Viper Opublikowano 11 Października 2014 Opublikowano 11 Października 2014 Super, to jeszcze polatamy przed zimą. Zwłaszcza że na razie jesień piękna i lotna.
Gość Opublikowano 12 Października 2014 Opublikowano 12 Października 2014 Skleiłem stateczni poziomy do końca, chyba poprawię w nim nakładki na żeberka, trochę przesadziłem z odchudzaniem . Wykonałem też pokrywę kałuba i wytłoczkę-44g łącznie. Kabinię przymierzyłem do starego kadłuba.Wygląda nawet fajnie. Zważyłem wszystkie drewniane graty + kompletna pokrywa kadłuba z wytłoczką. Graty 288g , kabina z wytłoczką 44g.332g to znacznie mniej niż w pierwszej wersji. Wywalenie balsosklejkowych podłużnic i wręg w tylnej części kadłuba przyniosło zamierzony efekt.
andrzej351 Opublikowano 12 Października 2014 Opublikowano 12 Października 2014 czy dobrze widzę?to Extra V1 1250 z poprawionym ogonem?wygląda super,nie ma najmniejszego śladu po zmianach .
Gość Opublikowano 12 Października 2014 Opublikowano 12 Października 2014 Nieee, to stara extra. Nowa tylko klapa z kabiną. PRzymierzyłem żeby zobaczyć jak będzie to mniej więcej wyglądało. V1 do lotu ważyła by około 1100-1150g.
Gość Opublikowano 13 Października 2014 Opublikowano 13 Października 2014 Dzisiaj byłem w Krakowie. Miałem zajechać do chłopaków z marvio-rc ale Wojtek napisał że nie mają płąskowników 1,5x2,5mm a znalazłem takie w perfecthobby więc kupiłem tam. Złożyłem kadłub do postaci takiej jak na zdjeciu- 159g. Do tego dojdą dwa pręty węglowe i pokrycie garba. Myślę że w 180g sie zamknę. Dodam że stary kadłub z pokrytym garbem ważył 179g (bez wytłoczki kabiny i klapy która była balsosklekowym szkieletem, z tymi elementami ważyłby około 230-240g) Jestem zadowolony bo wygląda na to że te 40-50g udało się zaooszczędzić i to głównie w tylnej części kadłuba. Niestety, w nocy wracam do Warszawy więc do soboty nic się nie wydarzy. Jestem bardzo ciekawy jak to wyjdzie ostatecznie. Usuwam odrazu drobne błędy w nowej wersji Extry bo zrobiłem kilka skuch.
Gość Opublikowano 14 Października 2014 Opublikowano 14 Października 2014 Tak wyglądał kadłub v1 który w stanie jak na poniższym zdjeciu ważył 179g. Walczę z wagą ale z kadłuba raczej już nic nie wycisnę.
dukeroger Opublikowano 14 Października 2014 Opublikowano 14 Października 2014 na samym tyle pomiedzy otworem ulzeniowym a otworem na serwo nie da sie ze 2 otworkow wyciac? zadam jeszcze prowokacyjne pytanie.... moze cos z garba wyciac?
Gość Opublikowano 14 Października 2014 Opublikowano 14 Października 2014 Z garba nie ma już co usuwać, powywalałem zbędne pręty węglowe. Otwory w tyle kadłuba dały by może z 1g mniej ale nie chcę osłabiać mocowania statecznika.
dukeroger Opublikowano 14 Października 2014 Opublikowano 14 Października 2014 ta prowokacyjna czesc dotyczyla ewentulanego wyciecia otworow samym poszyciu garba
Gość Opublikowano 14 Października 2014 Opublikowano 14 Października 2014 To może z listewek? Tak na powaznie to chyba nie zniósł bym listewek czy też zapadniętego pokrycia w otworach ulżeniowych na garbie. Myślałem że nie da się odchudzić Extry v1, jak ja się bardzo myliłem. Znakiem tego muszę się jeszcze dużo nauczyć.
Viper Opublikowano 14 Października 2014 Opublikowano 14 Października 2014 Dla mnie to co robisz to mistrzostwo, zwłaszcza że miałem okazję potem posprawdzać (mała extra).
Gość Opublikowano 18 Października 2014 Opublikowano 18 Października 2014 Pokleiłem kadłub do końca. 185g. Podliczając ile zaoszczędziłem na kadłubie to 37g, na pokrywie/kabinie około 25 g w stosunku do pierwszej wersji. Daje to już ładną oszczędność w okolicach 60g.Samo skrócenie oszklenia dało jakieś 20g oszczędności, balsowa konstrukcja ramki około 7g mniej. Przypomnę że poprzedni kadłub v1 ważył bez pokrywy/kabiny 179g. Zdjęcia HD http://forum.aerodesignworks.eu/viewtopic.php?f=4&t=845&start=70
Gość Opublikowano 18 Października 2014 Opublikowano 18 Października 2014 Kadłub z usterzeniem pionowym i wzmocnieniami węglowymi podwozia waży 200g. Jeżeli będzie potrzeba to mogę wrzucić jutro jakieś fotki kadłuba. Może uda się go pokryć folią w niedzielę. Chyba jestem zadowolony z efektów odchudzania Extry.
Krzysiek M Opublikowano 19 Października 2014 Opublikowano 19 Października 2014 Super robota ! Ma Pan mniej więcej ułożony jakiś setup wyposażenia do extry 1250?
Gość Opublikowano 19 Października 2014 Opublikowano 19 Października 2014 Serwa pokroju mini 9g 2x na SW, SK na HS 82MG, lotki na jakiś 9g. Silnik - zobaczę jak finansowo, być może któryś z OS Max-ów elektrycznych. Kadłub gotowy, 190g- z tej wagi jestem zadowolony, już nie ma z czego odchudzić. Przydała by się sklejka topolówka 2mm, niestety w naszej cudownej krainie mlekiem i miodem (podobno) płynącej to materiał nie osiągalny. Tak czy inaczej można przystąpić do pokrywania folią. Na zdjęciach widać zmiany w stosunku do poprzedniej wersji a więc: pręty węglowe zamiast podłużnic węglowo balsowych, usuniete dwa pręty węglowe z garba, balsowe wręgi w tylnej części kadłuba, balsowe podłużnice zamiast sklejkowych w górnej części kadłuba, kompletnie balsowa pokrywa, skrócona wytłoczka kabiny a co za tym idzie pokrywa pokryta w połowie balsą - poprzednia wersja to balsowo sklejkowa ramka plus wytłoczka kabiny tworząca jeden element z pokryciem pokrywy. Dodatkowo widać odchudzone pokrycie statecznika pionowego (cieńsze ramki pokrywające żeberka) oraz czego nie widać to żeberka statecznika z balsy 2mm zamiast 3mm.Na jednym ze zdjęci widać przejście pokrywy kadłuba w wytłoczkę kabiny. Przejście robione papierem 360 więc pod folią nie będzie widać zmatowionej wytłoczki tym bardziej rysek od papieru ściernego. Zdjęcia w wysokiej rozdzielczości http://forum.aerodesignworks.eu/viewtopic.php?f=4&p=10820#p10820
Viper Opublikowano 19 Października 2014 Opublikowano 19 Października 2014 Super Tak sobie myślę, jak chcesz to mógłbyś wstawić setup zalecany do extry 260 PA. Moja w chwili obecnej czeka na naprawę, ale pewnie nie zabiorę sie za to przed zimą, możesz więc na próbę wsadzić thrusta, aczkolwiek decyzję co do wyposażenia pozostawiłbym do zważenia extry. Co do serw to 9g wydają się za słabe, podobnie proponuję wsadzić większe z extry 260 PA, przynajmniej na pierwsze loty.
Gość Opublikowano 19 Października 2014 Opublikowano 19 Października 2014 Marcin, myślałem bardziej o wielkości serw niż ich wadze. Pewnie znajdzie się coś cyfrowego - mocnego i szybkiego w tym rozmiarze tym bardziej że SW jest napędzany dwoma serwami mini a nie jak w PA jednym. Upraszcza to zdecydowanie wykonanie statecznika i likwiduje upierdliwy problem ze skręcaniem się połówek względem siebie podczas dynamicznej akrobacji.
Viper Opublikowano 19 Października 2014 Opublikowano 19 Października 2014 W każdym bądź razie, jak będziesz chciał to u mnie są. A w sytuacji dzielenia steru wysokości na 2 to rzeczywiście można myśleć o mniejszych. Z +/- 9 gramowych a dokładnie 7,8g świetne są futabki s 3114 o sile 1,7kg. Miałem takie w katance mini (zresztą te również znajdę )
Rekomendowane odpowiedzi