hubert_tata Opublikowano 19 Listopada 2013 Opublikowano 19 Listopada 2013 Od zawsze pasjonowały mnie wielosilnikowce, nietypowe projekty (czasy wunderwaffe ale i zimnej wojny). Jakiś rok temu zdecydowałem, że zbuduję od dawna wymarzony samolocik z końca II WS oryginalnie odrzutowy. Oryginał był 2 silnikowy (na pewno latał) lub 4 silnikowy (tego już nie jestem pewny w 100%) => ja wybrałem wersję "na bogato" - 4 turbinki EDF. Moja wersja to na pewno 4xEDF90 => raczej niewysilona, ale to dopiero założenia. Pozwolę sobie wstawiać tu notatki, będą pomocne przy realizacji tego pomysłu - pewnie potrwa to troszkę... jak dobrze pójdzie (a znam siebię) to do oblotu pewnie zejdzie z 6 lat PS Na razie kombinuję napęd - będę tu opisywał, a koledzy mogą zgadywać co mam zamiar sklecić
pietka Opublikowano 19 Listopada 2013 Opublikowano 19 Listopada 2013 Eeeetam Nie jesteś jedyny. Ja już 2 rok robię pewnego bombowca i idzie mi jak krew z nosa. Nie stresuj się tym . Działaj. Trzymam kciuki . PJ
Gołek Opublikowano 19 Listopada 2013 Opublikowano 19 Listopada 2013 Możliwe, że kombinujesz coś takiego: Arado 234 Blitz - całkiem fajna "tradycyjna" konstrukcja.
hubert_tata Opublikowano 20 Listopada 2013 Autor Opublikowano 20 Listopada 2013 Możliwe, że kombinujesz coś takiego: Arado 234 Blitz - całkiem fajna "tradycyjna" konstrukcja. Strzał w 10, chyba nie było to trudne. Na razie mam taką platformę do testowania napędu:
majula7 Opublikowano 20 Listopada 2013 Opublikowano 20 Listopada 2013 Dla tego projektu stworzono nowe lotnisko modelarskie w Świdniku
hubert_tata Opublikowano 23 Listopada 2013 Autor Opublikowano 23 Listopada 2013 Dla tego projektu stworzono nowe lotnisko modelarskie w Świdniku Po dzisiejszej wizji lokalnej mogę śmiało twierdzić, że nowe lotnisko pod względem podejścia i lądowiska jest bardzo ok dla każdego modelu Lepsza może być jedynie jakaś betonowa lub asfaltowa nawierzchnia, ale to raczej nieistotne dla modeli którymi latamy. A propos nawierzchni trawiastej, kółko przednie tego Arado ma mieć 125mm a reszta też będzie odpowiednio duża: - rozpiętość 235cm - długość 213cm - pow, skrzydła 70dm2 - waga szacowana na dzisiaj 7-8kg wersja light, około 10kg max - ??? Edit na RCG mają 13,2kg na gotowo (10,2kg bez baterii)
paulusr Opublikowano 9 Grudnia 2013 Opublikowano 9 Grudnia 2013 Spójrz na misia... http://www.rc-network.de/forum/attachment.php?attachmentid=634719&stc=1&d=1303410459
hubert_tata Opublikowano 9 Grudnia 2013 Autor Opublikowano 9 Grudnia 2013 No fajny, moje krótkie śledztwo wykazało: 4xMinifan i 2m rozpiętości. Inne ujęcie: http://www.mfc-effel...icture-0182.jpg
hubert_tata Opublikowano 26 Grudnia 2013 Autor Opublikowano 26 Grudnia 2013 (edytowane) Model nie ruszony, ale zrobiłem pierwszy pomiar napędu. Pomocnicze stanowisko z kawałka panelu i drutu: Na razie sprawdziłem napęd na bateriach 4s i sumarycznie mam >5kg ciągu (przy okazji: silniki o kv1500 pobierają po 30A, te o kv1850 po 35A). Zmierzyłem parami silniki i dają po 2,5kg; mam wrażenie, że te dłuższe -Freewing są 1750Kv EDIT Zabieram się do tego modelu całkiem od końca - wczoraj wystrugałem takie coś: Ma to być myśliwiec rakietowy Arado E381 do podwieszania pod bombowym 234C To co na ostatnim zdjęciu waży teraz 130g i ma 75cm rozpiętości i 80cm długości (docelowo). Napęd może będzie silnik klasy C np 15Ns Edytowane 6 Stycznia 2014 przez hubert_tata
hubert_tata Opublikowano 1 Stycznia 2014 Autor Opublikowano 1 Stycznia 2014 Większa część poszycia gotowa - niestety ta łatwiejsza: Na początek roku zostało mi samo najlepsze :] 1
Pietuh Opublikowano 1 Stycznia 2014 Opublikowano 1 Stycznia 2014 No to zapowiada się bardzo ciekawie, jak chcesz rozwiązać możliwy brak kontaktu wzrokowego z myśliwcem?
robertus Opublikowano 1 Stycznia 2014 Opublikowano 1 Stycznia 2014 Myślę, że nie ma innej opcji, jak drugi pilot. Ale byłby to pokaz.
hubert_tata Opublikowano 1 Stycznia 2014 Autor Opublikowano 1 Stycznia 2014 W planach docelowo drugi pilot, ale oczywiście najpierw musi powstać bombowiec, polecieć, udźwignąć i zrzucić równoważnik myśliwca - a to jeszcze bardzo długa droga. Na razie skończyłem oklejanie balsą tyłu, jeszcze trochę roboty z przodu (garb i kabinka pilota); później szpachla i coś na tą balsę.
Gołek Opublikowano 1 Stycznia 2014 Opublikowano 1 Stycznia 2014 Pilot tego "podwieszenia" miał dość wredną pozycję pracy, więc dla smaczku przydała by się przeszklona kabina i figurka pilota.
hubert_tata Opublikowano 1 Stycznia 2014 Autor Opublikowano 1 Stycznia 2014 Na moich planach E381-I była otwierana klapka nad głową pilota, ale zrezygnowałem na rzecz otwieranego przodu. Będzie zdejmowany cały przód (taka półkula, częściowo przezroczysta), więc zawsze można włożyć pilota, albo najprędzej jego fotkę w głębi
hubert_tata Opublikowano 5 Stycznia 2014 Autor Opublikowano 5 Stycznia 2014 Na tym etapie muszę pomyśleć o mocowaniu "pokrywki" nad płatem i całego przodu - dopiero wtedy oszlifuję wszystko dokładniej. Poskładany na szpilki i taśmę wychodzi na wadze 285g Do zdjęć przyniosłem go z piwnicy i żona uznała, że "ten to dopiero jest brzydki" i nie pożyczy żelazka na takie coś. Czyli muszę myśleć o jakiejś opcji bez folii termokurczliwej. Koledzy, jakieś sugestie ?
rapier Opublikowano 5 Stycznia 2014 Opublikowano 5 Stycznia 2014 Pozostaje tradycyjna metoda. Japonka i cellon, ale wtedy nie tylko będzie brzydki ale też będzie smierdzial przez czas jakiś. Może ten argument przekona małżonkę. Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka
majula7 Opublikowano 5 Stycznia 2014 Opublikowano 5 Stycznia 2014 A ja bym spróbował trysnąć to akrylową farbą do ścian, następnie szlifowanie i malowanie właściwe, na końcu lakier samochodowy dwuskładnikowy.
robertus Opublikowano 5 Stycznia 2014 Opublikowano 5 Stycznia 2014 Nie wsiąknie za dużo farby w balsę w porównaniu z cellonem?
hubert_tata Opublikowano 5 Stycznia 2014 Autor Opublikowano 5 Stycznia 2014 Mam taki cienki papier od Guillowsa, ciekawe czy dalbym rade przykleic to na lakier akrylowy? Jeżeli nie, to muszę udać się na zakupy i wtedy jednak litespan - chyba najmniej roboty i łatwo się maluje.
Rekomendowane odpowiedzi