Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Proszę o analizę co się stao się.

Już przed rzutem widać, że prawa lotka jest lekko opuszczona. Przy tak lekkim rzucie na niewielkich obrotach nie miało to większego znaczenia. Po dodaniu gazu model zareagował prawidłowo na lotkę i w czasie wznoszenia zaczął skręcać w lewo. Nie było przeciągnięcia bo po początkowym wznoszeniu na pełnym gazie ster wysokosci wrócił do neutrum i model przeszedł do mniej stromego lotu ale nabierając prędkości pogłębił zakręt. Odnoszę wrażenie, że w momencie, kiedy model jest już " na żyletkę" lewa lotka jest wychylona w górę. Przy dużym powiększeniu klatek tak to wygląda. Prawdopodobnie pod wpływem stressu powiększyłeś wychylenie lotek w lewo.

  • Lubię to 1
Opublikowano

Ale szczegółowa analiza. Czyli muszę jeszcze poprawić ustawienia lotek (i reszty) w neutrum. Oprócz tego wyczuwalne są niewielkie luzy na orczykach.

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Znów zaliczyłem konkretną glebę.

Poprawiłem wszystko wg uwag po poprzednim zdarzeniu (lotki, e.pointy na 50%, więcej gazu na starcie, mocniejszy wyrzut…).

Samolot zachował się identycznie jak ostatnio.

Kiedy nabiera prędkości to zaczyna przechylać się w lewo. W ostatniej fazie podciągnąłem ster wysokości na maksa, żeby go podratować, ale ni hu hu.

Rozsypał się tylko przód kadłuba. Poniżej filmik.

Poskładałem to co zostało z samolotu i zauważyłem jeszcze 3 rzeczy, które mogą wpływać na takie zachowanie.

 

1.     Czy taki kąt zamocowania silnika w tym modelu jest prawidłowy? Kupiłem ARTF i silnik był już zamocowany.

5s5w.jpg

 

2.     Po sprawdzeniu równoległości skrzydeł i statecznika poziomego okazuje się, że jej nie ma. W sumie nie sprawdzałem tego wcześniej i nie wiem, czy jest wynik gleb czy tak było od początku. Nie potrzebnie założyłem, że jak skrzydła i stateczniki są mocowane w gotowe łoża to ich kąty będą OK.

5cvg.jpg

 

3.     Naklejka na lewym skrzydle była źle przyklejona i odstaje od powierzchni Może to ona stawiała opór.

5cao.jpg

 

Na co jeszcze zwrócić uwagę? Co powoduje, że ten flugzeug tak się zachowuje?

Opublikowano

Silnik jest prawidłowo.Opór stawia ta naklejka,oraz krzywe stery.Ale ten model nie zwalił się sam.Wystartował całkiem znośnie.Lotki masz poprawnie a nie w rewersie?

Opublikowano

Też coś mi się wydaje że z tymi lotkami masz rewers, zamiast prostować to pogłebiasz przechył.

 

Napisz jak zachwują się lotki podczas wychylania drążka, bo może idą Ci na odwrót :).

 

Wysłane z mojego LG-P700 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Też mi się wydaje ze za duży kąt silnika. to na pewno nie są 3*. jak ci model ucieka w jedną stronę to kontrujesz w drugą...Takie nierówne ustawienie statecznika poziomego zniwelujesz trymerem, tak ze tego bym nie brał tak bardzo jako przyczynę kreta. Najbardziej to ta naklejka może mieć wpływ. Za duży opór. Ale najważniejsze to naucz się kontrować model w przeciwną stronę niż opada. I jak leci do gleby to bez gazu..

Opublikowano

Jak koledzy wspomnali sprawdż rewersy lotek, jeżeli sk w prawo to prawa lotka do góry, a tu fotka z prawidłowym ustawieniem silnika w SF 2000.

 

post-10282-0-36228700-1396723074_thumb.jpg

Opublikowano

 

Zefel82 napisał

Tak, jak wychylę prawy drążek w prawo to prawa lotka idzie w górę, a lewa w dół i na odwrót.

Prawa lotka, patrząc od ogona czy nosa modelu? Niektórzy to mylą.

Opublikowano

Wyprostuj silnik o kilka stopni, popraw tą naklejkę.Model skręca w lewo bo silnik bardzo pcha model w lewo z takim wykłonem.Prawa lotka modelu lekko do góry lewa w dół

Opublikowano

.Model skręca w lewo bo silnik bardzo pcha model w lewo z takim wykłonem.Prawa lotka modelu lekko do góry lewa w dół

Podoba mi się ta teoria :lol:

Opublikowano

A nie masz większej przestrzeni bez drzew do oblotu? Wprowadza to niepotrzebne nerwowe ruchy w sytuacji gdy model zmierza na przeszkodę.

Opublikowano

Panowie, okazuje się, że chyba mam lotki w rewersie. Nie wierzę, mógłbym przysiądz, że to sprawdzałem!! 2 razy rozdupcyć model, żeby się okazało, że mam zamienione kierunki :(

Oczywiście usunę nalepkę, wyrównam statecznik. Mam nadzieję, że to wyeliminuje skręcanie w lewo.

Nie ruszam silnika, bo z tego co pokazał Pietuh to wygląda, że jest OK. 

Rzućcie, proszę okiem na film i powiedzcie jak to z tymi lotkami u mnie jest.

Opublikowano

No to dobrze mi sie wydawalo ;). No to teraz czekamy na filmik z pierwszych juz udanych lotow!

 

Wysłane z mojego LG-P700 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Ważna zasada. Sprawdzić wychylenia przed każdym lotem! Powodzenia podczas oblotu. Teraz pójdzie aż miło. Tylko radzę wybierz łąkę bez drzew bo one przyciągają modele.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.