Skocz do zawartości

Extra 260-1250mm, próby rysowania w CAD


Gość

Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 miesiące temu...

Lotki odciąłem od skrzydeł, dostaną nosek z basy 6mm. Spływ nie ugina się pod palcem (węgiel 1x3mm). Oczywiście trzeba będzie uwazać podczas oklejania. Natarcie lotki wraz z płaskownikami 0.6x5mm tworzą ceownik więc nie przewiduję problemów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lotki dokończone, są sztywne. Wykonałem kabinę z laminatu. Wychylenia lotek po około 50st w górę i dół. Całość na ten moment waży 231g. Całość trzeba jeszcze przeszlifować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ładnie i waga też ładna, ciekawe ile wyjdzie do lotu. Czekam na oblot.

Od jakiegoś czasu nasunęła mi się taka myśl, nie ma modeli pancernych kretoodpornych, wobec czego lepiej budować jak najlżej, zwłaszcza że lekkie modele fajniej latają, a przynajmniej ja takie preferuję. A przy ewentualnych kretach (oczywiście rozsądnych nie tzw. finalnych) lekkie modele przez swą ażurową konstrukcję ulegają mniej trudnonaprawialnym uszkodzeniom i ich naprawa jest stosunkowo szybka i prosta. Nie wiem czy to moje filozofowanie ma jakieś podstawy, ale takie mam doświadczenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kadłub ma  4 węglowe podłużnice nadające mu sztywności w miejscach najbardziej narażonych na złamanie. Dodatkowo na dole podłużnice z węgla fi 2,5mm które bardziej mają profilować folię niż wzmacniać całość. Kadłub jest bardzo sztywny i wg mnie lekki. Sam jestem ciekawy wagi. Muszę poszukać lekkiej folii pokryciowej bo szkoda niweczyć efekty walki o każdy gram. myślę nad przekonstruowaniem skrzydła w taki sposób żeby zmniejszyć szerokość kesonów o około 2-3cm. Da to obniżenie wagi pewnie z 10-15g.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W modelach PA (addiction i extra 260) są na dole 2 rury węglowe nad mocowaniem podwozia, na długość chyba 2 wręg + miejsce mocowanie do kadłuba też jest zalaminowane węglem, patent lekki, a niesamowicie wytrzymały, nie mówiąc że cała konstrukcja jest wypełniona węglem.

Tu parę gram, tam parę gram, warto kombinować, z zainteresowaniem będę śledził postęp.

Poza folią jak już będzie znana waga całości, proponuję też przemyśleć wyposażenie, niedawno uzbrajałem arf-a i poszukując jak najwydajniejszego i najlżejszego setupu zaoszczędziłem sporo gram, ale zanim do tego doszło, stworzyłem na kartce papieru chyba z 6 kombinacji silnika, serw, baterii zanim wybrałem optymalny. W dobie internetu warto trochę poświęcić czasu na poszukiwanie optymalnego zestawu. 

Niefajnie byłoby psuć efekt odchudzania takiej fajnej konstrukcji ciężkim setupem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za podpowiedź, trafiłem jednak na Solarfilm (ciężko to dostać w Polsce-kiedyś było pod dostatkiem) Solarfilm ma wagę 18-20g/m2 więc będzie jeszcze lżej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak najbardziej jest oklejona, w sobotę zrobię do niej kabinę z laminatu i może maskę. Generalnie chcę to wszystko jakoś ulotnić i jak nie rozwalę to polatam chwilę i pewnie znajdzie się na allegro albo gdzieś indziej. Z laminatami jest mniej problemów niż z wytłoczkami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oszlifowałem wstępnie całość, trzeba jeszcze przeczyścić wszystko papierem 800 i będzie gotowe do oklejania. Oczywiście mam niefart i zamówiona folia nie dotarła a sklep rc-team.pl nawet nie raczył odpowiedzieć na złożone zamówienie i pytanie go dotyczące złożone na numer gg podany na stronie sklepu.
 Po przeszlifowaniu papierem 80, 160 a potem 400 waga całości zeszła do 228g i pewnie jeszcze zejdzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.