Shock Opublikowano 27 Września 2013 Autor Opublikowano 27 Września 2013 Na pierwsze pytanie PW (nie żeby tajemnica ale po co robić publiczne zamieszanie..) A na hamowni dlatego że to nowy silnik,większa wygoda z ewent. ustawieniami,mniej szarpany model na początku,palenie na stojąco..i ogólnie taka zasada która się sprawdziła wielokrotnie -wiem,wiem znajdzie się ktoś, co napisze że w locie najlepiej ale 2-3 zbiorniczki na ziemi na pewno nie zaszkodzą .Fajnie odpala się na lotnisku wstępnie ustawiony i trochę już pracujący silnik -z reguły oblot odbywa się bezproblemowo.
andrzej351 Opublikowano 27 Września 2013 Opublikowano 27 Września 2013 nowe silniki wyglądają naprawdę super . Rafał z ciekawości spytam,ile obrotów kręci twój DLE 55 ze śmigłem XOAR 23x8 ?
Shock Opublikowano 27 Września 2013 Autor Opublikowano 27 Września 2013 No nie ma co ukrywać ,wyglądają fajnie oby równie dobrze pracowały. Mój były DLE 55 na 23x8 Xoar kręcił ok 7 tyś z groszem ,dając ok 12,5 kg ciągu. Praktycznie cały dzień dziś zszedł na przymiarkach do wklejenia wręgi silnikowej ..100 razy sprawdzane,mierzone,właśnie się klei. Efekt zamierzony ,myślę że osiągnięty - podstawa kołpaka ładnie przylega z ok 3mm luzem od owiewki.
amks22 Opublikowano 27 Września 2013 Opublikowano 27 Września 2013 Po szczegółowych pomiarach wybór padł na DLE35RA (idealnie pasuje do Extry 1850mm) co do wagi zaskoczenia nie ma , zgadza się z tym co podaje producent 1.27kg montaż silnika nie sprawił żadnych kłopotów , pasuje idealnie wkrótce palimy silnik na stanowisku i montaż na stałe do modelu
andrzej351 Opublikowano 27 Września 2013 Opublikowano 27 Września 2013 koledzy,obaj macie ładne motorki.... ciekaw jestem czy w silniku konstrukcyjnie coś zostało zmienione lub poprawione oprócz tylnego wydechu?
Shock Opublikowano 27 Września 2013 Autor Opublikowano 27 Września 2013 No i muszę edytować swojego wcześniejszego posta o wadze mojego silnika 55 RA . Nie dawało mi to spokoju że ta waga wyszła tak optymistycznie i poważyłem wszystko jeszcze raz...zgadza się z tym co pisze producent czyli ok 1560 g. Nie wiem czemu wcześniej waga pokazała 1453 gramy ? ,być może w euforii oglądania i ważenia coś się zamieszało chociaż na fotce ewidentnie widać cyfry..Sorki za zmyłkę ... 1
andrzej351 Opublikowano 27 Września 2013 Opublikowano 27 Września 2013 możliwe że waga źle się wytarowała i stąd to przekłamanie
Shock Opublikowano 28 Września 2013 Autor Opublikowano 28 Września 2013 Być może tak było Andrzeju ,ale to nic... Dzisiejszy dzień dość mocno "popchnął" prace do przodu.Praktycznie skończony domek,silnik zamocowany a przede wszystkim wstępnie dotarty . Dłubanina której nie widać-ssanie,gaz. Zarówno ja, jak i Kazek uruchomiliśmy nasze DLE ,obyło się bez niespodzianek,silniki zapaliły bezproblemowo .Wstępnie wyregulowane,pogazowane mogą szykować się do lotu . Trochę o wadze mojej Extry- jak widać na foto kompletny kadłub plus skrzydła waży ok 7580 g plus paliwo tak więc waga ostateczna oscylować będzie na granicy 8 kg ... Sprawa wyważenia zgodnie z przewidywaniami pokazała iż wszystko trzeba pakować na przód aby łapnąć środek ciężkości -długi tył ,serwa w statecznikach robią swoje..niemniej obejdzie się bez dodatkowego balastu. Kilka fot (myślę że Was nimi nie zanudzam) i filmiki z docierań silników.
rafał .k Opublikowano 28 Września 2013 Opublikowano 28 Września 2013 Jasny gwint ! Rafał ale ty masz tempo Fajnie pracują te silniki
Shock Opublikowano 28 Września 2013 Autor Opublikowano 28 Września 2013 Hehe ..tempo ostre bo L-4 i trzeba wykorzystać . Generalnie chciałbym oblatać ją w miarę w komfortowych warunkach, tzn. przy plusowej,słonecznej, bezwietrznej pogodzie a wiadomo że coraz gorzej będzie o takie warunki .
r0n4ld1 Opublikowano 29 Września 2013 Opublikowano 29 Września 2013 brawo!trzymam kciuki za oblot Rafał, proszę podaj mi średnice zewnętrzne i wewnętrzne rury skrzydeł i stateczników. Będę wdzięczny,z góry dzięki.
Shock Opublikowano 29 Września 2013 Autor Opublikowano 29 Września 2013 Piotrek- rura skrzydeł (węgiel) zew.25 mm /wew 22 mm dł. 910 mm, waga 140 g. - rura statecznika zew. 13 /wew 10mm dł. 400 mm Oczywiście w ramach niedzielnego relaksu ciut do przodu.. Zamocowany zapłon,odpowietrzenie i pierwsze tankowanie . Nie chcę michy cieszyć przed czasem ale znowu poważyłem i........wychodzi iż zmieszczę się poniżej 8 kg -bez przesady to nie "priorytet" bo sam producent zakłada ok 8,200 do lotu więc jest dobrze ale początek tego tematu poniekąd "starł " się o masę końcową więc ciekawość spora.. Aby było jasne, model ważony kompletnie wyposażony ,zatankowany -od sumy kadłuba i skrzydeł odjęta masa linki na której był podtrzymywany podczas ważenia ,prób 4 aby znowu nie popełnić gafy jak z "engine" . Można założyć iż masa może zmniejszyć się jeszcze o ok 70 g. gdyż dla lepszego wyważenia założony jest pakiet NiMh na zapłon zamiast Lipo -na daną chwilę tak zostanie .Tak więc kadłub 6560 g+ skrzydła 1480g = 8040g -lina 123g = 7917 g. Praktycznie po zamocowaniu MB 2 i pakietów oraz SK model gotowy do lotu....
r0n4ld1 Opublikowano 29 Września 2013 Opublikowano 29 Września 2013 ha! chciałoby się powiedzieć "a nie mówiłem, że się zmieści z wagą" Dzięki za info dot. rury, podmieniam rurę w Yaku z alu na węgiel i nie wiedziałem czy zamówić rurę o grubości ścianki 2mm czy 1mm (1mm są w goldwingach). Swoją drogą w goldwingu też wymienię na 2mm bo już jedną rurę złamałem :/ Dzięki ps. Ten aparat zapłonowy nie za blisko odbiornika??? Osobiście przemyślałbym przesunięcie go do przodu. Najlepiej na domek silnika, jak najdalej od odbiornika to przekleństwo wywalić...
Shock Opublikowano 29 Września 2013 Autor Opublikowano 29 Września 2013 ps. Ten aparat zapłonowy nie za blisko odbiornika??? Osobiście przemyślałbym przesunięcie go do przodu. Najlepiej na domek silnika, jak najdalej od odbiornika to przekleństwo wywalić... Miedzy odbiornikiem a aparatem zapłonowym jest 18 cm ,myślę że powinno wystarczyć . W poprzednich modelach miałem identycznie i odstukać ,kłopotów zero...
Shock Opublikowano 30 Września 2013 Autor Opublikowano 30 Września 2013 Powoli,powoli kończy się ta relacja... ,przynajmniej z budowy. Praktycznie model skończony ,dziś odbyła się "pojazdówka" po lotnisku ,niestety spory wiatr uniemożliwił cokolwiek więcej....w sobotę/niedzielę prawdopodobnie oblot. Generalnie wszystko ok, nic nie odpadło ,muszę zmienić jedynie opaski na tłumiku bo delikatnie przepuszczają. Silnik pali od strzału,w nagrodę dostanie mały gadget tuningowy który widać na fotce. Waga ostateczna wyszła...... 8 kg bez kilku gram ale "tutka" waży 14 g więc można uznać iż Darkall wygrał . Jak widać, wolne obroty są ok,wysokie maksymalne uzyskane to 6,800 obr/min. Do transportu musiałem coś wymyślić -to coś na fotce , aby bezpiecznie można było "to" transportować na lotnisko ,Astra II kombi jest za krótka aby tak bez problemu załadować kadłub.. Jak zwykle kilka fot i filmiki . Z racji iż byłem sam i jednocześnie operowałem nadajnikiem oraz tel. jakość filmików nie poraża ale coś widać . http://www.youtube.com/watch?v=iFfbGqa2evs&feature=youtu.be http://www.youtube.com/watch?v=IAfewPZSnF0&feature=youtu.be
darkarll Opublikowano 30 Września 2013 Opublikowano 30 Września 2013 YES YES YES wiedziałem a tak na poważnie to miałem 6 modeli na 50 tkę i latało mi się dobrze tylko tymi co ważyły do 7 kg , w tym roku mam zamiar poskładać jeszcze jeden model na 50 tkę który według producenta ma ważyć około 6,5 kg . tutka niezbędna , bez tutki nie poleci
kszczech Opublikowano 30 Września 2013 Opublikowano 30 Września 2013 Gdzieś na pierwszej stronie tego tematu przeczytałem: "Jeżeli nie będę miał racji to obiecuję, że posypię sobie głowę popiołem i dołożę do swojego własnego modelu 100g ołowiu jako kara za pisanie bzdur." Czy zobaczymy zdjęcie głowy Piotrka z popiołem i jego modelu z ołowiem??
andrzej351 Opublikowano 30 Września 2013 Opublikowano 30 Września 2013 Silnik pali od strzału,w nagrodę dostanie mały gadget tuningowy który widać na fotce. tak z ciekawości spytam Rafale, jakie będą korzyści z zamontowania tego "gadgetu"?
r0n4ld1 Opublikowano 1 Października 2013 Opublikowano 1 Października 2013 Hehe i wszystko przez tą pierniczoną "tutkę"? ;( Dobrze, że bagażnika dachowego do tej extry nie założyłeś hehe. Od dzisiaj staje się przeciwnikiem wszelkiego rodzaju "tutek" i jak zobaczę na forum, że jak ktoś je do modelu wrzuca to znienawidzę... ;D Swoją drogą kto wyprodukował tą "tutkę", wyślę oficjalne pismo do producenta, że za ciężkie tutki produkuje - może oszczędności na aluminium w procesie produkcji wprowadzi i będziesz mógł zamienić na taką samą, odrobinkę lżejszą Gratuluję ukończenia budowy! brawo Gdzieś na pierwszej stronie tego tematu przeczytałem: "Jeżeli nie będę miał racji to obiecuję, że posypię sobie głowę popiołem i dołożę do swojego własnego modelu 100g ołowiu jako kara za pisanie bzdur." Czy zobaczymy zdjęcie głowy Piotrka z popiołem i jego modelu z ołowiem?? Nie wystarczy Ci, że mi wstyd? Nie dość, że tutka stała się moją zgubą to chcesz mnie dodatkowo upodlić przed tak zacnym gronem? hehe
Xan86 Opublikowano 1 Października 2013 Opublikowano 1 Października 2013 Piotrek tak się składa, że ja też dzisiaj będę zakładał taką tutkę do mojego DLE 55 tylko , że czerwoną bo model czerwony Nasz główny mechanik mówi, że ta tutka stabilizuje strumień powietrza zasysanego do silnika (wygładza go) przez co silnik lepiej się zbiera i praca jest stabilniejsza. Z mocą nie wiem jak jest to się okaże po lotach, ale w tym wypadku mocy już jest dosyć jak na takie modele
Rekomendowane odpowiedzi