Skocz do zawartości

Taśma Duct tape


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Znalazłem na tym forum mnóstwo porad różnych więc liczę nie ukrywam na pomoc i w tym temacie...

Poszukuję sprawdzonej co do jakości i mocy klejenia taśmy o szerokości 48 mm jak w załączniku i jak w temacie. Kiedyś ktoś podarował mi taką super taśmę której resztek ( zostało ze 2 metry) - używam do dzisiaj i bardzo sobie ją chwalę! Nie wiem jakiej produkcji jest ta taśma jakiej marki ale trzyma jak cholera! Kupiłem jeszcze dwie inne ale żadna z nich nie klei ( nie trzyma tak jak ta).

Na drugi dzień rozłazi się klejone miejsce a jak któraś z nich poczuje wilgoć to już zupełna kicha!

 

Jeżeli Macie jakieś sprawdzone marki, sklepy będę wdzięczny za namiar! Jest tego w sklepach i w necie na pęczki ale trafić na właściwą mocną dobrze klejącą to jak wytypować 6 w totka.... Używam jej do sklejania połówek kadłuba łódki RC zdalnie sterowanej bo ciągle coś zmieniam i dłubię więc musi być odporna na wilgoć i dobrze trzymać!! Będę wdzięczny za jakiś konkretny namiar... :-)

post-5041-0-45357400-1386687224.jpg

Opublikowano

Zdecydowanie polecam też tą taśmę -jest naprawdę mocna ,zbrojona,dobrze trzymająca http://allegro.pl/pa...3772627677.html

Również taką srebrną jak pokazałeś ,zakupioną w tesco za 5 zł mam poklejone pokrowce na skrzydła i trzyma bardzo dobrze.

Wszystkie takie taśmy lubią popuszczać,marszczyć się w wysokiej temp. np zostawione w aucie na upale .

Opublikowano

Szukaj duct tape firmy 3M.

 

Przy okazji ciekawostka o której pewnie nie wszyscy wiedzą :) :

 

Taka właśnie taśma była na pokładzie Apollo 13. Użyto ją do sklejenia słynnego pudełka zbudowanego do rozwiązania problemów z usuwaniem dwutlenku węgla :). NASA stosowała taką taśmę nie tylko w tej misji.

Opublikowano

Michał ja rozumiem o co Ci biega ale mnie nie zależy na zaklejaniu powierzchni kadłuba jak robią to zawodnicy - szkutnicy ale o połączenie dwóch części kadłuba tak jak w załączniku to widać. Robię tak i pływam od 4 lat i nie ma problemu. Nie sklejam trwale dwóch połówek kadłuba tylko właśnie w ten sposób bo jak pisałem ciągle coś zmieniam, poprawiam i potrzebuję swobodnego dostępu do środka od czasu do czasu... Dolna część kadłuba mieści 2 aku żelowe i klej na taśmie musi być mocny i wodoodporny by utrzymać wagę całej łódki czyli około 8kg i robi to z bardzo dobrym skutkiem do dzisiaj taśma, której mam już niewiele i się właśnie kończy. Jakoś nie udało mi się utopić mojego pływadełka....

Stąd moje poszukiwania czegoś równie solidnego na kolejne lata :) No a teraz mam dylemat 3M czy Tesa ?? Jeżeli nikt żadnej z nich nie używał pewnie będę zmuszony poeksperymentować i kupić którąś z nich i sprawdzić organoleptycznie.

 

P.S. Pewnie zaraz ktoś napisze, że tak się nie robi ( nie łączy połówek kadłuba) - ale jest mi to rybka..... :lol: :lol:

post-5041-0-78086600-1386700183_thumb.jpg

  • Lubię to 1
Opublikowano

Andrzej, to czego szukasz na pewno zapewni Ci taśma 3M- stosowałem przez lata wiem i innej nie kupię chociaż wiem że są takie które są równie dobre.

Ale 3M jestem pewien i już :)

Opublikowano

No i o takie stwierdzenie mi chodziło!! Kogoś kto używa(ł) - bo nie chce mi się experymentować z różnymi dziwnymi "wynalazkami" ....Dzięki Lesław !

Opublikowano
i klej na taśmie musi być mocny i wodoodporny by utrzymać wagę całej łódki czyli około 8kg

Nie bardzo rozumiem co ta taśma trzyma poza lekkim pokładem

Opublikowano

Nie bardzo rozumiem co ta taśma trzyma poza lekkim pokładem

Pewnie nie doczytałeś :..." Dolna część kadłuba mieści 2 aku żelowe... " Jest to łódka do wywózki zestawów karpiowych i zanęty gdzie zasilanie stanowią 2 akumulatory żelowe. Wcześniej używałem 2 x 6V/7Ah obecnie 2 x 12V/7Ah Waga jednego aku żelowego to około 2 kg reszta to waga skorupy, osprzętu itd. To nie jest ślizgacz bo nie takie jest zadanie tej jednostki stąd żelówki a nie np.Lipole... Jeżeli jeszcze coś Cie frapuje w tym temacie - chętnie odpowiem :)

Opublikowano

Przydałyby Ci się takie klamerki jakie są w reflektorach i trzymają szklany klosz do lampy. Wtedy byś mógł spinać i rozpinać połówki ile dusza zapragnie.

Takie klamerki znajdziesz np w starszych oplach.

Opublikowano

Wiesz .... Ten patent z taśmą mi się bardzo dobrze sprawdza więc zostanę przy nim. Robi robotę a o to chodzi przecież.

Opublikowano

Ja używam tylko i wyłącznie tej taśmy: http://www.horus.net..._50mmx55mb.html Ta taśma klei wszystko i w każdych warunkach. Być może gdzieś można ją nabyć za niższą cenę, ale ta taśma jest warta tej horrendalnej ceny. W ogóle tak w modelarstwie jak i w pracy staram się stosować taśm 3M. I zgadzam się z kol. Lesławem. 3M jest najlepsze.

A.C.

Opublikowano

Doczytałem i rozumiem ze łóżeczka jest ciężka ale pływa dzięki wypornosci kadłuba a nie pokładu. Pozbawiona zupełnie taśmy też nie zatonie .

 

Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka

 

 

Opublikowano

Andrzeju dzięki za wskazówkę ale bez przesady! Cena taśmy przewyższa koszt silników, regulatora obrotów, i jeszcze kilku elementów elektronicznych wyposażenia łódki razem wziętych więc raczej nie skorzystam z tej konkretnej Twojej oferty pozostając jednak przy 3M :lol: :lol: :lol: Byłby to ewidentny przerost formy nad treścią !!!

 

Tak Arku! Masz rację! Ale tu nie chodzi o to że ona zatonie pozbawiona taśmy ale o transport ( przenoszenie i wodowanie łódki) no i o to by stanowiło to w jakimś sensie jedną całość raczej i umożliwiało dostęp w razie potrzeby do "wnętrzności" pacjentki. Skleiłem sobie swojego czasu obie połówki kadłuba klejem do szyb firmy Boll ale jak trzeba było rozpołowić kadłub - nieżle się napracowałem żeby to zrobić bez jego uszkodzeń tak więc chcę zostać przy takim rozwiązaniu. Tak m i pasuje i tyle! P.S Jeżeli chcesz zobaczyć jak pływa te 8kg z haczykiem - mogę podesłać linkę na PW...

Opublikowano

Ja poniekąd jestem zmuszony do stosowania tej taśmy. Na zawodach bardzo często zdarza się,że łódka po "dzwonie" jest w stanie krytycznym :unsure: . I ta taśma pozwala na wykonanie szybkiej doraźnej naprawy między biegami, a często nawet podczas trwania wyścigu. I muszę przyznać,że naprawić nią można każdą w zasadzie awarię kadłuba, a także np uszkodzoną rurę rezonansową ( co akurat w FSRach jest bardzo częste). Przed klejeniem trzeba odtłuścić powierzchnię. ja do tego celu używam środka do mycia hamulców. jest ich tyle na rynku,że można wybierać. ja używam tych najmniej "pachnących" i raczej z tych tańszych np tego: https://www.normfest-shop.com/cms/wm?catId=813338&prodId=2897-333-500 Do moich celów jest doskonały- ( tu ciekawostka: te preparaty kupuję w Niemczech, ponieważ tam dużo mniej kosztują :rolleyes: ). A tak przy okazji, środka do mycia hamulców używam także do mycia i konserwacji silników spalinowych. I uważam ,że do tego celu, te preparaty są IDEALNE. Po umyciu wystarczy obficie zalać silnik olejem w aerozolu, i wtaki sposób motorek jest idealnie zabezpieczony.

A.C.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.