mike217 Opublikowano 18 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2016 Kaczma Takie są ślizgi i nie nie poradzisz. Jak jest wolno to się pływa fajnie i komfortowo, jak zaczyna być szybko to woda pokazuje swoje oblicze.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kaszalu Opublikowano 22 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2016 Mała wieczorna dłubaninka - przeróbka wałów dla kolegi Waldka "mikroślizgacza" z końcówek M3 na M4 ! Jeden do zanętowego kuterka, drugi do "parówki" z fajną trzycylindrową radialną maszynką - widziałem !! ( witamy kolejnego członka parowego klubu !) !!! Popływamy na wiosnę ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mike217 Opublikowano 23 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2016 Widziałem, że je lutowałeś. Ja od wielu lat wklejam je na Loctite 638. Kiedyś lutowałem srebrem ale drut odpuszczał się i potem byle kolizja i wał krzywy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Łuszpiński Opublikowano 23 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2016 Do wiosny to ja zrobię skrzypce i grać się nauczę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kaszalu Opublikowano 24 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2016 No to czekamy na koncert !! Waldek ma precyzyjny plan i tego się trzyma ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kaszalu Opublikowano 25 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2016 Na razie koncert na dwa cylindry i gwizdek !! Klasa światowa !! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mike217 Opublikowano 26 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2016 Dziwactwo ale jak ktoś lubi to szanuję.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kaczma2 Opublikowano 28 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2016 Wykonanie tego (nadburcia) było uciążliwe i czasochłonne. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kaszalu Opublikowano 29 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2016 Ale opłacało się pogrzebać - fajnie wygląda !!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kaczma2 Opublikowano 2 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2016 Na planach modelarskich statków podają, że ekrany lamp burtowych pomalować na zielono i czerwono. Jest to niezgodne z przepisami Polskiego Rejestru Statków. W Przepisach Nadzoru Konwencyjnego Statków Morskich w punkcie 4.2.2.2 ostatnie zdanie napisano: Wewnętrzne powierzchnie ekranów powinny być pomalowane czarną farbą matową. Są to przepisy z 2010 roku dotyczące statków pod polską banderą. Czy już wcześniej obowiązywały przepisy czarnych ekranów nie wiem. Budując model statku z dawnych lat, złomowany, wydaje się właściwe malowanie na zielono i czerwono. Modele, statków będących nadal w eksploatacji czy powinny mieć ekrany czarne? Będąc nad morzem, kutry rybackie mają ekrany czarne. Przeglądając zdjęcia statków z Władysławowa też ekrany są czarne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kaczma2 Opublikowano 3 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2016 Otrzymałem taką odpowiedź: Dzień dobry, Wymagania dotyczące malowania osłon świateł burtowych czarną matową farbą maja swoje źródło i pojawiły się już w pierwotnej wersji przepisów COLREG z 1972 r., (wejście w życie: 15 lipca 1977 r.) Poprawki z 1981 r. (Rez. A.464 (XII)), które zaczęły obowiązywać od 1 czerwca 1983 r. są doprecyzowaniem wymagań i mówią, że również dla jednostek poniżej 20m (jeżeli nie jest zastosowane rozwiązanie latarni kombinowanej) osłony świateł burtowych powinny być pomalowane czarną matowa farbą. Z wyrazami szacunku Agata Cyran Inspektorat Maszynowo-Wyposażeniowy / Machinery and Equipment Department Tel: +48 58 751 12 53 Email: agata.cyran@prs.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kaszalu Opublikowano 3 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2016 No to masz Kaziu odpowiedź z pierwszej i to bardzo kompetentnej ręki !!! Czyżby w PRS - ie też czytali nasze forum ?? W każdym razie dziękujemy Pani Agato za wyjaśnienia i zapraszamy do dalszej lektury forum !! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kaczma2 Opublikowano 4 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2016 To ja wysłałem zapytanie i tego samego dnia była odpowiedź.. Co do Pilota 66 jest jeszcze sporo roboty. Do dopasowania do pokładu zostały jeszcze relingi. Jeden dopasowany, drugi przycięty. Nie jestem pewny czy takie mocowanie na przylutowane kołeczki będzie dobre. Wcześniej dopasowane ławki i kosz. . Niedziela, zdecydowałem się przykleić pokład. Od spodu pas klejenia porysowałem gruboziarnistym papierem ściernym. Posmarowałem epidianem i przyłożyłem do kadłuba. Podociskałem przy pomocy listewek i gum. O 18:00, 19:00 Epidian powinien być twardy. Wcześniej zamontowałem ster i umieściłem paski blachy do zahaczenia drabinek do masztu. Jutro szpachlowanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kaczma2 Opublikowano 7 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2016 Szpachlowanie już było. Dzisiaj szlifowanie. Zrobiłem przymiarkę. Tył nadbudówki jest do podszlifowania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kaszalu Opublikowano 10 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2016 Nasz sprytny Janusz od Halnego zmajstrował sobie przepięknej urody zaginarkę do blach, przydatną przy wszelkiej stoczniowej produkcji ! Sami zobaczcie - Halny jest zachwycony pięknie dogiętymi wspornikami relingu i nadburcia ! Już szukam coby tu u niego pozaginać !!! ps. Trzeba tu jeszcze dodać, że zaginarka powstała w oparciu o wcześniejszą konstrukcję Andrzeja Łuszpińskiego i przy jego bezinteresownej i życzliwej pomocy ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kaszalu Opublikowano 11 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2016 Cisza zimowa na forum , nic się nie dzieje, z pływaniem słabo ..... Ale nie znaczy to że życie zupełnie zamarło !!! W zaciszach warsztatów życie tętni i powstają nowe cudeńka, choćby takie jakie podpatrzyłem podczas dzisiejszej wizyty u Andrzeja , gdzie przy dobrej kawie i świętomarcińskich rogalach Halinki - a co niektórzy nawet przy nalewce ( ech , życie kierowcy ,,, ) - pogadaliśmy sobie o modelarstwie ! Panie zagłębiły się w rozmowach o modzie i tajnikach produkcji nalewek a my cichaczem udaliśmy się do warsztatu, gdzie powstaje nowa miłość Andrzeja - lokomobila do napędu parowego traktorka - do pływania po "stepach akermańskich" ! Powstaje ekspresowo i już wkrótce pewnie pojedzie (popłynie?) - mam obiecane że się tym wynalazkiem "gaznę" po podjeździe przed domem ! Najśmieszniejsza jest łopatka do ładowania węgla na palenisko - bo to pełna klasyka parowa opalana węglem !!!! Parę fotek poniżej ! Czekamy na finał - próbka możliwości takiego napędu poniżej !!! 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mike217 Opublikowano 11 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2016 Ja tam jutro jadę do Pieczysk pod wodę. Po żeglarzach fanty leżą Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kaszalu Opublikowano 11 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2016 Dzisiaj byłem w Pieczyskach liście na działce grabić .... Woda spokojna !!! Po...dwodzenia !! Ps . W sezonie 2 stówy zgubiłem z łódki - jak znajdziesz to moje !!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mike217 Opublikowano 11 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2016 Haha???? jak znajdę coś fajnego to dam znać. Mam tylko nadzieje ,że nie znajdę jakiegoś plażowicza ???? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kaszalu Opublikowano 12 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2016 Andrzeju - na fotce poniżej masz turbopalnik wielodyszowy i regulator ciśnienia gazu o którym rozmawialiśmy ! Tak naprawdę ta puszka to najprawdopodobniej komora mieszania z dolotem gazu od góry jedną rurką i regulacją powietrza ( widać otwór regulacyjny z przesłoną ) ,a pali się wiele płomieni na otworach w płytce ( może jeszcze dysze dodatkowe w głębi ?) ! A te rurki wychodzące z palnika nad otwór powietrzny to pewnie jakaś termopara do kontroli temperatury i regulacji płomienia ( zawór bimetaliczy (?) - powiększ mocno fotkę to widać) lub jakaś piezoelektryczna zapalarka do gazu !. Czyli de facto rozwiązanie podobne do Twojego z łodzi , tyle że palnik wchodzi dokładnie w płomienicę kotła ! Nie dało mi spokoju to i wyszperałem !! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi