Skocz do zawartości

PZL Ts-11 Iskra EDF


Rekomendowane odpowiedzi

Dzisiaj odebrałem reszte elektroniki (poza akumulatorem :( ). Gdy zacząłem skladac turbine zauwazylem pewien problem.
Otóż silnik w łozu wyglada tak:
post-12314-0-68673000-1436904113_thumb.jpg

Po nałozeniu piasty wszystko jeszcze sie miesci

post-12314-0-95228000-1436904186_thumb.jpg

Jednak gdy zaloze docisk piasty to otwor ktory jest w lozu okazuje sie za maly
post-12314-0-02329600-1436904276_thumb.jpg

post-12314-0-77527400-1436904319_thumb.jpg

Skutkiem takiego stanu rzeczy jest wystający wirnik i zle docisnieta piasta :/
post-12314-0-95919900-1436904391_thumb.jpg

Macie jakieś pomysly jak rozwiazac ten problem?

 

Wygląda na to, że poprostu bede musiał spiłować troche te wzmocnienia wręgi.

 

 

AA i taka uwaga - silnik turnigy l2855-2800kv ma 730W a nie 630 jak podaje opis HK !!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do szlifowania to mozliwosci są dwie:

1. Zeszlifowac troche te wzmocnienia plastikowej wregi, zeby wszedl miedzy je ten docisk

2. Zeszlifować docisk po średnicy zewnetrznej od strony silnika

 

Wygląda to poprostu na bląd fabryczny i uniemozliwia prawidlowe zlozenie EDF'a

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko zależy od tego, ile i gdzie Ci brakuje.

 

Najpierw poszukałbym innej piasty. Wbrew pozorom wybór jest, i różnią się między sobą.

 

Jeśli przeróbki, to zacząłbym od łoża silnika. Rozumiem, że wyszlifowałbyś okrąg, czyli lekko ściął cztery narożniki łoża, które wchodzą od docisk piasty, tak?

Szlifowanie docisku - o.k., tylko go osłabiasz w miejscu, które chyba najmocniej zaciska szczęki piasty. Poza tym dochodzi jeszcze wyważanie. Jeśli jednak masz możliwość podtoczenia... to może...

Rozumiem, że to nie jest dedykowana do zestawu piasta? A może istnieje takowa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic jeszcze nie robilem. Czekam na wasze.sugestie, zeby czasem czegow nie zepsuc ;)

 

 

Przy łozu to scialbym lekko te cztery narozniki oslabiajac konstrukcje.

 

Jakbym mial szlifowac docisk to posluzylbym sie wiertartką, zeby w miare mozliwosci jak najdokladniej to zrobić

 

Wirnik wystaje doslownie 2mm poza obrys tunelu.

 

Albo poprostu cos zle skladam...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wirnik jest dobrze założony. Część zaciskowa wsuwa się aż do pierścienia zabezpieczającego łożysko przed wysunięciem. Jak to wszystko założę, to wirnik jest na równo z krawędzią obudowy, jak dokręcę śrubę to się chowa tak 0,5mm. ale odczuwam opór przy obracaniu i podejrzewam, że pierścień zaciskający obciera się o narożniki wokół otworu w który wchodzi piasta. Myślę, że wystarczy tu podszlifować odrobinę pilniczkiem.IMGP8025.JPG

I zrobione. Nie wiem czy na zdjęciu widać, ale pociągnąłem lutownicą tylko te narożniki, ale nie na wylot tylko tak 2mm, tyle wystarczy aby kołnierz zaciskowy się tam zmieścił.

IMGP8026.JPG


Przy okazji, miałeś śrubki mocujące silnik?

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.