Skocz do zawartości

Easy Glider PRO


Marcin

Rekomendowane odpowiedzi

kolejne głupie :mrgreen: pytanie - czy wy gładziliście (usówaliście pozostałości technoligiczne przy produkcji płatów i stateczników) tak zwane "wielokropki" ??

Szlifowanie, ścieranie,cokolwiek ?? czy olać temat .. kadłub tego niema ale reszta tak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 1,1 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi
czy wy gładziliście (usówaliście pozostałości technoligiczne przy produkcji płatów i stateczników) tak zwane "wielokropki" ??

http://pfmrc.eu/viewtopic.php?t=13592

 

i takim sposobem twoja wypowiedz definitywnie rozwiała moje wątpliwości o chęci szlifowania płatów.

W Blizzardzie tego nie zrobiłem i było ok ale wiadomo czasami warto zapytać :rotfl:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich :)

Czy da sie w tym modelu zainstalowac silnik przykrecany za wrega? Z oblatanego juz modelu posiadam ten silnik klik silnik klik

 

Z gory dziekuje za odpowiedz

 

Pozdrawiam.

Michal

 

W zasadzie to chyba nie powinno być problemu, silnik za wręgą ale chyba już bez kołpaka dałby radę.

Zastanawiam się tylko jak będzie z wyważeniem modelu..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SiSon, Na tym właśnie silniku, mocowanym za wręgą (zawsze tak mocuję silniki), przy śmigle Robbe 8x5, przy zasilaniu z 11,2 V, EasyGlider, na pół gazu leci praktycznie pionowo do góry. Waga pakietu to 110 G. Ten sam układ, z dodatkowym aparatem fot. 140 G, zachowuje się podobnie. Tak, że śmiało go możesz stosować. pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No cóż... Również doktoryzowałem się z budowy Easy Glidera PRO :jupi: .

 

Model nabył mój brat, ale że woli latać niż budować, to złożeniem musiałem zająć się ja we własnej osobie.

Przede wszystkim, żeby poprawnie zbudować model, dobrać wyposażenie i rozwiać wszelkie wątpliwości, wystarczy uważnie przeczytać niniejszy wątek - nawet nie cały, mniej cierpliwi mogą prześledzić kilkanaście pierwszych wpisów :P .

 

Model został wykonany w przysłowiowe "dwa odwieczorki" zgodnie z instrukcją producenta. Zmieniliśmy tylko kolejność liter w rejestracji modelu, bo brat stwierdził, że na niemieckich numerach latał nie będzie ;-) .

 

Model został w całości posklejany średnim CA do styro + aktywator. Serwa przed wklejeniem zostały oklejone taśmą samoprzylepną, zmatowioną drobnym papierem ściernym w celu poprawienia przyczepności.

 

Wyposażenie:

• silnik: Turnigy Aerodrive XP SK3530-1100

• regulator: Jeti Advance 30

• serwa: HS-81 x2 (wysokość, kierunek), HS-55 x2 (lotki)

• śmigło: łopatki Graupner CAM Prop 11x6 z dedykowanym do modelu kołpakiem Multiplexa

• pakiet: Zippy Flightmax 2200mAh 11,1V (3S) 20C

 

W przypadku powyższego setupu należy wkleić w ogon obie magiczne kulki gejszy, czy jak one tam się nazywają... Model jest wtedy idealnie wyważony.

 

Model gotowy do lotu waży 977 g.

 

Wielkość wychylenia powierzchni sterowych należy ustawić zgodnie z zaleceniami producenta. Dla mnie, przyzwyczajonego do FF i 3D, wydawały się one przeraźliwie małe, za to różnica między wychyleniem lotek w górę, a wychyleniem w dół wydawała się ogromna. Okazuje się jednak, że ustawienia są bardzo dobre, włącznie z ustawieniem różnicowym lotek - model ładnie i zdecydowanie, ale nie nerwowo reaguje na stery. W zakrętach należy pamiętać o sterze kierunku(!), a model będzie szedł za ręką - od łagodnych, rozwlekłych zakrętów do ciasnych nawrotów wokół końcówki skrzydła.

 

Zastosowany zespół napędowy pozwala na pionowe windowanie modelu, zaś lot poziomy wykonuje się na 1/2 - 2/3 gazu. Po wylataniu całego pakietu w locie silnikowym (ok. 30 min.) silnik, regulator i pakiet były ledwie ciepłe.

 

Pierwszy start ciężko nawet nazwać oblotem. Po wyrzuceniu model po prostu poleciał - nie trzeba było nic trymować. Polatałem 15 min., pokręciłem nawet trochę akrobacji (owszem można, nawet fajnie wychodzi, ale nie ma co za bardzo cisnąć - to tylko elapor) i wylądowałem. Nuda panie, jak na polskim filmie. Nic się nie dzieje - leci gdzie chcemy, wiatru za bardzo się nie boi, a jak mu nie przeszkadzać to leci sam :P . Za to mój brat, niedzielny pilot, jest modelem zachwycony!

Nie przetestowaliśmy termiki, bo nie było warunków.

 

Pamiątkowe fotki

 

Bebeszki:

album_pic.php?pic_id=1877

 

Dziewiczy lot:

album_pic.php?pic_id=1878

 

album_pic.php?pic_id=1879

 

Potrenowaliśmy balet powietrzny (EG poruszał się z większą gracją, ma się rozumieć ;-) ):

album_pic.php?pic_id=1880

 

... oraz wystartowaliśmy w wyścigach (EG oczywiście wygrał ;-) ):

album_pic.php?pic_id=1881

 

Szczęśliwy właściciel:

album_pic.php?pic_id=1882

 

:D

 

EDIT: dopisałem masę modelu i poprawiłem literówke.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Ja również od jakiegoś czasu "latam" Easy Gliderem, a jako że ze mnie początkujący pilot to dziś spotkało mnie takie zdarzenie: otóż latałem sobie dzisiaj na duuuuuuuużej polance otoczonej lasem przy lekkim wiaterku.... podczas lądowania zabrakło mi "lądowiska"... i podrywając EG w górę wycelowałem nim w sam wierzchołek drzewa i tam też model utknął :x Jednakże później udało mi się ściągną model (całe szczęście, że dało się wdrapać na drzewo, a i przy okazji skąpałem się w pobliskiej rzeczce).

Ale do rzeczy: zgubiłem kabinkę i co ważniejsze poważnie uszkodziłem skrzydła i w związku z tym moje pytanie: czy poza tym sklepem :arrow: http://www.modelemax.pl/index.php?cPath=39_308 można gdzieś kupić części do EG Pro? Czy skrzydła od "zwykłego" EG pasują do Pro? Będę wdzięczny za pomoc...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołączyłem wczoraj do grona oblatywaczy EGP.

Model sprawdził się w 100%.

zastosowałem:

SILNIK 3F RAY C 3530/14 outrunner

Tower Pro SG 91R

regulator 3F 30 A MAG 8 - Tower Pro

Tower Pro MG-90

Li-Pol 3S 1800 mAh eXtreme Power

NCAM carbon AERONAUT 9 x 5

Nie wklejałem kulek balastowych, wyważenie wyregulowałem akumulatorem.

 

Model jest łatwy w pilotażu, polecam niezdecydowanym.

Szkoda tylko ,że nie można po skończonym locie poskładać statecznika poziomego. Ułatwiło by to transport i przechowywanie modelu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję,

przysłowie "Potrzeba matką wynalazków" sprawdziło się tu idealnie.

Zamierzam zabrać EGP na wakacje nad Bałtyk niech się troche jodu nawdycha.

Ale właśnie kwestia transportu jest do rozwiazania.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witajcie,

przy okazji EG Pro chciałbym zapytać - czy Wam składają się łopatki śmigła przy locie ślizgowym? U mnie kręcą się luzem, chociaż swobodnie i lekko mogłyby się złożyć - kołpak 45 mm jest dostatecznie duży.

Ma to dla mnie znaczenie, ponieważ kręcące się łopatki przeszkadzają w filmowaniu kamerką.

 

Wysokich lotów :D

Darek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie,

przy okazji EG Pro chciałbym zapytać - czy Wam składają się łopatki śmigła przy locie ślizgowym? U mnie kręcą się luzem, chociaż swobodnie i lekko mogłyby się złożyć - kołpak 45 mm jest dostatecznie duży.

Ma to dla mnie znaczenie, ponieważ kręcące się łopatki przeszkadzają w filmowaniu kamerką.

 

Wysokich lotów :D

Darek

 

a łapatki czasami nie dostały leciutko piasku przy jakimś lądowaniu ??

u mnie też tak raz było - rozebrałem,przeczyściłęm i działa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.