Skocz do zawartości

Extra 260-1250mm, próby rysowania w CAD


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Domyślam się że niekoniecznie muszę zakładać skrzydła bo i tak poleci :D

Opublikowano

Nastik wysłał wczoraj gadżety :) Wygląda na to że w weekend odbędzie się montaż. Trochę martwi mnie mój ciężki regler Sentry 40 ( 40g wagi) i odbiornik 6014 Futaby. Trzeba będzie zakupić inne, lżejsze.

Opublikowano

Dawno temu (teraz już to nie przejdzie) zamówiłem extrę 260 od PA bezpośrednio z ich sklepu intenetowego w Australii, a jednocześnie jakieś drobiazgi ze sklepu internetowego na południu Polski i paczka od PA (z Australii) w nienaruszonym stanie dotarła po chyba 4 dniach, a paczka z PL dzień później.

A dlatego piszę że teraz już to nie przejdzie, gdyż próba złożenia zamówienia na stronie PA skutkuje emailem od Nastika z propozycją zakupu (aczkolwiek obiektywnie obecne ceny promocyjne są nienajgorsze, w przeciwieństwie do tego co było kiedyś).

Opublikowano

Marcin, jutro nawiążę próbę kontaktu, dopiero niedawno wróciłem z pracy.

  Dostałem dziś informację że mam kupiony HIPS 1mm więc wytłoczę jeszcze raz mordę i osłonki kół.

Opublikowano

Niestety, trochę późno wróciłem wczoraj Z tego co wiem to silnik i inne graty już są u mnie w domu więc Extra będzie finalizowana w weekend.

 Ponieważ zostałem wywołany do tablicy w innym wątku dotyczącym Extry 1600 wyrysowałem w nocy nową maskę. Będzie składała się z dwóch połówek więc ją zaokrągliłem żeby pasowała linią do kadłuba.

Opublikowano

Wysłałem wstępne pliki kopyt do wyceny frezowania.

Opublikowano

Wracając do małej Extry. Zrobiłem dziś nowe wytłoczki. O ile wytłoczki osłonek wyszły kiepsko o tyle mordka wyszła rewelacyjnie. Osłonki poprawię bo trochę za nisko je zrobiłem i będzie ok. Zaczynam składać całość do kupy.

Opublikowano

Ślicznie, myślę że już nie ma co dopieszczać, tylko składać do kupy i oblatywać, a ewentualne poprawki potem.

Przypominam o podwoziu.

Opublikowano

Walczę ze składaniem. Już widzę kilka drobnych ale potrzebnych zmian do wprowadzenia.  Silnik zmieścił się pod maskę, nawet muszę mu zrobić podkładki 2mm żeby piasta wyszła poza maskę. O podwoziu pamiętam. Chętnie bym oblatał bez podwozia ale raz że delikatna folia a dwa że SW ma wyważenia w które będzie właziła trawa.

Opublikowano

Podwozie mam dogadane u Marcina, jeżeli będzie zapotrzebowanie na Kity to pomyślę nad czymś lekkim i seryjnym.

 Wracając do Extry. Wrzuciłem wszystkie graty łącznie z pakietem Dulasky 3s bez goleni podwozia i śmigła. 598g. Z podwoziem i śmigłem i jakimiś śrubkami zbliżę się do 630-640g.  Jednak  stosując mniejszy odbiornik mogę zaoszczędzić z 15g, 6014HS to duży odbiornik i rozpusta o takiego modelu, regler- Sentry który mam wazy 40g (!) , można spokojnie zastosować mniejszy oszczędzając jakieś 18-20g. Kołpak można lżejszy chociaż ten dużo nie waży. Wywalając owiewki kół można przyciąć 11g. Potencjał jest w wyposażeniu bo z konstrukcji już wyrzucać nie ma co :D- zostało to co niezbędne żeby trzymała się folia i wyposażenie. Myślę że dla chcącego nie będzie problemem zejść poniżej 600g. Przy wadze 600g obciążenie pow nośnej będzie wynosiło 32g, przy 650g około 34g. Zobaczymy po oblotach. Jeżeli będzie ok to nic już nie będę zmieniał prócz kilku drobnych elementów. Jeżeli obciążenie okaże się za duże zwiększę cięciwę przy kadłubie o około 2cm a przy końcówce o 3cm. ten zabieg pozwoli na zwiększenie pow o około 2,5 dm2 co da zmniejszenie obciążenie pow nośnej co z kolei pociągnie mniejszą prędkość minimalną i takie tam bleblele- wiadomo o co chodzi. Tak czy inaczej, wklejony statecznik poziomy, wklejone zawiaski SK i SW, wycięty otwór odpowietrzający. Docięta osłonka silnika, doszlifowane mocowanie silnika (skłon itp)  Wykonane osłonki podwozia. Zakres wychyleń SW i SK po około 45st.

 Wg prób model bez problemu wyważy się pakietem.

Dogadane jest frezowanie elementów do Extry 1600.

Opublikowano

Docelowo opcje widzę dwie: albo drut sprężysty z mocowaniem na zasadzie drążków skrętnych lub laminat lub/i węgiel. Pożyjemy zobaczymy. Druciane wydaje się najbardziej żywotne i pochłaniające najwięcej energii przy twardym lądowaniu.

Opublikowano

Ładna waga, aż jestem ciekaw jak będzie latać, a te zabawy by jeszcze zmniejszyć prędkość minimalną ciekawe.

Dziś latałem Addictionem, co prawda nieco momentami podwiewało, pod wiatr w harierze stał w powietrzu, a przy mocniejszym podmuchu sie cofnął, oczywiście gdy dodaję gazu bez problemu śmiga, ale cała zabawa (przynajmniej dla mnie) polega na tym że mogę latać prawie stojąc, albo tez dynamicznie, sposób wybieram ja, model może i tak i tak, ale właśnie dzięki niskiemu obciążeniu powierzchni skrzydła.

Zapowiada się fajnie.

A co do podwozia które trzymam dla Sławka to oczywiście węgiel.

Opublikowano

Docelowo opcje widzę dwie: albo drut sprężysty z mocowaniem na zasadzie drążków skrętnych lub laminat lub/i węgiel. Pożyjemy zobaczymy. Druciane wydaje się najbardziej żywotne i pochłaniające najwięcej energii przy twardym lądowaniu.

Sławek możesz (jeżeli jest taka możliwość) pokazać jak wygląda takie podwozie z drutu sprężynowego z dokładniejszym opisem bo nie wiem jak mam rozumieć "drążki skrętne".

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.