Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

 

Po co się bawić regulatorami skoro są modelarskie śmigła o przestawialnym skoku   (oglądajcie od 2 minuty) podejrzewam że są zaadoptowane z wirników ogonowych z  heli.

I tak oto zaśmieciliśmy Robertowi temat :)

Opublikowano

W tym samolocie znacząco poprawia własności lotne znana z helików zasada. "Jest tak brzydki, że go matka ziemia odpycha."

Podwozie w trakcie lotu - kto to projektował i co brał??? :D

Opublikowano

podwozie? wyraznie podobne do Fi-156 Storch wyglada na majstersztyk - na zaoranym polu usiadziesz i nie polamiesz, dobry inzynier to projektowal, zwaz ze prototyp polecial 1959 roku

Opublikowano

Wystarczy obejrzeć filmy na youtubie, gdzie to brzydactwo ląduje.To prawdziwy koń roboczy do wszystkiego. Może i nie wygląda, ale zawiezie Cię tam gdzie trzeba. Za to go lubię.

Opublikowano

[...] podejrzewam że są zaadoptowane z wirników ogonowych z  heli.

Dawniej, kiedy latanie 4D pojawiało się dopiero na świecie, wykorzystywano systemy zbliżone do tych z linka, ale obecnie w modelarstwie halowym używa się zazwyczaj śmigła MAMO, które oprócz tego, że jest bardzo lekkie, pozwala na zastosowanie zmiennego wektora ciągu silnika.

Mamo_Upsidedown_System_with_8_Blades104.

Zdjęcie ze strony http://www.electricwingman.com .

Dla tych którzy są bardziej ciekawi, polecam film z lotem i wywiadem z samym konstruktorem tego śmigła:

Robert, sory za zaśmiecanie tematu, ale chciałem trochę rozjaśnić kwestię lotów 4D.

Opublikowano

Nikt nie będzie latał do tyłu porterem, więc śmigło nie musi być dwukierunkowe. Nawet jak będzie 60% sprawności to będzie cofał i hamował.

Co do kadłuba to może zamiast podłużnych listewek w kadłubie dać ćwiartki rury w narożnikach. Cieńsze z laminatu, lub grubsze z balsy lub sosny.

Niech zaokrąglenie będzie od razu elementem nośnym.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Mam plany. Jestem pod wrażeniem. Na razie siedzę i patrzę, próbuje ogarnać temat.

Z tego co widzę to porter zaprojektowany jest cały z poszyciem balsowym. Wygląda też na makietę.

Tak wyglądaja lotki i klapy.

IMGP4471.JPG

Te szczeliny w klapach to sobie chyba daruję

 

Zacznę od ogona to zobaczę jak będzie mi szło.

IMGP4476.JPG

 

Powierzchnia skrzydła to 46dm2, cięciwa 250mm.

Chciałbym aby mój model miał obciążenie skrzydła rzędu 60g/dm2, czyli aby model ważył ok 2,8kg. Jest to w ogóle możliwe?

Jakiej wagi mam się spodziewać dla tej wielkości modelu?

Opublikowano

Taki dobry jak Tomek to nie jestem ale ta waga do lotu to nierealna raczej jest, wez pod uwage ze sama bateria 4S 4000MAh to juz 500g. Kontoler 60A to kolejne 60g a silnik to kolejne ze 150g....

 

Buduj jak mowi instrukcja a po zwazeniu dobierz naped, chyba ze designer sie pod jakas waga deklaruje...

Opublikowano

Piotr, wziąłem pod uwagę wagę mojego Wicherka 25 i przeskalowałem do modelu o rozpiętości 200cm. Stąd te 4000g. Ja akurat w Wicherku za bardzo o wagę nie dbałem, więc myślę, że można zejść do tych 3500g. Ale tak jak mówisz, napęd zrobi swoje. 

Opublikowano

popatrzylem troche po modelach w sklepach i taki 2180mm rozpietosci model balsowy gornoplata to wazy 5kg...PUSTY! niech ten wazy 4,5kg... jak ma byc turbo porter to chcialo by sie miec bardziej turbo wyposazenie wiec waga urosnie...

Opublikowano

Pewnie macie racje. Tak sobie gdybam. To jest dla mnie zupełnie nowy obszar

Jak pisałem wcześniej cały model jest oklejony balsą. Zastanawiam się, czy dużo bym go odchudził stosując takie poszycie jak Pioterek w swoim wicherku i na to folia.

post-5634-0-41169700-1363254002.jpg

 

Dla modelu ważącego 5kg obciążenie skrzydła to 108g/dm2

Opublikowano

Coś moim rozmiarze

I w wersji elektrycznej

 

Silnik XC5025/16 silnik, śmigło 14x7 PACE, regulator XREG 80, akumulator 4000 mAh (2 x 3S szeregowo jako 6S)

 

http://www.topmodel.fr/en/product-detail-20211-13-pc-6-turbo-porter-81-arf

manual

 

W opisie waga 4,7kg

 

 

XPower XC5025/16

Technical specs:

  • Recommended number of cells: 20-26 NC ou 5-6 LiPo
  • KV: 470
  • Max current: 60
  • Internal resistance: 26mOhm
  • Dimensions: Ø50x60mm
  • Shaft diameter: 6mm
  • Weight: 340g
  • recommended props (2 bladed): 14x6-15x10"
  • Maxi weight of the plane (g): 5000

Measures:

  • Prop: APC E 14x7
  • Controller: XPower XREG80
  • Battery: LiPo 4000 6S
  • RPM: 8500
  • Current: 40A
  • Thrust 4000g

Measures:

  • Prop: APC E 14x10
  • Controller: XPower XREG80
  • Battery: LiPo 4000 6S
  • RPM: 7800
  • Current: 50A
  • Thrust 3400g

Measures:

  • Prop: APC E 15x10
  • Controller: XPower XREG80
  • Battery: LiPo 4000 5S
  • RPM: 6300
  • Current: 42A
  • Thrust 3400g

Recommended controller: XPower XREG80

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.