Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Przymierzam sie do zakupu silnika saito z serji FG

Jaka jest ruznica miedzy FG20 a FG21 poza oczywiscie roznica pojemnosci.Widze ze FG 20 wykupione w sklepach a te 21 leza ,czy są gorsze?

Opublikowano

Witaj,

 

też się przymierzałem, ale na razie odpóściłem temat. Szkoda - super jakość, wygląd i ten dzięk (poezja).

 

FG 20 ty była starsza wersja. Do FG 21 włącznie gaźnik to wynalazek Saito, dopiero od FG 30 jest Walbro.

Sporo ludzi na zagranicznych forach i nie tylko opisywało problemy z regulacją tych silników. Lubiły przerwać pracę w specyficznym położeniu modelu w czasie lotu.

Z tego co czytałem moduły zapłonowe Saito też są nie dopracowane. Nawet waga (150g), O.S. (100g).

Są nawet firmy, które oferują swoje moduły zapłonowe i gaźniki do różnych modeli beznynowych Saito.

Warto poszperać na zagranicznych forach. Np.http://www.rcunivers...s-troubles.html

Z tego co pamiętam to bardzo cierpliwa regulacja, bak dość blisko i na wysokości gaźnika (do wersji 21 włącznie) i latanie raczej makietami.

NIe chcę zniechęcać, ale to sporo pieniędzy i takie problemy nie powinny mieć miejsca.

Opublikowano

Nie trzeba zagranicznych for...

Wystarczy zajrzeć do nas na lotnisko i jeden z kolegów chetnie opowie historie walki z takim benzynowym Saito.. ;)

Regulacja na ziemi,po chwili w locie totalne wariactwo-przerywanie, gaśnięcie,znowu regulacja i tak przez kupę czasu -nerwy,stracony czas,latanie a w zasadzie brak.

Obecnie silnik chodzi jako żarka -wymiana świecy,gażnika i można powiedzieć iż nadaje się do użytku.

Opublikowano

Do obecnie sprzedawanych FG 21 zapłony są produkcji Rcexl (tych od kill switch) i ich masa to nie 150, a 113 g. Silnik z uwagi na brak pompy w gaźniku wymaga montażu analogicznego do silnika żarowego - minimalna długość przewodu paliwa i w osi igły. Przy regulacji wymagane jest bardzo subtelna praca obrotami śruby wysokiego i niskiego napięcia - w granicach jednego, dwóch ząbków. Silnik musi mieć zapewnioną minimum 2 mm przestrzeń między otworem w tylnej ścianie gaźnika i wręgą. Na pierwszy rzut oka to instrukcja obsługi najbardziej burzy mit wysokiej jakości produkcji Saito.

Opublikowano

Hmmmm no to mam problem.Chcialem go zalozyc do spacewalkera 2100mm .30cm troche duzy i drogi,w sumie to nie az taki problem,Problemem jest auto którym dojezdzam na lotnisko (rover 25).A pod FG 30 to ile by musiał miec rozp.?A co polecicie ale z 4-takta w bęzynie ale ok 20 cm?

Opublikowano

Hmmmm no to mam problem.Chcialem go zalozyc do spacewalkera 2100mm .30cm troche duzy i drogi,w sumie to nie az taki problem,Problemem jest auto którym dojezdzam na lotnisko (rover 25).A pod FG 30 to ile by musiał miec rozp.?A co polecicie ale z 4-takta w bęzynie ale ok 20 cm?

 

Gdybyś jednak chciał wydać 1800 zł a potem jeszcze z 800 zł i spędzić trochę czasu na ustawianiu....

Z linka, który umieściłęm wyżej podaję jeszcze:

http://www.ch-ignitions.com/index.php?id_category=23&controller=category

http://www.zamacarb.com

to tak bardziej do ciekawości, bo trzeba mieć spore wolne środki i jeszcze więcej cieprliwości, żeby kupić topowy produkt i żeby nadawał się do użytku wydać jeszcze kolejne pieniądze i go modyfikować.

 

Ja również chętnie się dowiem, czy jest jakać dobra beznzyna 20cc a chętniej 30cc - 4 takty.

Opublikowano

Zobacz artykuł w Rc Przegląd Modelarski jak radzi sobie Saito Fg 20 ze Spacewalker 120 Seagull. Wystarczy 20 cm3 nawet w 4 suwie. Ja mam ten model z DLE 20.

Opublikowano

Zobacz artykuł w Rc Przegląd Modelarski jak radzi sobie Saito Fg 20 ze Spacewalker 120 Seagull. Wystarczy 20 cm3 nawet w 4 suwie. Ja mam ten model z DLE 20.

 

To zawsze zależy od oczekiwań (stosunek ciągu do masy), ja akurat lubię 3D i akrobaty, więc zejście poniżej 1:1 to dla mnie jakaś abstrakcja ;)

 

Rozmawiałem z ludźmi od tego modelu z RC PM. W locie OK, ale regulacja koszmar - mieli problemy i nie pracował stabilnie. Może winą było (oprócz niedoróbek Saito) niska lokalizacja zbiornika względem gaźnika.

Opublikowano

To abstrachując od silnika raczej Spacewalker nie powinien Cię interesować :) .

 

ale ja w życiu nie myślałem o Spacewalkerze. To kolega Grzesiek jest nim zainteresowany, a ja napisałem kilka informacji w temacie silnika Saito w benzynie i tego modelu i po prostu dorzuciłem swoje preferencje (3D i akrobaty). Zaszło zwykłe nieporozumienie. ;)

Opublikowano

To kolega Grzesiek jest nim zainteresowany, a ja napisałem kilka informacji w temacie silnika Saito w benzynie i tego modelu i po prostu dorzuciłem swoje preferencje (3D i akrobaty). Zaszło zwykłe nieporozumienie. ;)

Tak Michał masz rację. Grześka model przypiąłem Tobie :( . Przepraszam :) .

Opublikowano

Moze faktycznie kupie DL-a lub rcgf-a 20cm.Tylko szkoda bo saito ma fajne brzmienie.A moze ASP FS 120 i konwersja z Modelmotor na benzyne?A jeszcze jedno pytanie mi sie nasowa,dlaczego przy benzynie tak wazny jest gaźnik(walbro)podczas gdy żarowe i samozaplony chodzą ze zwykłym rc

Opublikowano

Moze faktycznie kupie DL-a lub rcgf-a 20cm.Tylko szkoda bo saito ma fajne brzmienie.A moze ASP FS 120 i konwersja z Modelmotor na benzyne?A jeszcze jedno pytanie mi sie nasowa,dlaczego przy benzynie tak wazny jest gaźnik(walbro)podczas gdy żarowe i samozaplony chodzą ze zwykłym rc

 

Witaj Grzegorzu,

ja też planowałem kupić Saito i po tym co poczytałem i usłyszałem - przeszło mi. Wielka szkoda, że tak topowa marka nie jest w stanie dopracować swoich silników. Dzwięk Saito jest rewelacyjny. Trudno - będzie 2 takt w warbirdzie (to już nie to samo). Chyba trzeba poczekać jeszcze jakiś czas na mniejsze czterosówy poprawnie pracujące.

 

Co do konwersji - poczytaj, popytaj - wg. mnie ona też nie gwarantuje sukcesu bo to tylko zapłon i świeca a gdzie gażnik?

Jest jeszcze sprawa chłodzenia - beznynowce bardziej się grzeją - wiec fabrycznie mają większe ożebrowanie cylindra/-ów, żarowy tak się nie grzeje, wiec ma mniejsze, ale przerobiony może być bardziej wrażliwy na temperaturę.

 

A co do Twojego ostatniego pytania - sam bym chciał wiedzieć..., dwusówów jest pełno i działają, czterosówów (małych) nie ma prawie wcale.

 

Powodzenia.

Opublikowano

dlaczego przy benzynie tak wazny jest gaźnik(walbro)podczas gdy żarowe i samozaplony chodzą ze zwykłym rc

Granice palności benzyny i metanolu są zupełnie inne. Dla benzyny jest to ok 1-7,5%, a dla metanolu 5,5-35% (stężenie par w powietrzu). Oznacza to, że gaźniki benzynowe nie dość, że na tę samą porcję powietrza muszą podać ułamek tego co gaźniki żarowe, to jeszcze muszą się zmieścić w wąskim zakresie palności bez względu na pozycję modelu i przeciążenie jakie działa na model. Dlatego gaźniki benzynowe muszą o wiele bardziej precyzyjnie podawać paliwo. W praktyce wyjście poza granice palności oznacza zgaśnięcie silnika.

Wracając do Saito, to faktycznie FG-20 miał zawodny zapłon i nieprecyzyjny gaźnik. Do tego dochodziło też do wypalania gniazda zaworu wydechowego. FG 21 ma wymieniony moduł na Rcexl (jak napisał już Robert), poprawiony gaźnik i brązowe gniazda zaworowe. Przy okazji okazało się, że sporo problemów z użytkowaniem tych silników brało się z tego, że modelarze stosowali niewłaściwy olej (np. do kosiarek) - Saito zaleca syntetyk Evolution i taki trzeba używać aby uniknąć problemów. Według opinii jakie ja czytałem, FG21 pracuje już jak należy.

Tak na marginesie, kupiłem kiedyś okazyjnie nowy FG20 i wciąż się waham co z nim zrobić :mellow:

Opublikowano

Ja osobiście używam dwóch silników SAITO. Pierwszy który lata już dwa sezony to FG-57 a drugi to właśnie FG30B. Sam zastanawiałem się nad kupnem FG20 a później FG21 ale po niepochlebnych wypowiedziach na forach oraz po spotkaniu z właścicielem FG20 zrezygnowałem na rzecz FG30B.

Problem FG20 i ego następcy FG21 to gaźnik. W obu silnikach jest to patent wywodzący się wprost z gaźnika do silnika żarowego i prawdopodobnie to jest przyczyną problemów z którymi nikt sobie nie radzi.

Mając to na uwadze i bardzo pozytywne doświadczenie z FG-57 świadomie sięgnąłem po motor z gaźnikiem Walbro. Ponadto FG30 również przeszedł kurację odmładzającą. W porównaniu ze starą wersją FG30B otrzymał nowy układ zapłonowy (identyczny jak w FG57 ale na jeden cylinder) oraz nowy czujnik Halla. Modyfikacji uległ też blok silnika.

W moim przypadku obydwa silniki spisują się znakomicie choć FG30B już zdemontowałem z modelu bo przesiadam się na większy FG84 no i nowy większy model :)

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.