Skocz do zawartości

Taśma Duct tape


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Znalazłem na tym forum mnóstwo porad różnych więc liczę nie ukrywam na pomoc i w tym temacie...

Poszukuję sprawdzonej co do jakości i mocy klejenia taśmy o szerokości 48 mm jak w załączniku i jak w temacie. Kiedyś ktoś podarował mi taką super taśmę której resztek ( zostało ze 2 metry) - używam do dzisiaj i bardzo sobie ją chwalę! Nie wiem jakiej produkcji jest ta taśma jakiej marki ale trzyma jak cholera! Kupiłem jeszcze dwie inne ale żadna z nich nie klei ( nie trzyma tak jak ta).

Na drugi dzień rozłazi się klejone miejsce a jak któraś z nich poczuje wilgoć to już zupełna kicha!

 

Jeżeli Macie jakieś sprawdzone marki, sklepy będę wdzięczny za namiar! Jest tego w sklepach i w necie na pęczki ale trafić na właściwą mocną dobrze klejącą to jak wytypować 6 w totka.... Używam jej do sklejania połówek kadłuba łódki RC zdalnie sterowanej bo ciągle coś zmieniam i dłubię więc musi być odporna na wilgoć i dobrze trzymać!! Będę wdzięczny za jakiś konkretny namiar... :-)

post-5041-0-45357400-1386687224.jpg

Opublikowano

Zdecydowanie polecam też tą taśmę -jest naprawdę mocna ,zbrojona,dobrze trzymająca http://allegro.pl/pa...3772627677.html

Również taką srebrną jak pokazałeś ,zakupioną w tesco za 5 zł mam poklejone pokrowce na skrzydła i trzyma bardzo dobrze.

Wszystkie takie taśmy lubią popuszczać,marszczyć się w wysokiej temp. np zostawione w aucie na upale .

Opublikowano

Szukaj duct tape firmy 3M.

 

Przy okazji ciekawostka o której pewnie nie wszyscy wiedzą :) :

 

Taka właśnie taśma była na pokładzie Apollo 13. Użyto ją do sklejenia słynnego pudełka zbudowanego do rozwiązania problemów z usuwaniem dwutlenku węgla :). NASA stosowała taką taśmę nie tylko w tej misji.

Opublikowano

Michał ja rozumiem o co Ci biega ale mnie nie zależy na zaklejaniu powierzchni kadłuba jak robią to zawodnicy - szkutnicy ale o połączenie dwóch części kadłuba tak jak w załączniku to widać. Robię tak i pływam od 4 lat i nie ma problemu. Nie sklejam trwale dwóch połówek kadłuba tylko właśnie w ten sposób bo jak pisałem ciągle coś zmieniam, poprawiam i potrzebuję swobodnego dostępu do środka od czasu do czasu... Dolna część kadłuba mieści 2 aku żelowe i klej na taśmie musi być mocny i wodoodporny by utrzymać wagę całej łódki czyli około 8kg i robi to z bardzo dobrym skutkiem do dzisiaj taśma, której mam już niewiele i się właśnie kończy. Jakoś nie udało mi się utopić mojego pływadełka....

Stąd moje poszukiwania czegoś równie solidnego na kolejne lata :) No a teraz mam dylemat 3M czy Tesa ?? Jeżeli nikt żadnej z nich nie używał pewnie będę zmuszony poeksperymentować i kupić którąś z nich i sprawdzić organoleptycznie.

 

P.S. Pewnie zaraz ktoś napisze, że tak się nie robi ( nie łączy połówek kadłuba) - ale jest mi to rybka..... :lol: :lol:

post-5041-0-78086600-1386700183_thumb.jpg

  • Lubię to 1
Opublikowano

Andrzej, to czego szukasz na pewno zapewni Ci taśma 3M- stosowałem przez lata wiem i innej nie kupię chociaż wiem że są takie które są równie dobre.

Ale 3M jestem pewien i już :)

Opublikowano

No i o takie stwierdzenie mi chodziło!! Kogoś kto używa(ł) - bo nie chce mi się experymentować z różnymi dziwnymi "wynalazkami" ....Dzięki Lesław !

Opublikowano
  Cytat
i klej na taśmie musi być mocny i wodoodporny by utrzymać wagę całej łódki czyli około 8kg

Nie bardzo rozumiem co ta taśma trzyma poza lekkim pokładem

Opublikowano
  W dniu 11.12.2013 o 07:54, rapier napisał:

Nie bardzo rozumiem co ta taśma trzyma poza lekkim pokładem

Pewnie nie doczytałeś :..." Dolna część kadłuba mieści 2 aku żelowe... " Jest to łódka do wywózki zestawów karpiowych i zanęty gdzie zasilanie stanowią 2 akumulatory żelowe. Wcześniej używałem 2 x 6V/7Ah obecnie 2 x 12V/7Ah Waga jednego aku żelowego to około 2 kg reszta to waga skorupy, osprzętu itd. To nie jest ślizgacz bo nie takie jest zadanie tej jednostki stąd żelówki a nie np.Lipole... Jeżeli jeszcze coś Cie frapuje w tym temacie - chętnie odpowiem :)

Opublikowano

Przydałyby Ci się takie klamerki jakie są w reflektorach i trzymają szklany klosz do lampy. Wtedy byś mógł spinać i rozpinać połówki ile dusza zapragnie.

Takie klamerki znajdziesz np w starszych oplach.

Opublikowano

Wiesz .... Ten patent z taśmą mi się bardzo dobrze sprawdza więc zostanę przy nim. Robi robotę a o to chodzi przecież.

Opublikowano

Ja używam tylko i wyłącznie tej taśmy: http://www.horus.net..._50mmx55mb.html Ta taśma klei wszystko i w każdych warunkach. Być może gdzieś można ją nabyć za niższą cenę, ale ta taśma jest warta tej horrendalnej ceny. W ogóle tak w modelarstwie jak i w pracy staram się stosować taśm 3M. I zgadzam się z kol. Lesławem. 3M jest najlepsze.

A.C.

Opublikowano

Doczytałem i rozumiem ze łóżeczka jest ciężka ale pływa dzięki wypornosci kadłuba a nie pokładu. Pozbawiona zupełnie taśmy też nie zatonie .

 

Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka

 

 

Opublikowano

Andrzeju dzięki za wskazówkę ale bez przesady! Cena taśmy przewyższa koszt silników, regulatora obrotów, i jeszcze kilku elementów elektronicznych wyposażenia łódki razem wziętych więc raczej nie skorzystam z tej konkretnej Twojej oferty pozostając jednak przy 3M :lol: :lol: :lol: Byłby to ewidentny przerost formy nad treścią !!!

 

Tak Arku! Masz rację! Ale tu nie chodzi o to że ona zatonie pozbawiona taśmy ale o transport ( przenoszenie i wodowanie łódki) no i o to by stanowiło to w jakimś sensie jedną całość raczej i umożliwiało dostęp w razie potrzeby do "wnętrzności" pacjentki. Skleiłem sobie swojego czasu obie połówki kadłuba klejem do szyb firmy Boll ale jak trzeba było rozpołowić kadłub - nieżle się napracowałem żeby to zrobić bez jego uszkodzeń tak więc chcę zostać przy takim rozwiązaniu. Tak m i pasuje i tyle! P.S Jeżeli chcesz zobaczyć jak pływa te 8kg z haczykiem - mogę podesłać linkę na PW...

Opublikowano

Ja poniekąd jestem zmuszony do stosowania tej taśmy. Na zawodach bardzo często zdarza się,że łódka po "dzwonie" jest w stanie krytycznym :unsure: . I ta taśma pozwala na wykonanie szybkiej doraźnej naprawy między biegami, a często nawet podczas trwania wyścigu. I muszę przyznać,że naprawić nią można każdą w zasadzie awarię kadłuba, a także np uszkodzoną rurę rezonansową ( co akurat w FSRach jest bardzo częste). Przed klejeniem trzeba odtłuścić powierzchnię. ja do tego celu używam środka do mycia hamulców. jest ich tyle na rynku,że można wybierać. ja używam tych najmniej "pachnących" i raczej z tych tańszych np tego: https://www.normfest-shop.com/cms/wm?catId=813338&prodId=2897-333-500 Do moich celów jest doskonały- ( tu ciekawostka: te preparaty kupuję w Niemczech, ponieważ tam dużo mniej kosztują :rolleyes: ). A tak przy okazji, środka do mycia hamulców używam także do mycia i konserwacji silników spalinowych. I uważam ,że do tego celu, te preparaty są IDEALNE. Po umyciu wystarczy obficie zalać silnik olejem w aerozolu, i wtaki sposób motorek jest idealnie zabezpieczony.

A.C.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.