kaszalu Opublikowano 3 Lutego 2021 Opublikowano 3 Lutego 2021 No - sporo elementów już jest ! Teraz tylko kadłub i poskładać do kupy a na wiosnę pływamy !!?
kaczma2 Opublikowano 3 Lutego 2021 Opublikowano 3 Lutego 2021 Jeszcze, jeszcze. Około 15 elementów do zrobienia i wtedy nadbudówka i kadłub. 3
marcini59 Opublikowano 4 Lutego 2021 Opublikowano 4 Lutego 2021 Fajnie następna jednostka pływająca przybędzie
J-23 Opublikowano 6 Lutego 2021 Opublikowano 6 Lutego 2021 a jak wygląda sprawa ze sterem w napędzie tylnokołowym, bo na wielu fotkach nie widać go znalazłem model Spirit of Mississippi i tam słabo widać jakiś trójkąt na pierwszym foto na drugim foto widać że są dwa takie elementy, czy to nie za mało aby wykonać manewr skrętu ? no i kształt trochu dziwny ...
kaszalu Opublikowano 6 Lutego 2021 Opublikowano 6 Lutego 2021 Na tylnokołowcach często występują trzy równoległe stery a czasem jeszcze dodatkowy komplet sterów za kołem łopatkowym . Modelem tylnokołowca dość trudno się steruje i model słabo reaguje na stery, w czym nie pomaga jeszcze małe zanurzenie i duża powierzchnia boczna modelu. W przypadku wiatru bocznego jest jeszcze gorzej... Często trzeba powiększyć powierzchnię sterów do nadwymiarowej w stosunku do oryginału żeby wogóle chciał słuchać steru. Poszukam fotek i rysunków to wstawię !
J-23 Opublikowano 6 Lutego 2021 Opublikowano 6 Lutego 2021 to jak oni tym pływali ? ta rzeka ma ponad 3700 km i jest bardzo kręta na foto mały wycinek Mississippi
Marek_Spy Opublikowano 6 Lutego 2021 Opublikowano 6 Lutego 2021 Myślę że im się w głowie kręciło Wysłane z mojego CPH2021 przy użyciu Tapatalka
kaszalu Opublikowano 6 Lutego 2021 Opublikowano 6 Lutego 2021 (edytowane) Duży statek to też inaczej się zachowuje, ale mimo tego i tak się musieli nieźle sterem namachać !? A było czym kręcić !!! ? Tu jeszcze lepsze koło sterowe ... Na fotce poniżej stery przed i zakołowe ! Edytowane 6 Lutego 2021 przez kaszalu
kaczma2 Opublikowano 6 Lutego 2021 Opublikowano 6 Lutego 2021 W jakieś książce z amer. literatury klasycznej było opisane .
J-23 Opublikowano 6 Lutego 2021 Opublikowano 6 Lutego 2021 może na zakręcie jeden na brzeg wyskakiwał i linę do drzewa wiązał a tył nadrzucała siła odśrodkowa, albo może te maszty na dziobie w dno wbijali i wokół nich zakręcali to by mogło zadziałać
kaszalu Opublikowano 6 Lutego 2021 Opublikowano 6 Lutego 2021 ?? Jasne.....? TO REWOLUCYJNE ROZWIĄZANIE !!!? Chyba sobie taką tyczkę zrobię i będę próbował wbijać w dno na zakręcie i nadrzucać rufę siłą odśrodkową. ..?????? 1 2
kaszalu Opublikowano 6 Lutego 2021 Opublikowano 6 Lutego 2021 Na kadłubie Zaruskiego coraz więcej szczegółów !? 2
kaczma2 Opublikowano 7 Lutego 2021 Opublikowano 7 Lutego 2021 https://podroze.onet.pl/ciekawe/parostatki-zniknely-z-missisipi/c3ylg0e można poczytać co nieco o parostatkach na Mossisipi. 3
J-23 Opublikowano 7 Lutego 2021 Opublikowano 7 Lutego 2021 o dokładnie widać na foto z linku od kaczma2 jak bardzo krętą rzeką jest Mississippi i jakie to wyzwanie dla manewrowania takim parowcem z napędem tylnokołowym
kaszalu Opublikowano 7 Lutego 2021 Opublikowano 7 Lutego 2021 (edytowane) Żeby nie było, że tylko obijanie się i luźne gadki w temacie w niedzielę! !? Na parowcu prace idą do przodu - trochę niewdzięczne i żmudne pokrywanie kotłowni żaroodporną masą silikatową ( wytrzymuje do 1200 stopni a na parowcu w kotłowni zasady p-poż. muszą być przestrzegane !)?. Przedtem na ściany kotłowni założyłem zbrojenia wzmacniające izolację z masy żaroodpornej ... Po wyschnięciu masy próby palnika i kotła pod założoną nadbudówką ! ? - trzymajcie kciuki za powodzenie operacji !! Edytowane 7 Lutego 2021 przez kaszalu 2
kaszalu Opublikowano 10 Lutego 2021 Opublikowano 10 Lutego 2021 (edytowane) Załoga szkieletowa na burcie - przygotowuje się do przejęcia statku !!? Edytowane 10 Lutego 2021 przez kaszalu 2
kaszalu Opublikowano 11 Lutego 2021 Opublikowano 11 Lutego 2021 (edytowane) Izolacja termiczna przedziału kotłowni w obrębie intensywnego oddziaływania palnika ciśnieniowego ? Materiał izolacyjny na bazie folii aluminiowej i tkaniny szklanej (super !!) dostałem od Marcina - dzięki, oby żył wiecznie !!??? Teraz jeszcze izolację dostanie kociołek, ale to w wekend na spokojnie !!? Edytowane 11 Lutego 2021 przez kaszalu 2
J-23 Opublikowano 12 Lutego 2021 Opublikowano 12 Lutego 2021 na YT oglądałem film z lokomotywą parową i tam paliwem był węgiel drzewny nasączony parafiną a u was gaz albo alkohol - dlaczego ?
kaszalu Opublikowano 12 Lutego 2021 Opublikowano 12 Lutego 2021 (edytowane) Wygodniej "podkładać" do paleniska i popiołu nie trzeba wyrzucać ...? I palacz ręce ma czyste...? A tak naprawdę to jest kwestia łatwej regulacji wydajności, stabilności i ciągłości spalania ! Poza tym zauważ, że w tych większych "modelach" lokomotyw na tendrze siedzi zazwyczaj operator modelu który podkłada pod kocioł węgiel kiedy potrzeba - w naszych modelach pływających to by było trudne do zrealizowania, stąd potrzeba matką wynalazku !! Jednak w naszych innych modelach parowych nie zawsze używamy gazu i alkoholu do ogrzewania kotła i wytwarzania pary, czasem pod kocioł idzie też drewno i węgiel - tak jak w tej pięknej lokomobili autorstwa naszego kolegi Andrzeja z Aleksandrowa pod Bydgoszczą ( że pozwolę sobie przypomnieć ??) . Maszyna w każdym calu wykonana własnoręcznie przez Andrzeja w przydomowym warsztacie łącznie z kotłem i maszyną parową !!! ? Na filmie poniżej widać dokładnie jaki opał Andrzej podkłada pod kocioł podnosząc ciśnienie pary - warto zobaczyć !!! https://www.youtube.com/watch?v=VhjVa0W-AFU&feature=emb_logo I jeszcze trochę klasyki bocznokołowo - szkoleniowej na podniesienie nastroju przed wekendem i zachęcenie koleżeństwa do realizacji takich właśnie modeli z napędem parowym !? Od 1,38 minuty !! Tu bardzo dobrze widać stery umieszczone za kołem łopatkowym !! Machanie "kolanami" ? Edytowane 12 Lutego 2021 przez kaszalu 2 1
Rekomendowane odpowiedzi