Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Pytasz i masz ( przekładnie są przeznaczone między innymi do czołgów ).

 

http://allegro.pl/przekladnia-podwojna-4-biegowa-tamiya-69912-i6999834560.html

 

Zestaw do złożenia o 4-ech różnych prędkościach wg wyżej zamieszczonego rysunku.

Facet posiada podwójne i pojedyncze - reszta w opisie aukcji. Przekładnie - TAMIYA -

 

post-19553-0-79523500-1518163003_thumb.jpg

 

lub plastik, metal do czołgów różnej skali: np

 

http://rcsport.pl/89-czesci-do-czolgow

 

Powodzenia   :rolleyes:  :wub:  :rolleyes:

Opublikowano

Zażyłem  i  znalazłem, znalazłem - ale nie wylecę na ulicę z okrzykami radości "znalazłem, znalazłem" i na golasa jak Albert E.  :rolleyes::wub::rolleyes:

 A czy aby ten, co to biegał na golasa po ulicy i wydzierał się: "eureka, eureka" to nie był Archimedes? ;)

Opublikowano

Jeszcze nie próbowałem - podobno krążą takie pogłoski, że nadtapia się szczotko-trzymacz wykonany z tworzywa niby odpowiedniego.

Spróbujemy, bądź co bądź silnik osiąga ok. 46 800 obr/min, posiada wewnętrzne wentylatorki na osi + dołożone chłodzenie wodne, wał na łożyskach kulkowych.

Przy rekreacyjnym ( nie zawodniczym ) pływaniu powinien dać radę -- spróbujemy i zobaczymy co za grill z tego wyjdzie ??? :rolleyes::wub::rolleyes:

Opublikowano

Też miałem wsadazć go go łódki lecz po około 1min pracy osiągnął gigantyczną tęp. I wystraszył się, co spowodowało u mnie odejście od tego motorka. Ale obrotu ma naprawdę spore i pięknie brzmiące. Będę bacznie obserwował i daj znać czy się sprawdził.

Opublikowano

Odpowiednia powierzchnia ślizgowa, moc napędu i jak to się mówi w lotnictwie " nawet na drzwiach od stodoły" poleci !!!  :D  :D

Widziałem fotkę, jak facet za motorówką na stopach jechał, nie przymierzając jak ten poniżej !!  :P

Ale silnik miał Yamahy , chyba ze 150 KM !

 

4982_photo_r.jpg?version=1492068690

post-3419-0-23677300-1518371690_thumb.jpg

Opublikowano

Jako miłośnik techniki i produktów japońskiej firmy SAITO  :wub: - zarówno spalinowych jak i parowych - nie odmówiłem sobie dzisiaj ( jako że piąteczek :) )  pierwszego uruchomienia jednocylindrowej, szybkobieżnej maszyny parowej,nawrotnej, dwustronnego działania T1DR , która od pewnego czasu zasiliła moją parową stajnię !

Skok tłoka 12 mm ; fi cylindra 12 mm, pojemność 2,7 cm3 . Silnik przeznaczony do łodzi o długości do 1,1 m ( aplikuje o niego "Generał Sosnkowski" z flotylli pińskiej , który zaczyna nabierać rumieńców... B) ).

Na dotarciu pracuje na kociołku OB1 ( docelowo w modelu BT1-L, z uwagi na wyższe generowane ciśnienie i lepszą wydajność) - ładunek wody w kotle 90 ml; ładunek spirytusu w palniku 25 ml.

Czas pracy na tym zestawie - od uzyskania ciśnienia roboczego kotła które trwało ok 5 minut  -  16 minut , manewry zmienne przy obfitym smarowaniu mechanizmów różnymi gatunkami oleju : naprzód - stop - wstecz aż do wyczerpania pary . 

Testowana maszyna T1DR jest młodszą siostrą (o mniejszej pojemności i wyższej szybkości obrotowej) maszyny długoskokowej T1RD-L która została zastosowana w mojej wybudowanej uprzednio "parówce".

Noooo miooodzio !!! :D  :D  :D

 

 

I kilka fotek zestawu oraz na końcu fotka porównująca obie maszyny krótko i długoskokową.

Maszyna krótkoskokowa T1DR jest wysokoobrotowa ( zastosowanie do śrub o mniejszej średnicy) maszyna długoskokowa T1DR-L lubi duże, wolnoobrotowe i sprawne śruby.

 

Film dla porównania różnicy w pracy maszyny krótko i długoskokowej !

Widać wyraźną różnicę w szybkości obrotowej obu maszyn. :) 

 

 

I maszyna długoskokowa w akcji na łodzi !

Ciekawe jak w "Gen. Sosnkowskim"  poradzi sobie wysokoobrotowa, krótkoskokowa .... trzeba wykonać przekładnię redukcyjną do koła łopatkowego mniej więcej 1 : 3  !!  B)

 

post-3419-0-97637300-1518894539_thumb.jpg

post-3419-0-55479600-1518894565_thumb.jpg

post-3419-0-27215500-1518894583_thumb.jpg

post-3419-0-50890800-1518894612_thumb.jpg

post-3419-0-22030700-1518894636_thumb.jpg

post-3419-0-19710000-1518894656_thumb.jpg

post-3419-0-46591800-1518902149.jpg

  • Lubię to 1
Opublikowano

Fajne rozwiązanie, ale wymaga dwóch dość precyzyjnych regulatorów szybkości i  kierunku obrotów maszyn parowych !

W przeciwnym przypadku będzie plywał "wężykiem ( synchronizacja) ... :D

No ale możliwość pracy przy zwrocie jednym tamborem "naprzód" a drugim "wstecz" też jest kusząca !!  :rolleyes:

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.