Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Latam tą extrą od trzech lat. Jest to model rozpiętości 152 cm. Pierwszy silnik zamontowany w tym modelu to Saito 91. Model latał ale wyraźnie brakowało mu mocy zwłaszcza w pionowych figurach

post-606-0-79846200-1386778151_thumb.jpg

post-606-0-86672100-1386778212_thumb.jpg

Saito został więc zastąpiony zacnym OS110alfa. Ten napęd już był zadowalający, krótszy rozbieg, łatwiejsze pionowe figury. Niby wszystko OK .

post-606-0-59251200-1386778466_thumb.jpg

Nie poprzestałem jednak na tym. Postanowiłem iść z duchem czasów i wypróbować w tym modelu napęd elektryczny. Zamontowałem silnik mojej ulubionej firmy : OS 5025 która to jak widać również idzie z duchem czasów przestawiając się na produkcję silników elektrycznych.

post-606-0-74859400-1386778855_thumb.jpg

Zamontowanie sześciocelowego pakietu w miejscu zbiornika paliwa nie było problemem.

post-606-0-19671400-1386779002_thumb.jpg

post-606-0-21273100-1386779040_thumb.jpg

Pierwsze loty już się odbyły i były dla mnie całkowitym zaskoczeniem, pozytywnym oczywiście. Model dostał inne życie, sam start zadziwiająco krótki, reakcja modelu na stery a przede wszystkim drążek gazu, nieporównywalna. Pozostałe zalety tego napędu elektrycznego są wszystkim znane więc nie będę ich wymieniał. Pozostało więc zatrzeć ślady po silniku spalinowym czyli załatać maskę silnika i wymiana podwozia na nieco wyższe by zastosowane 16-to calowe śmigło nie kosiło trawy.

post-606-0-41031000-1386779856_thumb.jpg

post-606-0-18536200-1386779893_thumb.jpg

Dodam jeszcze, że latam wieloma modelami z napędem spalinowym i elektrycznym ale w tym modelu przetestowane trzy napędy wyraźnie pokazały zalety silników elektrycznych.

Opublikowano

Bardzo dziękuję, że podzieliłeś się swoim doświadczeniem. Bardzo fajne porównanie zdjęciowe, przed i po przeróbce.

Jak wygląda porównanie wagi przed i po? Czy przy silniku elektrycznym nie musiałeś dokładać obciążenia na przód aby dobrze wywarzyć model?

Opublikowano

Fajna konwersja -świetnie Ci to wyszło.

Wszystko ma swój urok i spalina i elektryk.

Lubie zdecydowaną reakcję na gaz w elektryku ale tez nie mógłbym pozbyć się dżwięku spaliny /benzyny :) .

Opublikowano

Bardzo dziękuję, że podzieliłeś się swoim doświadczeniem. Bardzo fajne porównanie zdjęciowe, przed i po przeróbce.

Jak wygląda porównanie wagi przed i po? Czy przy silniku elektrycznym nie musiałeś dokładać obciążenia na przód aby dobrze wywarzyć model?

Wagowo wyszło porównywalnie jak z silnikiem 110alfa ok 3500g a wyważyłem model pakietem. Konstrukcja kadłuba pozwoliła na wycięcie otworu we wrędze silnikowej bez osłabiania konstrukcji i wklejenie ławeczki dla pakietu.

  • 7 lat później...
Opublikowano

I ponownie została spaliną :) Aż trudno uwierzyć, że mam ten model 11 lat. Od jakiegoś czasu służy za poligon doświadczalny, przeważnie testuje różne silniki. Teraz przyszedł czas na testowanie silnika OS 15 GT  . Napęd elektryczny ma wiele zalet i tylko jedną wadę : cena akumulatorów :(  Wspomniany silnik docelowo ma napędzać mój najnowszy projekt 

ale zanim go ukończę silnik docieram w mojej starej extrze. Sprawuje się doskonale. Osiem lat temu przesiadając się na napęd elektryczny napisałem że " idę z duchem czasów" i zdania nie zmieniam ale "duch czasów" się zmienił :) 

20210608_174934.jpg

20210608_174619_HDR.jpg

  • Lubię to 1
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.