Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • 3 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano (edytowane)

Podjąłem decyzję żeby pokazać co nie co, aczkolwiek zapowiadam, że dokładna relacja bĘdZie prowadzona na nowo powstałym blogu. Niedługo zamieszczę do niego link. Tutaj bd wrzucał zdjęcia.

Wstawiam zdjęcia kilku elementów. Jak zobaczycie, część jest już wykonana, a np karter jest wytoczony na gotowo+gwint i czeka na frezowanie zaś wał jest tylko przetoczony zgrubnie+gwint i czeka na szlif, azotowanie, frezowanie i polerowanie. Pracy przy silniku jest dużo, długo dobierałem materiał i realizuje projekt gdy mam czas,  więc to trwa.

 

Chętnie odpowiem na konstruktywne pytania. Jeżeli ktoś będzie miał ciągle uwagi do mojej osoby, jego komentarze bd usuwane, a temat znów pewnie zostanie zamknięty.

 

Pozdrawiam.

 

Zbiornik paliwa

post-14555-0-45476800-1409241915_thumb.jpg     post-14555-0-72444600-1409241963_thumb.jpg

Przeciwtłok

post-14555-0-10022000-1409241938_thumb.jpg

 

post-14555-0-01833200-1409241984_thumb.jpg

post-14555-0-99036000-1409242004_thumb.jpg

post-14555-0-41564300-1409242059_thumb.jpg

post-14555-0-39974100-1409242081_thumb.jpg

post-14555-0-66138300-1409242101_thumb.jpg

post-14555-0-61884700-1409242124_thumb.jpg

post-14555-0-30334900-1409242147_thumb.jpg

post-14555-0-97246700-1409242162_thumb.jpg

Edytowane przez bart07
korekta wielkości znaków
  • Lubię to 1
Opublikowano (edytowane)

Z jakiego materiału wykonałes przeciwtłok?

Edytowane przez bart07
Usunąłem odniesienie do usuniętych postów.
Opublikowano

Dobre pytanie - zastanawiałem się nad tym od samego początku i zdecydowałem się na razie na PA6. Jak się nie sprawdzi w pierwszym egzemplarzu to będę szukał czegoś twardszego. Ale z tego co udało mi się dowiedzieć to skoro dural się nadawał to PA6 (bardzo dobry gatunek aluminium)  powinna być ok.

Opublikowano

Dural to stop nie czyste aluminium a z tego co wiem PA 6 to dural.

Opublikowano

Dobre pytanie - zastanawiałem się nad tym od samego początku i zdecydowałem się na razie na PA6. Jak się nie sprawdzi w pierwszym egzemplarzu to będę szukał czegoś twardszego. Ale z tego co udało mi się dowiedzieć to skoro dural się nadawał to PA6 (bardzo dobry gatunek aluminium)  powinna być ok.

 

Czy Ty chociaż wiesz co to jest dural?

Opublikowano

Dorwałem kiedys wypracowany silniczek Rytm i stwierdziłem że sobie go troche naprawie i ulepsze.. Stwierdziłem że skoro Jaskółka śmigała na stalowym tłoku to i rytm bedzie. Dobrałem więc stal,nie pamietam już dokładnie gatunku. Wytoczyłem zgrubnie tłoczek z naddatkiem na szlifowanie,obróbka cieplna,szlif itd. Cylinder na nowo docierany. Zrobiłem ciasne pasowanie a potem recznie docierałem zestaw tłok-cylinder. Potem troche przykro bo tyle pracy a silnik przepracował może z 2 godziny. Pisze to żebys dobrze wszystko przemyslał. Jest teraz tyle znakomitych gatunków stali,żeliw itd

Opublikowano

Kolego "rider" zapraszam do Powitalni. Przykro mi, ale zgodnie z regulaminem muszę deaktywować konto.

 

Pozdrawiam !

Opublikowano

 Miałem na myśli stopy Al-Mn i nie tylko, aluminium gorszej jakości. Durali jest sporo, ale w  latach 60tych nie było dostępu do takiego aluminium. Wystarczy spojrzeć na kolor karterów z epoki. One też są duralowe.

Naczytałem się tych wszystkich dokumentacji z epoki i ja osobiście PA6 nie utożsamiam z duralem, ze względów historycznych.

 

Wytłumaczę jeszcze co mam na myśli pisząc "twardość" aluminium. W temperaturze pokojowej wszystko jest ok. PA6 ma 100-110HB (durale z epoki miały 40 - rozumiecie o co mi chodzi?). Przy wzroście temperatury i ciśnienia aluminium się rozszerzy i zmięknie. A odporność na temp. PA6 który jakby nie patrzeć tez jest duralem,  nie jest wysoka, stad moje wątpliwości. Nie mam doświadczenia z tym materiałem - odpale, zobacze.

Opublikowano

Ale z tego co udało mi się dowiedzieć to skoro dural się nadawał to PA6 (bardzo dobry gatunek aluminium)  powinna być ok.

 

 

 

Naczytałem się tych wszystkich dokumentacji z epoki i ja osobiście PA6 nie utożsamiam z duralem, ze względów historycznych.

 

 PA6 który jakby nie patrzeć tez jest duralem,

 

Ciachoband piszesz takie rzeczy a potem dziwisz się że tacy jak ja skaczą po Tobie. Jesteś podobno inzynierem jak sam o sobie pisałeś więc to minimum wiedzy technicznej na poziomie chociażby 1 klasy szkoły zawodowej będziemy od Ciebie wymagać.

Obróbka wykańczająca silnik ato dla Ciebie polerowanie korbowodu, teraz Pa6 to aluminium które dla Ciebie nie jest duralem ale jest chociaż nie bo ze względów historycznych.... chłopcze czytaj co piszesz....przed opublikowaniem tutaj ok?

Ale kibicuję i zyczę powodzenia. Zdjęcia super. Wspaniała praca.

Opublikowano

Spędziłem trochę czasu opracowując i dokumentację i technologię. Robię silnik na potrzeby forum tylko i wyłącznie, nie jest on mi do szczęścia potrzebny.

 

Po tych wszystkich godzinach szukania odpowiedniego materiału, w mojej głowie utrwaliło się (patrząc na różne dokumentacje z lat 60tych) , że dural to słabe, tanie aluminium, o małej wytrzymałości i twardości. PA6 to awangarda w tym momencie.

 

Cóż musisz mi wybaczyć, nie skupiam się na każdym napisanym słowie na forum. Najważniejsza dla mnie jest wykonana robota i żeby to działało. Zresztą, tylu mądrych ludzi na tym forum, zawsze skorych do komentarza, a tylko ja jeden młody buduje silnik od zera.

 

Trzeba samemu zacząć budować od początku, wtedy doceni się niewiedzę innych i zauważy swoją... Ja tak przy najmniej mam.

Opublikowano

Panowie, czy Wy nie macie umiaru ? Może zaprezentujcie Swoje osiągnięcia zamiast krytykować czyjeś ... Na żadnym innym forum nie spotykam tego nagminnego zjawiska co tu ..

 

Przykro mi, ale dla dobra sprawy zamykamy kolejny raz.

  • Lubię to 1
Opublikowano

Moderowano przez Idfx dn. 29.08.2014

 

Ponownie otwarty. Proszę się powstrzymać od zbędnych komentarzy. "Poganianie" nie ma tu sensu.

Opublikowano

Odnoszę wrażenie że temat jest "sponsorowany" przez dział moderacji.

Nie bardzo rozumiem wycinanie uwag wskazujących na ewidentne błędy.

Dziwne jest też zamykanie i otwieranie tematu co kilkanaście godzin.

Postęp prac jaki jest każdy widzi - więc czemu temat traktowany jako "pieszczoch".

 

Kojani

  • Lubię to 1
Opublikowano

Jeżeli mam na głowie inne obowiązki niż moderowanie i widzę, ze się Panowie rozpedzaja to "dla bezpieczeństwa" zamykam temat. Odbylismy "konsultacje" moderatorska i podjelismy ostateczne stanowisko. Nie ma tu mowy o "sponsorowaniu" tematu. Nic z tych rzeczy. Przepraszam z gory za błędy i brak odpowiednich znaków. Korzystam z tableta bez polskiego słownika. Pewne znaki wkleja sam, innych nie odnajduje. Jestem w połowie urlopu i w zasadzie nie powinienem się z moderowania tłumaczyć. Staram się jednak zadowolić wszystkich, do czego i tak nigdy nie dojdzie.

 

Pozdrawiam !

Opublikowano

Odnoszę wrażenie że temat jest "sponsorowany" przez dział moderacji.

Nie bardzo rozumiem wycinanie uwag wskazujących na ewidentne błędy.

Dziwne jest też zamykanie i otwieranie tematu co kilkanaście godzin.

Postęp prac jaki jest każdy widzi - więc czemu temat traktowany jako "pieszczoch".

 

Kojani

 

Naprawdę trudno jest czasem z Waszych wypowiedzi odfiltrować co jest uwagą i wskazywaniem błędów, a co wycieczkami personalnymi. 

Proszę o konkretne uwagi. 

 

Zamykamy i otwieramy, ba kasujemy po ileśtam postów dziennie. 

 

Tempo prac - cóż, może Kuba traktuje to jako hobby? Jak ktoś mu zapłacił za robotę, to niech pogania osobiście a nie na forum.

 

I odpowiedź na pierwszy i ostatni zarzut - Tak, temat jest pod specjalną uwagą. Przynajmniej moją. Jak ktoś chce to zawsze może użyć przycisku "zgłoś" i jego uwaga zostanie rozpatrzona bez zwłoki. Też zostanie pieszczochem moderatorów.

  • Lubię to 1
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.