TeBe Opublikowano 25 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2014 Pamiętam z naszej modelarni z lat siedemdziesiątych, że pierwszą rzeczą jaką robiliśmy z radzieckimi silnikami to było wykręcenie oryginalnej świecy i wywalenie jej w krzaki :-). Nie wiem dlaczego, ale instruktor tak kazał robić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wenar Opublikowano 25 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2014 no to dobrze.. uwielbiam zdobywac doswiadczenie... postaram sie odpalic go do konca nastepnego miesiace ale to i tak watpliwe ze wzbledu na brak czasu.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 26 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2014 Od 15 lat kleję modele praktycznie tylko CA i nie zamierzam z tego rezygnować. Używam też Soudal 66 tam gdzie muszę skleić większe powierzchnie np. dwie warstwy sklejki czy balsa do sklejki. Używam go też - Suodal - do styro ale to inna bajka. Sorki ale trochę mnie śmieszy twierdzenie, iż wikolowe kleje dają elastyczną spoinę i odkształcą si w razie czego , a CA pęknie. Sklejona kratownica kadłuba czy skrzydło będzie zachowywało się tak samo w tych samych warunkach bez względu czym kleiłem; jeśli będzie kraksa to tym czy tym klejone i tak trzeba będzie wymieniać elementy lub podklejać. Kiedyś pisano, że klej CA starzeje się i klejone elementy z biegiem lat są mniej trwalsze - Pierwsze moje modele mają już 15 lat i nadal wyglądają i solidnie i estetycznie. Oczywiście nie twierdze, że tylko CA należy kleić - ja nie próbowałem tego klejami typu Patex. Może one są równie dobre lub lepsze ale siła przyzwyczajenia jest ogromna . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
idfx Opublikowano 26 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2014 Pomijając fakt, ze typowy wikol chlonie wilgoc i nie wszystko powinno być nim klejone. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wenar Opublikowano 26 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2014 kleje klejami dziękuję za rady. moje konektorki zrobione przez angielskiego kolegę modelarza. więc problemu z elektryką już nie będzie. toto-3 rozbity niestety nie udokumentowane loty. tzn złamałem skrzydło. jak odbuduję to polecę. a teraz pytanie dotyczące silnika. powoli zmierzam w kierunku odpalenia moich 7,5ccm ale nie mam tłumika i właściwie nie mam nic póki co. kilka pytań. co mi jest niezbędne do odpalenia silnika. nie mam świecy nowej świecy mam oryginalną. ale mam smigło 9x5 mam takie coś czego nazwy nie pamiętam do podgrzania świecy tylko że podłącza się do to aku samochodowego. nie mam paliwa ani zbiornika paliwa, mam filtr paliwa. jak powinien wyglądać schemat odpalenia. szykuję się do zakupów więc czekam niecierpliwie na wasze porady. pierwsze odpalenie będzie na stole w ogrodzie z silnikiem przykręconym do stołu. czy można odpalać na beznaczenia jakim śmigle tzn mowa o wielkości? czytaj mam 8x4 i 9x5 grauper jak powinno wyglądać takie odpalenie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TeBe Opublikowano 26 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2014 Ustaw i włącz kamerę:-) Koledzy zapewne doradzą, ale pierwsze odpalenie zawsze jest ciekawe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wenar Opublikowano 26 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2014 a odpale silnik bez tłumika? bo czytałem, że tłumik powoduje podciśnienie w zbiorniku i paliwo leci samo do silnika.. czy jak to wygląda? czy mogę go odpalić bez tłumika? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BRoman Opublikowano 27 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2014 Zdjęcie zamieszczone na twoim profilu pokazuje piękną młodą twarz chronioną kaskiem ze wspaniałymi rogami ! Te rogi ! W nich jest cała prawda , której się nie wypierasz i emanujesz nią ! Możesz liczyć na naszą przyjaźń i radę. Po prostu jednoroczniak ! Liczę, że w miarę upływu lat dumnie będzie przybywać odrostów. Po co ta personalna zatoka ? Ano po to by wyprostować skutecznie przesądy światło ćmiące , które próbują tobą zawładnąć. Ale do rzeczy . Jeżeli jeszcze nie kupiłeś silnika polecam jakąś mniej kontrowersyjną markę np.OS, Enya . Irvine -no ewentualnie bo on z tych bardziej ostrych do regulacji. Silnik bez tłumika da się odpalić skutecznie ale większość silników nie przepada za takim zestawieniem bo zakłócony jest bilans cieplny cylindra i trzeba czasem kombinować ze świecą -potrzebna jest większa bezwładność cieplna świecy. O ryku takiego silnika i telefonach sąsiadów na policję nie wspominam bo to normalka ! Tłumik nie powoduje sam z siebie podciśnienia w zbiorniku .Wręcz odwrotnie-ciśnienie , które "popycha" paliwo do gaźnika . W tłumiku zamontowany jest króciec , który łączymy ze zbiornikiem i tenże króciec via rurka silikonowa podaje ciśnienie z tłumika.W tłumiku ciśnienie jest zawsze większe od atmosferycznego-oczywista oczywistość . Przeczytaj w instrukcji jakie śmigło używać do uruchomienia. Na pewno to nie jest 8x...Chyba, że to ruski sposób. Świeca OS 3 lub równoważna . Silnik w sposób absolutnie pewny przymocuj do stanowiska .Nigdy nie stój w płaszczyźnie obrotu śmigła i dopilnuj by osoby postronne też były poza strefą płaszczyzna obrotu - przód silnika.Najbezpieczniej jest z tyłu stanowiska. A przy okazji. Ten silnik 7,5 ccm to masz, ktoś doradził taką pojemność(moc) do tego modelu ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wenar Opublikowano 27 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2014 dziekuje ze wypowiedz. ten silnikmkupilem na aukcji dosc okazyjnie w szczegolnosci ze wystawca napisal ze silnik nowy nigdy nie widzial paliwa. a £18 to grosze w porownaniu z cenami silnikow. od kilku dni rozgladam sie za czyms klasy .15 do .21 a nie lepsza swieca no.8? taka mi doradzili http://pfmrc.eu/index.php?/topic/44658-mds-46-aero-engine/ szukam takze tlumika ale ciezko. czy tlumiki z innych mvvs np bedzie pasowal do tego? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BRoman Opublikowano 27 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2014 Zaraz! MVVS czy MDS ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Masło Opublikowano 27 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2014 Ma MDS, a tłumik chce zastosować z MVVS. Zdanie jest tak sformułowane, że można inaczej zrozumieć. (mam nadzieję, że ja dobrze zrozumiałem) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wenar Opublikowano 27 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2014 silnik mds .46 tlumik z mvvs mozna mieszac? i niestety nie moge znalesc mieszanki bez nitra. kupie z 5%. w anglii jest z tym problem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Masło Opublikowano 27 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2014 A gdybyś sam zmieszał? Będziesz mógł testować różne składy paliwa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BRoman Opublikowano 27 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2014 Nie w UK i nie na początek robienie mixtur . 5% jest ok ułatwi regulacje .Mieszać tłumik możesz bez problemu. Oczywiście podobne pojemności i szczelność z mocowaniem muszą współgrać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wapniak Opublikowano 27 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2014 Pokaż fotkę tego MDS to może coś się doradzi, jest ich dużo różnych, a każdy inny. Swego czasu kilka MDSów zajeździłem, na śmierć. Na jednym wygrałem nawet OPEN-a w FSR. Dorabiałem do tego tłoki i korbowody. Bo fabryczne liche były. Ale to dawno było... Pokaż też gaźnik, bo to dość kontrowersyjny podzespół tego wynalazku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wenar Opublikowano 5 Maja 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2014 wciąż brak czasu, paliwka, tłumika i baku... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wapniak Opublikowano 6 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2014 Wszystko co napisał BRoman jest aktualne, zarówno paliwo jak i świeca. Śmigło na pewno nie mniejsze niż 10x6, lepiej chyba 11x6. Jak podgonisz obroty na jeszcze mniejszym śmigle, to silnik szybko dostanie luzów na sworzniu tłokowym, wyklepuje się korbowód i otwór w tłoku . Problemem będzie też wyrabiający się rowek prowadzący w przepustnicy, jest ona dość miękka, niestety. Trzeba tak prowadzić napęd przepustnicy od serwa, aby pracował w jednej linii z dźwigienką przepustnicy. Inaczej szybko będzie się zacinać. Generalnie silnik o dobrych osiągach, lecz słabej trwałości. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 6 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2014 Zmierz dokładnie wymiary okna wylotowego łącznie z otworami na śruby. Być może będzie pasował innej marki 7,5cm np. od OS 46. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wenar Opublikowano 8 Maja 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2014 tak o to to się prezentuje... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi