Skocz do zawartości

silnik gwiazdowy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Nie zrozumiałeś mnie kolego, kanał w cylindrze prowadzi z karteru do cylindra, i otwiera go tłok w pobliżu DZP, tak więc mieszanka sprężona przez tę swoistą pompę skrzydełkową przepływa z karteru nad tłok, gdzie po wylocie gorących spalin (przez nieco wyżej znajdujące się kanały wylotowe odsłonięte prędzej) powstaje również lekkie podciśnienie (ale tak małe, że nie napełniłoby wystarczająco cylindra.). Wypływająca z kanałów dolotowych zimna mieszanka wypłukuje równocześnie przez otwarte wyżej kanały wylotowe resztki spalin (część tej mieszanki również się traci, dlatego 2-suwy więcej palą)

W tym akurat wielocylindrowym silniku wstępnie sprężający mieszankę efekt przesuwających się ku karterowi tłoków, równoważony jest przez te przesuwające się w przeciwna stronę, wiec bez sprężającej "skrzydełkowej' pompy w karterze zasilanie by nie działało.

Two-Stroke_Engine.gifw klasycznym silniku mieszankę wstępnie w karterze spręża tłok,

 

A teraz to jest jasne. Dzięki i Pozdrawiam.

Opublikowano

... gdzie po wylocie gorących spalin (przez nieco wyżej znajdujące się kanały wylotowe odsłonięte prędzej) powstaje również lekkie podciśnienie (ale tak małe, że nie napełniłoby wystarczająco cylindra.)...

.

 

Ja poproszę o wyjaśnienie pojęcia "podciśnienie" w wyżej zacytowanej myśli:

 

1. podciśnienie (czyt. ciśnienie mniejsze niż ciśnienie otoczenia) - mocno mi się nie zgadza z moją wiedzą o mechanice płynów i termodynamice tym nie mniej mogę czegoś nie wiedzieć.

2. podciśnienie (czyt. ciśnienie mniejsze niż ciśnienie w karterze ) - i to jest prawda.

Opublikowano

To drugie, bo w pierwszym przypadku zasysałoby przecież z powrotem spaliny.

Co innego gdyby kanał spalinowy był długi, co wykorzystano w konstrukcji silników pulsacyjnych, zwłaszcza bezzaworowych (poza momentem samego startu)

Principle.jpg

Opublikowano

To drugie, bo w pierwszym przypadku zasysałoby przecież z powrotem spaliny.

Co innego gdyby kanał spalinowy był długi, co wykorzystano w konstrukcji silników pulsacyjnych, zwłaszcza bezzaworowych (poza momentem samego startu)

 

 

OK jeśli to drugie to zgoda ...

 

CO do tego długiego kanału to nie do końca zgoda... w tłokowym to jest nie do użycia a przynajmniej nie w takiej formie. W pulsacyjnym dochodzą zjawiska falowe a to zupełnie inna bajka:

Inny stan gazu przed fala i za falą - nawiasem mówiąc od tego właśnie rozgrzewa się satelita wchodzący w atmosferę a nie od tarcia które jest znikome.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.