zdzisiek Opublikowano 27 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2008 Jeśli różnica masy lewego i prawego płata jest niewielka, nie ma sie czym przejmować ........ ale chciałem zasygnalizować ten temat." Dzięki, wszelkie sugestie mile widziane, nie licząc Jaskółki to mój 2-gi model w życiu, w tym pierwszy to zestaw GWSa... Jako sympatyk (ostatnio) depronu dodam tylko: tak trzymać!!!! Dzięki Ale po drodze był jeszcze chyba EASY STAR Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotrek_SGM Opublikowano 27 Lutego 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2008 Ale po drodze był jeszcze chyba EASY STAR Hehe, "swój" chłopak na forum Po drodze był Multiplex Teddy, ale jego odkupiłem RTF. Miałem na myśli modele, które sam wykonałem :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zdzisiek Opublikowano 27 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2008 Rzeczywiście to był TEDY ale firma ta sama Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotrek_SGM Opublikowano 27 Lutego 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2008 wracając do tematu.... 39) Po fakcie stwierdziłem, że klejone na styk stateczniki nie przeżyją nawet transportu na lotnisko, dołożyłem więc cztery balsowe wzmocnienia- od góry między statecznikami, od dołu między statecznikiem poziomym a kadłubem: Pozostało okleić je na czerwono, żeby nie rzucały się w oczy. 40) Montaż serw, dźwigni i popychaczy: a) gorąco polecam zastosowane tutaj dźwigienki świetnie nadają się do modeli depronowych gdzie nie bardzo jest w co wkleić normalną dźwignię- tutaj wystarczy w powierzchni steru zrobić dwa otwory na wylot, włożyć dźwigienkę, z drugiej storny nałożyć ściśle dopasowaną i o sporej powierzchni podwójną podkładkę i przykręcić dwoma nakrętkami - szybkie, pewne i w razie złamania łatwo wymienić dźwigienkę na nową depronowo(pod spodem)-balsowa półeczka na serwa: wiem, wiem... popychacze krzywe... na etapie budowy kadłuba źle wkleiłem osłonki bowdenów co później się BARDZO zemściło, dokładając, że zamiast snapów zastosowałem zwykłe Z-ki --> musiałem giąć druty wewnątrz kadłuba :oops: ile się nakląłem i napociłem przy tym to moje... :evil: mimo wszystko można było zrobić to lepiej ale już naprawdę nie miałem zdrowia :oops: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotrek_SGM Opublikowano 29 Lutego 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Lutego 2008 41) Podwozie główne: W/g planów podowzie powinno być wykonane z drutów stalowych hartowanych 2,0 i 1,5 mm. Niestety lokalnie nie do kupienia, może ktoś ma jakiś pomysł na "zamiennik"? Tym razem z braku innych pomysłów zastosowałem szprychy rowerowe. a) odpowiednio wygięte i przycięte druty wstępnie skleiłem przy pomocy CA następnie miejsce połączenia owinąłem cienkim drutem miedzianym, niestety w "izolacji" (drut nawojowy z silnika) i starałem się zlutować... c) wyszedł z tego w sumie pancerzyk cynowy a nie lut I tu proszę może mnie ktoś uświadomi: nie mogłem tego porządnie zlutować (w sensie cienką warstwą) - przez drut który użyłem, przez kiepską lutownicę (małej mocy transformatorówka) czy przez dwie lewe ręce? :oops: d) "luty" :twisted: zabezpieczyłem termokurczkami- może zabezpieczenie to źle powiedziane, raczej schowałem pod nimi luty, żeby się nie denerwować tym widokiem e) montaż kół- wykorzystałem tutaj zaciski pozyskane z kostki elektrycznej: f) gotowe podwozie: 42) Przymiarki podwozia – jak widać kupiłem za duże koła (70mm), za to może bez problemów da się wylądować na trawie. W tym momencie należą się podziękowania dla Łukaszeq za gratisowe kółka, które dostałem przy zakupie regulatora (te z kolei niestety na mój gust są za małe (trawa), ale liczy się gest- doceniam ) Możliwe że dodam jeszcze atrapy amortyzatorów, zmienię koła na mniejsze i dodam owiewki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
-==PEGAZ==- Opublikowano 29 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Lutego 2008 następnie miejsce połączenia owinąłem cienkim drutem miedzianym, niestety w "izolacji" (drut nawojowy z silnika) i starałem się zlutować... Najlepiej przed owinięciem taki drut potraktować zapalniczką (albo nad gazem) i cienkim papierkiem ściernym zerwać pozostałości emalii. Potem można bez problemów lutować. Najlepiej na wodę lutowniczą (kwas). Szybko i bezboleśnie łapie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotrek_SGM Opublikowano 29 Lutego 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Lutego 2008 Najlepiej przed owinięciem taki drut potraktować zapalniczką (albo nad gazem) i cienkim papierkiem ściernym zerwać pozostałości emalii. Potem można bez problemów lutować. Najlepiej na wodę lutowniczą (kwas). Szybko i bezboleśnie łapie. Dzięki za wyczerpującą odpowiedź. Przy następnym modelu na pewno skorzystam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
-==PEGAZ==- Opublikowano 29 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Lutego 2008 Dzięki za wyczerpującą odpowiedź. Przy następnym modelu na pewno skorzystam. Na jakiś punkcik "pomógł" się załapię ? :oops: :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Printer Opublikowano 29 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Lutego 2008 Ten model pokazuje, że depronowe modele mogą wyglądać całkiem efektownie, niedużym kosztem finansowym. Była kwestia magnesów w pobliżu silnika i regulatora, sam się nad tym zastanawiam, bo rozwiązanie wygodne, ale czy nie będzie zakłuceń? Może ktoś wie coś na ten temat? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotrek_SGM Opublikowano 29 Lutego 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Lutego 2008 Na jakiś punkcik "pomógł" się załapię ? Done! A przy okazji- fajną debilną :twisted: stronkę robicie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
-==PEGAZ==- Opublikowano 29 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Lutego 2008 Wielkie dzięki !! Polecamy się Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotrek_SGM Opublikowano 1 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2008 43) Zamiast przykręcać podwozie wkrętami, tak jak było to w instrukcji do planów, wykonałem 4 mocowania z blachy aluminiowej (blacha złożona dwukrotnie żeby mocowanie było grubsze): 44) I przykręciłem podwozie ośmioma śrubkami m3: 45) Płozę ogonową (w planach brak) wykonałem ze sklejki 2mm: 46) I wkleiłem w odpowiednio przygotowane wycięcie w kadłubie na żywicę: 47) Uzupełniłem też drobne elementy oklejania oraz dodałem napisy RWD 5 na stateczniku: Do zrobienia: - wyważenie + umocowanie odbiornika / regulatora / pakietu - oblot ;-) Czas budowy: 26 „wieczorów” Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PITREK Opublikowano 2 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2008 1.Mam pytanie czy mogę uzyć tego gotowego pozdwozia, zamiast robienia go samemu?? http://modele.sklep.pl/product_info.php?products_id=1885 2.Jakiego pakietu mam użyć żeby polatać chociaż z 25 minut na silinku 400-szczotka. Mam ładowarke do NiMh, więc chcę kupić właśnie taki pakiet. Prosiłbym o pomoc w dobraniu pakietu (najlepiej z tej stronki http://modele.sklep.pl/index.php?cPath=34_87 ). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukas Opublikowano 2 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2008 .Mam pytanie czy mogę uzyć tego gotowego pozdwozia, zamiast robienia go samemu?? http://modele.sklep.pl/pr...roducts_id=1885 Jeśli jesteś początkujący to raczej odpuść sobie na razie podwozie :] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PITREK Opublikowano 2 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2008 No też nad tym myślałem, ale czy smigło nie będzie się łamało , bo tamchyba nie można zastosować składanego!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Eryk Opublikowano 2 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2008 No też nad tym myślałem, ale czy smigło nie będzie się łamało , bo tamchyba nie można zastosować składanego!! bogatemu wszystko wolno czemu nie można zastosować? nie słyszałem nigdy o czymś takim... równie dobrze w szybowcu możesz dać zwykłe śmigło może jednak lepiej zrobić to podwozie, zawsze mniej śmigieł połamie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PITREK Opublikowano 2 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2008 czemu nie można zastosować? nie słyszałem nigdy o czymś takim... Sory, nie wiedziałem, myślałem że nie można. Ale skoro mozna to podajcie mi link do jakiegoś śmigła składanego w miarę taniego, żeby pasowało do RWD 5, silnik mam 400-szczotka (najlepiej z www.modele.sklep.pl ) EDIT: Poszukałem troche i zobaczyłem, że takie zwykłe smigło to koszt 3,40 zł, więc chyba narazie zrezygnuje z podwozia(łatwiejsze lądowanie), kupie sobie z 10 śmigiełek i będe je łamał do oporu :twisted: Skomletowałem już elektronike: http://rcsklep.pl/product_info.php?cPath=22_54&products_id=304 -silnik, http://rcsklep.pl/product_info.php?cPath=23&products_id=115 -regulator, http://rcsklep.pl/product_info.php?cPath=21_40&products_id=321 -akumulator i w ziązku z tym nasówa mi się pytanie jakich serw użyć, żebym miał jak najmiejsze problemy z wyważeniem [serwa mini czy standardowe]???????????????? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Milko Opublikowano 2 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2008 To że zastosujesz śmigło stałe nie znaczy że będziesz je od razu łamał, zastosuj taką piastę na gumkę- http://www.allegro.pl/item317264800_prop_saver_prop_saver_piasta_do_smigla_os_2mm.html w momencie lądowania śmigło zeskoczy z wału i się nie złamie :wink: latasz w tedy na normalnych śmigłach GWS http://modele.sklep.pl/product_info.php?products_id=264. Niestety 400 ma wał 2mm i jest mały wybór piast :? Serwa najlepiej dwa takie- http://modele.sklep.pl/product_info.php?products_id=312 Żaden pakiet nie da ci 25min lotu przy silniku 400 i tym bardziej ni-mh! :| Czytać czytać i jeszcze raz czytać - nie śmiećmy już wątku temat RWD był poruszany wiele razy :wink: . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotrek_SGM Opublikowano 2 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2008 1.Mam pytanie czy mogę uzyć tego gotowego pozdwozia, zamiast robienia go samemu?? Zmierzyłem- to podwozie by się nadało, może troszkę jest za "wysokie" - ale to można sobie dociąć. Natomiast faktycznie jak to Twój pierwszy model, to może lepiej byłoby bez podwozia. Co do łamania śmigieł- przy odrobinie wprawy, hamulcu w regulatorze i rzucającym się w oczy pomarańczowym śmigle GWS dość łatwo jest ustawić śmigło w (prawie) poziomej pozycji tak, aby go nie złamać. Skomletowałem już elektronike Mam za małe doświadczenie żeby się wypowiadać, może ktoś to przemieli MotoCalc'iem? :oops: jakich serw użyć, żebym miał jak najmiejsze problemy z wyważeniem [serwa mini czy standardowe]???????????????? U mnie są serwa 9g, wydaje mi się, że lepsze takie niż standardowe (lżej) - Skazoo (chyba) wsadził serwa standardowe bo to miał być tani projekt (teraz mini/micro też są niedrogie). Z wyważeniem tego modelu raczej nie ma problemu, także tym się raczej nie sugeruj. zastosuj taką piastę na gumkę- No właśnie, też dobry pomysł. Czytać czytać i jeszcze raz czytać - nie śmiećmy już wątku temat RWD był poruszany wiele razy . Ja tam się nie obrażam, ale faktycznie lepiej najpierw czytać, potem pisać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baxter12 Opublikowano 2 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2008 1. Nie rozumiem jaki mialby byc zysk z rezygnacji z podwozia i jakie ulatwienie dla poczatkujacego. Ja podwozie bym zrobil lub kupil.. 2. Serwa lepiej wziac miniaturowe, bo przy zastosowaniu silnika bezszczotkowego i lipoli model jest troche za lekki na dziobie. Baxter Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.