Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

 

..............

przepraszam ,że podałem przedtem złą datę urodzenia , chciałem po prostu dowiedzieć się czegoś więcej w tym temacie , bo mnie to interesuje tak jak Was a nie zostać zbyty krótkim ,, idź  młody się mamy  spytaj "" :)

 

A to fortel  :ph34r:

 

Słuchaj rad kolegów, dokształcaj się (polecam książkę W. Schiera pt. "Miniaturowe Lotnictwo") i nie odpuszczaj. To, że zainteresowało cię modelarstwo to może być przełom w Twoim życiu tak jak był i w moim i wielu innych. Nie przesadzam.

 

Dla zachęty: Jeśli tu na tym forum zaprezentujesz koncepcję prostego modelu z napędem EDF (rady kolegów na pewno pomogą) i będziesz go chciał zrealizować przekażę ci nieodpłatnie napęd EDF GWS 75 o ciągu 600-700 g (silnik i EDF). Niech to nie będzie f-16 a raczej coś w rodzaju szybowca w dobrze znanych technologiach depron/balsa itp. Dobrze by było żebyś nabył drogą nauki niezbędne minimum wiedzy n/t budowy modeli, aerodynamiki, prądu elektrycznego - ot tak by móc nawiązać rozmowę a nie uciekać się do teatralnych forteli. Polecam tutaj szczególnie ww. książkę

  • Odpowiedzi 104
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Do użytkownika tunelowiec: Twoje 15 lat wyjaśnia naprawdę wszystko

 

Do reszty użytkowników "marudzących", że dokucza się młodym i traktuje ich niepoważnie: ja traktuję wszystkich poważnie, ale adekwatnie do ich wieku.

W tym przypadku czuję się oszukany, na pytanie 15 latka bym nie odpowiadał BO JAK WIDAĆ NA TYM PRZYKŁADZIE TO NIE MA ŻADNEGO SENSU

Ludzie, szanujcie się nawzajem !

 

Do Tunelowiec - przeczytaj powyższe raz jeszcze i nie marnuj czasu dodając sobie lat. Zastanawiałem się czy to mało rozgarnięty 43 latek czy po prostu młodzik.

Jak masz 15 lat, to coś tam po znajomości możesz dla kogoś zrobić (sprzątanie, malowanie, wyprowadzanie psów  itp.). Odłóż kasę i kup RTF-a za 500, jak się nie spodoba to go sprzedasz. Z doświadczenia, na wszystko w życiu przychodzi pora. Ja w Twoim wieku pracowałem u rodziców i odkładałem każdy grosz na własne 2 kółka z silnikiem. Jak to lubisz to się doczekasz. I jeszcze raz (w końcu dzisiejsza młodzież nie wstaje od komputera) poproś Mikołaja o symulator Phoenix RC - popytaj tutaj http://www.arthobby.pl/index.php?page=10.

Opublikowano

No cóż popełniłem wiele błędów - zaczynając od budowy modelu makietowego , poprzez napęd aż po podanie złego wieku. Zainteresowało mnie po prostu budowanie samolotów rc tak samo jak was , datę urodzenia podałem złą , bo chciałem uzyskać odpowiedzi na takie właśnie pytania , które mnie nurtowały .  Zauważcie , ze większość początkujących napisała by pewnie ,, pomocy chcę samolot '' , a nie opisywała by się na pół strony .Dziękuję wam , bo bez was popełnił bym szereg właśnie takich błędów i powstał by zwykły nielot :) 

 

Co do umiejętności , to tak - warsztat posiadam  , co do budowy modeli - na razie wykonałem prostą rzutkę z depronu , (wstawię filmik z rzutów ) na jej przykładnie nauczyłem się wywarzania modeli , przycinania depronu itd ,co do napędu to wiem , że silnik potrzebuje odpowiedniego napięcia -tego samego napięcia musi być pakiet . Silniki mają też określony pobór prądu , - czyli że w danym czasie pracy pobierają daną ilość prądu , pakiet musi mieć odpowiednią pojemność , aby silnik mógł pracować przez parę minut. Potrzeba też chłodzenia , bo wiadomo podczas pracy silnik , pakiet i regiel się nagrzewają .Co do aerodynamiki to wiadomo ,że skrzydła wytwarzają dzięki swojej konstrukcji silę nośną , która zależy od prędkości modelu , są różne profile oferujące różną siłę nośną  jak i opory powietrza . W miejscu mocowania pakietu i silnika trzeba dać odpowiednie wzmocnienia oraz coś twardszego na czym model będzie lądował.

 

To jest w dużym skrócie wiedza , którą dysponuje .

co do symulatora , to największa frajdę daje mi zobaczenie jak coś co się budowało działa - budowałem już wcześniej samochody itd . wiec z tych samych powodów wolał bym zrobić górnoplata z depronu ale latającego niż model za połowę średniej pensji krajowej który i tak się rozbije przy moim doświadczeniu po 4 sekundach lotu .

Opublikowano

no dobrze teraz mam trochę roboty w sprawie egzaminów gdzieś tak  w czerwcu będę miał dużo czasu to zabiorę się za budowę - poszukam jakiegoś napędu i aparatury , być może ten szczotkowy silnik który mam dał by radę - założę na niego śmigło i się zmierzy ciąg . W końcu wystarczył by ciąg 100 -200 g .Przy okazji będzie sporo czasu na przemyślenie konstrukcji .

Opublikowano

no dobrze teraz mam trochę roboty w sprawie egzaminów gdzieś tak  w czerwcu będę miał dużo czasu to zabiorę się za budowę - poszukam jakiegoś napędu i aparatury , być może ten szczotkowy silnik który mam dał by radę - założę na niego śmigło i się zmierzy ciąg . W końcu wystarczył by ciąg 100 -200 g .Przy okazji będzie sporo czasu na przemyślenie konstrukcji .

 

Tunelowiec,

 

dobrym wyjściem dla Ciebie byłoby odłożyć parę PLN-ów i zrzucić się z kimś pełnoletnim na wysyłkę z europejskiego Hobby Kinga.

Masz tam mnóstwo tanich serw, regli ,silników, lipoli (dobre są Zippy Compact) itp.

Odpuść sobie silniki szczotkowe!

Opublikowano

Widzę teraz ,ze nie warto próbować z tym szczotkowym  - strasznie ciężki jest , a za to ten bezszczotkowy podesłany przez robertusa ma 700 g ciągu , na razie sam samolot waży 100 g , silnik 30 , pakiet 70 a zatem w 250 g powinien się zmieścić , da to chyba 300 % ciągu w stosunku do masy - jak akrobat chyba poleci -a w każdym razie to będzie bardzo przyszłościowy silnik.czy taki pakiet dał by radę - 

http://abc-rc.pl/p/121/3734/akumulator-abc-power-850mah-3s-25c-li-pol-11-1v-nano-tech-li-pol-3s-11-1v-akumulatory-i-pakiety.html ? wybrany głównie ze względu na cenę .... 

 

przy okazji spotkałem się z takim silnikiem -http://abc-rc.pl/p/92/531/-silnik-c3530-10-kv1400-430w-silverblue--wyprzedaz.html w sumie dziwne , bo moc ma podaną o wiele większa , ale jakoś w to nie wierzę , czy chodzi o to ,że to po prostu chiński badziew , a tamten to sprawdzony , dobry producent , który się nie rozpadnie po 3 tygodniach ?

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

no tak , ale regiel i pakiet też pewnie trzeba będzie droższe . Na początku czerwca wezmę się za budowę (kupno wyposażenia ) bo model już jest . Miał bym pytanie odnośnie ,, fattie miga " czy można by zrobić na takiej zasadzie f-16 ? zakładając ,że się zrobi dodatkowe wloty o równej powierzchni co śmigło i wylot. Raczej jednak myślał bym o jakimś napędzie pchającym . Oglądając model robertusa - su 22 stwierdziłem ,ze na to samo wyjdzie co edf bo i tak śmigła  wlocie nie widać ,a za to taniej .Jak myślicie , czy mig 29 byłby dobrym pomysłem ? Mam taki model kartonowy i bardzo mi się podoba ... :)

 

Oczywiście latać tym migiem na pierwszy raz bym nie chciał , ale mam dużo depronu na szafce zatem mógł bym w tym czasie zrobić już jakiś model , co sądzicie o jego właściwościach lotnych , czy jest to klasyczny szybki zwrotny model który łatwo rozwalić ?Plany i pomysły na wykonanie mam , a czekając na wyposażenie chętnie bym zbudował coś do czego będzie można potem przełożyć wyposażenie , tylko ,że byłby to mały model - 80 cm rozp. i musiał by ważyć do 300g + wyposazenie .

Opublikowano

Nie chce podcinać skrzydeł ale za bardzo kombinujesz. Najpierw f16 potem mig29 jak dla mnie to powinieneś zacząć od właśnie fattie miga a najlepiej od trenerka np. RWD5. Dlaczego pierwszy model powinien być do bólu prosty? Bo tylko tak są szanse że go skończysz i że może poleci. Jak to mówią nie od razu Kraków zbudowano.

 

 

 

bo model już jest

Nie wiem jak inni ale ja bym go chętnie zobaczył :) Wrzuć jakieś zdjęcia

Opublikowano

A to fortel  :ph34r:

 

Słuchaj rad kolegów, dokształcaj się (polecam książkę W. Schiera pt. "Miniaturowe Lotnictwo") i nie odpuszczaj. To, że zainteresowało cię modelarstwo to może być przełom w Twoim życiu tak jak był i w moim i wielu innych. Nie przesadzam.

 

Dla zachęty: Jeśli tu na tym forum zaprezentujesz koncepcję prostego modelu z napędem EDF (rady kolegów na pewno pomogą) i będziesz go chciał zrealizować przekażę ci nieodpłatnie napęd EDF GWS 75 o ciągu 600-700 g (silnik i EDF). Niech to nie będzie f-16 a raczej coś w rodzaju szybowca w dobrze znanych technologiach depron/balsa itp. Dobrze by było żebyś nabył drogą nauki niezbędne minimum wiedzy n/t budowy modeli, aerodynamiki, prądu elektrycznego - ot tak by móc nawiązać rozmowę a nie uciekać się do teatralnych forteli. Polecam tutaj szczególnie ww. książkę

Nie pochwalam oszustwa na samym początku zaistnienia na forum. Niemniej przyłączam się  do Pomysłu Jacka. Jeśli taką koncepcję zaprezentujesz, deklaruję przekazanie Ci nieodpłatnie ( jedynie pokrycie kosztów paczki) modelu używanego F-15 z turbiną 64 mm , jak się uda to z silnikiem. Model z HK  i po odbudowie nosa ale lata fajnie. Będziesz musiał dokupić tylko regulator i akumulatorek. No i  jak będą drobne usterki to samodzielnie znaleźć i naprawić. Ja wiem jakie są i dlatego nie będzie  to model , który uzbroisz i od razu  poleci, a taki, który wymaga trochę pracy i zdobycia informacji. To forum jest niezwykłą skarbnicą wiedzy, której większości młodych kolegów nie chce się eksplorować samodzielnie bo chcą wszystko dostać  ot tak, bez żadnego wkładu ze swej strony. 

 A więc stoi przed Tobą wyzwanie. Podejmij je, wygraj i Twoje życie się zmieni  tak jak nasze :) Wymyśl  model, opisz jego koncepcję, założenia konstrukcyjne i inne i opublikuj, poddaj pod ocenę kolegom z forum. Jeśli powiedzą, że jest OK, wysyłam Ci model.

 

 

Powodzenia

Piotr 

Opublikowano

To co na razie zbudowałem to prosty górnopłat na którym nauczyłem się wyważania modeli . Jutro będę miał dostęp do komputera (teraz pisane z telefonu ) i wrzucę zdjęcia oraz filmy z rzutów -  zamontowałem tam stary pakiet nimh z jakiejś zabawki aby zobaczyć czy wgl. poleci i wytrzyma obciążenia związane z lądowaniem i dźwiganiem wyposażenia .Co do eksploatowania skarbnicy wiedzy to forum czytam dosyć często ,ale właśnie wasze odpowiedzi są tą skarbnica wiedzy dostosowaną do potrzeb . Dziękuje jeszcze raz za duży wkład w moją ,, karierę :)

 

Także reasumując zdjęcia i film jutro , przy okazji przedstawię też koncepcje jego rozbudowy bo na razie to tylko skrzydła stateczniki i kadłub .

Opublikowano (edytowane)

No więc tak : 

zrobiłem kilka zdjęć z tego co zostało po około 30  twardych lądowaniach - na samym początku pakiet był u góry a model lądował na plecach :( no ale tak to jak się samemu bez czytania wyważa model . a zatem cały model jest podrapany i pokrzywiony ale tak bywa- składa się głównie z górnego płatu skrzydła które trzeba wymienić . N dobrze może  lepiej opisze to wszystko w punktach :

 

-założenia - ma to być prosty , lekki i kretoodporny model na którym nauczę się latać oraz z którego wyposażenie będzie można przełożyć do miga 29 z napędem pchającym . 

 

-co trzeba zrobić w najbliższym czasie ? - poprawić mocowanie pakietu , wymienić płat skrzydła , znaleźć dobry klej (na razie jako prowizorkę kleiłem to żywicą epoksydową , która w końcu pościła )  dorobić plastikowe zawiasy sterów wysokości i kierunku z butelki po coli (lotek na razie nie przewiduję )

 

-napęd - zakładam 2 ewentualności co do napędu - napęd ciągnący śmigłowy ( pchającego nie będzie dało się zrobić bo trzeba by zamontować silnik i śmigło wysoko na płacie skrzydła - nie wiem czy to wgl. by latało bo silnik ze śmigłem zdecydowanie nie mieścił by się  w obrysie modelu )

 wersja edf - cały model zrobiony jest z rury wiec nasuwał by się sam edf na końcu modelu + dodatkowe wloty - gdyby turbina była na początku to zbyt wiele ciągu by się marnowało - za długi tunel . 

 

- konstrukcja - model ma być kretoodporny , i jak najlżejszy , waży 100 g  bez wyposażenia , dł. 60 cm , rozp. 80 cm.  pomyślałem na samym początku o zrobieniu własnie takiego latadła z rury - jako kadłub i skrzydła montowanego u góry , nieco potem spotkałem na forum identyczna konstrukcję i nabrałem  pzrekonania co do słuszności tego rozwiazania :) przez cały kadłub biegnie usztywnienie - (zwykła listewka ) do której będzie można montować resztę wyposażenia , skrzydło również  jest wzmocnione listewką , później dodam jeszcze wzmocnienie krawędzi natarcia , bo jest ona podatna na wyginanie w skutek twardych lądowań .

 

p.s zdjęcia już się wklejają 

Edytowane przez tunelowiec
Opublikowano

Konrad, przyłóż się do pisowni. Co to za skrót wgl. ? Domyślam się co oznacza ale w naszym języku nie ma takiego. Wstyd, żeby chłopak, który pisze takie zdania złożone używał pisowni niechlujnej i nie chce mu się nawet przeczytać i poprawić to co napisał. Nie chcę Cię opierniczać za bardzo, ale niechlujstwo w pisaniu na forum odbiera się jako brak szacunku nie tylko dla języka jakim się posługujesz ale również dla kolegów z forum. Nasz język jest naszym niezwykłym skarbem, jest o wiele precyzyjniejszy i pozwalający na wyrażenie wielu trudnych pojęć z różnych dziedzin życia lepiej niż np. rozpowszechniony na świecie angielski. Zatem nie zadowalaj się byle jakim pisaniem skoro jako 15-tolatek potrafisz budować skomplikowane zdania i opisy. Mam przyjaciółkę, która ma takie motto: sięgaj wysoko, choćby wszyscy myśleli, że zwariowałeś. I wyobraź sobie: sama (!) objechała rowerem jezioro Wiktorii w Afryce ( google, zobaczysz , że to wyczyn) za skromniutkie pieniądze. A więc sięgaj wysoko :)

Zdjęć nie widać............... model czeka.....

Pozdrawiam

Piotr

 

P.S. Chciałbym zobaczyć na własne oczy poszczącą żywicę :)

Opublikowano

Przepraszam za wszelkie błędy w ortografi i interpunkcjii . Pisania jest dużo , czasu mało i może się wkraść czasem jakaś litera.Nie wynika to z lenistwa , bo zawsze czytam 2 razy to co napisalem w celu znalezienia błędów. Zdjęcia postaram się dzisiaj zamieścić - muszę poczytać na temat tego jak to zrobic na tym forum .Wczoraj po prostu nie miałem czasu .Mam też film , ale jego jakośc jest po prostu żałosna , więc postaram się go dzisiaj przerobić - usunąć dżwięki otoczenia i ujęcia stóp :)

Opublikowano

OK. Twoja culpa wybaczona. Na razie......... Jak na filmie nie ma bluzgów to zamieść taki jaki jest . Popatrzymy, zobaczymy. A tak na marginesie- czy 15latek ma naprawdę aż tyle zajęć , żeby nie mieć czasu? :)

Pozdrawiam

Piotr

Opublikowano

Na marginesie - ma szkołę , egzaminy , zajęcia domowe , treningi  i psa  :)

FIlm z rzutów wieczorem - lepiej będzie nakręcić od nowa.

 

Na razie przede wszystkim będę musiał wykonać cały płat skrzydła od nowa i skleić go jakimś dobrym klejem bo żywica topi depron :) oraz powiększyć go o okolo 1/3 szerokości.

Całość jest popękana i bardzo zdeformowana po tych 30 paru twardych lądowaniach.Mocowanie pakietu mogło się zmienić od czasu ostatniego przelotu - jego umiejscowienie określa środek ciężkości. Cały plat jest montowany na elastycznej gumie , która przy lądowaniu amortyzuje siłę uderzenia. Trzeba ją będzie jednak wzmocnić bo skrzydło może być lekko przekrzywione - trzeba je ustawić przed startem.

post-14647-0-92327100-1398868923_thumb.jpg

post-14647-0-32262100-1398868957_thumb.jpg

post-14647-0-33882800-1398868976_thumb.jpg

post-14647-0-50488900-1398868993_thumb.jpg

Opublikowano

Nakręcony film z ostatniego przelotu (póżniej póściła żywica ) . 

Cieszę się ,że pomimo ,iż to pierwszy model ma szansę na lot oraz ,ze nie spada jak kamień po 1,5 m .

 

Jak oceniacie wypisane kilka postów wyżej przeze mnie założenia konstrukcji ? czy to w ogóle mogło by polecieć ?

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.