Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam serdecznie. Jestem Kuba. Projektuję własny silnik benzynowy (praca inżynierska przy okazji). Wzoruję się na silniku JC Evo 120 jeżeli chodzi o kartery. Z pewnością wielu z Was słyszało o małym silniku dwusuwowym do chińskich skuterów o poj. 50-60ccm. Od tego silnika zapożyczyłem sobie tłoki z cylindrami. Kartery i wał korbowy są projektowane od podstaw. Reszta części bd pewnie pożyczona od JC 120.

 

493cee674560adf5m.jpg

 

1dae0cc7760474fcm.jpg

chiński silnik "matka" na budowanym prowizorycznym stanowisku testowym.

 

Najpierw chcę przetestować cylindry w celu sprawdzenia żywotności gładzi cylindra(nie słyną z wielkiej żywotności), ale przy odpowiedniej eksploatacji mogą przepracować nawet kilkaset godzin. Do tego celu użyję kilku czujników: czujnik temp. silnika (termopara), czujnik obrotu wału, czujni drgań jednoosiowych, elektroniczny zapłon, elektroniczna przepustnica - serwo.

 

Sam silnik bd wyglądał jak na zdjęciach.

 

ed21f05ad71287dcm.jpg

 

 

8bc988ad82bcfcb9m.jpg

 

 

Pozostały mi 2 kwestie: mocowanie gaźnika z membraną oraz dobór łożysk. Zespół gaźnika wygląda tak:

 

32740c758696c2d1m.jpg

 

Chodzi o to, że nie mam tego gaźnika, ani membrany, a chciałbym zaprojektować mocowanie. Czy ktoś ma taki silnik i mógłby dokładnie z wymiarować i wysłać mi wymiary elementu nr 5? Pisałem nawet do Chin do siedziby firmy w tej sprawie, ale niestety nikt mi nie odpisał.

 

Silnik powinien zostać wykonany do czerwca. Jeżeli temat kogoś zainteresuje, mogę prowadzić relację. Pozdrawiam :)

Opublikowano
Jeżeli temat kogoś zainteresuje, mogę prowadzić relację. Pozdrawiam :)

Oczywiście, że tak.

To bardzo interesujący temat.

Opublikowano

Widze że idziesz w moje ślady moge Ci troche podpowiedzieć bo troche ich już pociołem , pracują dwa połączone w v i jako bokser tylko ja poszłem na łatwizne i połączyłem je sprzęgłem kłowym

Opublikowano

Bardzo się cieszę, że ktoś jest zainteresowany:)

Jeżeli chodzi o Pana silniki, to z chęcią czegoś bym się o nich dowiedział - jestem maniakiem silnikowym. Może jakieś zdjęcia? :)

Opublikowano

Widziałem wcześniej te filmiki, nie wiedziałem, że to właśnie Pana konstrukcje:)

 

 

wydaje mi się, że są to 2 silniki od pocketa 50ccm, albo coś bardzo podobnego... Mam rację? Jakie zastosował Pan gaźniki i jaka jest żywotność cylindrów?

 

 

Zauważyłem, że intersują Pana silniki rzędowe : http://www.kolmengines.com/IL100.95.0.html

Jest to strona niemieckiej firmy specjalizującej sie w silnikach czterosuwowych. Ceny są z kosmosu, ale silniki są dobrze skonstruowane i co najważniejsze pieknie brzmią:

 

 

Ja z kolei jestem wielkim fanem silników gwiazdowych. Właśnie kompletuje informacje na ich temat, bo kolejny projekt to bd 5 cylindrowa dwusuwowa gwiazda:)

Opublikowano

Gwiazda też mi sie marzy już robiłem próby łączyłem 3 silniki od kłada na pasku zębatym ,co do żywotnosci to bez obaw na jednym latałem 3 lata i to bardzo czesto i nic sie nie działo , gażniki podróbki walbro  gardziel 16mm 


Zastanawiam sie jak chcesz zrobic dwusówową gwiazde nie wykonalne ,chyba pojedyncze silniki połączone to tak

Opublikowano

Myślę, że może się koledze Kubie co nieco przydać

 

 


Zastanawiam się jak chcesz zrobić dwusuwową gwiazdę nie wykonalne ,

I taki konstrukcje istnieją, tylko "rozrząd' jest trochę inny niż w klasycznym 2-suwie z racji tego, że kilka cylindrów z karteru płukane być nie może...

http://www.homemodelenginemachinist.com/f31/2-stroke-radial-engine-19327/

 

h0pf5.jpg

http://www.cnczone.com/forums/i-c-engines/19279-cnc-radial-engine.html

 

 

http://sceptreflight.net/Model%20Engine%20Tests/Berger%202%20Stroke%20Radial.html

http://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=7&cad=rja&uact=8&ved=0CGIQFjAG&url=http%3A%2F%2Fwww.rcmplans.com%2Fissues%2Frequested%2Fcontent%2Freviews%2Fpdf%2Fr-rv-berger-121997-1-1.pdf&ei=EIc2U7PTIcGztAbM-ICYBQ&usg=AFQjCNFubFKl3VdvD51gKm9eot7l6_4uLg&bvm=bv.63808443,d.Yms

 

http://www.agelessengines.com/sleeve.htm

http://modelenginenews.org/cardfile/2sr.html

http://www.reaa.ru/cgi-bin/yabb/YaBB.pl?num=1133867616/0

http://www.agelessengines.com/faq.htm

http://modelenginenews.org/gallery/p8.html

http://www.modelenginenews.org/cardfile/hiness3.html

http://www.webpages.uidaho.edu/mindworks/Solidworks/past_projects.htm

http://www.datafan.com/Horsepower_Blog/gordon-jennings-two-stroke-tuners-handbook/

http://whittlev8.wordpress.com/

http://www.5bears.com/index.htm

 

 

 

 

chyba pojedyncze silniki połączone to tak

http://www.cnczone.com/forums/i-c-engines/10220-cox-radial-engine-project.html?10220-cox%20radial%20engine%20project=

http://www.rcuniverse.com/forum/glow-engines-114/5703856-five-cylinder-radial-engine-homemade-five-os-fs-70s-ii.html

 

 

I na koniec ciekawostka: rotacyjny silnik gwiazdowy (2 suw) w śmigłowcu "SAM"

http://www.bredow-web.de/Hubschrauber/Wagner_Rotorcar_III/wagner_rotorcar_iii.html

Wagner_Rotorcar_III.jpg

 

i parę silniczków do podziwiania

http://www.flickr.com/photos/15794235@N06/

Opublikowano

Wow. Dzięki dzięki:) Tak właśnie, w podobny sposób chcę to zrealizować.

 

Na naszym forum innym miescu był podjęty temat mniejszych silników z troszke innym rozwiązaniem

http://pfmrc.eu/index.php?/topic/42334-silnik-gwiazdowy/

 

h3lxu.jpg

 

Szukając działających silników znalazłem:

 

 

g-mark30.jpg

I tu chyba zastosowano to drugie rozwiązanie, jest doprężenie od skrzyni korbowej, zapłon żarowy i chodzi to ładnie.

 

Tutaj również chciałbym skorzystać z cylindrów od pocketa i chyba rozwiązanie ze sprężarką jest najodpowiedniejsze - 5 cyl po 50ccm. W internecie jest bardzo mało informacji na ich temat. Stosowanie takich rozwiązań jest po prostu niepraktyczne.

Ale do silników modelarskich czemu nie? Prosta, bezawaryjna konstrukcja. Spalaniem chyba nikt tu się nie przejmie, a można zaprojektować (co z pewnością zrobię), ciekawie brzmiący wydech.  :) :)

 

Poszukuję tytułów dotyczących projektowania takich silnków. Zobaczyć, a zaprojektować to bajka. Jeżeli ktoś słyszał o książce dotyczącej dwusuwowych gwiazd, to z pewnością bardzo mi pomoże. Jeszcze raz dzięki :)


aaaaa. no i ostatnim linkiem: http://www.flickr.com/photos/15794235@N06/  zostałem ugodzony w serce. Tak wielu wspaniałych, cieszących oko konktrukcji zebranych w jednym miejscu jeszcze nie widziałem. Dzięki :);)

Opublikowano

Żeby nikt mi nie mówił, że tylko gadam, a nic nie robię... hehe. Poważnie to zajęło mi to dłuższa chwilę. Karter policzyłem - mam nadzieję, że dobrze i od dziś powoli bd działał w temacie. Pozdrawiam.
b03e36ea5833e0d6m.jpg

ac360bcf3a6a287dm.jpg

00948313aa355754m.jpg

55bb04c0b5a33043m.jpg

5a4ec6c2664ae8ddm.jpg

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

hehe. Nie, pewnie, że nie dałem. Tylko proces projektowania to trochę trwa.. Wszystko trzeba liczyć, poszukać materiałów. Najpierw chciałem sprawdzić czy dobrze policzyłem karter:

 

92f4410ba2adadd0m.jpg

 

Wydaje się być wszystko ok. Teraz po kolei bd projektował komponenty. Nie mam dobrej literatury, cały czas poszukuje książek, których nie ma...

Jeżeli chodzi o rozwiązanie problemu zasilania, to mam własny pomysł ( pionierski chyba), bo nie spotkałem się z tym nigdzie.

 

Jakie konkretnie walbro użył Pan w tym rzędowym? gdzie Pan go nabył?

Opublikowano

Prac ciąg dalszy.. Jak policzę to co mam tu narysowane, to silnik jest praktycznie gotowy do wykonania. Może to oczywiście trwać , ale bez literatury nie ruszam dalej.

 

b6f8a4107bc097b9m.jpg

 

717fd6e4f9e6d256m.jpg

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.