Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ciąg dalszy zmagań z siłownią parową na łodzi !

Wszystko skręcone na śruby i wkręty, zainstalowany manometr, system dymowy oraz łącznik wału na podwójnym kardanie . :)

Wymaga to jeszcze kilku zabiegów i kosmetyki ale zaczyna wyglądać bojowo i obiecująco  !!!  B)

Fotki poniżej, próba na parze wkrótce  !

post-3419-0-60353400-1486399216_thumb.jpg

post-3419-0-21754500-1486399243_thumb.jpg

post-3419-0-86486100-1486399309_thumb.jpg

post-3419-0-84146500-1486399328_thumb.jpg

post-3419-0-88649600-1486399353_thumb.jpg

post-3419-0-87057900-1486399378_thumb.jpg

post-3419-0-14659300-1486399410_thumb.jpg

  • Lubię to 1
Opublikowano

Mogłem, ale zrobiłem pokład maszynowy zgodnie z zaleceniem firmy Saito i kardanami. 

Zrobię próby na wodzie z całym systemem i ewentualnie to zmienię...

Teraz ustawiając maszynę pod kątem musiał bym przerobić ( wydłużyć) przewód parowy od zaworu sterującego do smarownicy i suwaka rozrządu oraz opuścić maszynę nieco w głąb pokładu ( do zrobieni, ale trochę zabawy wymaga) . 

Na razie zależy mi na szybkich testach na wodzie bo jak Andrzej wyżej powiedział "swędzi mnie"  -  eksperymenty później !! :)

Poza tym Michał maszyna jest raczej wolnoobrotowa i te dwa kardany jej nie zaszkodzą !

Opublikowano

Patrzeć na to się nie chce , fucha jak cholera , ewidentnie wał do zerwania i ponownego osadzenia.W widoku z góry widać  jak wyrażnie wał napędowy i wał zdawczy maszyny nie są w jednej linii . Przegub ten przy wale powinien być jak najbliżej dławicy, bo będzie trzepotał , bo to przecież nie wyważone jest. Wał powinien mieć jakieś uszczelnienie , bo murowane że będzie ciągnął wodę - era uszczelniania wałów smarowidłami mineła bezpowrotnie , są do kupienia zimmeringi. Sam się przyznajesz do pośpiechu i tym samym do nie myślenia .....i po co to , no ale na wiosnę hucpy z rozbijaniem , wpływaniem w trzciny muszą być.

Opublikowano

Cezary - popatrz dokładnie -  zdjęcie jest zrobione z góry i z boku - masz złudzenie optyczne jak przy kierunku obrotów przekładni na wałach Halnego u Janusza ... :rolleyes:  Słyszałeś o błędzie paralaksy ? 

https://pl.wikipedia.org/wiki/Paralaksa

Wał jest na wyjściu specjalnie dłuższy bo tam BĘDZIE uszczelnienie - poczytaj wyżej - pisałem że to wymaga jeszcze wykończenia !

A co do tego wszystkiego ma "hucpa i wpływanie w trzciny wiosną  "  to doprawdy nie wiem ... :D  Chyba cię męczą jakieś koszmary !  :blink:

post-3419-0-55091800-1486414402_thumb.jpg

Opublikowano

Witamy na pokładzie Ryszard !

Szykuje się ładny holowniczek !  :)

Nie piszesz nic o przekładni na wale śrubowym - chcesz dać napęd bezpośrednio z silnika ? Może przełożenie 1:3 coby ci prądu nie "żarło"za dużo ?

Śruba fi 65 już mała nie jest a i obroty ten Mig 600 Turbo pewnie ma duże .....

Opublikowano

Coś dla miłośników parówkowych klimatów... wszystko jest pokazane jak krowie na rowie w temacie budowy modelu holownika.

 

https://www.facebook.com/humberto.m.naval/media_set?set=a.10202593528795203.1073741967.1706359373&type=3


Te silniki mig 600 to trochę drogo wychodzą , ja sobie kupiłem dwie sztuki o tych samych parametrach i z wiatraczkiem w serwisie elektronarzędzi MAKITA po 44 pln. za sztukę.

Opublikowano

Pomiary nie będą satysfakcjonujące bo z nimi nie zdążysz. Jak obciążysz silnik 60mm śruba i dasz mu 3/4 nominalnego napięcia to lamelki komutatora odparują.

Opublikowano

Ten silnik na srubie 2 łopaty 45mm zasilany 12v jest po 10 minutach pracy tak gorący że gotuje się. Na nim woda. Przekładnia pozwoli na spadek prądu a na srubie dostaniesz moment. To nie ślizg...

Opublikowano

Tylko na tej cudownej śrubie to do tyłu pływać będzie słabo ......, na podstawie moich pomiarów to śruba o porównywalnej średnicy to ma już przy 2300 Rpm początki kawitacji. Niby większość po fakultetach a nie wiedzą że tak dużej śruby nie sprzęga się bezpośrednio z wałem tak wysokoobrotowego silnika , bo wyczytałem że ten model ma być zasilany z 12v. Silnik ten po podłączeniu na 12v ma na biegu jałowym ok. 16000Rpm. Na moim blogu jest gdzieś odcinek jak robiłem pomiary przy pomocy obrotomierza , i mierników prądu i napięcia. Tak jak pisze Mike musi być przekładnia redukcyjna .

Opublikowano

I bardzo dobrze - nie pożałujesz Ryszard tej decyzji ! :)

Klimek będzie miał "kopa" jak na prawdziwy  holownik przystało !!!

Zobacz w Modelemax - mieli tam przekładnię Graupnera z paskiem zębatym 1:3 czyli w sam raz ! B)

Na parówce szablony pólpokładów zdjęte z natury do produkcji !.

post-3419-0-91664900-1486589428_thumb.jpg

post-3419-0-92939300-1486589454_thumb.jpg

post-3419-0-07355700-1486589505_thumb.jpg

Opublikowano

Nie bardzo mogę zrozumieć po co dodatkowe 7.2 v zasilanie odbiornika . Przecież większość regulatorów ma BEC i to poprzez niego zasila się regulator i serwomechanizmy. Jak tak mam bynajmniej w moich pływadłach.Czytając co pan senior pisze i co pisał kiedyś to jednak utwierdzam się w przekonaniu że to jednak nie pan senior zbudował  własnoręcznie  swojego  Atlasa .....jakieś ptaki ćwierkały coś innego.

Opublikowano

Cezary, być może regulator jakim dysponuje Senior nie zasila odbiornika? W moich modelach tych dużych regulatory wymagają osobnego zasilania bloku mocy i sterowania.  Mimo, że wożę 12-16 cel Lipo to i tak wożę dodatkowe małe dwie do zasilania i części sterującej regulatora i serw. 

Opublikowano

Michał jestem dla Ciebie uprzejmy i grzeczny , ale twój ostatni post to dotyczy innego świata , nawet 16 cel LIPO , bloków mocy i napięć rzędu 60v i pradów do 180 A .....a my prowadzimy dyskusję o spokojnie mającym pływać niedużym powolnym modelu holownika napędzanym silnikiem szczotkowym z prawie niskiej półki i słaboprądowym akumulatorze 12v żelowym ......pomyśl....masz wiedzę i dokonania i jesteś w tym co robisz dobry.

Opublikowano

Zabrzmiało to tak jak bym nie miał zabierać głosu w sprawie Holowników, kutrów i wszystkiego co ślizgiem nie jest.  ;)  Ok skupię się więc na swoich ślizgach. Być może Senior jakieś powody ma dla takiego a nie innego zasilania i chyba najlepiej jak on sam zabierze głos. 

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.