pablos Opublikowano 29 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2014 Witam, czy ktoś z kolegów może mi powiedzieć jakiej wielkości powinna być szczelina na zaworach w saito 125a Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MASK Opublikowano 29 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2014 0,03 - 0,1 mm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pit Opublikowano 29 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2014 Witam Trochę w innym temacie, może ktoś pomoże. Mam problem ze słabymi osiągami silnika. Silnik na tą chwilę ma przepalone 4-5l paliwa Contest 10. Zawory wyregulowane a osiągi tego silnika są następujące: XOAR 14x8 9,5 krpm XOAR 15x7 8,4 krpm BAMBULA 15X10 8,2 krpm BAMBULA 16x8 7,6 krpm Najlepszy ciąg uzyskałem na śmigle XOAR 15x7 i jest to ok 3,7-3,8 kg. Na Bambuli 15x10 jest ok 3,5-3,6kg. Dla porównania mam silinik OSmax 110a i tam bez problemu uzyskuję ciąg 4,8 a nawet 5,0 kg. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MASK Opublikowano 29 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2014 Moim zdaniem źle dobierasz śmigła. Zmierz najpierw obroty na APC 16x6, powinno być ok. 9k. Jeśli chcesz uzyskać duży ciąg statyczny, to dobre będzie np APC 16.5x5w. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pit Opublikowano 30 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2014 Moim zdaniem źle dobierasz śmigła. Zmierz najpierw obroty na APC 16x6, powinno być ok. 9k. Jeśli chcesz uzyskać duży ciąg statyczny, to dobre będzie np APC 16.5x5w. Dzięki Marcin, w takim razie sprawdzę na 16x6. Dlaczego preferujesz APC? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MASK Opublikowano 1 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2014 APC 16x6, to śmigło odniesienia dla tego silnika. Mierząc obroty na tym śmigle sprawdzasz, czy z silnikiem wszystko gra. Nie musisz na nim latać, ale dobrze jest je mieć i czasem założyć aby sprawdzić, czy silnik oddaje tyle mocy ile powinien. Z czterech śmigieł jakie podałeś najlepiej dobrane jest XOAR 14x8, bo pracuje w korzystnym przedziale RPM. Ale nie jest to dobre śmigło dla Twoich potrzeb - uzyskania dużego ciągu statycznego. Pozostałe śmigła pracują znacznie poniżej 9k, takie obciążenie jest dobre dla makiet, gdzie ważne jest niskie (makietowe) brzmienie silnika (np. górnopłaty, dwupłaty). Jeśli chcesz uzyskać duży ciąg statyczny, to dobieraj śmigła o dużej średnicy i małym skoku pracujące w przedziale RPM 9,5-10k. APC 16.5x5W, to tylko przykład. Warto też pamiętać, że ciąg statyczny, to tylko wartość opisująca napęd przy prędkości zerowej (na postoju). Jeśli więc model ma nawet niewielką prędkość, to może się okazać, że śmigło dające mniejszą wartość ciągu statycznego będzie znacznie sprawniejsze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pit Opublikowano 3 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2014 Dzisiaj zrobiłem próbę na śmigle 16x6. Maksymalne obroty jakie uzyskałem to 8,8k, jednak żeby nie katować silnika ubogą mieszanką zdjąłem 0,3k i obroty mam na poziomie 8,5k, co przy tym śmigle dało ciąg 4,3 - 4,4kg. Szału nadal nie ma ale napewno jest zdecydowanie lepiej niż na poprzednich śmigłach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jpd Opublikowano 3 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2014 Pytanie jakie to śmigło... ale faktycznie szału nie ma ... u mnie porównywany do Twojego silnik ASP 120 na paliwie 5%, Fiala 16x6 kręci 9700+ i ani i nie chce mniej a jeszcze jest w fazie "nie do końca dotarty". Z tego co wiem z opini kolegów po śmigle SAITO lubi nitro ... 10% to takie niezbędne minimum. - Nie jest to moja opinia nie posiadam silników tej firmy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MASK Opublikowano 3 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2014 Dzisiaj zrobiłem próbę na śmigle 16x6. Maksymalne obroty jakie uzyskałem to 8,8k, jednak żeby nie katować silnika ubogą mieszanką zdjąłem 0,3k i obroty mam na poziomie 8,5k, co przy tym śmigle dało ciąg 4,3 - 4,4kg. Szału nadal nie ma ale napewno jest zdecydowanie lepiej niż na poprzednich śmigłach. No, to już znacznie lepiej. Z każdym kolejnym litrem paliwka silnik będzie mocniejszy. Teraz tylko dobrać śmigiełko Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pit Opublikowano 12 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2014 Dzięki za pomoc. Jak myślisz czy poradzi sobie z P-11c 2m? Mam model na ukończeniu no i zastanawiam się nad silnikiem. Nie mam jednak doświadczenia w redukcyjnych. Model będzie ważył ok. 6-6,5kg. Był już podobny model na forum, tzn. z tego samego zestawu i z Fa-125 ale jego ciężar wynosił 5,1kg. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mario17701 Opublikowano 18 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2014 Witam, a co powiesz na to że silnik asp fs120ar ciągnął model Hawker Hyphoon ESM o masie około 8 kg ( na specyfikację modelu nie patrz tam było jeszcze 1kg ołowiu do wyważenia modelu i szału nie było ale leciał). Saiciak na pewno pociągnie tylko nie w pionie a makietowo . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 18 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2014 Mój model Fokker D.VIII - z podobieństwa do P-11 ma tylko układ górnopłata - ważył w pierwszym locie ponad 6,5 kg - ok 7 i napędzał go OS FS 91. Model latał extra bez oznak braku mocy. Twój ciut większy ale znacznie lżejszy na mocniejszym silniku( bo chyba Saito 125 jest mocniejszy niż OS 91) nie powinien mieć najmniejszych problemów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pit Opublikowano 1 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2014 No to dzięki. W takim razie silnik powędruje do jedenastki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pit Opublikowano 23 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2015 Witam. Mam kołpak (podobny do tego z foty) z centralną śrubą 5x50. Czy możecie podpowiedzieć w jaki sposób połączyć go z silnikiem Fa-125a? Czy jest potrzebna jakaś specjalna nakrętka na wał, która umożliwi jego przykręcenie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kamyczek_RC Opublikowano 23 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2015 Tak z pewnością potrzebna ci nakrętka . Powinna mieć z jednej strony gwint taki jak wał silnika a z drugiej gwint pod śrubę imbusową trzymającą kołpak w końcu nawet widać ze na czubku jest gniazdo pod tą śrubę ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Senior Opublikowano 23 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2015 Niezbędna jest przelotowa nakrętka 6-kątną z gwintem wewnętrznym o średnicy i skoku jak wał silnika, a z drugiej strony gwint na śrubę którą należy wkręcić przez otwór na przedniej części owiewki (odpowiedni dobrać jej długość). Takie wyposażenie jest (powinno być) standardowe przy takim kołpaku, który ma być zastosowany w modelu. Kolejność ułożenia na wale: podstawa kołpaka - śmigło - podkładka typowa od silnika do mocowania śmigła - nakrętka mocująca śmigło - nakrętka 6-kątna przelotowa - na całość owiewka kołpaka - w otwór na czubie owiewki śruba mocująca kołpak do nakrętki 6-kątnej. Wspomniana nakrętka pełni rolę przeciwnakrętki zabezpieczającej odkręcenie się śmigła na wale. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pit Opublikowano 24 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2015 Dzięki za informację. Czyli temat dla tokarza? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grabcio Opublikowano 6 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2015 Nie koniecznie dla tokarza. Potrzebujesz czegoś takiego . Tu masz w różnych rozmiarach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stanislaw Opublikowano 6 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2015 Witam wracając do silnika ,sprawdzi ustawienie rozrządu . Ten sam miałem kłopot /brak wysokich obrotów i mocy/ ,okazało się że był przestawiony o jeden ząbek wałek rozrządu . Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
olo Opublikowano 6 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2015 Witam wracając do silnika ,sprawdzi ustawienie rozrządu . Ten sam miałem kłopot /brak wysokich obrotów i mocy/ ,okazało się że był przestawiony o jeden ząbek wałek rozrządu . Pozdrawiam Sam się przestawił? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi