Skocz do zawartości

Easy Glider PRO


Marcin

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Właśnie składam mojego eg pro, jestem na etapie sklejania kadłuba i zastanawiam się nad zamocowaniem baterii(2200mah), ma się ona znajdować idealnie w osi długiej kadłuba?? Bo jedyny sposób zamocowania baterii jaki mi przychodzi do głowy to poprzez rzep do bocznej ściany , a wy jak to rozwiązaliście w swoich maszynach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 1,1 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Witam.

Ja w moim EGP również posiadam akumulator 2200 i wchodzi do kałuba dosyć ciasno.W związku z tym zrobiłem mu jedynie taką "uzdę" jak w sankach do wyciągania aku po locie - ponieważ muszę aku. bardzo głęboko osadzać, w końcowej fazie nawet paluchem go upycham praktycznie do samego końca.Jest to związane z tym, iż zastosowałem w modelu napęd tzw.PRO f-my Himax i jest on dużo cięższy .

Dodatkowo w owalnej podstawie haka wywierciłem pod kątem prostym otwór fi 6 .W otwór ten po uprzednim włożeniu akumulatora wkladam na wcisk koszulkę z kołka szybkiego montażu o dlugości około 3-4 cm ,która wchodzi parę milimetrów przed baterię i zabezpiecza ją przed przesunięciem Lipolka w locie do przodu.Jak na razie zdaje to egzamin w praktyce.Pozdrawiam Adam.

 

http://www.fotosik.p...1d2ed89c70.html

http://www.fotosik.p...4140bedf0e.html

Załączam zdjęcia jak to wygląda w praktyce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam,

W związku z tym że jestem w końcowej fazie budowy modelu-oklejanie, mam bardzo poważny dylemat który nie pozwala mi spać po nocach:)

Chodzi mi tutaj o zestaw napędowy a w szczególności o dobór śmigła do silnika

Mam założony taki zestaw:

Silnik Emax GT2215/09 + regiel 30A i TU nie wiem czy dobrze czynie zakładając śmigło 10x6 na kołpak Pelikana o rozstawie mocowania 45mm Czytałem w poprzednich postach na forum, że im większy kołpak tym mniejsza średnica( bardziej długość) łopatek. Producent przewiduje tu śmigło 10x6, dlatego nie wiem czy nie spale silnika, silnik został mi z innego modelu, a łopatki kupiłem więc pozamiatane. I tu się rodzi moje pytanie, dam radę na tych łopatkach czy kupić inne?

pakiet Dualsky 2200mAh 3s

przewidywana waga do lotu <900g

 

Chciałem uniknąć mocniejszego silnika, ze względu na wagę oraz co za tym idzie mocniejszy regulator oraz bardziej wydajny li-pol a to wyposażenie ostało mi się z innego modelu.

Pozdrawiam,

Michał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje mocowanie aku:)

mocowanie- "gniazdo" jest wpuszczone w głąb kadłuba, powietrze bez problemów sobie przepływa, całość jest lekka i B.mocna,

http://www.fotosik.p...66b2bb7a26.html

http://www.fotosik.p...9ff2541912.html

http://www.fotosik.p...4595316c9f.html

http://www.fotosik.p...02b34cd3e9.html

http://www.fotosik.p...34507aa41a.html

na początku wyszło o 0,5 cm za szerokie, zwężyłem i jest ok, sprawdza się w 100% wchodzi na wcisk, lekko ale zarazem trzyma się B.dobrze (znaczylipolek:) ), nie robiłem klinu z przodu do blokowania ponieważ jest on zbędny

http://www.fotosik.p...f9d9d14a9f.html

http://www.fotosik.p...ff56212479.html

http://www.fotosik.p...961f3d7585.html

Mam nadzieje że komuś się przyda moje rozwiązanie :)

ps. na śmigle 10x6 bez problemu daje rade, jeszcze nie miałem problemów z grzaniem się ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety wczoraj mi odleciał przez moją głupotę, po wylataniu pakietu wróciłem do domu żeby wziąć kolejny paiket, przykleić serwa w lotkach, bo jedno trochę się obluzowało i zrobić to o czym zapomniałem, czyli włączyć hamulec... zaprogramowałem, podłączam a tu JE%@^(%$(@, że aż odskoczyłem, a w modelu niczym piorun się błysnęło.... wyciągnąłem szybko lipolka na ziemie i sprawdzam po kolei co się dzieje;(, po dłuższych dochodzeniach okazało się że przy złączu spc( osobne zasil odb., dzięki któremu mam napięcie aku w nadajnku) musiałem przypadkowo zewrzec masę z sygnałem, czyli odwrotnie włozyć wtyczkę, lub przesunąłem o jeden pin czyli do plusa... :(,Miałem go od ponad pół roku, bardzo dużo na nim wylatałem i NIGDY mi się tak nie stało:(

Straty: na szczęscie tylko regulator, dziury na wylot w dwóch tranzystorach :lol:, ale bec działa, więc po odchudzeniu, nada się jako sam BEC;), po podłączniu innego regulatora wszystko działa,.... na szczęscie;/.... Za 2 dni dojdzie nowy regulator, i wtedy będzie zabawa:)

Lipolek jest pod ciągłą obserwacją w doniczce na podłodze.... :P Mogło się z nim coś stać? Mam się cieszyć że tylko regulator padł, bo mogło coś jeszcze? Może jeszcze coś wyjdzie w praniu....;(

 

 

Regulator- Budget 30A, posiadam również 50A i jestem z nich zadowolony, nigdy nie było z nimi problemów z grzaniem, jedyne co, to czasami coś opornie się programowały, a zmarł nie ze swojej winy:)

 

W locie się nie grzał, po wylądowaniu był ciepławy, silnik jeszcze chłodniejszy.

W środę dorzucę fotki nie z oblotu a z lotu:)

A tak na końcu zaszaleje jeszcze

Silnik: Emax GT2215/09

łopatki 10x6 graupnera

Kołpak Pelikana śrdnica 40mm, rozstaw mocowania 45 mm

Pakiet: Dualsky 2200

Waga 914g bez kulek z tyłu, pakiet wchodzi prawie do końca, zostaje z 2 cm luzu, ciąg większy od masy=leci pod kątem 85°= lata jak dla mnie idealnie:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy chwilowym zwarciu Li-Pol mógł stracić trochę pojemności i wydajności. MÓGŁ, nie musiał. Kolega kiedyś przypadkowo zwarł Dualsky 3S 2650mAh przez kilka sekund, aż jeden z goldów się odlutował i kawałek się stopił. Pojemność się utrzymała, napięcie też. z wydajnością trochę gorzej. Posprawdzaj napięcia na poszczególnych celach i sprawdź, czy nie jest spuchnięty.Po złączu SPC sądzę, iż masz Optic6 albo Aurorę ;D Zgadłem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się, Aurorka;),a zwarło mi się przy optimie lite...

Lipolek cały, nie wygląda na spuchnętego. Chciałem sprawdzić rezystancje i porównać do moich takich samych pakietów dualskiego, i wywnioskować czy mu to coś zaszkodziło.. Stanąłem na tym że nie wiem jak... nie kojarzę żeby moja ładowarka miała taką funkcję- Imax B8, chyba że ta funkcja jest ukryta:)

 

A z tego co się podpytałem znajomego, który jest elektronikiem, to regulator spalił się z powodu nagłego obciążenia, i wytłumaczył mi że nie koniecznie musiało dojść do zwarcia w sensie dosłownym... czy jakoś tak:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Mam pewien problem z moim EGP chodzi o tzw klapolotki ,daje obydwie lotki w dół jako klapy na przełączniku a model zaczyna pochylać nos w dół i opadać ,gdy daje lotki w góre jako chamulce model zadziera nos idzie w góre ,,wszystko jakby odwrotnie do teorii ,zmieniałem zakres wychyleń od minimum do max ,kombinowałem z wieloma ustawieniami środka cięrzkości i dalej tosamo ,dodam że modelik wogule lata super i dobrze się prowadzi tylko co jest z tymi klapolotkami ,dając obie w dół powinienna wzrastać siła nośna zwalniać i zacząć iść w góre a jest zupełnie odwrotnie dodam że nie jest domiksowywana wysokość,waga modelu to jakieś 1180gram (troche pooklejany nos i 2 pręty węglowe w statecznikach dla ich usztywnienia) pakiet Turnigy 2200 mAh przy mocniejszym wietrze ustawiam przy samym początku dolnej krawędzi miejsca na pakiet ,do wiszenia w powietrzy 1-2 cm głębiej macie jakieś wytłumaczenie co jest nietak z tymi klapolotkami że pracują jakby odwrotnie ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak czytam i czytam....... i po zakończeniu prac nad modelem i ważeniu mam pytanie....

Czy masy modeli które tu podajecie to model z osprzętem + bateria czy bez?

Widzę że są osoby które chcą osiągnąć mase <900g.

 

U mnie gotowy model ( silnik+regulator+serwa) waży ok 785g, z pakietem 3300 2S wychodzi 980g. Czy to dużo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak czytam i czytam....... i po zakończeniu prac nad modelem i ważeniu mam pytanie....

Czy masy modeli które tu podajecie to model z osprzętem + bateria czy bez?

Widzę że są osoby które chcą osiągnąć mase <900g.

 

U mnie gotowy model ( silnik+regulator+serwa) waży ok 785g, z pakietem 3300 2S wychodzi 980g. Czy to dużo?

 

Nie, a potem dodajesz balast bo gazetą przy średnim wietrze nie polatasz ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Wlasnie koncze swojego EGP i mam pytanie odnosnie wywazania modelu. Cos mi nie wychodzi i nie wiem dlaczego. Podane jest w instrukcji, ze punkty podparcia do wywazania powinny sie znajdowac 70mm od krawedzi natarcia skrzydla przy kadlubie. No i OK. Wywazylem tak model i jak go puszczam to leci kilka, kilkanascie metrow i laduje dziobem w ziemi. Zachowuje sie tak, jakby byl zle wywazony i mial za ciezki dziob... A tu mowi sie, ze swobodnie powinien leciec na wys 1m nawet i kilkadziesiat metrow...

No to jak to w koncu byc powinno?? Czy moge go "przewazyc" do tylu? Jelsi nie, to co moze byc przyczyna takiego zachowania? Nie ucieka na boki, statecznik pionowy i skrzydla sa rownolegle... Nie mam pojecia co moze byc nie tak..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tu mowi sie, ze swobodnie powinien leciec na wys 1m nawet i kilkadziesiat metrow...

 

Hm... no to jakiś Pudzian rzuca ten model chyba. :) Bez przesady, mój leci kilka metrów, może nie ma tyle krzepy. ;)

Podnieś trochę ster wysokości i zobacz jak będzie leciał. No i oczywiście wyrzucasz pod wiatr. Bo taki efekt mam zawsze jak wyrzucam z wiatrem.

Puść go w powietrze i zobaczysz jak szybuje. Jak będzie "pompował" to przesuń pakiet do tyłu.

Ja mam silnik 3542 łopatki 10x6 i pakiet 3300 3S nano-tech. Pakiet mam wsunięty maksymalnie do końca i mam wklejone obie kulki w ogon.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 4 miesiące temu...

Witam.

Składam właśnie eg pro i mam pytanie.

Ja zajmowałem się modelarstwem w latach 80-tych (duże modele konstrukcyjne z kesonem ze sklejki 0,8 mm na skrzydłach, własnej roboty aparatura rc, serwa typu Bellamatic 2 z RFN, napęd motoszybowców oczywiście spalinowy itd.) i wtedy zawiasy sterów wykonywałem prawie zawsze z odpowiedniej mocnej skóry. Tutaj jest cieniutkie, sprasowane tworzywo - czy to już jest zawias i nic innego nie trzeba wklejać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurde a gdzie Ty masz te zawiasy. Z tego co wiem to w EG Pro nie musisz wstawiać żadnych zawiasów. Lotki i stery są tak zrobione, że należy je tylko na boku przeciąć i już. Chyba że odciąłeś lotki i stery i chcesz po swojemu wkleić swoje zawiasy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.