r0n4ld1 Opublikowano 1 Października 2013 Opublikowano 1 Października 2013 Z mocą jest tak samo, ale silnik w powietrzu nie prycha. U mnie na dużej prędkości przerywał. Po jej założeniu na gaźnik problemu już nie mam Silnik bierze sobie spokojne powietrze ze środka kadłuba, bez jakichkolwiek turbulencji Nie każdy model tego potrzebuje. U mnie w MXie było potrzebne z kolei w moim Yaku jest całkowicie niepotrzebne. Wina leży prawdopodobnie w złym przelocie powietrza przez maskę. Nie ważne, ważne, że tutka czasami pomaga )
Shock Opublikowano 1 Października 2013 Autor Opublikowano 1 Października 2013 He,he...Piotrek Piotrek, wcale nie przegrałeś .. . Jeśli ktoś śledził uważnie relację to na daną chwilę na zapłonie jest cieżkawy NiMh ok 140g a docelowo ma być lipol którego obecnie nie posiadam..Tak więc w momencie zamiany "ucieknie" ok 65 g i waga wskaże 7,......g tak więc można rzec że miałeś rację :D .Na daną chwilę szczerze trza przyznać rację darkallowi. Wszystko i tak wyjdzie po oblocie gdyż wtedy będę miał czarno na białym co gdzie umiejscowić na stałe ,co przesunąć,czy wstawiać lipola czy zostawić NiMh czy może kleić ołów... Z tutką jest tak, iż teoretycznie ukierunkowuje strumień powietrza wpadający w gażnik i tyle teorii..z praktyki co widziałem u Kazka to reakcja na gaz jest zdecydowanie szybsza,czuć to wyrażnie. Jak z mocą to się okaże,będziemy coś tam mierzyć jak silniki trochę popracują ,przejdą na syntetyk .
andrzej351 Opublikowano 1 Października 2013 Opublikowano 1 Października 2013 dzięki ,czyli wychodzi na to że trzeba by rozejrzeć się za tym wynalazkiem i poeksperymentować...
Shock Opublikowano 1 Października 2013 Autor Opublikowano 1 Października 2013 "Operacja przebiegła pomyślnie ,pacjent czuje się dobrze,w sobotę kontrola u lekarza" .
r0n4ld1 Opublikowano 1 Października 2013 Opublikowano 1 Października 2013 No ja mam tutkę i nie zauważyłem różnicy w reakcji na gaz, ale może i coś poprawia... w sumie na to nie zwracałem uwagi Co do końcowej wagi - miałem i nie miałem racji, Darek też miał i nie miał racji, a to z kolei oznacza, że jest remis a jeśli jest remis to musimy się kiedyś z Darkiem % napić hehe Pozdrawiam
Shock Opublikowano 1 Października 2013 Autor Opublikowano 1 Października 2013 Z racji tego że dostarczyłem Wam powodu do napicia się %-tów, poczuwam się do obowiązku uczestniczenia w tej "operacji" .
darkarll Opublikowano 2 Października 2013 Opublikowano 2 Października 2013 To już chyba w tym sezonie nie będzie okazji , ale w przyszłym kto wie , wszystkie pikniki już za nami , jeszcze mam zamiar zaliczyć zakończenie sezonu w Chrcynnym , jak pogoda oczywiście dopisze .
r0n4ld1 Opublikowano 2 Października 2013 Opublikowano 2 Października 2013 A kiedy jest zakonczenie w chrcynnym?
r0n4ld1 Opublikowano 2 Października 2013 Opublikowano 2 Października 2013 Jak będzie pogoda to i ja wpadnę.
esceta Opublikowano 2 Października 2013 Opublikowano 2 Października 2013 A do Chrynnego to trza jakieś zaproszenie mieć czy można przyjechać i już ?
darkarll Opublikowano 2 Października 2013 Opublikowano 2 Października 2013 Marek , przyjedź i już chyba że chcesz na 2 dni to trzeba jakieś spanko zarezerwować , Artur ma do mnie telefon , jak chcesz wiedzieć coś więcej to dzwoń ,no tak troche nabałaganiliśmy w tym wątku , moderator będzie miał zajęcie 1
Shock Opublikowano 2 Października 2013 Autor Opublikowano 2 Października 2013 Nie przejmuj się Darku offtopem ,wszak na temat i nie mam nic przeciwko . Kurcze ,daleko to od mnie ..a zważywszy na pogodę nie zaryzykuję wyjazdu tym bardzie iż w model jestem niewlatany .. Pozostał ,przynajmniej dla mnie przyszły rok i mam nadzieję iż spotkamy się na jakimś pikniku. 1
andrzej351 Opublikowano 2 Października 2013 Opublikowano 2 Października 2013 w Chrcynnem jest duże lotnisko i dobrze tam się lata,jak tylko pogoda dopisze to i ja wpadnę zakończyć sezon
Shock Opublikowano 9 Października 2013 Autor Opublikowano 9 Października 2013 Po chwilowej ciszy w temacie wracam z nowymi wieściami . Oblot modelu dokonał się w sobotę przy średnich warunkach, gdyż wiało w poprzek naszego lotniska. Sam start, mimo że z lekkim dreszczykiem emocji bezproblemowy, jednak model wymaga pewnych zmian w ustawieniach a mianowicie środek ciężkości zdecydowanie musi iść do tyłu gdyż model ewidentnie zbyt mocno opada na "ryj".Zmianie uległ też kąt silnika w postaci podkładek od dołu gdyż po dodaniu gazu model ciągnęło lekko w dół. Zdecydowanie nie polecam "tutki" -jako tako wpływu na obroty nie ma, natomiast pomiar wykazał iż po jej zdjęciu ciąg wzrósł ok 1kg z hakiem !! .Model po zważeniu przez Kazka ,jako osoby neutralnej waży ....7950 g. Tu jeszcze ucieknie kilkanaście gr. gdyż NiMh zastąpił lipol. Model ,przez tegoż właśnie NiMh w 3 locie przeżył chwilę grozy..silnik zgasł na ok 50 m, udało się jednak bezpiecznie wylądować na kołach w wyższej trawce ,okazało się iż uleciał jeden z przewodów zasilających zapłon (foto) Ogólnie jestem bardzo zadowolony ,na tyle co zdążyłem zaobserwować to zawis bardzo spokojny,nie nerwowy,harrier bez bujania skrzydełkami ogólnie przyjemnie,lekko.Na daną chwilę model nie "katowany"-silnik w trakcie docierania (i brak zaufania iż nie zgaśnie..),model w trakcie ustawień. Fota "sprawcy" zgaśnięcia silnika oraz filmik z kilkunastu kręgów z pierwszego lotu . Odpisał mi też Tony z Pilota w sprawie mocowania generatorów. http://www.youtube.com/watch?v=kccfGEgVfME&feature=youtu.be
r0n4ld1 Opublikowano 9 Października 2013 Opublikowano 9 Października 2013 hehe teraz "tutce" dostanie się za to, że swojego czasu nieźle namieszała ;D i dobrze jej tak! Ale skoro nie ma wpływu na obroty silnika to jakim cudem doszło do spadku ciągu statycznego z jej winy? Jak mierzycie ten ciąg statyczny? drugie pytanie dotyczy odpowiedzi Tonego i zagadki ukrytych blindnut'ków - znalazłeś te blind nuty, czy musisz zrobić je sam? trzecie, trochę poza tematem - czy właściciel tego MX'a zadowolony ze swojego czerwonego latadła?
Shock Opublikowano 9 Października 2013 Autor Opublikowano 9 Października 2013 Obroty czy na tutce czy bez praktycznie takie same -mierzone obrotomierzem. Ciąg mierzony taka specjalną "rączką" elektroniczną która daje realną wagę czyli na ziemi ciąg statyczny. To już kolejna powtórka z różnicą ciągu na tutce -już kiedyś wyszła niekorzystna różnica u Kazka na 32 DLA . Niestety nie znalazłem jeszcze tych blind-ów ,Kazek wpadł na pomysł szukania magnesem neodymowym ,bo szkoda ciąć folię w celu poszukiwań . No i ostatnia sprawa- kolega z forum dotarł do nas na lotnisko oblatać Mx-a ale problem z regulacją,coś z z haczeniem ssania z gazem uniemożliwiły oblot,ale ponoć w sobotę ma być kolejna szansa.
r0n4ld1 Opublikowano 9 Października 2013 Opublikowano 9 Października 2013 z tymi neodymami dobry pomysł a zaglądając w skrzydło przez wręgi nie widać tych blindnutów na końcu skrzydła? jestem ciekawy jakie będą wrażenia kolegi z oblotu MXa - haczenie ssania z gazem? chodzi o dźwignie, czy o jakiś objaw pracy silnika?
robas69 Opublikowano 9 Października 2013 Opublikowano 9 Października 2013 Może przyda się komuś specjalna "rączka" elektroniczna , o której napisał Rafał. To waga do bagaży http://www.velleman.eu/products/view/?country=be&lang=en&id=381846 . Gratuluję udanego oblotu .
BigBen Opublikowano 9 Października 2013 Opublikowano 9 Października 2013 jestem ciekawy jakie będą wrażenia kolegi z oblotu MXa - haczenie ssania z gazem? chodzi o dźwignie, czy o jakiś objaw pracy silnika? Ja jestem właścicielem MX-a. Problemem przy regulacji było dorobione przedłużenie dźwigni gazu przy silniku. Dorobione o tyle niefortunie, że nie pozwalające ustawić prawidłowo wolnych obrotów z powodu haczenia o dźwignię ssania. Po kilku minutach z pilnikiem w ręku jest już ok. W sobotę kolejna próba. Z porównaniem do innych tego typu modeli może być ciężkawo, bo to mój pierwszy tak duży akrobat.
Rekomendowane odpowiedzi