod to musisz pakiet do tylu dac albo olow na ogon, jesli leci na tyl to dowazyc przod. Jesli jest poziomo to w gore go Miłych lotów życze!
RCPawel Opublikowano 31 Maja 2008 Opublikowano 31 Maja 2008 Na razie mam sam model z serwami. Elektronikę dokupię w zagranicznych sklepach. Więc daleko jeszcze do lotów (min. 2 tyg.), a szkoda albo olow na ogon Jak i gdzie się później ten ołów doczepia..?
Rafal B. Opublikowano 31 Maja 2008 Opublikowano 31 Maja 2008 Do EPP lub robisz dziurkę w EPP i go wklejasz. I jeszcze jedno moje spostrzeżenie. Jak możesz to mocowanie kabiny zrób na magnesach neodymowych. Ten plastiki z fotek mi się połamał z jednej strony a i z drugiej też ma już odbarwienia.
RCPawel Opublikowano 31 Maja 2008 Opublikowano 31 Maja 2008 I jeszcze jedno moje spostrzeżenie. Jak możesz to mocowanie kabiny zrób na magnesach neodymowych. Ten plastiki z fotek mi się połamał z jednej strony a i z drugiej też ma już odbarwienia Magnesów nie mam. Na razie zainstaluje wyposażnie z zestawu. Będę oszczędzał zaczepy. Jeszcze jedno pytanie: do zakupionych serw były dołączone 2 nakładki. Założyłą taką: Jednak potrzebna mi jest trochę inna ta nakładka, ponieważ nie mieszczą się serwa po połaczeniu ze sobą dwóch połówek kadłuba. W związku z tym, czy można obciąć to jedno niepotrzebne skrzydło? Czy lepiej kupic nową nakładkę?
Rafal B. Opublikowano 31 Maja 2008 Opublikowano 31 Maja 2008 czy można obciąć to jedno niepotrzebne skrzydło? Jak najbardziej. Jak przeszkadza to obciąć.
RCPawel Opublikowano 31 Maja 2008 Opublikowano 31 Maja 2008 Super! batman, dzięki za zdjęcie. Zbędne elementy juz obcięte. Jeszcze jedno pytanko (ale was męczę ) Do sterowania lotakami kupiłem serwa Tower Pro SG 91 R oraz przedłużacze 50cm (już widzę, że za krótkie :evil: , będę musiał kupić jakieś dodatkowe). Jednak bardziej mnie zastanawia, jak ładnie pod tą listewką umieścić gniazdko serwa połączone z wtyczką przedłużacza... :roll: Otwory przygotowane na połączenie zaplanowane sa ok 5cm dalej. Jedyne co mi przychodzi do głowy, to obciąć wtyczkę oraz gniazdko, a następnie połączyć przewody izolacją.
batman Opublikowano 31 Maja 2008 Opublikowano 31 Maja 2008 Przedłużacze 50cm są idealne. Miejsce łączenia wtyczki z gniazdem trzeba troszkę "wygnieść/ubić/wcisnąć/ścieśnić" i będzie idealnie (prawie). Ps serwa przykleiłem UHU PORem - polecam :wink: W praktyce wygląda to wszystko TAK:
RCPawel Opublikowano 1 Czerwca 2008 Opublikowano 1 Czerwca 2008 batman, Twój model naprawdę świetnie wygląda 8)
RCPawel Opublikowano 4 Czerwca 2008 Opublikowano 4 Czerwca 2008 Mógłby mi ktoś jeszcze pokazać fotkę easy glidera, na której widać smigło? Bardzo mi zależy. Czy smigło wam się całe składa?
Tytan Opublikowano 4 Czerwca 2008 Opublikowano 4 Czerwca 2008 Witam Panowie gdzie można dostać kołpak do Easy Glider-a PRO.na oś 3,2mm. Dajcie jakieś namiary na sklep.
Rafal B. Opublikowano 4 Czerwca 2008 Opublikowano 4 Czerwca 2008 Mógłby mi ktoś jeszcze pokazać fotkę easy glidera, na której widać smigło?Bardzo mi zależy. Takie mogą być?
RCPawel Opublikowano 4 Czerwca 2008 Opublikowano 4 Czerwca 2008 Chodziło mi takie od przodu. Głównie chodzi o to, bo nie wiem, czy śmigło powinno sie całe złożyć podczas gdy silnik nie pracuje, bo u mnie jest to niemozliwe. Musiałby być wiekszy kołpak.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.