Skocz do zawartości

Budowa od podstaw A6M5 Zero w skali 1-4,8


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć. Z tego co się orientuję to Zero jest repliką, ale w przeciwności do Spita czy Fokkera nie latającą -mimo wszystko nie będzie to na pewno tani model.Cały czas dłubię przy pokryciu kabiny-obramowanie z blachy alu oraz przesuwanie części ruchomej-środkowej .Zdjęcia wrzucę jak będzie wszystko gotowe-strasznie dużo przymiarek ,szablonów ale już nabiera to jakiegoś wyglądu.Pozdrawiam i życzę wszystkim udanego modelarskiego roku- Adam.

Dokładnie to zero to replika nie model latający co do kosztów sporo wyszło i mam już dawno wszystkie 100 numerów ale nie oto mi chodziło zeby pochwalić sie tym modelem tylko żeby pomóc przy szczegółach jesli ktoś bedzie wykonywał  dane elementy bo można podpatrzyc z tej repliki bo ma być w 100 % zgodna z oryginalnym  pozdrawiam wszystkich budujących  za wytrwałość przy wykonywaniu tych wszystkich detali

Opublikowano

Dokładnie to zero to replika nie model latający co do kosztów sporo wyszło i mam już dawno wszystkie 100 numerów ale nie oto mi chodziło zeby pochwalić sie tym modelem tylko żeby pomóc przy szczegółach jesli ktoś bedzie wykonywał  dane elementy bo można podpatrzyc z tej repliki bo ma być w 100 % zgodna z oryginalnym  pozdrawiam wszystkich budujących  za wytrwałość przy wykonywaniu tych wszystkich detali

Oglądałem zdjęcia na necie z budowy Twojego zestawu, na pewno jest bardzo szczegółowo wykonany i będzie z tego zestawu  piękny model.Niestety jest to dużo wcześniejsza wersja A6M3-21-istonie różniąca się od tej którą ja buduję.Jedynym elementem z którym mam kłopot to dokładny wygląd podwieszanego (dodatkowego)zbiornika paliwa.Wygląda mniej więcej podobnie do tego z wersji 21,ale podwieszony jest jak gdyby bezpośrednio na rurce i przewodzie.Jedyny dokładniejszy rysunek który posiadam nie pozwala dokładnie go odtworzyć.Jednak mam jeszcze sporo czasu może coś gdzieś wpadnie.Pozdrawiam i kibicuję .

PS.  Moja wersja to A6M5-52b -wygląda tak:

post-2834-0-71624300-1420961797_thumb.jpg

Opublikowano

Oglądałem zdjęcia na necie z budowy Twojego zestawu, na pewno jest bardzo szczegółowo wykonany i będzie z tego zestawu  piękny model.Niestety jest to dużo wcześniejsza wersja A6M3-21-istonie różniąca się od tej którą ja buduję.Jedynym elementem z którym mam kłopot to dokładny wygląd podwieszanego (dodatkowego)zbiornika paliwa.Wygląda mniej więcej podobnie do tego z wersji 21,ale podwieszony jest jak gdyby bezpośrednio na rurce i przewodzie.Jedyny dokładniejszy rysunek który posiadam nie pozwala dokładnie go odtworzyć.Jednak mam jeszcze sporo czasu może coś gdzieś wpadnie.Pozdrawiam i kibicuję .

PS.  Moja wersja to A6M5-52b -wygląda tak:

Sorry,że post pod postem ,ale prawie skończyłem kabinę -przynajmniej z tej strony z której są fotki -efekt chyba nie najgorszy ale już nigdy więcej modelu z tak poprzedzielaną ramką -to była męczarnia i nareszcie zbliża się do końca.Pozdrawiam Adam.

post-2834-0-60009700-1420967504_thumb.jpg

post-2834-0-63021200-1420967519_thumb.jpg

post-2834-0-12010600-1420967544_thumb.jpg

post-2834-0-14186900-1420967570_thumb.jpg

post-2834-0-98420600-1420967599_thumb.jpg

post-2834-0-27584000-1420967634_thumb.jpg

Gość Kamyczek_RC
Opublikowano

Modelarz artysta ;) . Piękna robota to będzie prawdziwe cacko ;)

Opublikowano

Zawsze przy tego typu wykończonych na tip top modelach zastanawia mnie jedno ile litrów czystego musi wypić pilot przed oblotem :D

Opublikowano

Zawsze przy tego typu wykończonych na tip top modelach zastanawia mnie jedno ile litrów czystego musi wypić pilot przed oblotem :D

Ja to przeliczam na pampersy :)

Opublikowano

Ja to przeliczam na pampersy :)

Witaj Adamie !!!

Oj !,     i będzie jeszcze galaretka w nogach. Ale poważnie  to szczerze  podziwiam  twój kunszt pracy. Wspaniała robota !! Tylko nie zagalopuj  się w szczegółach  , bo model ma służyć do latania , czyli musisz go w miarę szybko skończyć.

Powodzenia  Lucjan

Opublikowano

Adamie,

 

fajnie, że systematycznie idziesz do przodu z tematem.

Wracając jeszcze do silnika to uważam, że spokojnie możesz budować model, a ten zakup zostawić prawie na koniec. Może do tego czasu 4-taktowe benzyniaki zostaną uleczone z chorób wieku dzicięcego.

Ważne, abyś pamiętał też o zabezpieczeniu zasilania - bo parę mocnych serw będzie w tym modelu.

 

A co do pampersów... no cóż, tak jak pisałał swego czasu Kamyczek warto pomyśleć o trenerku - jak ja to rozumiem: całkowicie niezdetalizowanym identycznym modelu (wagowo i wymiarowo) - wsadzić do niego to docelowe wyposażenie i polatać ładnych parę razy.

 

P.S. Lucjan - ja uważam, że w tym modelu właśnie chodzi o szczegóły.

Opublikowano

Oglądałem zdjęcia na necie z budowy Twojego zestawu, na pewno jest bardzo szczegółowo wykonany i będzie z tego zestawu  piękny model.Niestety jest to dużo wcześniejsza wersja A6M3-21-istonie różniąca się od tej którą ja buduję.Jedynym elementem z którym mam kłopot to dokładny wygląd podwieszanego (dodatkowego)zbiornika paliwa.Wygląda mniej więcej podobnie do tego z wersji 21,ale podwieszony jest jak gdyby bezpośrednio na rurce i przewodzie.Jedyny dokładniejszy rysunek który posiadam nie pozwala dokładnie go odtworzyć.Jednak mam jeszcze sporo czasu może coś gdzieś wpadnie.Pozdrawiam i kibicuję .

PS.  Moja wersja to A6M5-52b -wygląda tak:

z tego co widzę to faktycznie bardzo mało informacji na temat tej wersji nie mówiąc juz o podwieszanym zbiorniku  udało mi się znalezc tylko to może ci się przyda 

post-15469-0-24578200-1421067485.jpg

post-15469-0-52615300-1421067662.jpeg

post-15469-0-74612200-1421070180.jpeg

Opublikowano

Jeszcze raz dziękuję wszystkim  za miłe słowa.

  • Panie Lucjanie, jak już kiedyś pisałem model będzie gotowy do lotu za jakieś dwa-trzy lata,nie tylko ze względu na moje przywiązanie do szczegółów, ale przede wszystkim muszę sobie dać czas na podnoszenie umiejętności w pilotażu.W tym roku przechodzę całkowicie na spaliny(żarki 2 i 4-takty) i już myślę o następnych modelach z napędem benzynowym bo nie znam w praktyce obsługi takich motorków .Wychodzą lata zaległości i rozbratu z modelarstwem.
  • Dziękuje Darku za zdjęcia przydadzą się -szkoda że w tamtych czasach nie było aparatów HD :)
  • Michale- tak też planuję zakup silnika na sam koniec -na razie nabyłem OS Maxa GT-33 aby obczaić silniki  benzynowe.
Opublikowano

Adamie,

 

z tego O.S. będziesz na bank zadowolony, ale jednocylindrowy dwusów z Walbro bdb marki nie ma prawa sprawiać kłopotów. Rozmawiałem z kilkoma jego użytkownikami - "cut mniut"

Jako źródło informacji np.:

http://www.amazon.co.uk/s/ref=nb_sb_noss_2?url=search-alias%3Dstripbooks&field-keywords=A6M+zero&rh=n%3A266239%2Ck%3AA6M+zero

może jest jakaś książaka godna uwagi.

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Witam.

Zakończyłem pracę przy kabinie -teraz trochę przerwy i dla relaksu to o czym gdzieś wyżej pisałem -przerobiony Dragon na coś w stylu U-Can-Do 60.Pozdrawiam Adam.

post-2834-0-39649200-1423387812_thumb.jpg

post-2834-0-48268400-1423387843_thumb.jpg

post-2834-0-70065200-1423387885_thumb.jpg

post-2834-0-98900600-1423387916_thumb.jpg

post-2834-0-06812000-1423387955_thumb.jpg

Opublikowano

Witam.

Zakończyłem pracę przy kabinie -teraz trochę przerwy i dla relaksu to o czym gdzieś wyżej pisałem -przerobiony Dragon na coś w stylu U-Can-Do 60.Pozdrawiam Adam.

Cześć Adamie !

         Kabina  lepsza od prawdziwej !!!!  Pozdrawiam - Lucjan :) :) :)

Opublikowano (edytowane)

Cześć Adamie,

 

prawnuk konstruktora leci do Polski popełnić na Twoim podwórku rytualne seppuku....

  ;)

Żeby było jasne, dlatego, że model zapowiada się lepszy od oryginału.

Edytowane przez M.Ch.
  • 6 miesięcy temu...
Opublikowano

Po kłopotach zdrowotnych ruszam powoli z pracą nad Zerem.Straciłem trochę czasu i zapału ,ale na dzisiejszy dzień wszystko wraca do normy i powolutku startuję. Najpierw muszę przypasować serwa i wkleić bowdeny napędu steru kierunku i wysokości.Ster wysokości będzie obsługiwany przez dwa serwa osobno dla każdej połówki -podobno tak jest dużo bezpieczniej.W dalszej kolejności będę wstawiał uchwyty po których pilot wchodził do kabiny -póki mam jeszcze otwartą dolną część kadłuba-później byłoby po sprawie.

post-2834-0-70091000-1441181321.jpg

post-2834-0-60878000-1441181322.jpg

post-2834-0-20338300-1441181946_thumb.jpg

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Wczoraj prawie ukończyłem prace nad ogonem - zrobiłem stery wysokości ,wykonałem klapki odciążające .W najbliższym okresie chcę to wszystko połączyć w całość z popychaczami i zamknąć dolną cześć poszyciem kadłuba. W związku z tym mam jedno pytanie ,czy ktoś stosował w dużym modelu benzynowym na zabezpieczeniu snapu takie "ustrojstwo" w postaci pierścienia rozprężnego , mam trochę obaw o pewność tego rozwiązania czy poprzez drgania nie dojdzie powstania luzów i wypadnięcia zabezpieczenia?Chcę zamiast sworznia zastosować śrubę M2,5 z nakrętką poliamidową-co o tym sądzicie.Wrzucam kilka zdjęć także z uchwytów do wejścia do kabiny są chowane do lotu.

post-2834-0-91460100-1442738986.jpg

post-2834-0-34223000-1442739002.jpg

post-2834-0-19048900-1442739019.jpg

post-2834-0-06270100-1442739044.jpg

post-2834-0-03005500-1442739056.jpg

post-2834-0-82893300-1442739063.jpg

post-2834-0-28834300-1442739085.jpg

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.