Gość Opublikowano 9 Marca 2014 Opublikowano 9 Marca 2014 Tu więcej http://forum.aerodes...58&p=9562#p9562
Gość Opublikowano 18 Maja 2014 Opublikowano 18 Maja 2014 Zmniejszyłem wagę kadłuba o 17 g. Uklepałem dziś kadłub drugiej wersji. Więcej informacji a właściwie zdjęcia w dużej rozdzielczości są tu http://forum.aerodesignworks.eu/viewtopic.php?f=4&t=958&start=30
Gość Opublikowano 23 Maja 2014 Opublikowano 23 Maja 2014 Waga tego co na zdjęciu ( bez kopyt maski i kabiny) 215g.
dukeroger Opublikowano 23 Maja 2014 Opublikowano 23 Maja 2014 i jak sztywne lotki wyszly w tej koncepcji?
Gość Opublikowano 24 Maja 2014 Opublikowano 24 Maja 2014 Lotki odciąłem od skrzydeł, dostaną nosek z basy 6mm. Spływ nie ugina się pod palcem (węgiel 1x3mm). Oczywiście trzeba będzie uwazać podczas oklejania. Natarcie lotki wraz z płaskownikami 0.6x5mm tworzą ceownik więc nie przewiduję problemów.
Gość Opublikowano 24 Maja 2014 Opublikowano 24 Maja 2014 Lotki dokończone, są sztywne. Wykonałem kabinę z laminatu. Wychylenia lotek po około 50st w górę i dół. Całość na ten moment waży 231g. Całość trzeba jeszcze przeszlifować.
Viper Opublikowano 24 Maja 2014 Opublikowano 24 Maja 2014 Ładnie i waga też ładna, ciekawe ile wyjdzie do lotu. Czekam na oblot. Od jakiegoś czasu nasunęła mi się taka myśl, nie ma modeli pancernych kretoodpornych, wobec czego lepiej budować jak najlżej, zwłaszcza że lekkie modele fajniej latają, a przynajmniej ja takie preferuję. A przy ewentualnych kretach (oczywiście rozsądnych nie tzw. finalnych) lekkie modele przez swą ażurową konstrukcję ulegają mniej trudnonaprawialnym uszkodzeniom i ich naprawa jest stosunkowo szybka i prosta. Nie wiem czy to moje filozofowanie ma jakieś podstawy, ale takie mam doświadczenie.
Gość Opublikowano 24 Maja 2014 Opublikowano 24 Maja 2014 Kadłub ma 4 węglowe podłużnice nadające mu sztywności w miejscach najbardziej narażonych na złamanie. Dodatkowo na dole podłużnice z węgla fi 2,5mm które bardziej mają profilować folię niż wzmacniać całość. Kadłub jest bardzo sztywny i wg mnie lekki. Sam jestem ciekawy wagi. Muszę poszukać lekkiej folii pokryciowej bo szkoda niweczyć efekty walki o każdy gram. myślę nad przekonstruowaniem skrzydła w taki sposób żeby zmniejszyć szerokość kesonów o około 2-3cm. Da to obniżenie wagi pewnie z 10-15g.
Viper Opublikowano 24 Maja 2014 Opublikowano 24 Maja 2014 W modelach PA (addiction i extra 260) są na dole 2 rury węglowe nad mocowaniem podwozia, na długość chyba 2 wręg + miejsce mocowanie do kadłuba też jest zalaminowane węglem, patent lekki, a niesamowicie wytrzymały, nie mówiąc że cała konstrukcja jest wypełniona węglem. Tu parę gram, tam parę gram, warto kombinować, z zainteresowaniem będę śledził postęp. Poza folią jak już będzie znana waga całości, proponuję też przemyśleć wyposażenie, niedawno uzbrajałem arf-a i poszukując jak najwydajniejszego i najlżejszego setupu zaoszczędziłem sporo gram, ale zanim do tego doszło, stworzyłem na kartce papieru chyba z 6 kombinacji silnika, serw, baterii zanim wybrałem optymalny. W dobie internetu warto trochę poświęcić czasu na poszukiwanie optymalnego zestawu. Niefajnie byłoby psuć efekt odchudzania takiej fajnej konstrukcji ciężkim setupem.
Gość Opublikowano 24 Maja 2014 Opublikowano 24 Maja 2014 Swój model porównałbym bardziej do Katany mini. Węgiel wpakowałem tylko tam gdzie uważałem że jest niezbędny.
Viper Opublikowano 24 Maja 2014 Opublikowano 24 Maja 2014 Czekam na dalszy postęp prac i przede wszystkim na oblot
Gość Opublikowano 24 Maja 2014 Opublikowano 24 Maja 2014 Miałem zrobić wytłoczkę maski z Hipsu ale nie zdążę, myślę że uda się to za tydzień.
Viper Opublikowano 24 Maja 2014 Opublikowano 24 Maja 2014 Do oblotu koniecznie z maską, nie można psuć ładnego modelu sterczącym domkiem i silnikiem
dukeroger Opublikowano 26 Maja 2014 Opublikowano 26 Maja 2014 jest takie cos co sie nazywa ORACOVER ORALIGHT np tu: http://www.rc4max.com/oracover_oralight_(36g_m2),845,0.html 36g/m2
Gość Opublikowano 27 Maja 2014 Opublikowano 27 Maja 2014 Dzięki za podpowiedź, trafiłem jednak na Solarfilm (ciężko to dostać w Polsce-kiedyś było pod dostatkiem) Solarfilm ma wagę 18-20g/m2 więc będzie jeszcze lżej.
andrzej351 Opublikowano 27 Maja 2014 Opublikowano 27 Maja 2014 sorki Sławku ale ja już się trochę pogubiłem... masz pozaczynane tyle modeli że nie wiem który jest który.co się stało z tą Extrą którą okleiłeś?
Gość Opublikowano 27 Maja 2014 Opublikowano 27 Maja 2014 Jak najbardziej jest oklejona, w sobotę zrobię do niej kabinę z laminatu i może maskę. Generalnie chcę to wszystko jakoś ulotnić i jak nie rozwalę to polatam chwilę i pewnie znajdzie się na allegro albo gdzieś indziej. Z laminatami jest mniej problemów niż z wytłoczkami.
Gość Opublikowano 1 Czerwca 2014 Opublikowano 1 Czerwca 2014 Oszlifowałem wstępnie całość, trzeba jeszcze przeczyścić wszystko papierem 800 i będzie gotowe do oklejania. Oczywiście mam niefart i zamówiona folia nie dotarła a sklep rc-team.pl nawet nie raczył odpowiedzieć na złożone zamówienie i pytanie go dotyczące złożone na numer gg podany na stronie sklepu. Po przeszlifowaniu papierem 80, 160 a potem 400 waga całości zeszła do 228g i pewnie jeszcze zejdzie.
Viper Opublikowano 1 Czerwca 2014 Opublikowano 1 Czerwca 2014 1250 rozpietości przy tej wadze, ładnie, ładnie. Nawet bardzo ładnie . Zapowiada się ciekawie, jeśli oblot nastapi w W-wie, zgłaszam się do dokumentowania, fotki, film.
Gość Opublikowano 1 Czerwca 2014 Opublikowano 1 Czerwca 2014 Niestety ale ta waga dotyczy małej 103centymetrowej extry przy czym oblot może nastąpi w Warszawie chociaż na Mokotowie nie ma chyba miejsc do latania.
Rekomendowane odpowiedzi