mango166 Opublikowano 21 Kwietnia 2014 Opublikowano 21 Kwietnia 2014 Witam czy może być tak że silnik odpala w dwie strony ale np obracając się w prawo nie działa prawidłowo
Marcin K. Opublikowano 21 Kwietnia 2014 Opublikowano 21 Kwietnia 2014 Może być tak. Zdążą sie że przy podpaleniu w lewo, odbije w prawo i zaskoczy. Jaknajbardziej wtedy silnik nie działa prawidlowo i nie powinno sie pozwalać by silnik kręcił w druga stronę
Paweł Prauss Opublikowano 21 Kwietnia 2014 Opublikowano 21 Kwietnia 2014 Wszystko zależy od rozrządu, te z membraną chodzą w obie strony jednakowo dobrze...
IrekNowak Opublikowano 25 Kwietnia 2014 Opublikowano 25 Kwietnia 2014 2 takty można uruchamiać uderzając w śmigło w lewo ,jak również w prawo z tzn, odbicia ,ale śmigło ma się obracać w lewo Każdy modelarz ma opracowany swój sposób odpalania 2 taktów ,ja często stosuję odpalanie z tzw odbicia czyli w prawo ,silniczek bardzo szybko zapala i kręci w lewo Natomiast jeżeli zapali i kręci w prawo należy poruszać energicznie przepustnicą aż zacznie kręcić w lewo Ale się nagadałem ufufuf
Paweł Prauss Opublikowano 25 Kwietnia 2014 Opublikowano 25 Kwietnia 2014 2 takty można uruchamiać uderzając w śmigło w lewo ,jak również w prawo z tzn, odbicia ,ale śmigło ma się obracać w lewo Każdy modelarz ma opracowany swój sposób odpalania 2 taktów ,ja często stosuję odpalanie z tzw odbicia czyli w prawo ,silniczek bardzo szybko zapala i kręci w lewo Natomiast jeżeli zapali i kręci w prawo należy poruszać energicznie przepustnicą aż zacznie kręcić w lewo Ale się nagadałem ufufuf Czyli mamy rozumieć jak twierdzisz, że wszystkie dwutakty bez wyjątku muszą się obracać w lewo?
IrekNowak Opublikowano 26 Kwietnia 2014 Opublikowano 26 Kwietnia 2014 Nie ---- są silniki lewo i prawo obrotowe ,zazwyczaj mamy do czynienia z silnikami lewoobrotowymi
psiwak Opublikowano 26 Kwietnia 2014 Opublikowano 26 Kwietnia 2014 A nie prawo obrotowymi? Obroty okreslam patrzac z pozycji pilota, silnika - a nie mechanika, modelarza.
IrekNowak Opublikowano 26 Kwietnia 2014 Opublikowano 26 Kwietnia 2014 Masz rację ale zazwyczaj modelarze zapalając stoją z przodu modelu i żeby lepiej zrozumieć o co chodzi z tymi obrotami i zapalaniem silników postanowiłem tak to opisać nie komplikując sprawy Po opisach myślę że mam do czynienia z początkującymi modelarzami ,więc opisałem to jak najprościej
mushroom Opublikowano 26 Kwietnia 2014 Opublikowano 26 Kwietnia 2014 jak również w prawo z tzn, odbicia ,ale śmigło ma się obracać w lewo ja często stosuję odpalanie z tzw odbicia czyli w prawo ,silniczek bardzo szybko zapala i kręci w lewo Natomiast jeżeli zapali i kręci w prawo należy poruszać energicznie przepustnicą aż zacznie kręcić w lewo Mogłby Kolega rozwinąć o co chodzi z tym odpalaniem z odbicia?
Ciachoband Opublikowano 26 Kwietnia 2014 Opublikowano 26 Kwietnia 2014 Chodzi o to, że odpala się kręcąc w prawo ( nie wiem czemu - może wtedy lepiej jakiś motorek zapala), a potem dodać gazu gwałtownie ująć i dodać. Wtedy się pojawia tzw. stan nieustalony biegu jałowego i istnieje szansa, że zacznie się kręcić w lewo.. Ale jeżeli śmigło jest duże to moment bezwładności jest chyba za duży, żeby to się udało. Jak wielokrotnie odpalałem w prawo z ciekawości i ciągle chodził w prawo. Odpalałem tak 2,5 ccm , 30ccm, 50ccm i 100tka w prawo nie odpaliła. Oczywiście mówię o dwusuwach. Miałem do czynienia też z WSKami. 125ccm to słynęła z tego, że z lewych obrotów przeskakiwała w prawe i kiedyś mi to się zdarzyło.
mushroom Opublikowano 26 Kwietnia 2014 Opublikowano 26 Kwietnia 2014 to ja już wolę zamiast szansy przeskoczenia w lewych na prawe obroty odpalac silnik normalnie i nie ryzykować wybcia oka odkręcającym sie śmigłem
Adam P. Opublikowano 26 Kwietnia 2014 Opublikowano 26 Kwietnia 2014 Chyba chopdziło o to, że przy ustawionym zbyt dużym kącie wyprzedzenia zapłonu tłok po zapłonie nie przeskoczy przez gmp tylko cofnie się i silnik zacznie pracować w lewo.
Krzycho61 Opublikowano 27 Kwietnia 2014 Opublikowano 27 Kwietnia 2014 Pamiętaj że każdy silnik mocowany jest na skłon i wykłon. Jak odpalisz odwrotnie to w locie mogą być niespodzianki :-) włącznie z tym, że ruszy do tyłu...
Wenar Opublikowano 27 Kwietnia 2014 Opublikowano 27 Kwietnia 2014 a apropo odpalania taki zestaw jest dobry? http://www.ebay.co.uk/itm/CAR-HPI-NITRO-STARTER-PACK-1800MAH-GLOW-PLUG-WRENCHES-TOOLS-FUEL-BOTTLE-EU-UK-/271466568219?pt=UK_ToysGames_RadioControlled_JN&hash=item3f34ab1a1b
wapniak Opublikowano 27 Kwietnia 2014 Opublikowano 27 Kwietnia 2014 Brakuje rozrusznika. To ważny element, pozwala oszczędzać palce.
Ciachoband Opublikowano 27 Kwietnia 2014 Opublikowano 27 Kwietnia 2014 Ale ten zestaw ma być do auta czy samolotu?
bzik4 Opublikowano 27 Kwietnia 2014 Opublikowano 27 Kwietnia 2014 Mogłby Kolega rozwinąć o co chodzi z tym odpalaniem z odbicia? chodzi o to: kręcę kołpakiem w "prawo" a silnik odpala w "lewo"
Paweł Prauss Opublikowano 27 Kwietnia 2014 Opublikowano 27 Kwietnia 2014 a apropo odpalania taki zestaw jest dobry? http://www.ebay.co.uk/itm/CAR-HPI-NITRO-STARTER-PACK-1800MAH-GLOW-PLUG-WRENCHES-TOOLS-FUEL-BOTTLE-EU-UK-/271466568219?pt=UK_ToysGames_RadioControlled_JN&hash=item3f34ab1a1b Odpalać to można papierosa, a silnik to się uruchamia...przynajmniej mnie tak uczyli jakieś dzieścia lat temu.
wapniak Opublikowano 27 Kwietnia 2014 Opublikowano 27 Kwietnia 2014 Chodzi o to, że odpala się kręcąc w prawo ( nie wiem czemu - może wtedy lepiej jakiś motorek zapala), a potem dodać gazu gwałtownie ująć i dodać. Wtedy się pojawia tzw. stan nieustalony biegu jałowego i istnieje szansa, że zacznie się kręcić w lewo.. Ale jeżeli śmigło jest duże to moment bezwładności jest chyba za duży, żeby to się udało. Jak wielokrotnie odpalałem w prawo z ciekawości i ciągle chodził w prawo. Odpalałem tak 2,5 ccm , 30ccm, 50ccm i 100tka w prawo nie odpaliła. Oczywiście mówię o dwusuwach. Miałem do czynienia też z WSKami. 125ccm to słynęła z tego, że z lewych obrotów przeskakiwała w prawe i kiedyś mi to się zdarzyło. Jest to znakomity sposób na uzyskanie biegu wstecznego (a nawet kilku) w niedużych motocyklach ( poniżej 100 ccm) . Niewielka akcja manetką gazu i jedziemy do tyłu. Najlepiej to robić przy zmianie świateł na skrzyżowaniu.
Ciachoband Opublikowano 28 Kwietnia 2014 Opublikowano 28 Kwietnia 2014 WSK tak akurat robiła, źle ustawiony zapłon plus symetria silnika sprawiały, że takie rzeczy się działy.. Ale widziałem takie zjawisko na 50ccm na kosiarce z magneto, że złapała prawe obroty... Dzisiejsze skuterki mają zapłon CDI, czasem z mapą zapłonu, więc takie rzeczy sie raczej nie dzieją. Poza tym mają też dyfuzor, który odgrywa tu ogromną rolę i podejrzewam, że jego brak może mieć wpływ na łapanie prawych obrotów. Ja ogólnie wszytko co mam w łapach odpalam w lewo, bo np z dwusilnikowym samolotem nie miałem jeszcze do czynienia, ale w tym roku myślę, nad F7F Tigercat.
Rekomendowane odpowiedzi