Skocz do zawartości

Extra 260-1250mm, próby rysowania w CAD


Gość
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

No tak, dla takiej dużej to byłoby mistrzostwo, ale i tak nieźle, tak na szybko i z grubsza waga do lotu w zależności od wielkości baterii i setupu mogłaby oscylować w granicach 600 - 700 g, dla takiej wielkości to bardzo fajnie.

Miałem katankę mini z PA, do lotu wazyła coś porównywalnie na silniku thrust 20 (coś koło 70 g) i regulatorze quantum, serwa futabki po 7,8 g z siłą 1,8 kg, bateria 1800 3s, zawis na pół gwizdka, stosunek ciągu do wagi coś koło 2:1, odejście w górę niesamowite.

A co do oblotu, spokojnie, aby to był weekend, to poproszę o sygnał kiedy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś okleiłem jedno skrzydło Solarfilmem, technika oklejania różni się ciut od oklejania oracoverem std ale nie stanowi żadnego problemu jej opanowanie.Zresztą kiedyś już oklejałem solarfilmem modele. Skrzydło wg mnie wyszło bardzo fajnie, żadnych zmarszczek itp. Waga 48g z czego folii to zaledwie 6g.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajnie. Dziś podczas latania w piękny jasny, słoneczny dzień stwierdziłem że połączenie białego koloru z wierzchu, a np. pasów lub szachownicy biało niebieskiej (tak mam w depronie Lil Ripper) bardzo fajnie kontrastuje i świetnie się sprawdza podczas wygłupów. Niestety nie zawsze modele pięknie wyglądające na ziemi okazują się wygodne w użytkowaniu w powietrzu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Waga wzrosła  do 241g,  myślę że z kompletnie oklejony model w stanie z poprzednich zdjęć będzie ważył nie więcej niż 255- 260g.  Co do oklejenia to racja, w Extrze dół będzie biały ( może jakieś napisy) więc z orientacją położenia modelu nie powinno być problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pokryłem statecznik poziomy. Nie lada wyzwaniem było położenie folii czerwonej na białej w stateczniku poziomym. Spryskiwacz do szyb załatwił sprawę chociaż łatwo nie było. Odpowiednia technologia i obyło się bez pęcherzyków powietrza itp. Model w stanie jak na zdjęciu waży 247g czyli folii jest 19g.

 

Fotki w wysokiej rozdzielczości http://forum.aerodesignworks.eu/viewtopic.php?f=4&p=10049#p10049

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ładnie, ładnie, czekam na maskę silnika i oblot. Tak na szybko sobie policzyłem (oczywiście mocno szacunkowo) bateria 3s 2000 +/- 200g, silnik +/- 70-80g, regiel +/-40g, 4 serwa +/- 32g, odbiornik +/- 5-10 g, w sumie +/- 610g do tego węglowe podwozie i kółka piankowe, maska, piasta i smigło ? Oczywiście to wyliczenie mocno szacunkowe, do takiego lekkiego modelu możnaby zastosować bateryjkę 1600, jeszcze byłoby lżej.

Zapowiada się nieźle :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę tu raczej pakiet 1200-1500mAh, do tego silnik "dzwonek". Druciane podwozie z drutu 2-.2,5mm będzie z deko lżejsze i będzie bardziej elastyczne. Kółka piankowe. Niestety mam regler  Turnigy Sentry 40A i odbiornik Futaba 6014HS a to ciężkie urządzenia które z czasem zmienię na inne. Śmigło APC bo GWS-y pomarańczowe lubią się rozlatywać. Kołpak będzie jakiś lekki.  Zrobiłem wytłoczkę kabiny, próbna z butelki PET, waży 13 g i wygląda o niebo lepiej od laminatowej. Co do tej ostatniej to dziś próbowałem ją pomalować i okazało się iż za bardzo odsączyłem żywicę i lakier przesiąka do wewnątrz.  Ponieważ mam elementy do nowej klapy kabiny zrobię nową wraz z tłoczoną z vivaku kabiną. Wytłoczkę maski zrobię w ciągu najbliższych dni. Relacja będzie na bieżąco.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakoś dzwonek to mi się źle kojarzy. Skoro konstrukcja jest fajna to i wyposażenie powinno być fajne, czyli dobrej jakości, lekkie i zapewniające odpowiedni ciąg ( stosunek do wagi zblizony do 2:1), na dzwonku to chyba się nie uda, nie jestem przekonany o wyższości drucianego podwozia, przy lekkim węglowym będzie porównywalna waga (ale podkreślam lekkim), wytrzymałośc większa no i wygląd o niebo lepszy, ładny model ze sterczącym drutem to jakoś słabo wygląda (kwestia gustu, wiem).

Powinienem mieć jakies małe lekkie 2 częściowe podwozie węglowe, które kiedyś po coś kupiłem i leży niewykorzystane, a absolutnie nie jest mi potrzebne, umówmy się w W-wie, przymierzymy i jak będzie dobre to gratis oddam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Marcinie za propozycję dotyczącą podwozia. Jeżeli będzie miało około 75mm od mocowania do osi koła to je z chęcią odkupię. Druciane dużo wybacza bo działa na zasadzie drążków skrętnych.  Ponieważ etap rozbijania modeli mam już za sobą  zastosuję owiewki kół (do latania z betonu lub asfaltu bo w trawie wiadomo jak skończą) Co do silnika, używałem zawsze silnika Turnigy CD-ROM 3530 1100kv albo 1400kv. Motorek lekki, outrunner z wirnikiem o średnicy 35mm. Raz że praktycznie niezniszczalny (chociaż jego mocowanie wywinęło mi numer w Katanie) dwa- bardzo mocny i lekki, trzy- obracał dużymi, sprawniejszymi śmigłami 10x5 APC bez problemu. Extrim kolegi o wadze 750g szedł pionowo jak pershing. Niestety, ten silnik jest już niedostępny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z zawisem nie próbowałem wtedy ale po dodaniu gazu na full Extrim wyrywał pionowo w górę bez problemu. Do Extry szukam silnika lekkiego i o maksymalnie dużej średnicy wirnika co przełoży się na mniejsze kv , większy moment obrotowy i zastosowanie dużego, sprawnego śmigła. W roli tego ostatniego widziałbym rozmiary od 10x5 do 12x4. Jeszcze z rok temu miałbym czas na zrobienie takiego silnika od podstaw ale w Warszawie nie mam dostępu do obrabiarek co w Ostrowcu nie stanowiło żadnego problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Małe kV zdecydowanie, śmigło pewnie koło 10-11, 12 to już chyba za dużo. 

Jak człowiek czegoś potrzebuje, to akurat nie może znaleźć, podwozia o którym pisałem nie mogę zlokalizować, ale znalazłem inne jednoczęściowe, w modelu o wadze około 1 kg było do bani, bo się rozjeżdzało, ale w takim lekkim powinno być OK, możemy przymierzyć, jak będzie dobre to też mogę oddać, absolutnie nie jest mi potrzebne.

A co do silnika to na thrust 20 od PA (katana mini, addiction) zawis na pół gwizdka i po lekkim dodaniu gazu majestatycznie szedł pionowo w górę , a przy energicznym dodaniu gazu szedł w górę jak rakieta, to są odpowiednie parametry silnika do takiego modelu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat w następnym tygodniu będę w Krakowie na delegacji ale za dwa tygodnie będę od poniedziałku w Warszawie więc możemy się umówić i pogawędzić :)

 Silnik Thrust 20 pewnie miałby odpowiednie parametry ale finansowo kiepsko wypada.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapraszam, poproszę o info na priv to się umówimy, może będą warunki na latanko, to wyskoczymy na łączkę (wstępnie poniedziałek za 2 tygodnie, w godzinach późniejszych popołudniowych powinienem mieć wolny, aczkolwiek u mnie w tygodniu to różnie bywa, weekendy raczej na pewno wolne, a w tygodniu różnie).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

GWS odpada z założenia, pewnie będzie apc albo węglowe.  Dziś na próbę pokryłem laminatową kabinkę folią reklamową. Wyszło przy trzeciej próbie, w środę pokryję kabinę jeszcze raz bo nie wyrównałem kilku miejsc na samym laminacie co wyszło po pokryciu. Docelowo kabinka ma być z vivaku ale mam możliwość robienia eksperymentów to robię. Okazało się że przy odpowiedniej technologii można pokryć taki kształt jak kabina jednym kawałkiem folii bez zakładek i nacinania. Rozwiązanie tego problemu okazało się banalne. Tak czy inaczej-dużo łatwiej jest pokryć kabinkę folią niż pomalować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pokryłem kabinę folią jeszcze raz, teraz wyszło bardzo fajnie. Niestety, solarfilm lite jest prześwitujący i spod czerwonej folii widać czarną. Nie bardzo sie tym jednak przejmuję bo docelowo wytłoczka będzie przezroczysta. Całość waży 258g. Do tego dojdzie podwozie i maska silnika. Mam nadzieję z pustakiem zamknąć się w wadze 300-310 g. Nie było by tak źle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak się zastanawiam nad silnikiem do Extry i chyba wezmę Redoxa 1200/1100 . Jest odpowiednio mocny i krótki. Dodatkowo ze 4 x tańszy niż Thrust 20. Myślałem też nad nad Redoxem 900/900 ale jest za długi. Oczywiście można przerobić domek. Chyba że macie jakieś inne propozycje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.