Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Tak wygląda moje lotnisko :-) 

 

13641869883_7eac59257c_z.jpg

 

Wczoraj i dziś rano polatałem Pionierkiem, Dziś wieczorem zamierzam spiąć pośladki i zrobic oblot nr 2 Józka. Trzymajcie kciuki.

Opublikowano

Dziś oblatałem Józka w wersji 2, po przedłużeniu mordki. Lata genialnie, w każdym razie jak dla mnie. Wylatałem dwa pakiety, w ostatnim locie zaliczyłem kreta i złamałem kadłub, ale nicto. jestem zadowolony, będę dalej eksplorował to skrzydło :-) Chyba zrobię nowy kadłub bez podwozia, z płozą do lądowania., będę startował z ręki jak na filmie poniżej i lądował na brzuchu.

 

13649270684_3eb26b180b_z.jpg

 

13649318754_b1f03d2c8b_z.jpg

 

 

PS. Patent z wyczepialnym skrzydłem na zatrzasku Graupnera jest znakomity. W przypadku kreta skrzydło wyczepia się i amortyzuje upadek bez szkody dla konstrukcji własnej. 

Opublikowano

Po śmiechu na końcu sądzę, że banan z twarzy nie schodził  ;)

 

 

Chyba zrobię nowy kadłub bez podwozia, z płozą do lądowania., będę startował z ręki jak na filmie poniżej i lądował na brzuchu.

Nic, tylko byś budował :P Na razie zostaw ten kadłub co jest, jak go zmordujesz bardziej to wtedy zrób nowy. 

 

Opublikowano

Tomasz- masz rację, ale to dobry zestaw cech, a w pilotażu się podciągniesz (ćwiczyć, ćwiczyć w kółko). Najlepsze jednak jest to, że w obu aspektach nigdy nie ma końca, więc można dalej i dalej- to jest powód, że to się nie znudzi. Masz potencjał!

Opublikowano

Zauważyłem, że konstruktor  :D, ja też to kocham.  ;) Tylko z czasu na to ostatnio mam mniej... 

Ćwicz latanie, bo naprawdę warto!

Opublikowano

Bez kółek, taśma pakowa na brzuch i natarcia skrzydeł, prop saver i lądować w wysokiej trawie. Bezpieczniejszej metody nie ma, a przynajmniej ja nie znam, trawa ładnie amortyzuje nawet duże modele.

Opublikowano

Czas na naprawę i przeróbki:

 

13686545355_c9874b1539_z.jpg

 

13686585223_7a2fcdd914_z.jpg

 

Co mnie cieszy, to fakt, że skrzydło znosi moje ekscesy bez uszczerbku :-)

Opublikowano

Ładny model, przemyślany, ładnie i poprawnie wykonany.

Widać lata praktyki :)

 

"Wyrwa" w kadłubie też niczego sobie

na moje oko ciut za cienka ta ścianka...

 

Do lotu i na wagę pewnie będzie OK

ale przy kretowaniu... :)

Opublikowano

No bo to jest kadłub od RWD13 od Marka Rokowskiego. Oryginał ważył 240g, a Józek waży 610g, więc kadłub jest "lekko" słabawy. Ale za 2h będzie po naprawie :-)

Opublikowano

wlasnie... albo lekko albo ciezko, mieszanie lekkiego kadluba z ciezki skrzydlem na dluzsza mete nie moze sie bronic. Ja by proponowal zbudowac konstrukcyjne RWD13.

Przewinalem kilka razy sam upadek, mozesz opowiedziec oczami pilota co sie stalo?

Opublikowano

To nie był ostatni lot. Przy tym lądowaniu z filmu prawdopodobnie kadłub lekko pekł i ogon nie był już w osi. Następny lot to ostry zakręt w prawo, bez możliwości skontrowania, zakres sterów się skończył i przywaliłem ostro w ziemię w prawym zakręcie. A to lądowanie z filmu to moja wina, na siłę chciałem wylądować przy nodze, zdjąłem obroty w ostrym zniżaniu i zabrakło miejsca do wyprowadzenia sterem wysokości :-)

 

Edit: 

Odnalazłem na karcie fragment ostatniego lotu Józka. W 8 sekundzie widać, jak próbuję korygować zakręt lotkami (bo SK już nie działał), ale nic to już nie dało :-)

 

Opublikowano

Dokładna inspekcja na warsztacie ujawniła niestety dużo większy rozmiar zniszczeń. Po głębszym zastanowieniu, użyciu Dremelka, piłki i skalpela zostało tyle:

 

13694833883_a6faed6d81_z.jpg

 

Józek dostanie:

- nowe dolne zamknięcie kadłuba

- nowy ster wysokości

- nowy kompletny statecznik pionowy

 

Naprawa trochę potrwa, zapewne dopiero jutro pokażę Józka w wersji nr.3  :)

Opublikowano

Kadłub konstrukcyjny jest planowany od samego początku. Ale dopiero jak się nauczę latać i lądować w całości :-)

  • Lubię to 1
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.