Wenar Opublikowano 6 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2014 Witam, ostatnio zamówiłem YAK 12 950mm epo na 5ch plus dokupić lipo. Zamówiłem jak widać 1.5.2014r a dziś popołudniu (tj 6.5.2014r) jak byłem w robocie sąsiad odebrał i na szczęście nie rozpakował. ja się nie powstrzymałem i pudełko rozpakowałem. zamówienie. złożone w magazynie w UK (a że mieszkam w uk to o cle mogę zapomnieć ) 1/05/2014 Thanks for shopping at our storeYour order details are:1x #269000012/37238 YAK 12 Airplane EPO 950mm w/Flaps (PNF) (UK Warehouse) = $75.421x #Z10002S20C/31950 ZIPPY Flightmax 1000mAh 2S1P 20C (UK Warehouse) = $6.682x #HXT500/29809 HXT500 6.2g / 0.6kg / .08sec Micro Servo (UK Warehouse) = $7.341x #225000007/36841 HK-15339 Micro Analog Servo 7.5g / 0.09sec / 0.8kg (UK Warehouse) = $2.91PayPal $0.00ParcelForce Express 48 Max 2kg (£ 4.0) $7.05Taxes: $0.00-------------------Total: $99.40 Jako może potrzebowałem kilka serw to przy okazji zamówiłem. Zdjęcia niestety jutro. dziś już za późno a jutro na 10 do roboty wrócę wieczorem to bedą zdjęcia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RobUK Opublikowano 6 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2014 Witam, ostatnio zamówiłem YAK 12 950mm epo na 5ch plus dokupić lipo. Zamówiłem jak widać 1.5.2014r a dziś popołudniu (tj 6.5.2014r) jak byłem w robocie sąsiad odebrał i na szczęście nie rozpakował. ja się nie powstrzymałem i pudełko rozpakowałem. zamówienie. złożone w magazynie w UK (a że mieszkam w uk to o cle mogę zapomnieć ) Jako może potrzebowałem kilka serw to przy okazji zamówiłem. Zdjęcia niestety jutro. dziś już za późno a jutro na 10 do roboty wrócę wieczorem to bedą zdjęcia. Fajny, do spokojnego polatania w niedzielę Właśnie się zastanawiałem nad kolejnym modelem i wypadło chyba na http://hobbyking.com/hobbyking/store/__16657__EPO_182_With_LED_Lighting_PNP_.html też z myślą o niedzieli Chętnie zobaczę/ymy jakieś fotki Fajne latadełko. Pozdrawiam RobUK Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wenar Opublikowano 7 Maja 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2014 dla waszego apetytu... mam mały problem.. mianowicie moja aparatura jest tylko z 4ch a tu trzeba 5ch.. jak to zrobić aby użyć klap ? zastanawiam się czy nie ustawić ich na jedną pozycje tzn wychylone w dół i tak latać zmniejszona prędkość zwiększona powierzchnia nośna... a nad tym Twoim też się zastanawiałem ponieważ nie musiał bym dokupywać dodatkowego pakietu gdyż właśnie taki posiadam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Emhyrion Opublikowano 7 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2014 W ogóle odpuść sobie te klapy, nawet nie rozcinaj... Poważnie. Samolot jest na tyle mały i lekki, że klapy jedynie przeszkadzają. Kolega lata tym samolotem, ja też parę razy próbowałem. Bez klap ląduje się na zasadzie "podchodzę do lądowania, wyłączam silnik, lotem ślizgowym opadam delikatnie na pas i po chwili stoi". Z klapami to wygląda tak: "podchodzę do lądowania, klapy w dół, samolot w górę jakiś metr, za cholerę nie chce opaść, ja go duszę a on nic, aż w końcu zaczyna się kolebać na boki i wali się na skrzydło, jakimś cudem udaje się go opanować tuż nad ziemią, ufff, kolejny raz się udało... Albo i nie, znów zaczepiłem skrzydłem, znów skończył na plecach, znów się poobcierał..." Pocieszające jest to, że Jaka bardzo trudno jest zniszczyć Aparatura czterokanałowa w zupełności Ci wystarczy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wenar Opublikowano 7 Maja 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2014 klapy i lotki są już rozcięte.. podłączone serwa i w ogóle to to jest gotowe.. a da się to jakoś podpiąć pod apkę 4 kanały jakiś mikser czy coś? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TeBe Opublikowano 7 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2014 Popieram Pawła. Górnopłat tego rozmiaru i tej wagi klap nie potrzebuje. Zaklej je na stałe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wenar Opublikowano 7 Maja 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2014 po prostu ustawie serwo na środek i tak zostawie.. nie będe zaklejał.. a jak wzmocnić epo aby było bardziej idioto odporne? tzn mnie.. bo moje zdolności lotnicze są za małe.. po za tym u mnie jest za duży wiatr i musze uważać na podmuchy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Emhyrion Opublikowano 7 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2014 Możesz zrobić to co inny mój znajomy który też ma Jaka. Okleił go folią, i to nie Oracoverem, tylko grubą folią 3M. Samolot waży prawie dwa razy tyle co fabryczny, ale stał się niemal niezniszczalny... Co do zostawiania w spokoju serw klapowych... Serwa mają to do siebie, że lubią się przestawić. Nie zauważysz nawet, jak w bagażniku klapa pójdzie w dół albo w górę. Jak nie będą dostawały prądu to będą robić coś poza Twoją kontrolą. A samolot potem też wymknie się spod kontroli... Jeśli nie chcesz kleić, to wykorzystaj je jako lotki. Zmniejsz tylko wychylenia, i to konkretnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wenar Opublikowano 7 Maja 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2014 a fabryczny silnik daje radę z taką wagą? czy coś było zmieniane? o przestawienia się serw nie boje. zawsze przed każdym startem robię przegląd.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Emhyrion Opublikowano 8 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2014 Nie pamiętam, ale już linkuję Wojtkowi, może sam się wypowie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mgr Opublikowano 8 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2014 A jakby wsadzić do modelu tester serw ustawić centralne położenia i do niego podłączyć klapy. Nie było by obawy ze się przestawią. Wysłane z mojego ST26i przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wenar Opublikowano 8 Maja 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2014 serwo chodzi tak ciężko że cały metalowy drut wszedł mi w palca od spodu az wyszedł przez paznokcia. serwo jest bardzo sztywne.. ustawiłem je (popychając już śrubokrętem) w pozycji na płasko i tak wykonam pierwszy lot. oczywiście przed startem robię przegląd. mam następujące pytania. 1. czy zmieniając kąt nachylenia skrzydeł zmienią się dużo właściwości lotne? 2. czy nie zmieniając kąta a podnosząc skrzydła o ok 2cm w górę zmieni to dużo?? dlaczego pytam. ponieważ nie jestem zbyt dobrym pilotem, czytaj prawie nie umiem latać, chce zrobić modyfikację aby skrzydła były montowane na gumę modelarską, ale bez zastosowania kołków na boki.. nie będę także ciął skrzydła (taka końcówka z epp co wchodzi w płat skrzydła od strony ogona) chce bardziej zabezpieczyć skrzydła przed ewentualnym zejściem modelu na krzydło. następne pytanie 3. czym zabezpieczyć epp, nie zwiększając zbytnio wagi aby poleciał na oryginalnym silniku śmigle i pakiecie. - zabezpieczenie miało by pomóc chronić epp przed grubszą trawą czyli zarysowaniami oraz przed mocniejszymi kretami aby bardziej pomóc mu się nie złamać.. oblot planuję na drugą połowę przyszłoego tygodnia (obecałem swej kobiecie, ze pierwszy lot wykonam przy niej a ona pojechała na pare dni do polski ) z góry dziękuję za odpowiedzi.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RobUK Opublikowano 9 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2014 Wiesz co możesz zrobić ? Ja oklejam swoje skrzydła taką przezroczystą taśmą o szerokości około 50mm. Kupiłem rolkę w Willkinsonie (Willko). Trzyma super, do tego bardzo ładnie przylega nie tworząc bąbelków, do tego jeśli powierzchnia jest nierówna to ta taśma powoduje ze tego praktycznie nie widać i jest niesamowicie mocna. (jak na taką folijkę). Zobaczę czy ma jakiekolwiek oznaczenia to ci powiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wenar Opublikowano 9 Maja 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2014 zastanawia mnie jedno.. model mam już złożony nie kleiłem tego co pokazane jest na filmiku przy 8:50 czy kleić tez miejsce gdzie jest sprężyna czy nie...?? http://youtu.be/D-Z7Q_OzkLU?t=8m49s a co do taśmy to mówisz o którymś z tych? http://www.wilko.com/carpet-edging+tape/wilko-all-weather-clear-tape-50mm-x-10m/invt/0115033?VBMST=tape%2050mm http://www.wilko.com/adhesives/wilko-multi-purpose-adhesive-tape-red-50mm-x-10m/invt/0026044?VBMST=tape%2050mm http://www.wilko.com/adhesives/wilko-multi-purpose-adhesive-tape-white-50mm-x-10m/invt/0026046?VBMST=tape%2050mm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RobUK Opublikowano 9 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2014 Dokładnie, ta pierwsza Jak patrzę na ten samolot na filmie powiem ci, fajniutki taki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojtan Opublikowano 11 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2014 Mój Jak dostał węglowe podwozie, to fabrycznie nie wytrzymuje długo, nawet średnio pechowych lądowań Zresztą - wzmocnienie było konieczne, bo model po przeróbkach waży 600 gram w wersji "gotowy do lotu" czyli z baterią 3S 1600mAh. Płat skrzydła przykleilem na stałe do kadłuba. Oklejenie folią + przyklejenie płata dało w efekcie niesamowitą (jak na piankowca) sztywność konstrukcji, prawie jak balsa Napędzam to silnikiem Emax GF2210/30 KV1200 - 170W, do tego regulator 20A i porywa go w górę po dwóch metrach rozpędu i wznosi się pionowo w górę naprawdę wysoko. W porównaniu do oryginału - lata dużo stabilniej, bardzo się poprawiła odporność na wiatr. Postaram się w najbliższym czasie zmontować jakiś filmik, jeśli uda mi się dopaść kamerzystę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Elkojote Opublikowano 11 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2014 Masz przepięknie oklejony ten model hmm nie do wiary że można zrobić to tak starannie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojtan Opublikowano 11 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2014 Była zima, długie wieczory, wyszło W sumie - byłem bardzo zadowolony z efektu, bo wcześniej nie miałem żadnego doświadczenia z budowania modeli i ich oklejania ( w sumie - dalej nie mam, bo kupuję tylko piankowce ) Z perspektywy patrząc - Jak v.1 jest takim "latadełkiem" które zawsze się wybroni z każdej opresji i po przesadce na cięższe modele musiałem się pozbyć pewnych nawyków z latania tymże. Mój pierwszy Jak po kilku mniejszych i większych kraksach dokonał swojego żywota, kiedy lecąc na pełnej prędkości w stronę ziemi - usłyszałem pikanie od apki - zerknąłem, a w tym momencie zgasł ekran - skończyła się bateria. Podniosłem głowę żeby zobaczyć jak samolocik wbija się na pełnej prędkości w ziemię. Niemniej miałem dla niego tyle sentymentu i przyjemności z latania, że kupiłem KIT-a i przez zimę zrobiłem godnego następcę Odnośnie wzoru "malowania" - natchnął mnie Monocoupe z Duraflaja, (którego też już mam) i jest to dobry krok w rozwoju umiejętności latania - dalej górnopłat, ale dużo szybszy, co ciekawe - przy całym zakresie gazu, tzn od minimum, przy którym nie opada w dół - przy zwiększaniu prędkości nie zadziera do góry, lecz rozpędza się w linii prostej. Katastrofa pierwszego Jaka wzkazała mi pewne słabe punkty i postanowiłem wzmocnić skrzydło, które nie ma w oryginale zatopionych żadnych wzmocnień, płaskownikiem węglowym. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wenar Opublikowano 11 Maja 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2014 a oryginał odporny na krety czy raczej trzeba kleić dużo kleić?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojtan Opublikowano 12 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2014 Zależy jak uderzysz Ale generalnie słabym punktem jest wtedy osadzenie skrzydła w kadłubie. Jeśli uderzy się dziobem, przeważnie wyrywa się gniazdo ze śrubą mocującą, a tylna część wyskakuje sama z kadłuba. Jeszcze jedna istotna sprawa: jakim lotniskiem dysponujesz? Jeśli utwardzonym - lądowania będziesz miał bezproblemowe, jeśli trawiaste - kapotaże są pewne. Ja Jaka używam jako samolotu do latania 'przydomowego' z lądowaniem na trawniku. Trawnik zatrzymuje koła od razu, ale podchodzę na małej prędkości i mimo że nie mam lądowania bez kapotażu ( może gdybym uwalcował trawnik ? ) to jednak obecna konstrukcja wytrzymuje to bez żadnych konsekwencji. A śmigło które go teraz napędza to GWS 9050. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi