Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 43
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano (edytowane)

Litespan odpuść. Lepiej się sprawdza na konstrukcji ażurowej.

 

Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka

Kilka razy robiłem na balsie i było bardzo elegancko, tylko nie pamiętam, czy niestety nie smarowałem całości balsalokiem - po to właśnie są fora ==> poszukam swojego opisu i sobie przypomnę !

 

Edit1:

Tak, najpierw balsalock, potem folia (niekoniecznie litespan), później prymol (dzięki Arek https://www.alexrc.p...t=6126&start=18 ) i dopiero farba.

 

Edit2:

Poszła jednak folia Solite, pięknie trzyma się balsy BEZ żadnych przygotowań.

Model z serwami bez zasilania i silnika rakietowego 350g, jednak wyważenie wymaga 50g na dziobie (bateria, odbiornik) i na gotowo wyjdzie 400g (około 36g/dm2).

Silnik napędowy z tyłu i odpowiedni balst dla zrównoważenia to kolejne gramy !

Edytowane przez hubert_tata
Opublikowano

Nie jest to kit, plany kupiłem w Casadabalsa.

Zasada konstrukcji kadłuba identyczna jak E381: dwie połówki wręg, kilka podłużnic i poszycie balsowe jako skorupa.

Przymierzam się wyciąć żebra i wręgi na ploterze, dużo by mi to ułatwiło przy tym dosyć pracochłonnym modelu.

 

Mam też ochotę zamienić te posiadane turbinki na wielołopatkowe, jednak ich dźwięk jest fajniejszy...

Mam jedną CS12, to może sprawdzę parametry na posiadanych silnikach i jak zmieszczę się w prądzie to może 3szt dokupię.

Ograniczeniem, które sam sobie założyłem jest max 6S i prąd do 80A na 1 napęd.

Przy 4 turbinkach waga napędu jest już znacząca i chciałbym trafić w układ niewysilony ==> max stosunek ciąg/moc włożona co przełoży się korzystnie na wagę zasilania i całego modelu.

Teraz mam sumarycznie 2100W i 5kg ciągu, czyli 2,38kg/kW - nie jest źle, ale wada to niemiłosierne wycie takiego zestawu i na tym etapie nie wiem, czy 5kg ciągu to nie za mało.

Opublikowano

Hubert - a może zrezygnować z dwóch turbin na rzecz masy? Dwie byłby atrapami. W sumie to operacyjnie latały wersje 2lnikowe. Maksymalny ciąg i masa oryginału to 1800kg i 9850kg. W Twoim modelu przy 4 silnikach byłoby to odpowiednio 5kg i 5,8kg więc stosunek prawie 1:1. Moim zdaniem z całą pewnością ciąg nie jest za mały. Zresztą latałeś już turbiną to możesz porównać w tamtym modelu stosunek ciągu do masy modelu.

Opublikowano

Ale mi to ograniczenia...1500W na silnik :) . Oszczędny nie będzie. 6s to dobry wybór ale z mocą zejdź do 1000W/szt. bo elektrownia zacznie kosztować i ważyć . Liczyłem to ostatnio - wychodzi 700 zł na 4000W - ot taki przelicznik (i to za shit z HK) i 1600-1800 g na ~5000mAh

Moim zdaniem problemem faktycznie może być dźwięk w tym przypadku. Otóż nie widziałem żadnego dwu i więcej silnikowego EDf-a który by dobrze brzmiał. Denerwujące efekty zapewnia zjawisko dudnienia. Ciężko to wyeliminować nawet prądożernymi nastołopatowcami.

Tutaj przykład http://www.youtube.com/watch?v=QSSuuCslqS8

Opublikowano

Mariusz, przypuszczam, że 2xEDF wystarczyłoby, ale...

Założeniem tego modelu było właśnie 4xEDF i tu nie ustąpię - latałem już 2xEDF i chcę spróbować nowego.

A ponieważ jest jeszcze daleko do określenia konkretnej wagi, wstrzymam się na razie z decyzjami napędowymi.

 

 

Natomiast jeżeli chodzi o dźwięk Pawle, to nie miałem na myśli dudnień (a znam je z moich dwusilnikowych A10 i F15), tylko wycie typowe dla EDF spotęgowane ilością turbin.

Nie mam czasu, ale muszę w końcu pomierzyć tą Change Sun z posiadanymi silnikami i wtedy coś postanowię.

 

W międzyczasie warto byłoby ruszyć cokolwiek z budową :)

 

Edit:

CS90-12 + Ammo 36-56 1800kv+ Zippy 4S5000 25C => niedoładowany akumulator: 1,25kg; 50-52A; 665W (3,2V na celę !!!)

CS90-12 + Ammo 36-56 1800kv+ Zippy 4S5000 25C => naładowany akumulator: 1,4kg; 52-54A; 750W

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Dziś spędziłem cały dzień na kombinacjach z turbinami 90mm (zdejmowanie wirników i odkręcanie śrubek zakładanych na Loctite to niezła zabawa).

Szukałem też w sieci czegoś wielołopatkowego, bo posiadane turbinki Freewing należą do tych wyjących :)

 

1) Chyba udało mi się wyważyć statycznie Change Sun 12 - pomiary będą później.

2) Może zainwestuję w jeszcze tańsze Taft Hobby 11 - z wyglądu totalne plastiki; ale nieobciążone powinny dać radę.

 

Przy okazji Jetfan pod 8s też został troszkę poprawiony; jak znajdę siły to sprawdzę go po poprawkach, bo do obiecanych 4kg ciągu mu jeszcze daleko.

Opublikowano

Wyniki pomiarów kilku kombinacji posiadanych EDF90; jednak Change Sun 12 jest miła dla ucha, ale za okropną cenę prądożerności

 

arado%20234_3.jpg

 

Szkic kątów zaklinowania skrzydła (jest planowane zwichrzenie na końcach) i napędu.

Może coś się rzuci w oczy - na razie chyba ok.

arado%20234_0.jpg

 

Metrowy kawałek kadłuba z planu powyżej, poskładany bez kleju

arado%20234_1.jpg

 

Edit

połówka sklejona - zdjęcie kiepskie, ale 2 metry bieżące kadłuba robi wrażenie !

arado%20234_4.jpg

Opublikowano

arado%20234_5.jpg

 

Pierwsze ważenie kadłuba - około 1kg, a jeszcze poszycie i kilka wręg

 

Edit:

Waga, waga i jeszcze raz waga całości.

Zacząłem i raczej to zrealizuję, ale chyba mam jednak za kiepski napęd (zmierzone: 5kg, może max 8,8kg).

 

Coraz częściej spoglądam na Wemotec i jego nowy 11 łopatowy Midifan.

Niestety nic z tego co już mam kupione pod Arado nie pasuje.

Czyli koszt FAJNEGO napędu na dzisiaj to byłoby: 800€ za 4xEDF z silnikiem + 350$ za 4 bardzo tanie regle HV i tylko 250$ za 4 pakiety (bo jest akurat promocja) ==> 5300PLN

 

Zobaczymy co będzie wychodzić na wadze :)

 

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Tak, koła mają być chowane - przód nawet działa.

Natomiast geometria całego podwozia jest według planów, a tam nie  było przewidziane chowanie podwozia.

Również jedyny opisany model wg tych planów (ale 2 silnikowy) tył ma na razie stały.

 

Problem w tym, że podwozie chowając się przecina sporo głównych wzmocnień podłużnych kadłuba.

Przede wszystkim te dziurkowane płaskowniki; na razie pod koło wyciąłem  80-90%, ale będzie jeszcze dopasowanie płata i wtedy pewnie pójdzie reszta.

 

Edit:

 

koła dopasowane i gotowe do prób

arado234_8.jpg

 

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Zmieniłem sposób mocowania myśliwca na mocniejszy.

Zastosowałem dźwignie od serw standard i sztywne stalowe popychacze fi 1mm zamiast bowdenów w wersji prototypowej.

Niestety wisi trochę nisko nad ziemią mimo wyższego podwozia niż w oryginale.

Płoza jest łatwo zdejmowana, więc pewnie będzie bez niej.

 

podwozie1.jpg

zawiesie1.jpg

 

No i na filmie test całości przed oklejeniem kadłuba.

Po oklejeniu dostęp do mechanizmu zrzutu będzie bardzo utrudniony.

  • 4 miesiące temu...
Opublikowano

Nastąpiła zmiana planów co do napędu.

 

Będzie 2x Wemotec Midi Fan EVO (11 łopatek) i 2x wirnik od Jetfan 90 V2 (9 łopatek) + obudowa od HET 9305

 

Silniki z HK Dr Mad Thrust 3674 - 1600kv; zasilanie 6S

 

Dzisiaj zmierzyłem parametry na starym lipolku:

 

arado14.jpg

Opublikowano

Naprężenia w skrzydle nie będą problemem - napędy są po dwa we wspólnych gondolach.

Gorzej z naprężeniem w portfelu, bo jakoś przy okazji zmieniłem radyjko do sterowania E381 na MPX Profi MC3010 z modułem 2,4 Assana :)

PS
Ależ mi się ten stary nadajnik podoba !

 

Poniżej oba radyjka z modułami Assan;

w Evo już na stałe wymontowałem antenę 35MHz i ostatnio wbudowałem moduł 2,4 do środka;

w Profi moduł na zewnątrz w miejscu mocowania anteny 35MHz (pasuje idealnie) - to radyjko też ma już lipola, dorobione uchwyty paska, ale ciągle nie jest "skończone"

arado15.jpg
arado16.jpg

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.