Patryk Urban Opublikowano 4 Stycznia 2007 Opublikowano 4 Stycznia 2007 Mówisz i masz http://www.kojot.modelarstwo.org.pl/twin280/index.htm :wink: Na ostatnim obrazku są plany. Już się za coś takiego brałem (nawet regler specjalnie do tego kupiłem) ale jakoś inne projekty wyprzedziły ten. Pewnie kiedyś takiego zbuduje...
elektron Opublikowano 4 Stycznia 2007 Autor Opublikowano 4 Stycznia 2007 Musialbym go ostro przeskalowac bo ma rozp 1000 mm a musialbym mu zrobic 1500. jak wszystkie wymiaty przeskaluje to dam znac
elektron Opublikowano 4 Stycznia 2007 Autor Opublikowano 4 Stycznia 2007 Juz podialem decyzje - Albo to bedzie Ajoo 2 powiekszone do 1.5 m , albo delta 1,3 - 1,4 m, albo moj nowy projekt "kondor" z plytowymi lotkami Jadzicie co wybrac ? (mam nadzieje ze nie posadzi mnie nikt (przez takie dodawianie mysli co postanowilem) o nabijanie postow
MarekJ Opublikowano 4 Stycznia 2007 Opublikowano 4 Stycznia 2007 Nie, ale bardziej elegancko było by wyedytować swój poprzedni post i tam dopisać. Głupio tak pisać samemu z sobą Przy okazji: Jadzicie co wybrac ? Można trochę bardziej po polsku - trudno zrozumieć :wink:
elektron Opublikowano 4 Stycznia 2007 Autor Opublikowano 4 Stycznia 2007 Sorki ale akurat myslalem jak dojechac do Bialki Tatrzanskiej w miare bez korkow. Chodzilo mi o to czy moglibyscie mi pomoc wybrac model :)
Irek M Opublikowano 4 Stycznia 2007 Opublikowano 4 Stycznia 2007 Mnie natomiast zaciekwił Twój pomysł na lotki płytowe. Co to takiego??? Chyba nie chodzi o to, że mają być wykonane z płyty np CD?
elektron Opublikowano 4 Stycznia 2007 Autor Opublikowano 4 Stycznia 2007 Jasne ze nie Chodzi o to ze koncowka skrzydla (10 cm) bedzie dzialalo jak lotka ( nie bedzie standardowych lotek tylko krawedz splywu) Coprawda nigdy nie spotkalem sie z czyms takim w samolotach ale wedle obliczen powinno dzialac. Jezeli nie rozumiecie o co mi chodzi to zrobie rysunek.
olo Opublikowano 4 Stycznia 2007 Opublikowano 4 Stycznia 2007 To pokaż razem z rysunkiem przy okazji te obliczenia sam je robisz ?
elektron Opublikowano 4 Stycznia 2007 Autor Opublikowano 4 Stycznia 2007 KOncepcje wymyslilem sam potem nauczyciel od fizy mi pomogl. Coprawda nie byl do konca przekonany czy sily sie nie zrownowaza ale radzi sprobowac
MarekJ Opublikowano 4 Stycznia 2007 Opublikowano 4 Stycznia 2007 A na czym miała by polegać ta równowaga? Czy ten nauczyciel ma jakiekolwiek pojęcie o aerodynamice i co on właściwie liczył. Dla jakiego profilu to było liczone? Proszę o dokładne przybliżenie tematu i podanie co i jak zostało wyliczone.
elektron Opublikowano 4 Stycznia 2007 Autor Opublikowano 4 Stycznia 2007 Generalnie to nie bylo liczenie w sensie liczowym. To bylo raczej gadanie i sprawdzanie. Nauczyciel powiedzial ze nie jest z areodynamiki dobry, i nie jest pewien czy bedzie to dzialac. Profil jaki bym zastowowal to Clark Y. Robiac test na plaskim profliu wyszlo mi ze model skrecalby ale lotki dzialalyby raczej jak ster kierunku. Tzn nie pochylalyby za bardzo modelu na skrzydlo tylko robilo obrot modelu w poziomie. Mogloby to sie spawdzic w fotoreporterze
motyl Opublikowano 4 Stycznia 2007 Opublikowano 4 Stycznia 2007 według mnie działało by to jako HAMULEC :0 zwałka na skrzydło bardzo szybko Lepiej już zrób sobei model bez lotek z samym sterem kierunku teraz tak sobei myśle chcesz poprostu zrobić zmienny kąt zaklinowania płata niezależnei dla połówek skrzydła obracał by cią jak lotkami, zadzierał albo opuszczał nos ( n aaerodynamice teoretycznej nie znam się wcale) ogólnie zbędna komlikacja zero efektu
Artur Opublikowano 4 Stycznia 2007 Opublikowano 4 Stycznia 2007 zle bedzie dzialac, natychmiastowe zerwanie strugi na koncowce, duzy opór, i duze sily skrecajace na serwo
elektron Opublikowano 4 Stycznia 2007 Autor Opublikowano 4 Stycznia 2007 No wlasnie wydaje mi sie ze powinno dzialac ( podkreslam wydaje mi sie). Jak chamulec dzialaloby gdyby wychylenia byly duze, ja planuje wychylenie do ok 15 st przez co samolot nie przepadlby a ladnie wszedl w zakret. Zasada plywowych(tak to sie nazywa?? ) np w F-16 jest podobna tylko ze ogon. A i jeszcze jedno wydaje mi sie ze dzwignia (pret) musi byc umieszony w ok 1/3 profilu.
MarekJ Opublikowano 4 Stycznia 2007 Opublikowano 4 Stycznia 2007 Jeśli dobrze czytam rysunek to jest nic innego jak sterowanie zmianą kąta zaklinowania płata (w tym przypadku tylko końcówki płata). Sprawa znana od zarania lotnictwa. W modelarstwie robiliśmy test sterowania zmianą kąta zaklinowania płata jakieś 30 lat temu. To oczywiście działa, i to bardzo skutecznie. Jedyny problem to wymagana niezwykła precyzja samej mechaniki sterującej i serwa. Dla całego płata wymagana rozdzielczość zmiany kąta liczona była w dziesiętnych stopnia. Dzisiaj nie ma problemów z bardzo precyzyjnymi serwami (są tylko bardzo drogie) ale wykonanie mechaniki to już jest problem. Każde połączenie od dźwigni serwa aż do płata musi być łożyskowane. Serwo musi być bardzo mocne i precyzyjne. To wszystko powoduje, że takie rozwiązanie nie znalazło praktycznego zastosowania, aczkolwiek teoretycznie jest bardzo poprawne.
motyl Opublikowano 4 Stycznia 2007 Opublikowano 4 Stycznia 2007 ty chyba niepoważny jesteś 15st kąt wychylenia ?? przecie to beczki zacznie kręcić 5 na sekunde A oś obrotu powinn abyś w środku aerodynamicznym, który przeważnei w dobrze zaprojektowanych modelach pokrywa się z SC
MarekJ Opublikowano 4 Stycznia 2007 Opublikowano 4 Stycznia 2007 A i jeszcze jedno wydaje mi sie ze dzwignia (pret) musi byc umieszony w ok 1/3 profilu. W srodku parcia aerodynamicznego.
rabbitlkr Opublikowano 4 Stycznia 2007 Opublikowano 4 Stycznia 2007 teoretycznie wszystko fajnie, tylko po co sie bawić skoro można zrobić oryginalne lotki, które napewno bedą działały. Rozumie, że chcesz zrobic coś nowego ale do tego /chyba/ trzeba mieć więcej wiedzy teoretycznej bo metoda prób i błędów może kosztowac cie duzo pracy i pieniędzy;)
elektron Opublikowano 4 Stycznia 2007 Autor Opublikowano 4 Stycznia 2007 A jednak sie nie mylilem :D:D:D Kurcze myslalem ze jak wsadze tam conrady to pociagna :? O lozyskowaniu nawet nie pomyslalem, chcielm tylko w miejscach newralgicznych ( przy serwie , na koncu plata i po obu strochach "lotki" )dac wzmocnienia w sostaci profilu ze sklejki..... Wiec sadzicie ze lepiej sobie odpusic ?? - wszak bylo by to niezwyke "widowiskowe" rozwiazanie Koszty to tylko deproniaki, a zawsze nowatorstwo mnie interesowalo... Wiedzy na ten temat niestety mam bardzo malo ( co teraz sie okazlo) ale Wy mnie teraz tylko nakloniliscie do tego aby ja powiekszyc i w odpowiednim momecie wykorzystac
motyl Opublikowano 4 Stycznia 2007 Opublikowano 4 Stycznia 2007 to zrób sobie typową konstrukcje z SW dzielonym i mikserwm DELTA bedizesz miał łągodniejsze zakręty A swoją drogą ty lubisz sobei utrudniać życie
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.