enter1978 Opublikowano 11 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2015 Wiem że odkopałem stary temat, ale mam pytanie i do Mirka i do wszystkich którzy mieli z tym modelem do czynienia. Jak tym ten model lata ? czy jest to odpowiedni model, dla kogoś początkującego jak ja? Jak zachowuje się na wietrze? bo jakoś ostatnio nie ma pogody bezwietrznej zawsze wiatr dmucha jak nie z jednej to z drugiej. Ja ostatnio uszkodziłem lil ripper właśnie z powodu wiatru, chciałem polatać ale ciągle wiało pod sam wieczór ucichło ale już wtedy zaczęło się ściemniać , mimo to wypuściłem model, trochę polatałem , wykonywałem jakieś proste figury , odleciałem za daleko byłem za nisko , a leciałem na plecach , z powodu czarnego ogona kompletnie straciłem orientacje w jakiej pozycji jest model. W efekcie mam do wymiany wręgę silnikową, Wszystkie elementy Ultimate mam już wycięte i gotowe do sklejania, ale nie wiem czy jest to model dla mnie ponieważ moje odczucia sa takie że lil ripper to obecnie maximum na jakie pozwalają moje umiejętności sterowania, szczególnie gdy powiewa wiatr. Chciałem sie tylko dowiedzieć czy model ultimate jest trudniejszy w pilotowaniu od lil rippera , bo jeśli tak to go zbuduję bo mi się podoba, ale na oblot poczeka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
poharatek Opublikowano 11 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2015 Zbudowałem w zeszłym roku trochę zmodyfikowanego Ultimate http://pfmrc.eu/index.php?/topic/48471-ultimate-nac-czyli-waryjot-nr3/ Lata się nim miło i przyjemnie, z tym, że w moim egzemplarzu zastosowałem profile KFm na skrzydłach co spowodowało, że jest on nieco "wołowaty" i raczej służy do spokojnego snucia się po niebie, niż do szaleństw (bez KFmów powinien być nieco żwawszy). Przedtem latałeś głownie modelami bez lotek? Jeśli tak, to przesiadka na Ultmiate będzie bezbolesna, bo on specyficznie reaguje na lotki; przy próbie zakrętu na samych lotkach przechyla się (aż do zawisu na skrzydle) i skubaniec leci po prostej. W zakręty trzeba wchodzić sterem kierunku. Natomiast co do latania w wietrze, to lekkimi modelami (około ,5 kg masy) się średnio komfortowo lata przy wietrze powyżej 3 m/s. A dwupłaty są jeszcze bardziej wrażliwe na wiatr. Postaraj się przy tym modelu ozdobić go tak, żeby ułatwić sobie orientację w jego pozycji na niebie (góra/dół w jakiś kontrastowych kolorach - np. niebieski/pomarańczowy, albo czerwony/czarny lub biały). W Lilripperze średnio Ci to wyszło Jeszcze jedna rzecz, to dobór warunków do latania. Latać się chce, a nie zawsze jest czas na to. A jak jest już czas to albo wieje, albo ciemno się już robi (zwłaszcza teraz jesienią). Moim zdaniem lepiej sobie wtedy odpuścić i poczekać na lepsze warunki (a będą jeszcze, jeśli nie tej jesieni - to w przyszłym sezonie, tak czy tak, zdążysz się "wylatać") Raz, że latanie gdy modelem wiatr miota po całym niebie (lub też go prawie nie widać bo już szarówka) daje raczej mało frajdy, a dwa - zdumiewająco dużo czasu się potem w warsztacie spędza naprawiając model Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enter1978 Opublikowano 11 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2015 Tak latałem modelami bez lotek, niby latałem cessną z lotkami ale bardzo mało bo jest za delikatna i nie mam nia gdzie wylądować bo jest za duża , za to fajnie radziła sobie z wiatrem, później bardzo dużo latałem magnum, niedawno magnum XXL (z tym to był czas na wszystko i właściwie to latał sam, nie wiem za bardzo do czego ja mu byłem potrzebny). Lil ripper też sympatycznie lata jest bardzo przewidywalny a lecąc pod wiatr umie lecieć bardzo powoli, ale jak dla mnie jest bardzo nerwowy , na każdy ruch drążka jest natychmiastowa reakcja, powiedział bym że jest nadpobudliwy jak dla mnie, i lecąc nisko nad ziemią jak wiaterek powiewa , nie wiadomo czego się po nim spodziewać. A z pełną mocą jest też bardzo szybki , bywało że na początku nie nadążałem za nim . Dla tego tak pytam o ten ultimate , żeby się zorientować czego się po nim spodziewać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 11 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2015 To ta sama klasa modeli. Jak Ci jest za nerwowy to ustaw mniejsze wychylenia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miro-er1 Opublikowano 11 Października 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Października 2015 Wiesiek moj tez jeszcze wisi nie oblatany na scianie w garazu, zostawiam go na pozniej bo tez jeszcze nie mam opanowanego pilotazu , latalem juz kiedys podobnym dwuplatem i latal bardzo fajnie, zrobilem go troche inaczej niz w planach , z 5 warstw podobnie jak magnum, niestety depron dlugo nie wytrzymal ladowan na polach , ale latal bardzo spokojnie .wazyl kolo 400gram . jak zrobisz lekki to widomo ze wiatr bedzie nim rzucal ,ale bedzie wytrzymalszy na twarde ladowania a jak ciezki to wiadomo i pakiet na krocej starcza i lata za szybko itd, nie pamietam ile moj wazy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enter1978 Opublikowano 11 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2015 No ja coś tam ważyłem i z pakietem 2700mah silnikiem bl2215/25 dość ciężkim regulatorem 40a ważył by około 500g plus podwozie bo kół nie ważyłem , no i taśma do oklejenia, to myślę że około 600g ,w takiej konfiguracji, jak zwykle w moim wykonaniu model waży dużo za dużo. Więc pewnie będzie pakiet 900mah i 30a regulator i tym sposobem bym zaoszczędził około 150g , to waga do lotu by wychodziła około 450g, ale na pakiecie 900mah to pięć minut latania , chyba muszę się zaopatrzyć w jakiś dodatkowy pakiet albo i dwa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miro-er1 Opublikowano 11 Października 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Października 2015 dobrze miec kilka pakietow, ja tym co pisalem 400 gramowcem latalem na pakiecie 1000/3s dobre 10 min tyle ze na silniku cf 2822 i smigle zwyklym gws 9x6 , na sf wiadomo ze pobor jest wiekrzy . 150g do duza roznica, chyba dokupie sobie 4 serwa i nowy silniczek i chyba go oblatam tak wygladal ten 400 gramowiec, jesli ultimate lata tak jak ten to moge powiedziec ze fajnie bedzie latal. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enter1978 Opublikowano 11 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2015 Tak ja też piszę o pakietach 3S , niby mam pakiet 2S 1300mah, na nim latał magnum z silnikiem cf2822 , nie wiem ile latał ale dość długo , no ale na 2S to te moje silniki wyciągają max 450g ciągu, trochę przymało, za to lil ripper z silnikiem cf2822 i pakietem 3S, na śmigle 9x4,7 SF, ciągnął 660g, i model latał sympatycznie. Później zmieniłem śmigło na 9x6 SF(nie mierzyłem ile na tym śmigle ciągnie) ale pionowo w górę szedł jak strzała, ciągnął jak szalony, niestety latał może z pięć minut i bateria pusta. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 11 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2015 Robiłem ultimate makietowo i wyszedł mi prawie 600gram. Na emaxie cf2822 i śmigle APC 10x5E wisiał na śmigle. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enter1978 Opublikowano 11 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2015 Dzięki Robert za pomocną wskazówkę, myślę że dał bym radę się zmieścić w 600g nawet z tym moim ciężkim pakietem 2700mah. A nigdy nie myślałem o zakładaniu do tego silnika takiego śmigła 10x5 bo gdzieś wyczytałem kiedyś że przy dużych śmigłach ten silnik się smaży z wysokiej temperatury. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miro-er1 Opublikowano 11 Października 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Października 2015 eee ja tez latalem i nic sie nie grzeje to sa zwykle (szybkie) smigla a ty uzywasz wolnych wiec ciag lepszy ale wiecej pradu szarpie ale wolniej lata , mi najmniej pradu pobiera jak zaloze smiglo gws lub ep z ABC.RC na smiglch innych firm mam pobory wiekrze tyle ze te smigla sa slabsze tzn pekaja szybko . ostatnio latalem magnumem na pakiecie 700/2s i smigle gws 8x4 ponad 5 min i potem wladowalem w pakiet ponad 400mAh pradu i tak samo na tym samym smigle na pakiecie 1100?3s latalem ponad 6min i w pakiet weszlo ponad 500mAh, wystrczy ze zalozylem TOWER PRO 9x4,7 i pakiety byly prawie puste po wylataniu takiego samego czasu , Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawid Leśniewski Opublikowano 11 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2016 Panowie też buduje ultimate tylko powiekszylem go do 1 m rozpiętości i zrobiłem z tego białego depronu oklejonego papierem jest twardy ale waży 1 kg. Ale mam pytanie o wasz skłon i wykłon bo w planach niema zaznaczonego a podobno w akrobatach się nie robi... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
poharatek Opublikowano 11 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2016 Skłon - na zero, wykłon 2-3o, ale to zobaczysz jak się bezie zachowywał w locie (w moim Ultimate było to po jednej podkładce z lewej strony krzyżaka mocującego). 1 kg RTF, czy 1 kg - to co na zdjęciu widać? Jeśli to pierwsze to "letko" nie jest - mój (mniejszy o 20%, ale za to z profilami KFm-4) ważył niecałe 600g RTF. Jeśli to drugie - masz spory problem... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawid Leśniewski Opublikowano 11 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2016 Nie nie waży tyle gotowy do lotu i to z pakietem 2200 regulatorem 30A i silnikiem Emax GT2218/09 KV1100 - 312W oraz piastą i śmigłem 10,4,7 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
poharatek Opublikowano 11 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2016 Uf, no to faktycznie, z wagą źle nie jest. Inna rzecz, że tym silnikiem to i tak raczej polatasz sobie dosyć spokojnie. To śmigło 10x4,7 to slow fly? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawid Leśniewski Opublikowano 11 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2016 Nie - a ma być sf ? Na początku może być spokojnie, a potem zbuduje drugiego z zielonego to będzie lżejszy. (Mam nadzieję) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 11 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2016 Problem z wagą to nie problem koloru tylko papieru. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawid Leśniewski Opublikowano 11 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2016 No tak zielony depron jest bez papieru. Przepraszam, że nie wyraziłem się jasno odrazu. Mam jeszcze pytanie - czy ma ktoś jakiś patent jak śmigło 11x3,8 SF założyć na to Gwint na tym chyba m6 ale nie przewiercę chyba śmigła sf bo na środku mają jakoś mało "mięsa" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kamilos Opublikowano 26 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2016 Ja też ostatnio popełniłem Ultimate'a.Bardzo fajny model może latać spokojnie ale i dobrze sobie radzi z akrobacją. A tutaj taki filmik z oblotu z kolegą zrobiliśmy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miro-er1 Opublikowano 26 Lutego 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2016 No tak zielony depron jest bez papieru. Przepraszam, że nie wyraziłem się jasno odrazu. Mam jeszcze pytanie - czy ma ktoś jakiś patent jak śmigło 11x3,8 SF założyć na to Gwint na tym chyba m6 ale nie przewiercę chyba śmigła sf bo na środku mają jakoś mało "mięsa" zmien na inne smiglo najlepiej zwykle wtedy bedziesz mial wiecej miesa i nie peknie na pewno, ze znalezieniem takiego grubego smigla SF mozesz mniec problem . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi