coster Opublikowano 5 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2014 juz poszlo sprawdz ,a co do nauki to tak samo narazie bede prubowal sił na depronach jak co mam jeszcze wiele innych planow warbirdow z IIws jak co to pisz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miro-er1 Opublikowano 5 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2014 dzieki, pliki dostalem w calosci . pozdrawiam. mozesz tez mi przeslac , chetnie dolacze do swojej kolekcji , mam duzo depronowych jak bys chcial to sluze tylko napisz jakich potrzebujesz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miro-er1 Opublikowano 7 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2014 Sebastian czy da sie w tym programie przeniesc te wregi na mniejszy formatki np 300 x500 ??? chodzi mi o sklejke bo balsa moze byc na formatkach 100x1000 ja tego nie umiem zrobic , dal bys rade to zmienic i mi malilem podeslac , czy poprosu w agencji reklamowe w ktorej bede to wypalal oni to dostosuja do powierzonego materialu ??? i jeszcze jedno , wszsytko co dostalem od ciebie jest juz w powiekrzeniu 115% ??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
coster Opublikowano 7 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2014 witaj tak formatki sa juz przygotowane w wymiarze podanym na planach a jak chcesz mniejszy lub wiekszy to wystarczy powiedziec panu andrzejowi zeby powiekszyl czy zmniejszyl on juz sam przeskaluje a co do dostosowania to oni sami rozmieszczaja czesci na materiale nic sie nie muszisz martwic:) zakupilem wlasnie bowdeny i chyba przeplacam za materialy za 2szt 1m zaplacilem 12,50euro a teraz patrzylem w necie w polsce 1szt kosztuje 5zł czas chyba na zakupy w polsce w końcu można zamykać kadłub wlanie wyjelem odlew z formy:) teraz wyszlifowac , wyprofilowac i do piekarnika haha zaczynam zdobywac nowe doswiadczenia formy i te sprawy zobzczymy co z tego wyjdzie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miro-er1 Opublikowano 7 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2014 Dzieki , no we francji to kosmiczne ceny sa, ja tylko depron tu kupuje w bricomarche bo tanszy o polowe jak.w pl reszte woze z pl, masz talent Ja jak bede wycinal to u siebie w Koninie ,jestem ciekaw ile mi powiedza, bede to wiedzial dopiero w maju Zapodawaj duzo zdjec z budowy nawt takich szczegolow, jakiej balsy uzyles na poszycie kadluba ? Jakiego kleju uzywasz ? Podobaja mi te stery ogonowe pewnie trudno bylo je wykonac . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
coster Opublikowano 8 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2014 co do materialow to narazie poszlo mi na kadlub 1 deska niecala balsy 1cm, 3 deski 2,5 mm, 1 deska 1,5mm co do sterow to moim zdaniem latwiej wykonac takie stery jak laminowane balsa SW musialem drugi raz robic poniewaz troche sie zwichrowal:)kleju uzywam cyjano i wikou do drzewa rapid oraz hybrid glue od loctite jest rapid i daje spoine elastyczna to narazie tyle z materialow co mi poszlo na wykonanie kadluba +japonka i nitrocelon Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawel Opublikowano 8 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2014 Pytałeś o serwa. Przy tej rozpiętości modelu (1440mm) i wielkości lotek, spokojnie wystarczą cztero - pięcio kilogramowe serwa. Masz do wyboru analogi Futaba, Hitec, Savox.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
coster Opublikowano 8 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2014 a wiec tak kabina jaka wyszla taka wyszla za mocno wlozylem kopyto w strone korka w butelce i nie doszlo tak jak chcialem nastepna moze wyjdzie lepiej bowdeny wklejone i powoli zamykam kadlub kabina nawet ma numer seryjny dziekuje pawle za info co do serv juz zamowilem w polsce , tutaj za te same serwa 10euro wiecej:( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomasz.smolarek Opublikowano 8 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2014 Model piękny. Bałbym się go wznieść w powietrze Szkoda cacka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
noker Opublikowano 8 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2014 Model piękny. Bałbym się go wznieść w powietrze Szkoda cacka budować, latać, rozbijać, budować, latać rozbijać ... musisz mieć w życiu jakiś sens 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomasz.smolarek Opublikowano 8 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2014 budować, latać, rozbijać, budować, latać rozbijać ... musisz mieć w życiu jakiś sens Hmmm.. RC to dla mnie hobby, a nie sens życia... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Emhyrion Opublikowano 8 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2014 Tym bardziej nie ma co sobie głowy zawracać wypadkami. Są wpisane w hobby. To nie Rembrandt na ścianie, to model. Dziś ten, jutro inny... 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
coster Opublikowano 9 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2014 tez mi tak sie zdaje zawsze mozna po wypadku odbudowac przeciez w tygodniu biore sie za montaz skrzydel Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomasz.smolarek Opublikowano 9 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2014 W sumie racja. Polatałbym Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mirolek Opublikowano 9 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2014 Ładnie się prezentuje - brawo. Zauważyłem na zdjęciu pokryty SW, czy to koveral czy wspomniana japonka i cellon? Przy deklarowanej rozpiętości 1,44m to model już będzie sporo ważył ale chyba nie aż tyle by stosować serwa standard. Jaki planujesz do niego silnik i pakiet? Spróbuj oszacować łączną wagę całego modelu, polecane powyżej serwa o ciągu 5kg moim zdaniem są przesadzone dla modelu elektrycznego. ms Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek Piękoś Opublikowano 9 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2014 polecane powyżej serwa o ciągu 5kg moim zdaniem są przesadzone dla modelu elektrycznego. ms Zgadzam się. Dałbym Hitec hs-85mg, 3,0 - 3,5kg momentu na lotki powinno spokojnie wystarczyc. Poza tym, jak na metalową przekładnię, mają niewielkie luzy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M.Ch. Opublikowano 9 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2014 Witaj Coster, widać, że masz talent do klejenia i bardzo fajnie Ci to wychodzi. Dobrze, że Koledzy sprowadzili Cię na ziemię w kwestii nauki latania. Dodam coś od siebie. Symulator (warunek dobry) to dobry wstęp i zawsze duża pomoc do bezstresowej nauki np. trudnej akrobacji. Ale... Kup sobie na początek trenerka w stylu MiniMag z Multiplexa, czy FunCab też od nich. Fajne modele, proste w pilotażu. FC. pozwoli na więcej. Jeżeli czujesz się mocny to szczerze polecam Gemini z Multiplexa - jeden z moich ulubionych modeli - lata wspaniale - frajda ogromna a stres nawet na początku niewielki. Dlaczego MPX a nie jakiś depron - MPX robi z Elaporu (mocniejsze, łatwiejsze w naprawie i duuużo trwalsze). Poza tym to świetna firma - wszystko pasuje, jest dobrze zaprojektowane i każdy z ich modeli lata bardzo dobrze. Łatwiej uczyć się poprawnie latającym modelem. Gdybyś potrzebował więcej informacji, np w kwestii wyposażenia - pisz na PW. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
coster Opublikowano 9 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2014 dziekuje wszystkim za porady,jak narazie wszystko znaczy sam kadlun z sterami wazy jakies 600g, co do pokrywy to jest japonka pomalowana celonem, co do wyposazenia to nie mam zielonego pojecia co wlozyc jakie pakiety czy inne wyposazenie poniewaz sie nie znam na tym i napewno a raczej z pewnoscia skozystam z waszych porad Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kesto Opublikowano 9 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2014 Poczytaj ten wątek, może w czymś pomoże. Spitfire też jest tej wielkości http://pfmrc.eu/index.php?/topic/43961-spitfire-z-deagostini/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M.Ch. Opublikowano 9 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2014 Coster, zakładam, że będzie chowane podwozie, bo stałe to już nie wypada przy tak misternej robocie. Jaka będzie finalna rozpiętość? Będą klapy? Podejrzewam, że do lotu będzie ok. 2,8 kg, a Spit będzie w stylu https://www.kyosho.com/eng/products/rc/detail.html?product_id=103653 Co do parametrów wyposażenia: Serwa np. Hitec 85 MG lub 5085MG (czyli cyfrowe) Silnik np. ok 550-600 KV na 5S - śmigło ok. 13x8 Odpowiedni regiel - ok. 55 A Podwozie - typu serwo-less Pakiet - 5S napęd dobierz sugerując się kalkulatorem http://www.ecalc.ch/motorcalc.php?castle&lang=en - jest w miarę dokładny. Śledzę z przyjemnością ten temat - to mój ulubiony samolot z WW II ale jeszcze nie posiadam go w kolekcji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi