Skocz do zawartości

silnik 2takty kierunek odpalania


mango166
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

2 takty można uruchamiać uderzając w śmigło w lewo ,jak również w prawo z tzn, odbicia ,ale śmigło ma się obracać w lewo

Każdy modelarz ma opracowany swój sposób odpalania 2 taktów ,ja często stosuję odpalanie z tzw odbicia czyli w prawo ,silniczek bardzo szybko zapala i kręci w lewo

Natomiast jeżeli zapali i kręci w prawo należy poruszać energicznie przepustnicą aż zacznie kręcić w lewo

Ale się nagadałem  ufufuf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 takty można uruchamiać uderzając w śmigło w lewo ,jak również w prawo z tzn, odbicia ,ale śmigło ma się obracać w lewo

Każdy modelarz ma opracowany swój sposób odpalania 2 taktów ,ja często stosuję odpalanie z tzw odbicia czyli w prawo ,silniczek bardzo szybko zapala i kręci w lewo

Natomiast jeżeli zapali i kręci w prawo należy poruszać energicznie przepustnicą aż zacznie kręcić w lewo

Ale się nagadałem  ufufuf

Czyli mamy rozumieć jak twierdzisz, że wszystkie dwutakty bez wyjątku muszą się obracać w lewo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz rację ale zazwyczaj modelarze zapalając stoją z przodu modelu i żeby lepiej zrozumieć o co chodzi z tymi obrotami i zapalaniem silników postanowiłem tak to opisać nie komplikując sprawy

Po opisach myślę że mam do czynienia z początkującymi modelarzami ,więc opisałem to jak najprościej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak również w prawo z tzn, odbicia ,ale śmigło ma się obracać w lewo

ja często stosuję odpalanie z tzw odbicia czyli w prawo ,silniczek bardzo szybko zapala i kręci w lewo Natomiast jeżeli zapali i kręci w prawo należy poruszać energicznie przepustnicą aż zacznie kręcić w lewo

 

Mogłby Kolega rozwinąć o co chodzi z tym odpalaniem z odbicia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi o to, że odpala się kręcąc w prawo ( nie wiem czemu - może wtedy lepiej jakiś motorek zapala), a potem dodać gazu gwałtownie ująć i dodać. Wtedy się pojawia tzw. stan nieustalony biegu jałowego i istnieje szansa, że zacznie się kręcić w lewo.. Ale jeżeli śmigło jest duże to moment bezwładności jest chyba za duży, żeby to się udało. 

Jak wielokrotnie odpalałem w prawo z ciekawości i ciągle chodził w prawo. Odpalałem tak 2,5 ccm , 30ccm, 50ccm i 100tka w prawo nie odpaliła. Oczywiście mówię o dwusuwach. Miałem do czynienia też z WSKami. 125ccm to słynęła z tego, że z lewych obrotów przeskakiwała w prawe i kiedyś mi to się zdarzyło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpalać to można papierosa, a silnik to się uruchamia...przynajmniej mnie tak uczyli jakieś dzieścia lat temu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi o to, że odpala się kręcąc w prawo ( nie wiem czemu - może wtedy lepiej jakiś motorek zapala), a potem dodać gazu gwałtownie ująć i dodać. Wtedy się pojawia tzw. stan nieustalony biegu jałowego i istnieje szansa, że zacznie się kręcić w lewo.. Ale jeżeli śmigło jest duże to moment bezwładności jest chyba za duży, żeby to się udało. 

Jak wielokrotnie odpalałem w prawo z ciekawości i ciągle chodził w prawo. Odpalałem tak 2,5 ccm , 30ccm, 50ccm i 100tka w prawo nie odpaliła. Oczywiście mówię o dwusuwach. Miałem do czynienia też z WSKami. 125ccm to słynęła z tego, że z lewych obrotów przeskakiwała w prawe i kiedyś mi to się zdarzyło.

Jest to znakomity sposób na uzyskanie biegu wstecznego (a nawet kilku) w niedużych motocyklach ( poniżej 100 ccm) .

Niewielka akcja manetką gazu i jedziemy do tyłu. Najlepiej to robić przy zmianie świateł na skrzyżowaniu.  :blink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WSK tak akurat robiła, źle ustawiony zapłon plus symetria silnika sprawiały, że takie rzeczy się działy.. Ale widziałem takie zjawisko na 50ccm na kosiarce z magneto, że złapała prawe obroty... Dzisiejsze skuterki mają zapłon CDI, czasem z mapą zapłonu, więc takie rzeczy sie raczej nie dzieją. Poza tym mają też dyfuzor, który odgrywa tu ogromną rolę i podejrzewam, że jego brak może mieć wpływ na łapanie prawych obrotów.

 

Ja ogólnie wszytko co mam w łapach odpalam w lewo, bo np z dwusilnikowym samolotem nie miałem jeszcze do czynienia, ale w tym roku myślę, nad F7F Tigercat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.