Skocz do zawartości

RWD-5 by Skazoo... trochę inaczej


Rekomendowane odpowiedzi

Jeśli różnica masy lewego i prawego płata jest niewielka, nie ma sie czym przejmować ........ ale chciałem zasygnalizować ten temat."

 

 

Dzięki, wszelkie sugestie mile widziane, nie licząc Jaskółki to mój 2-gi model w życiu, w tym pierwszy to zestaw GWSa...

 

Jako sympatyk (ostatnio) depronu dodam tylko: tak trzymać!!!!

 

Dzięki :)

Ale po drodze był jeszcze chyba EASY STAR :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 334
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

wracając do tematu....

 

39) Po fakcie stwierdziłem, że klejone na styk stateczniki nie przeżyją nawet transportu na lotnisko, dołożyłem więc cztery balsowe wzmocnienia- od góry między statecznikami, od dołu między statecznikiem poziomym a kadłubem:

 

001aq8.th.jpg

 

Pozostało okleić je na czerwono, żeby nie rzucały się w oczy.

 

40) Montaż serw, dźwigni i popychaczy:

 

a) gorąco polecam zastosowane tutaj dźwigienki

 

003fm1.th.jpg

 

świetnie nadają się do modeli depronowych gdzie nie bardzo jest w co wkleić normalną dźwignię- tutaj wystarczy w powierzchni steru zrobić dwa otwory na wylot, włożyć dźwigienkę, z drugiej storny nałożyć ściśle dopasowaną i o sporej powierzchni podwójną podkładkę i przykręcić dwoma nakrętkami - szybkie, pewne i w razie złamania łatwo wymienić dźwigienkę na nową

 

B) depronowo(pod spodem)-balsowa półeczka na serwa:

 

004oe0.th.jpg

 

wiem, wiem... popychacze krzywe... na etapie budowy kadłuba źle wkleiłem osłonki bowdenów co później się BARDZO zemściło, dokładając, że zamiast snapów zastosowałem zwykłe Z-ki --> musiałem giąć druty wewnątrz kadłuba :oops: ile się nakląłem i napociłem przy tym to moje... :evil: mimo wszystko można było zrobić to lepiej ale już naprawdę nie miałem zdrowia :oops:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

41) Podwozie główne:

 

W/g planów podowzie powinno być wykonane z drutów stalowych hartowanych 2,0 i 1,5 mm. Niestety lokalnie nie do kupienia, może ktoś ma jakiś pomysł na "zamiennik"? Tym razem z braku innych pomysłów zastosowałem szprychy rowerowe.

 

a) odpowiednio wygięte i przycięte druty wstępnie skleiłem przy pomocy CA

 

001xx7.th.jpg

 

B) następnie miejsce połączenia owinąłem cienkim drutem miedzianym, niestety w "izolacji" (drut nawojowy z silnika) i starałem się zlutować...

 

002gj4.th.jpg

 

c) wyszedł z tego w sumie pancerzyk cynowy a nie lut

 

003cl2.th.jpg

 

I tu proszę może mnie ktoś uświadomi: nie mogłem tego porządnie zlutować (w sensie cienką warstwą) - przez drut który użyłem, przez kiepską lutownicę (małej mocy transformatorówka) czy przez dwie lewe ręce? :oops:

 

d) "luty" :twisted: zabezpieczyłem termokurczkami- może zabezpieczenie to źle powiedziane, raczej schowałem pod nimi luty, żeby się nie denerwować tym widokiem :lol:

 

004wr0.th.jpg

 

e) montaż kół- wykorzystałem tutaj zaciski pozyskane z kostki elektrycznej:

 

005pj7.th.jpg

 

006hx9.th.jpg

 

f) gotowe podwozie:

 

007qs3.th.jpg

 

42) Przymiarki podwozia – jak widać kupiłem za duże koła (70mm), za to może bez problemów da się wylądować na trawie. W tym momencie należą się podziękowania dla Łukaszeq za gratisowe kółka, które dostałem przy zakupie regulatora (te z kolei niestety na mój gust są za małe (trawa), ale liczy się gest- doceniam :))

 

008vx2.th.jpg

 

009ar9.th.jpg

 

Możliwe że dodam jeszcze atrapy amortyzatorów, zmienię koła na mniejsze i dodam owiewki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

B) następnie miejsce połączenia owinąłem cienkim drutem miedzianym, niestety w "izolacji" (drut nawojowy z silnika) i starałem się zlutować...

 

Najlepiej przed owinięciem taki drut potraktować zapalniczką (albo nad gazem) i cienkim papierkiem ściernym zerwać pozostałości emalii. Potem można bez problemów lutować. Najlepiej na wodę lutowniczą (kwas). Szybko i bezboleśnie łapie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej przed owinięciem taki drut potraktować zapalniczką (albo nad gazem) i cienkim papierkiem ściernym zerwać pozostałości emalii. Potem można bez problemów lutować. Najlepiej na wodę lutowniczą (kwas). Szybko i bezboleśnie łapie.

 

Dzięki za wyczerpującą odpowiedź. Przy następnym modelu na pewno skorzystam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten model pokazuje, że depronowe modele mogą wyglądać całkiem efektownie, niedużym kosztem finansowym.

Była kwestia magnesów w pobliżu silnika i regulatora, sam się nad tym zastanawiam, bo rozwiązanie wygodne, ale czy nie będzie zakłuceń? Może ktoś wie coś na ten temat?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

43) Zamiast przykręcać podwozie wkrętami, tak jak było to w instrukcji do planów, wykonałem 4 mocowania z blachy aluminiowej (blacha złożona dwukrotnie żeby mocowanie było grubsze):

 

26905266vs7.th.jpg

 

44) I przykręciłem podwozie ośmioma śrubkami m3:

 

79212358sb3.th.jpg

 

45) Płozę ogonową (w planach brak) wykonałem ze sklejki 2mm:

 

81723820lk7.th.jpg

 

46) I wkleiłem w odpowiednio przygotowane wycięcie w kadłubie na żywicę:

 

24428713go8.th.jpg

 

47) Uzupełniłem też drobne elementy oklejania oraz dodałem napisy RWD 5 na stateczniku:

 

80868345oj5.th.jpg

 

Do zrobienia:

- wyważenie + umocowanie odbiornika / regulatora / pakietu

- oblot ;-)

 

Czas budowy: 26 „wieczorów”

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.Mam pytanie czy mogę uzyć tego gotowego pozdwozia, zamiast robienia go samemu??

http://modele.sklep.pl/product_info.php?products_id=1885

2.Jakiego pakietu mam użyć żeby polatać chociaż z 25 minut na silinku 400-szczotka. Mam ładowarke do NiMh, więc chcę kupić właśnie taki pakiet. Prosiłbym o pomoc w dobraniu pakietu (najlepiej z tej stronki http://modele.sklep.pl/index.php?cPath=34_87 ).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No też nad tym myślałem, ale czy smigło nie będzie się łamało :D , bo tamchyba nie można zastosować składanego!!

 

bogatemu wszystko wolno :D

czemu nie można zastosować? nie słyszałem nigdy o czymś takim...

równie dobrze w szybowcu możesz dać zwykłe śmigło :D

może jednak lepiej zrobić to podwozie, zawsze mniej śmigieł połamie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czemu nie można zastosować? nie słyszałem nigdy o czymś takim...
Sory, nie wiedziałem, myślałem że nie można. Ale skoro mozna to podajcie mi link do jakiegoś śmigła składanego w miarę taniego, żeby pasowało do RWD 5, silnik mam 400-szczotka (najlepiej z www.modele.sklep.pl )

 

EDIT: Poszukałem troche i zobaczyłem, że takie zwykłe smigło to koszt 3,40 zł, więc chyba narazie zrezygnuje z podwozia(łatwiejsze lądowanie), kupie sobie z 10 śmigiełek i będe je łamał do oporu :twisted: :P

 

Skomletowałem już elektronike: http://rcsklep.pl/product_info.php?cPath=22_54&products_id=304 -silnik, http://rcsklep.pl/product_info.php?cPath=23&products_id=115 -regulator, http://rcsklep.pl/product_info.php?cPath=21_40&products_id=321 -akumulator i w ziązku z tym nasówa mi się pytanie jakich serw użyć, żebym miał jak najmiejsze problemy z wyważeniem [serwa mini czy standardowe]????????????????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To że zastosujesz śmigło stałe nie znaczy że będziesz je od razu łamał, zastosuj taką piastę na gumkę- http://www.allegro.pl/item317264800_prop_saver_prop_saver_piasta_do_smigla_os_2mm.html w momencie lądowania śmigło zeskoczy z wału i się nie złamie :wink: latasz w tedy na normalnych śmigłach GWS http://modele.sklep.pl/product_info.php?products_id=264. Niestety 400 ma wał 2mm i jest mały wybór piast :?

Serwa najlepiej dwa takie- http://modele.sklep.pl/product_info.php?products_id=312

Żaden pakiet nie da ci 25min lotu przy silniku 400 i tym bardziej ni-mh! :|

Czytać czytać i jeszcze raz czytać :) - nie śmiećmy już wątku temat RWD był poruszany wiele razy :wink: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.Mam pytanie czy mogę uzyć tego gotowego pozdwozia, zamiast robienia go samemu??

 

Zmierzyłem- to podwozie by się nadało, może troszkę jest za "wysokie" - ale to można sobie dociąć. Natomiast faktycznie jak to Twój pierwszy model, to może lepiej byłoby bez podwozia.

 

Co do łamania śmigieł- przy odrobinie wprawy, hamulcu w regulatorze i rzucającym się w oczy pomarańczowym śmigle GWS dość łatwo jest ustawić śmigło w (prawie) poziomej pozycji tak, aby go nie złamać.

 

Skomletowałem już elektronike

 

Mam za małe doświadczenie żeby się wypowiadać, może ktoś to przemieli MotoCalc'iem? :oops:

 

jakich serw użyć, żebym miał jak najmiejsze problemy z wyważeniem [serwa mini czy standardowe]????????????????

 

U mnie są serwa 9g, wydaje mi się, że lepsze takie niż standardowe (lżej) - Skazoo (chyba) wsadził serwa standardowe bo to miał być tani projekt (teraz mini/micro też są niedrogie). Z wyważeniem tego modelu raczej nie ma problemu, także tym się raczej nie sugeruj.

 

zastosuj taką piastę na gumkę-

 

No właśnie, też dobry pomysł.

 

Czytać czytać i jeszcze raz czytać - nie śmiećmy już wątku temat RWD był poruszany wiele razy .

 

Ja tam się nie obrażam, ale faktycznie lepiej najpierw czytać, potem pisać :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Nie rozumiem jaki mialby byc zysk z rezygnacji z podwozia i jakie ulatwienie dla poczatkujacego.

 

Ja podwozie bym zrobil lub kupil..

 

 

2. Serwa lepiej wziac miniaturowe, bo przy zastosowaniu silnika bezszczotkowego i lipoli model jest troche za lekki na dziobie.

 

Baxter

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.