Ciachoband Opublikowano 24 Marca 2014 Opublikowano 24 Marca 2014 Witam serdecznie. Jestem Kuba. Projektuję własny silnik benzynowy (praca inżynierska przy okazji). Wzoruję się na silniku JC Evo 120 jeżeli chodzi o kartery. Z pewnością wielu z Was słyszało o małym silniku dwusuwowym do chińskich skuterów o poj. 50-60ccm. Od tego silnika zapożyczyłem sobie tłoki z cylindrami. Kartery i wał korbowy są projektowane od podstaw. Reszta części bd pewnie pożyczona od JC 120. chiński silnik "matka" na budowanym prowizorycznym stanowisku testowym. Najpierw chcę przetestować cylindry w celu sprawdzenia żywotności gładzi cylindra(nie słyną z wielkiej żywotności), ale przy odpowiedniej eksploatacji mogą przepracować nawet kilkaset godzin. Do tego celu użyję kilku czujników: czujnik temp. silnika (termopara), czujnik obrotu wału, czujni drgań jednoosiowych, elektroniczny zapłon, elektroniczna przepustnica - serwo. Sam silnik bd wyglądał jak na zdjęciach. Pozostały mi 2 kwestie: mocowanie gaźnika z membraną oraz dobór łożysk. Zespół gaźnika wygląda tak: Chodzi o to, że nie mam tego gaźnika, ani membrany, a chciałbym zaprojektować mocowanie. Czy ktoś ma taki silnik i mógłby dokładnie z wymiarować i wysłać mi wymiary elementu nr 5? Pisałem nawet do Chin do siedziby firmy w tej sprawie, ale niestety nikt mi nie odpisał. Silnik powinien zostać wykonany do czerwca. Jeżeli temat kogoś zainteresuje, mogę prowadzić relację. Pozdrawiam
RenoFlo Opublikowano 25 Marca 2014 Opublikowano 25 Marca 2014 Cześć, myslę, że tu: http://www.teamflyingcircus.com/forum/f23/jc-evo-120-report-6015/index11.html znajdziesz pomoc:
Ciachoband Opublikowano 25 Marca 2014 Autor Opublikowano 25 Marca 2014 Dzięki ! Widziałem już tę stronkę, ale tym razem postanowiłem napisać do autora postów. Może coś z tego bd.
Ciachoband Opublikowano 27 Marca 2014 Autor Opublikowano 27 Marca 2014 Niestety nie uzyskałem konkretnej odpowiedzi. Obawiam się, że bu musiał kupić ten gaźnik i już
stema Opublikowano 27 Marca 2014 Opublikowano 27 Marca 2014 Jeżeli temat kogoś zainteresuje, mogę prowadzić relację. Pozdrawiam Oczywiście, że tak. To bardzo interesujący temat.
mariopilot Opublikowano 27 Marca 2014 Opublikowano 27 Marca 2014 Widze że idziesz w moje ślady moge Ci troche podpowiedzieć bo troche ich już pociołem , pracują dwa połączone w v i jako bokser tylko ja poszłem na łatwizne i połączyłem je sprzęgłem kłowym
Ciachoband Opublikowano 27 Marca 2014 Autor Opublikowano 27 Marca 2014 Bardzo się cieszę, że ktoś jest zainteresowany:) Jeżeli chodzi o Pana silniki, to z chęcią czegoś bym się o nich dowiedział - jestem maniakiem silnikowym. Może jakieś zdjęcia?
mariopilot Opublikowano 28 Marca 2014 Opublikowano 28 Marca 2014 Moje konstrukcje Moje konstrukcje możesz obejrzeć na Ju Tubie wpisz silniki modelarskie ,a jak jakieś szczegóły to pytaj
Ciachoband Opublikowano 28 Marca 2014 Autor Opublikowano 28 Marca 2014 Widziałem wcześniej te filmiki, nie wiedziałem, że to właśnie Pana konstrukcje:) wydaje mi się, że są to 2 silniki od pocketa 50ccm, albo coś bardzo podobnego... Mam rację? Jakie zastosował Pan gaźniki i jaka jest żywotność cylindrów? Zauważyłem, że intersują Pana silniki rzędowe : http://www.kolmengines.com/IL100.95.0.html Jest to strona niemieckiej firmy specjalizującej sie w silnikach czterosuwowych. Ceny są z kosmosu, ale silniki są dobrze skonstruowane i co najważniejsze pieknie brzmią: Ja z kolei jestem wielkim fanem silników gwiazdowych. Właśnie kompletuje informacje na ich temat, bo kolejny projekt to bd 5 cylindrowa dwusuwowa gwiazda:)
mariopilot Opublikowano 28 Marca 2014 Opublikowano 28 Marca 2014 Gwiazda też mi sie marzy już robiłem próby łączyłem 3 silniki od kłada na pasku zębatym ,co do żywotnosci to bez obaw na jednym latałem 3 lata i to bardzo czesto i nic sie nie działo , gażniki podróbki walbro gardziel 16mm Zastanawiam sie jak chcesz zrobic dwusówową gwiazde nie wykonalne ,chyba pojedyncze silniki połączone to tak
RomanJ4 Opublikowano 29 Marca 2014 Opublikowano 29 Marca 2014 Myślę, że może się koledze Kubie co nieco przydać Zastanawiam się jak chcesz zrobić dwusuwową gwiazdę nie wykonalne , I taki konstrukcje istnieją, tylko "rozrząd' jest trochę inny niż w klasycznym 2-suwie z racji tego, że kilka cylindrów z karteru płukane być nie może... http://www.homemodelenginemachinist.com/f31/2-stroke-radial-engine-19327/ http://www.cnczone.com/forums/i-c-engines/19279-cnc-radial-engine.html http://sceptreflight.net/Model%20Engine%20Tests/Berger%202%20Stroke%20Radial.html http://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=7&cad=rja&uact=8&ved=0CGIQFjAG&url=http%3A%2F%2Fwww.rcmplans.com%2Fissues%2Frequested%2Fcontent%2Freviews%2Fpdf%2Fr-rv-berger-121997-1-1.pdf&ei=EIc2U7PTIcGztAbM-ICYBQ&usg=AFQjCNFubFKl3VdvD51gKm9eot7l6_4uLg&bvm=bv.63808443,d.Yms http://www.agelessengines.com/sleeve.htm http://modelenginenews.org/cardfile/2sr.html http://www.reaa.ru/cgi-bin/yabb/YaBB.pl?num=1133867616/0 http://www.agelessengines.com/faq.htm http://modelenginenews.org/gallery/p8.html http://www.modelenginenews.org/cardfile/hiness3.html http://www.webpages.uidaho.edu/mindworks/Solidworks/past_projects.htm http://www.datafan.com/Horsepower_Blog/gordon-jennings-two-stroke-tuners-handbook/ http://whittlev8.wordpress.com/ http://www.5bears.com/index.htm chyba pojedyncze silniki połączone to tak http://www.cnczone.com/forums/i-c-engines/10220-cox-radial-engine-project.html?10220-cox%20radial%20engine%20project= http://www.rcuniverse.com/forum/glow-engines-114/5703856-five-cylinder-radial-engine-homemade-five-os-fs-70s-ii.html I na koniec ciekawostka: rotacyjny silnik gwiazdowy (2 suw) w śmigłowcu "SAM" http://www.bredow-web.de/Hubschrauber/Wagner_Rotorcar_III/wagner_rotorcar_iii.html i parę silniczków do podziwiania http://www.flickr.com/photos/15794235@N06/
Ciachoband Opublikowano 29 Marca 2014 Autor Opublikowano 29 Marca 2014 Wow. Dzięki dzięki:) Tak właśnie, w podobny sposób chcę to zrealizować. Na naszym forum innym miescu był podjęty temat mniejszych silników z troszke innym rozwiązaniem http://pfmrc.eu/index.php?/topic/42334-silnik-gwiazdowy/ Szukając działających silników znalazłem: I tu chyba zastosowano to drugie rozwiązanie, jest doprężenie od skrzyni korbowej, zapłon żarowy i chodzi to ładnie. Tutaj również chciałbym skorzystać z cylindrów od pocketa i chyba rozwiązanie ze sprężarką jest najodpowiedniejsze - 5 cyl po 50ccm. W internecie jest bardzo mało informacji na ich temat. Stosowanie takich rozwiązań jest po prostu niepraktyczne. Ale do silników modelarskich czemu nie? Prosta, bezawaryjna konstrukcja. Spalaniem chyba nikt tu się nie przejmie, a można zaprojektować (co z pewnością zrobię), ciekawie brzmiący wydech. :) Poszukuję tytułów dotyczących projektowania takich silnków. Zobaczyć, a zaprojektować to bajka. Jeżeli ktoś słyszał o książce dotyczącej dwusuwowych gwiazd, to z pewnością bardzo mi pomoże. Jeszcze raz dzięki aaaaa. no i ostatnim linkiem: http://www.flickr.com/photos/15794235@N06/ zostałem ugodzony w serce. Tak wielu wspaniałych, cieszących oko konktrukcji zebranych w jednym miejscu jeszcze nie widziałem. Dzięki
Ciachoband Opublikowano 29 Marca 2014 Autor Opublikowano 29 Marca 2014 Dla Pana Mariusza polecam jeden z linków dodanych przez Pana Romana: http://modelenginenews.org/cardfile/2sr.html Ja przeczytałem i dowiedziałem się kilku ciekawych, nawet bardzo ciekawych rzeczy. Może ten tekst zainspiruje do budowy własnego radiala?
Ciachoband Opublikowano 29 Marca 2014 Autor Opublikowano 29 Marca 2014 Żeby nikt mi nie mówił, że tylko gadam, a nic nie robię... hehe. Poważnie to zajęło mi to dłuższa chwilę. Karter policzyłem - mam nadzieję, że dobrze i od dziś powoli bd działał w temacie. Pozdrawiam.
mariopilot Opublikowano 11 Kwietnia 2014 Opublikowano 11 Kwietnia 2014 I co dalej już dałes sobie luz ,czy cos sie dzieje
Ciachoband Opublikowano 11 Kwietnia 2014 Autor Opublikowano 11 Kwietnia 2014 hehe. Nie, pewnie, że nie dałem. Tylko proces projektowania to trochę trwa.. Wszystko trzeba liczyć, poszukać materiałów. Najpierw chciałem sprawdzić czy dobrze policzyłem karter: Wydaje się być wszystko ok. Teraz po kolei bd projektował komponenty. Nie mam dobrej literatury, cały czas poszukuje książek, których nie ma... Jeżeli chodzi o rozwiązanie problemu zasilania, to mam własny pomysł ( pionierski chyba), bo nie spotkałem się z tym nigdzie. Jakie konkretnie walbro użył Pan w tym rzędowym? gdzie Pan go nabył?
Ciachoband Opublikowano 11 Kwietnia 2014 Autor Opublikowano 11 Kwietnia 2014 Prac ciąg dalszy.. Jak policzę to co mam tu narysowane, to silnik jest praktycznie gotowy do wykonania. Może to oczywiście trwać , ale bez literatury nie ruszam dalej.
Ciachoband Opublikowano 13 Kwietnia 2014 Autor Opublikowano 13 Kwietnia 2014 Napisałem temat w innym miejscu na forum - poszukuję pomocy przy silnikach. Zainteresowani niech klikną http://pfmrc.eu/index.php?/topic/44816-poszukuj%C4%99-maniaka-silnikowego-do-wsp%C3%B3%C5%82pracy/
qba Opublikowano 16 Kwietnia 2014 Opublikowano 16 Kwietnia 2014 wrzucaj zdjęcia na forum jako załączniki, szkoda będzie jak fotosik je wywali.
Rekomendowane odpowiedzi