Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Od zawsze pasjonowały mnie wielosilnikowce, nietypowe projekty (czasy wunderwaffe ale i zimnej wojny).

Jakiś rok temu zdecydowałem, że zbuduję od dawna wymarzony samolocik z końca II WS oryginalnie odrzutowy.

Oryginał był 2 silnikowy (na pewno latał) lub 4 silnikowy (tego już nie jestem pewny w 100%) => ja wybrałem wersję "na bogato" - 4 turbinki EDF.

 

Moja wersja to na pewno 4xEDF90 => raczej niewysilona, ale to dopiero założenia.

 

Pozwolę sobie wstawiać tu notatki, będą pomocne przy realizacji tego pomysłu - pewnie potrwa to troszkę... jak dobrze pójdzie (a znam siebię) to do oblotu pewnie zejdzie z 6 lat :)

 

 

PS

Na razie kombinuję napęd - będę tu opisywał, a koledzy mogą zgadywać co mam zamiar sklecić :)

  • Odpowiedzi 43
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Możliwe, że kombinujesz coś takiego: Arado 234 Blitz - całkiem fajna "tradycyjna" konstrukcja.

 

post-5354-0-91128000-1384899835.jpg

 

Strzał w 10, chyba nie było to trudne.

 

Na razie mam taką platformę do testowania napędu:

arado1.jpg

Opublikowano

Dla tego projektu
;)
stworzono nowe lotnisko modelarskie w Świdniku

 

Po dzisiejszej wizji lokalnej mogę śmiało twierdzić, że nowe lotnisko pod względem podejścia i lądowiska jest bardzo ok dla każdego modelu :)

Lepsza może być jedynie jakaś betonowa lub asfaltowa nawierzchnia, ale to raczej nieistotne dla modeli którymi latamy.

 

A propos nawierzchni trawiastej, kółko przednie tego Arado ma mieć 125mm a reszta też będzie odpowiednio duża:

- rozpiętość 235cm

- długość 213cm

- pow, skrzydła 70dm2

- waga szacowana na dzisiaj 7-8kg wersja light, około 10kg max

- ???

 

Edit

na RCG mają 13,2kg na gotowo (10,2kg bez baterii)

  • 3 tygodnie później...
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano (edytowane)

Model nie ruszony, ale zrobiłem pierwszy pomiar napędu.

 

Pomocnicze stanowisko z kawałka panelu i drutu:

arado2.jpg

 

 

Na razie sprawdziłem napęd na bateriach 4s i sumarycznie mam >5kg ciągu (przy okazji: silniki o kv1500 pobierają po 30A, te o kv1850 po 35A).

Zmierzyłem parami silniki i dają po 2,5kg; mam wrażenie, że te dłuższe -Freewing są 1750Kv

 

 

EDIT

Zabieram się do tego modelu całkiem od końca - wczoraj wystrugałem takie coś:

arado3.jpg

arado4.jpg

arado5.jpg

 

Ma to być myśliwiec rakietowy Arado E381 do podwieszania pod bombowym 234C

To co na ostatnim zdjęciu waży teraz 130g i ma 75cm rozpiętości i 80cm długości (docelowo).

Napęd może będzie silnik klasy C np 15Ns

Edytowane przez hubert_tata
Opublikowano

W planach docelowo drugi pilot, ale oczywiście najpierw musi powstać bombowiec, polecieć, udźwignąć i zrzucić równoważnik myśliwca - a to jeszcze bardzo długa droga.

 

Na razie skończyłem oklejanie balsą tyłu, jeszcze trochę roboty z przodu (garb i kabinka pilota); później szpachla i coś na tą balsę.

arado9.jpg

arado8.jpg

Opublikowano

Pilot tego "podwieszenia" miał dość wredną pozycję pracy, więc dla smaczku przydała by się przeszklona kabina i figurka pilota.

post-5354-0-90926500-1388587877.png

Opublikowano

Na moich planach E381-I była otwierana klapka nad głową pilota, ale zrezygnowałem na rzecz otwieranego przodu.

Będzie zdejmowany cały przód (taka półkula, częściowo przezroczysta), więc zawsze można włożyć pilota, albo najprędzej jego fotkę w głębi :)

Opublikowano

Na tym etapie muszę pomyśleć o mocowaniu "pokrywki" nad płatem i całego przodu - dopiero wtedy oszlifuję wszystko dokładniej.

Poskładany na szpilki i taśmę wychodzi na wadze 285g

 

 

 

Do zdjęć przyniosłem go z piwnicy i żona uznała, że "ten to dopiero jest brzydki" i nie pożyczy żelazka na takie coś.

 

Czyli muszę myśleć o jakiejś opcji bez folii termokurczliwej.

Koledzy, jakieś sugestie ?

 

arado10.jpg

arado11.jpg

Opublikowano

Pozostaje tradycyjna metoda. Japonka i cellon, ale wtedy nie tylko będzie brzydki ale też będzie smierdzial przez czas jakiś. Może ten argument przekona małżonkę.

 

Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka

 

 

Opublikowano

A ja bym spróbował trysnąć to akrylową farbą do ścian, następnie szlifowanie i malowanie właściwe, na końcu lakier samochodowy dwuskładnikowy.

Opublikowano

Mam taki cienki papier od Guillowsa, ciekawe czy dalbym rade przykleic to na lakier akrylowy?

Jeżeli nie, to muszę udać się na zakupy i wtedy jednak litespan - chyba najmniej roboty i łatwo się maluje.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.