sławek Opublikowano 27 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2014 Po co się bawić regulatorami skoro są modelarskie śmigła o przestawialnym skoku (oglądajcie od 2 minuty) podejrzewam że są zaadoptowane z wirników ogonowych z heli. I tak oto zaśmieciliśmy Robertowi temat Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dukeroger Opublikowano 27 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2014 zasmiecilismy, niezasmiecilismy, w 4D nie ma chyba smigiel o przestawnym skoku - silnik kreci sie po prostu w obie strony Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bart07 Opublikowano 27 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2014 W tym samolocie znacząco poprawia własności lotne znana z helików zasada. "Jest tak brzydki, że go matka ziemia odpycha." Podwozie w trakcie lotu - kto to projektował i co brał??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dukeroger Opublikowano 27 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2014 podwozie? wyraznie podobne do Fi-156 Storch wyglada na majstersztyk - na zaoranym polu usiadziesz i nie polamiesz, dobry inzynier to projektowal, zwaz ze prototyp polecial 1959 roku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 27 Maja 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2014 Wystarczy obejrzeć filmy na youtubie, gdzie to brzydactwo ląduje.To prawdziwy koń roboczy do wszystkiego. Może i nie wygląda, ale zawiezie Cię tam gdzie trzeba. Za to go lubię. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bart07 Opublikowano 27 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2014 Nie wiem, jak bardzo będziesz walczył z masą, ale rozważ amorki od autek. Będzie bardzo realistycznie i bez kangurków. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dukeroger Opublikowano 27 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2014 chyba jednak silnik sie kreci w jedna strone a wszsytko sie nastawnoscia zalatwia: http://hobbyking.com/hobbyking/store/__22682__4D_hollow_Variable_Pitch_Unit_without_motor_3mm_Motor_Shaft.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin81 Opublikowano 27 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2014 Fajny filmik z Porterem ukazujący możliwości samolotu i skoczków Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GEX999 Opublikowano 27 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2014 [...] podejrzewam że są zaadoptowane z wirników ogonowych z heli. Dawniej, kiedy latanie 4D pojawiało się dopiero na świecie, wykorzystywano systemy zbliżone do tych z linka, ale obecnie w modelarstwie halowym używa się zazwyczaj śmigła MAMO, które oprócz tego, że jest bardzo lekkie, pozwala na zastosowanie zmiennego wektora ciągu silnika. Zdjęcie ze strony http://www.electricwingman.com . Dla tych którzy są bardziej ciekawi, polecam film z lotem i wywiadem z samym konstruktorem tego śmigła: Robert, sory za zaśmiecanie tematu, ale chciałem trochę rozjaśnić kwestię lotów 4D. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karol p Opublikowano 27 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2014 Nikt nie będzie latał do tyłu porterem, więc śmigło nie musi być dwukierunkowe. Nawet jak będzie 60% sprawności to będzie cofał i hamował. Co do kadłuba to może zamiast podłużnych listewek w kadłubie dać ćwiartki rury w narożnikach. Cieńsze z laminatu, lub grubsze z balsy lub sosny. Niech zaokrąglenie będzie od razu elementem nośnym. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 9 Lipca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2014 Myślę, że dam sobie siana z własnoręcznym projektowaniem. Kupiłem plany 2 metrowego Portera w Kanadzie, już do mnie idą. Podaję link do planów w wersji 3m https://mraerodesign.securicom.ca/en/products/info.cfm?ProduitID=61 Znalazłem też link ze zdjeciami wersji 3m. http://www.flyinggiants.com/forums/showthread.php?t=61493 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 14 Lipca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2014 Mam plany. Jestem pod wrażeniem. Na razie siedzę i patrzę, próbuje ogarnać temat. Z tego co widzę to porter zaprojektowany jest cały z poszyciem balsowym. Wygląda też na makietę. Tak wyglądaja lotki i klapy. Te szczeliny w klapach to sobie chyba daruję Zacznę od ogona to zobaczę jak będzie mi szło. Powierzchnia skrzydła to 46dm2, cięciwa 250mm. Chciałbym aby mój model miał obciążenie skrzydła rzędu 60g/dm2, czyli aby model ważył ok 2,8kg. Jest to w ogóle możliwe? Jakiej wagi mam się spodziewać dla tej wielkości modelu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TeBe Opublikowano 14 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2014 W jakiej skali to w końcu robisz? Jaka będzie rozpiętość? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 14 Lipca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2014 Rozpiętość 2 metry. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TeBe Opublikowano 14 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2014 No to po mojemu będzie ważył 3500g minimum, może nawet bliżej 4kg. Ale niech się wypowiedzą bardziej doświadczeni Koledzy. Popatrz tu: http://www.rc4max.com/airline_-_pilatus_pc-6_turbo_porter_17_arf,3,23112.html Rozpiętość 212cm, waga planowana 4300g Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dukeroger Opublikowano 14 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2014 Taki dobry jak Tomek to nie jestem ale ta waga do lotu to nierealna raczej jest, wez pod uwage ze sama bateria 4S 4000MAh to juz 500g. Kontoler 60A to kolejne 60g a silnik to kolejne ze 150g.... Buduj jak mowi instrukcja a po zwazeniu dobierz naped, chyba ze designer sie pod jakas waga deklaruje... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TeBe Opublikowano 14 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2014 Piotr, wziąłem pod uwagę wagę mojego Wicherka 25 i przeskalowałem do modelu o rozpiętości 200cm. Stąd te 4000g. Ja akurat w Wicherku za bardzo o wagę nie dbałem, więc myślę, że można zejść do tych 3500g. Ale tak jak mówisz, napęd zrobi swoje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dukeroger Opublikowano 14 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2014 popatrzylem troche po modelach w sklepach i taki 2180mm rozpietosci model balsowy gornoplata to wazy 5kg...PUSTY! niech ten wazy 4,5kg... jak ma byc turbo porter to chcialo by sie miec bardziej turbo wyposazenie wiec waga urosnie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 15 Lipca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2014 Pewnie macie racje. Tak sobie gdybam. To jest dla mnie zupełnie nowy obszar Jak pisałem wcześniej cały model jest oklejony balsą. Zastanawiam się, czy dużo bym go odchudził stosując takie poszycie jak Pioterek w swoim wicherku i na to folia. Dla modelu ważącego 5kg obciążenie skrzydła to 108g/dm2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 15 Lipca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2014 Coś moim rozmiarze I w wersji elektrycznej Silnik XC5025/16 silnik, śmigło 14x7 PACE, regulator XREG 80, akumulator 4000 mAh (2 x 3S szeregowo jako 6S) http://www.topmodel.fr/en/product-detail-20211-13-pc-6-turbo-porter-81-arf manual W opisie waga 4,7kg XPower XC5025/16 Technical specs: Recommended number of cells: 20-26 NC ou 5-6 LiPo KV: 470 Max current: 60 Internal resistance: 26mOhm Dimensions: Ø50x60mm Shaft diameter: 6mm Weight: 340g recommended props (2 bladed): 14x6-15x10" Maxi weight of the plane (g): 5000 Measures: Prop: APC E 14x7 Controller: XPower XREG80 Battery: LiPo 4000 6S RPM: 8500 Current: 40A Thrust 4000g Measures: Prop: APC E 14x10 Controller: XPower XREG80 Battery: LiPo 4000 6S RPM: 7800 Current: 50A Thrust 3400g Measures: Prop: APC E 15x10 Controller: XPower XREG80 Battery: LiPo 4000 5S RPM: 6300 Current: 42A Thrust 3400g Recommended controller: XPower XREG80 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi