Storyjka Opublikowano 30 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2012 Witam Właśnie składam mojego eg pro, jestem na etapie sklejania kadłuba i zastanawiam się nad zamocowaniem baterii(2200mah), ma się ona znajdować idealnie w osi długiej kadłuba?? Bo jedyny sposób zamocowania baterii jaki mi przychodzi do głowy to poprzez rzep do bocznej ściany , a wy jak to rozwiązaliście w swoich maszynach? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dyra63 Opublikowano 30 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2012 Witam. Ja w moim EGP również posiadam akumulator 2200 i wchodzi do kałuba dosyć ciasno.W związku z tym zrobiłem mu jedynie taką "uzdę" jak w sankach do wyciągania aku po locie - ponieważ muszę aku. bardzo głęboko osadzać, w końcowej fazie nawet paluchem go upycham praktycznie do samego końca.Jest to związane z tym, iż zastosowałem w modelu napęd tzw.PRO f-my Himax i jest on dużo cięższy . Dodatkowo w owalnej podstawie haka wywierciłem pod kątem prostym otwór fi 6 .W otwór ten po uprzednim włożeniu akumulatora wkladam na wcisk koszulkę z kołka szybkiego montażu o dlugości około 3-4 cm ,która wchodzi parę milimetrów przed baterię i zabezpiecza ją przed przesunięciem Lipolka w locie do przodu.Jak na razie zdaje to egzamin w praktyce.Pozdrawiam Adam. http://www.fotosik.p...1d2ed89c70.html http://www.fotosik.p...4140bedf0e.html Załączam zdjęcia jak to wygląda w praktyce. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Blako2682 Opublikowano 4 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2012 ja mam takiego ja kupiłem akumulator 2650 30c turnig jest dość długi i cieńki pasuje idealnie taki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lajto87 Opublikowano 13 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2012 Witam, W związku z tym że jestem w końcowej fazie budowy modelu-oklejanie, mam bardzo poważny dylemat który nie pozwala mi spać po nocach:) Chodzi mi tutaj o zestaw napędowy a w szczególności o dobór śmigła do silnika Mam założony taki zestaw: Silnik Emax GT2215/09 + regiel 30A i TU nie wiem czy dobrze czynie zakładając śmigło 10x6 na kołpak Pelikana o rozstawie mocowania 45mm Czytałem w poprzednich postach na forum, że im większy kołpak tym mniejsza średnica( bardziej długość) łopatek. Producent przewiduje tu śmigło 10x6, dlatego nie wiem czy nie spale silnika, silnik został mi z innego modelu, a łopatki kupiłem więc pozamiatane. I tu się rodzi moje pytanie, dam radę na tych łopatkach czy kupić inne? pakiet Dualsky 2200mAh 3s przewidywana waga do lotu <900g Chciałem uniknąć mocniejszego silnika, ze względu na wagę oraz co za tym idzie mocniejszy regulator oraz bardziej wydajny li-pol a to wyposażenie ostało mi się z innego modelu. Pozdrawiam, Michał Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lajto87 Opublikowano 16 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2012 Moje mocowanie aku:) mocowanie- "gniazdo" jest wpuszczone w głąb kadłuba, powietrze bez problemów sobie przepływa, całość jest lekka i B.mocna, http://www.fotosik.p...66b2bb7a26.html http://www.fotosik.p...9ff2541912.html http://www.fotosik.p...4595316c9f.html http://www.fotosik.p...02b34cd3e9.html http://www.fotosik.p...34507aa41a.html na początku wyszło o 0,5 cm za szerokie, zwężyłem i jest ok, sprawdza się w 100% wchodzi na wcisk, lekko ale zarazem trzyma się B.dobrze (znaczylipolek:) ), nie robiłem klinu z przodu do blokowania ponieważ jest on zbędny http://www.fotosik.p...f9d9d14a9f.html http://www.fotosik.p...ff56212479.html http://www.fotosik.p...961f3d7585.html Mam nadzieje że komuś się przyda moje rozwiązanie ps. na śmigle 10x6 bez problemu daje rade, jeszcze nie miałem problemów z grzaniem się Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skraf Opublikowano 17 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2012 A jak regulator? Nie grzeje się zbyt mocno? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lajto87 Opublikowano 17 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2012 Niestety wczoraj mi odleciał przez moją głupotę, po wylataniu pakietu wróciłem do domu żeby wziąć kolejny paiket, przykleić serwa w lotkach, bo jedno trochę się obluzowało i zrobić to o czym zapomniałem, czyli włączyć hamulec... zaprogramowałem, podłączam a tu JE%@^(%$(@, że aż odskoczyłem, a w modelu niczym piorun się błysnęło.... wyciągnąłem szybko lipolka na ziemie i sprawdzam po kolei co się dzieje;(, po dłuższych dochodzeniach okazało się że przy złączu spc( osobne zasil odb., dzięki któremu mam napięcie aku w nadajnku) musiałem przypadkowo zewrzec masę z sygnałem, czyli odwrotnie włozyć wtyczkę, lub przesunąłem o jeden pin czyli do plusa... ,Miałem go od ponad pół roku, bardzo dużo na nim wylatałem i NIGDY mi się tak nie stało:( Straty: na szczęscie tylko regulator, dziury na wylot w dwóch tranzystorach , ale bec działa, więc po odchudzeniu, nada się jako sam BEC;), po podłączniu innego regulatora wszystko działa,.... na szczęscie;/.... Za 2 dni dojdzie nowy regulator, i wtedy będzie zabawa:) Lipolek jest pod ciągłą obserwacją w doniczce na podłodze.... Mogło się z nim coś stać? Mam się cieszyć że tylko regulator padł, bo mogło coś jeszcze? Może jeszcze coś wyjdzie w praniu....;( Regulator- Budget 30A, posiadam również 50A i jestem z nich zadowolony, nigdy nie było z nimi problemów z grzaniem, jedyne co, to czasami coś opornie się programowały, a zmarł nie ze swojej winy:) W locie się nie grzał, po wylądowaniu był ciepławy, silnik jeszcze chłodniejszy. W środę dorzucę fotki nie z oblotu a z lotu:) A tak na końcu zaszaleje jeszcze Silnik: Emax GT2215/09 łopatki 10x6 graupnera Kołpak Pelikana śrdnica 40mm, rozstaw mocowania 45 mm Pakiet: Dualsky 2200 Waga 914g bez kulek z tyłu, pakiet wchodzi prawie do końca, zostaje z 2 cm luzu, ciąg większy od masy=leci pod kątem 85°= lata jak dla mnie idealnie:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GiulioN Opublikowano 17 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2012 Przy chwilowym zwarciu Li-Pol mógł stracić trochę pojemności i wydajności. MÓGŁ, nie musiał. Kolega kiedyś przypadkowo zwarł Dualsky 3S 2650mAh przez kilka sekund, aż jeden z goldów się odlutował i kawałek się stopił. Pojemność się utrzymała, napięcie też. z wydajnością trochę gorzej. Posprawdzaj napięcia na poszczególnych celach i sprawdź, czy nie jest spuchnięty.Po złączu SPC sądzę, iż masz Optic6 albo Aurorę ;D Zgadłem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lajto87 Opublikowano 17 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2012 Zgadza się, Aurorka;),a zwarło mi się przy optimie lite... Lipolek cały, nie wygląda na spuchnętego. Chciałem sprawdzić rezystancje i porównać do moich takich samych pakietów dualskiego, i wywnioskować czy mu to coś zaszkodziło.. Stanąłem na tym że nie wiem jak... nie kojarzę żeby moja ładowarka miała taką funkcję- Imax B8, chyba że ta funkcja jest ukryta:) A z tego co się podpytałem znajomego, który jest elektronikiem, to regulator spalił się z powodu nagłego obciążenia, i wytłumaczył mi że nie koniecznie musiało dojść do zwarcia w sensie dosłownym... czy jakoś tak:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robson-m3 Opublikowano 11 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2012 Mam pewien problem z moim EGP chodzi o tzw klapolotki ,daje obydwie lotki w dół jako klapy na przełączniku a model zaczyna pochylać nos w dół i opadać ,gdy daje lotki w góre jako chamulce model zadziera nos idzie w góre ,,wszystko jakby odwrotnie do teorii ,zmieniałem zakres wychyleń od minimum do max ,kombinowałem z wieloma ustawieniami środka cięrzkości i dalej tosamo ,dodam że modelik wogule lata super i dobrze się prowadzi tylko co jest z tymi klapolotkami ,dając obie w dół powinienna wzrastać siła nośna zwalniać i zacząć iść w góre a jest zupełnie odwrotnie dodam że nie jest domiksowywana wysokość,waga modelu to jakieś 1180gram (troche pooklejany nos i 2 pręty węglowe w statecznikach dla ich usztywnienia) pakiet Turnigy 2200 mAh przy mocniejszym wietrze ustawiam przy samym początku dolnej krawędzi miejsca na pakiet ,do wiszenia w powietrzy 1-2 cm głębiej macie jakieś wytłumaczenie co jest nietak z tymi klapolotkami że pracują jakby odwrotnie ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kr3cik Opublikowano 11 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2012 Domiksuj wysokość. To jak zachowuje się model zależy od modelu. Jeden idzie do góry a inny pójdzie w dół... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blekis Opublikowano 13 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2012 Tak czytam i czytam....... i po zakończeniu prac nad modelem i ważeniu mam pytanie.... Czy masy modeli które tu podajecie to model z osprzętem + bateria czy bez? Widzę że są osoby które chcą osiągnąć mase <900g. U mnie gotowy model ( silnik+regulator+serwa) waży ok 785g, z pakietem 3300 2S wychodzi 980g. Czy to dużo? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad_P Opublikowano 13 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2012 Nie. To przy 2S jak dla mnie trochę dziwnie, to standard. Mój z 3S 3300mAh waży(ł) 1170g Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buwi777 Opublikowano 14 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2012 Tak czytam i czytam....... i po zakończeniu prac nad modelem i ważeniu mam pytanie.... Czy masy modeli które tu podajecie to model z osprzętem + bateria czy bez? Widzę że są osoby które chcą osiągnąć mase <900g. U mnie gotowy model ( silnik+regulator+serwa) waży ok 785g, z pakietem 3300 2S wychodzi 980g. Czy to dużo? Nie, a potem dodajesz balast bo gazetą przy średnim wietrze nie polatasz ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
legzio Opublikowano 30 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2012 Wlasnie koncze swojego EGP i mam pytanie odnosnie wywazania modelu. Cos mi nie wychodzi i nie wiem dlaczego. Podane jest w instrukcji, ze punkty podparcia do wywazania powinny sie znajdowac 70mm od krawedzi natarcia skrzydla przy kadlubie. No i OK. Wywazylem tak model i jak go puszczam to leci kilka, kilkanascie metrow i laduje dziobem w ziemi. Zachowuje sie tak, jakby byl zle wywazony i mial za ciezki dziob... A tu mowi sie, ze swobodnie powinien leciec na wys 1m nawet i kilkadziesiat metrow... No to jak to w koncu byc powinno?? Czy moge go "przewazyc" do tylu? Jelsi nie, to co moze byc przyczyna takiego zachowania? Nie ucieka na boki, statecznik pionowy i skrzydla sa rownolegle... Nie mam pojecia co moze byc nie tak.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad_P Opublikowano 31 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2012 A tu mowi sie, ze swobodnie powinien leciec na wys 1m nawet i kilkadziesiat metrow... Hm... no to jakiś Pudzian rzuca ten model chyba. Bez przesady, mój leci kilka metrów, może nie ma tyle krzepy. Podnieś trochę ster wysokości i zobacz jak będzie leciał. No i oczywiście wyrzucasz pod wiatr. Bo taki efekt mam zawsze jak wyrzucam z wiatrem. Puść go w powietrze i zobaczysz jak szybuje. Jak będzie "pompował" to przesuń pakiet do tyłu. Ja mam silnik 3542 łopatki 10x6 i pakiet 3300 3S nano-tech. Pakiet mam wsunięty maksymalnie do końca i mam wklejone obie kulki w ogon. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szpachla Opublikowano 22 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2012 Jak rzucasz i idzie od razu dziobem w dol to za ciezki z przodu. A jak rzucasz i idzie troche do gory a potem w dol to za ciezki z tylu. A jak pompuje to pakiet raczej do przodu... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JacekJ Opublikowano 3 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2013 Witam. Składam właśnie eg pro i mam pytanie. Ja zajmowałem się modelarstwem w latach 80-tych (duże modele konstrukcyjne z kesonem ze sklejki 0,8 mm na skrzydłach, własnej roboty aparatura rc, serwa typu Bellamatic 2 z RFN, napęd motoszybowców oczywiście spalinowy itd.) i wtedy zawiasy sterów wykonywałem prawie zawsze z odpowiedniej mocnej skóry. Tutaj jest cieniutkie, sprasowane tworzywo - czy to już jest zawias i nic innego nie trzeba wklejać? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skraf Opublikowano 3 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2013 Tak, to jest już zawias i w zupełności wystarcza. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad_P Opublikowano 3 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2013 Kurde a gdzie Ty masz te zawiasy. Z tego co wiem to w EG Pro nie musisz wstawiać żadnych zawiasów. Lotki i stery są tak zrobione, że należy je tylko na boku przeciąć i już. Chyba że odciąłeś lotki i stery i chcesz po swojemu wkleić swoje zawiasy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.