klaps6 Posted January 25, 2008 Posted January 25, 2008 Witam. Zdjęcia silnika znajdują się w galerii na google. http://picasaweb.google.com/klaps6 Silnik razem ze śmigłem, śrubami, mocowaniem, tłumikiem, zapłonem (bez zasilania) waży 2050g co uważam za wynik tragiczny, ile ważą inne motorki? Co do jakości to nie jest źle, odlewy są znośnej jakości, mocowanie śmigła jak i samego silnika nie budzi zastrzeżeń, kompresja dobra (dwa pierścienie na tłoku,to chyba norma), co do modułu to przewidziane napięcie zasilania od 4.8 do 6V, nie przystosowany do bezpośredniego zasilania lipolami. W pudełku było wszystko co potrzebne, zabrakło jedynie lub aż jednej śruby do tłumika. Co do samego tłumika to jest ok, dosyć lekki. Gaźnik walbro, nie budzi zastrzeżeń. Fajka świecy wydaje się byc mocowana pewnie, nie obawiam się jej spadania. Jeśli ktoś ma jakieś pytania lub sugestię to proszę pisać bo nie sposób opisać wszystko na jedno posiedzenie. ;D
armand Posted January 25, 2008 Posted January 25, 2008 jakie śruby - metryczne?? Bez przesady z tą wagą a ile mam ważyć 500g - osławione DA 50 waży około 1,5 kg ( z modułem zapłonu) bez tłumika.
tikicaca Posted January 25, 2008 Posted January 25, 2008 klaps6 dobrze zwazyles ten silnik?? przerobka z kosy w moim piperku, razem ze smiglem mocowaniem, dorabianym tlumikiem i zaplonem waży niecale 1800g. DL50 razem z tlumikiem i zaplonem wazy troche ponad 1,5kg, a gabaryty (no moze oprocz tlumika) wydaja sie zblizone do sv50 Zaplon masz taki sam jak jest z dl50
klaps6 Posted January 25, 2008 Author Posted January 25, 2008 jakie śruby - metryczne?? Muszę to określić przed zakupem nowej śruby do tłumika, a nie mam pojęcia jakie to są śruby. oczywiście do silnika nie mam ani świstka instrukcji. klaps6 dobrze zwazyles ten silnik?? Skoro tak to zważę jutro silnik na pewnej wadze. Pozdrawiam.
armand Posted January 25, 2008 Posted January 25, 2008 klaps6 a suwmiarkę masz - to po prostu zmierz średnicę po gwincie śruby.
Bobo Posted January 26, 2008 Posted January 26, 2008 Servus Klaps.Sroba ma gwint M 6.Robiony na bazie Pocket-bike-China.Niejest to cud techniki , ale bedzie ci dlugo sluzyl.Docieraj 1/30 ok 10litrow.Mozliwosc RASOWANIA za male pieniadze EBAY-D.Jak chcesz go troche odchudzic to zfrezoj flansz wylotu o5MM.Odpisz ile ma kanalow przelotowych.
hubert_tata Posted January 26, 2008 Posted January 26, 2008 Silnik razem ze śmigłem, śrubami, mocowaniem, tłumikiem, zapłonem (bez zasilania) waży 2050g N.W.: 1.575kg(with exhaust and ignition) A możesz zważyć silnik z tłumikiem i zapłonem (bez śmigła i mocowania) żeby sprawdzić dane ze strony sprzedawcy?
klaps6 Posted January 26, 2008 Author Posted January 26, 2008 A możesz zważyć silnik z tłumikiem i zapłonem (bez śmigła i mocowania) żeby sprawdzić dane ze strony sprzedawcy? W takim zestawieniu motorek waży 1795g, natomiast w poprzednim zestawieniu (wszystko) waży 2020g. klaps6 a suwmiarkę masz Jasne że mam, tak jak pisze Bobo, śruba metryczna M6. Odpisz ile ma kanalow przelotowych. Nie odkręcałem jeszcze całego cylindra, a inaczej się o tym nie przekonam. Pozdrawiam.
Kostek Posted January 26, 2008 Posted January 26, 2008 Nie odkręcałem jeszcze całego cylindra, a inaczej się o tym nie przekonam. Widać z zewnątrz , na zdjęciach wygląda że trzy.Nie ma zdjęcia od strony tłumika , ale tam kanału płuczącego się nie umieszcza.
klaps6 Posted January 26, 2008 Author Posted January 26, 2008 Silnik został dzisiaj odpalony, ze względu na późną porę wychodził około 15minut. Jutro mam nadzieję go trochę dłużej po docierać. Film: (Ciemny ze względu wieczorną porę) http://pl.youtube.com/watch?v=wM3SClq1R2Y
Irek M Posted February 6, 2008 Posted February 6, 2008 Czy już porobiłeś testy z różnymi śmigłami i możesz powiedzieć coś wiecej o silniku?
klaps6 Posted February 6, 2008 Author Posted February 6, 2008 możesz powiedzieć coś wiecej o silniku? Silnik wychodził jak dotąd około 90 minut. Na śmigle 20x10 (pelikan) wkręca się na 6600 RPM, mieszanka około 1:35, wysokie są praktycznie nie ruszane jeśli chodzi o regulację. Motorek ładnie trzyma wolne obroty, na przejście też nie można narzekać. Po zassaniu pali za trzecim przekręceniem. Układ wydechowy szczelny. tłumik mi się raz odkręcił, poskładany lekko na niebieski Loctite trzyma się dzielnie.
Irek M Posted February 6, 2008 Posted February 6, 2008 No to osiągi trochę gorsze od tych bardziej znanych firm, ale 8,3 kg ciągu statycznego to też dobrze. Zwłaszcza za te pieniądze...
klaps6 Posted February 6, 2008 Author Posted February 6, 2008 8,3 kg ciągu statycznego to też dobrze Jak to policzyłeś? Ja opieram się na MC, przy takich obrotach i śmigle wskazuje mi prawie 11kg ciągu. Może to ktoś zweryfikować?
MarekJ Posted February 6, 2008 Posted February 6, 2008 Mnie wychodzi niemal równe 8 kg, co pokrywa się z wartością podaną przez Fokkera jak również z moimi doświadczeniami praktycznymi. Dużo tu zależy od rodzaju zastosowanego śmigła (mam na myśli właśności aerodynamiczne a nie wielkość i skok) MC bardzo przekłamuje dla takich wielkości i rodzajów łopat.
marcin133 Posted February 6, 2008 Posted February 6, 2008 Fokker korzystał chyba z programu Propeller Selector w którym wychodzi właśnie że to ciąg w granicach 8,3kg.
tikicaca Posted February 6, 2008 Posted February 6, 2008 ja policzylem swoimi metodami i wychodzi ok 8,4kg ciagu, i jak na silnik tej klasy to jest to slabo. Mozna miec nadzieje ze jak sie jeszcze dotrze lepiej to moze cos sie zniego wydusi troche wiecej
klaps6 Posted February 6, 2008 Author Posted February 6, 2008 Zaczynam tracić nadzieję na ostrzejszą akrobację Silnik jest jeszcze nie regulowany na wysokich. W kierunku jakich śmigieł iść, większych czy odrobinę mniejszych? Myślę o 22x8, ile mogę zyskać na zmianie śmigła (chodzi o zmianę np z pelikana na bambulę)
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.