Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Parę zdjęć z gotowego prawego skrzydła dolnego:

 

Widok z góry

 

post-5634-0-67627900-1417765808_thumb.jpg

 

Widok z dołu

 

post-5634-0-12413000-1417765809_thumb.jpg

 

Mocowanie śrubowe zabezpieczające przed rozsunięciem się skrzydeł:

 

post-5634-0-77453900-1417765809_thumb.jpg

 

Wyoblenie końcówka natarcia

 

post-5634-0-58995500-1417765810_thumb.jpg

 

Przymiarka do modelu

 

post-5634-0-58647600-1417765928_thumb.jpg

 

 

Waga skrzydła jak na zdjęciu 305 g.

 


Poniżej zdjęcia Lewisa. Zdjęcia niestety kiepskiej jakości z powodu marnego oświetlenia. Linijka ma długość 30 cm. Jest to bardzo prosta makietka ale w powietrzu szczegółów nie widać. Lewis na płacie dodaje uroku tej maszynie.

 

Wysłałem Ci wiadomość na PW.

Opublikowano

Wzmocnienia,zabezpieczenia a mocowanie serwa mało poważne

Jak będzie wyglądało mocowanie docelowe serw możesz obejrzeć w temacie PZL 24 bo to jest ten sam system. Przed pokryciem folią gniazdo serw będzie obudowane basą.

Opublikowano

Piotrze, ja też obawiałem się oporów powietrza spowodowanych Lewisem i rurami wydechowymi, dlatego oblot robiłem z gołym kadłubem. Okazało się że po zamontowaniu karabinu nie ma żadnej różnicy. Lewis waży 23g więc praktycznie nic.

Na dolnym zdjęciu druga wersja Lewisa która lata obecnie w moim modelu. Myślę że trzecia wyjdzie już przyzwoicie.

post-6725-0-31342600-1417785225_thumb.jpg

post-6725-0-53093300-1417785331_thumb.jpg

Opublikowano

Dzisiaj otrzymałem koleżeńsko wykonany karabin Vickers do mojego modelu. Ponieważ karabin ten schowany jest częściowo w kadłubie, w zasadzie jest to tylko fragment lufy wystającej z kadłuba. Prezentuje się jak na zdjęciu - wykonanie z aluminium waga 32,5 g


post-5634-0-31946000-1418239972_thumb.jpg


Wykonał go nasz klubowy Kolega Wiesław, który nieraz zachwycał nas precyzyjnym wykonywaniem detali w swoich modelach - Hurricane, PZL Łoś czy ostatnio modelu PZL Karaś.

Poniżej parę zdjęć z wykonania karabinów Levis do oblatanego w tym roku nowego modelu PZL Karaś


post-5634-0-00947200-1418240319_thumb.jpg

post-5634-0-34302900-1418240320_thumb.jpg

post-5634-0-65254200-1418240321_thumb.jpg

post-5634-0-68957400-1418240317_thumb.jpg

Opublikowano

Wzmocnienia,zabezpieczenia a mocowanie serwa mało poważne

Ponieważ zamocowanie serw w skrzydle jest gotowe, zamieszczam zdjęcia dla Kolegi sceptyka.

 

 

post-5634-0-04796800-1418326082_thumb.jpg

 

 

post-5634-0-76828300-1418326080_thumb.jpg

Piotrze, ja też obawiałem się oporów powietrza spowodowanych Lewisem i rurami wydechowymi, dlatego oblot robiłem z gołym kadłubem. Okazało się że po zamontowaniu karabinu nie ma żadnej różnicy. Lewis waży 23g więc praktycznie nic.

Na dolnym zdjęciu druga wersja Lewisa która lata obecnie w moim modelu. Myślę że trzecia wyjdzie już przyzwoicie.

Wiesz, napęd elektryczny w stosunku do spaliny nie ma aż takiej nieograniczonej mocy w locie. W spalinę wlejesz więcej paliwa i dłużej latasz, opory nie mają aż wtedy takiego znaczenia. Ja mam pakiety o stałej pojemności i ażeby latać długo (niezależnie od samej techniki latania) staram się budować ten model tak, żeby w powietrzu stawiał jak najmniejszy opór - gładkie błyszczące poszycie, regularny profil skrzydła, cienkie stateczniki, brak takielunku i możliwie mało elementów wystających (prawie szybowiec :) ) i myślę że wtedy uda mi się latać bardziej ekonomicznie.

Opublikowano

Skrzydła dwa.

 

Zrobiłem w końcu dolne skrzydła do modelu. Model po złożeniu jest rzeczywiście duży - widać jak na zdjęciach. Ponieważ zdjęcia robione są z bliska (mały pokój) są lekko geometrycznie zniekształcone. Właściwe proporcje będzie dopiero można uchwycić w plenerze na lotnisku.

 

post-5634-0-74295300-1418377447_thumb.jpg

 

post-5634-0-78643100-1418377446_thumb.jpg

Opublikowano

Na dolnym zdjęciu druga wersja Lewisa która lata obecnie w moim modelu. Myślę że trzecia wyjdzie już przyzwoicie.

 

 

Z podziękowaniem dla Marka  :)

 

 

post-5634-0-90352600-1418394599_thumb.jpg

 

post-5634-0-26515700-1418394601_thumb.jpg

Opublikowano

Moja koncepcja podwozia i co z tego wyszło.

 

Moje podwozie zostało wykonane z płaskiego laminatu i przyśrubowane do kadłuba poprzez płaskowniki aluminiowe. Ponieważ spływ dolnego skrzydła wychodzi poza dolną krawędź kadłuba, okazało się że skrzydło przy montażu wchodzi w kolizję z tylnym mocowaniem podwozia

 

post-5634-0-73504900-1418412512_thumb.jpg 

 

i nie pozwala dosunąć skrzydeł do kadłuba na zero. Pozostawała szczelina ok 6 mm.

 

Jedynym rozsądnym wyjściem wydało mi się dorobienie żeber dystansowych o grubości 6 mm (balsa 6 mm + skleja 0,6 sklejone ze sobą)

 

post-5634-0-08999100-1418412514_thumb.jpg

 

post-5634-0-51826200-1418412513_thumb.jpg

 

Żebro dystansowe po montażu w modelu

 

post-5634-0-79555700-1418412511_thumb.jpg

 

Żebra te będą pokryte białą folią i są oczywiście zdejmowalne, żeby mieć ew. dostęp do śruby podwozia.

Opublikowano

Zdarza się najlepszym  :D Ja dziś odkryłem, że w drugim testerze Piaggio walnąłem się z SC nieco. Będą ciężarki od wulkanizatora.

Opublikowano

Zdarza się najlepszym :D Ja dziś odkryłem, że w drugim testerze Piaggio walnąłem się z SC nieco. Będą ciężarki od wulkanizatora.

Tak to czasami bywa - gratuluję.

Opublikowano

Jak uzyskałeś tą czerwoną obwódkę na statecznikach? Najpierw kleiłeś czerwone, potem białe? Pokażesz w zbliżeniu?

Opublikowano

Jak uzyskałeś tą czerwoną obwódkę na statecznikach? Najpierw kleiłeś czerwone, potem białe? Pokażesz w zbliżeniu?

Statecznik oklejam w całości na biało, potem nakładam wąski pasek czerwony też z folii ale obniżam trochę temperaturę żelazka żeby klej złapał ale nie kurczył foli. Zdjęcie pokażę jutro.

Opublikowano

Dzisiaj zeszło mi na pasowaniu mocowania dolnego skrzydła czyli dorabianiu bagnetów i blokad. Ponieważ skrzydła odsunęły  się po 6 mm na stronę  musiałem to robić przy pomocy kolejnych przymiarek. Udało mi się zrobić na tyle solidnie  że skrzydła wchodzą z delikatnym wciskiem i stuknięciem a po ich zablokowaniu ruch praktycznie "zerowy"

 

Elementy mocowania skrzydła:

 

post-5634-0-19875100-1418500748_thumb.jpg

 

Skrzydło po zablokowaniu 

 

post-5634-0-87913400-1418500746_thumb.jpg

 

Czarne linie to ślady po cięciu żebra laserem.

 

A więc montaż dolnego skrzydła to jego wsunięcie na bagnety i wkręcenie jednej śruby zabezpieczającej skrzydło przed rozsunięciem.

Opublikowano

Wykałaczki "modelarskie"  :)

 

post-5634-0-82681700-1418680803_thumb.jpg

 

Z chęcią wykorzystuję je do ustalenia pozycji elementów przed sklejeniem. Klejąc płaszczyzny lub płaskie elementy lubią się one "poślizgnąć na kleju" zmieniając swoje wzajemne położenie. Często nie widać tego gdy aby uzyskać pożądaną płaskość obciążam je np. książkami. Dlatego stosuję do ustalania elementów właśnie wykałaczki. W klejonych elementach wystarczy wywiercić otwór 2 mm i wcisnąć w otwór wykałaczkę. Swobodne końce wykałaczki można uciąć i zeszlifować na płasko od razu lub po sklejeniu. Tak połączone elementy można ściskać klamrami czy ściskami bez obawy, że się wzajemnie przesuną.

 

Przykłady użycia:

 

post-5634-0-35396000-1418680802_thumb.jpg

Opublikowano

Parę zdjęć z budowy skrzydła. Przy konstrukcji skrzydeł wykorzystałem gotowe profile natarcia i spływu.

 

Klejenie żeber do dźwigarów 

post-5634-0-78983700-1419166166_thumb.jpg

 

Wypełnienie dźwigarów sklejką lipową 3 mm

post-5634-0-53697900-1419166167_thumb.jpg

 

Elementy końcówki skrzydła

post-5634-0-12401700-1419166168_thumb.jpg

 

Montaż listwy spływu i listwy pod profil natarcia

post-5634-0-05141600-1419166169_thumb.jpg

 

 

Przygotowanie końcówki skrzydła pod krycie kesonem

post-5634-0-32553400-1419166170_thumb.jpg

 

 

Klejenie górnego pokrycia kesonu

post-5634-0-77229000-1419166171_thumb.jpg

 

 

Mocowanie uchwytów pod rozpórki skrzydeł

post-5634-0-69348600-1419166172_thumb.jpg

 

 

Klejenie dolnego pokrycia kesonu

post-5634-0-59656500-1419166173_thumb.jpg

 

Klejenie krawędzi natarcia

post-5634-0-54492800-1419166174_thumb.jpg

 

 

Gotowa końcówka skrzydła

post-5634-0-73603300-1419166165_thumb.jpg

 

I od strony kadłuba

post-5634-0-56654500-1419191385_thumb.jpg

Opublikowano

SE 5a w Muzeum Lotnictwa w Arizonie

 

Jest to replika w skali 7/8 samolotu myśliwca SE 5a. Silnik nie jest oryginalny wygląda mi na Lycoming. Ciekawa jest też rezygnacja z górnych lotek. Dolne lotki są za to wydłużone przez prawie na całe skrzydło. Na końcu lewej lotki widać ślady "podcierki" i naprawy - pewnie przy którymś lądowaniu samolot poszorował lotką o ziemię. Dlatego w moim modelu skrzydła i lotki dolne są mocniej wykonane niż górne. Mocowanie bomb pod skrzydłami - nie spotkałem się do tej pory z informacjami o tym.

 

 

post-5634-0-49823000-1419246252_thumb.jpg

 

post-5634-0-04202500-1419246254_thumb.jpg

 

post-5634-0-50938100-1419246255_thumb.jpg

 

post-5634-0-37999800-1419246638_thumb.jpg

 

post-5634-0-56587400-1419246637_thumb.jpg

 

Muzeum Lotnictwa zwiedza się obowiązkowo ..... samolotem  :)

 

post-5634-0-18046400-1419246257_thumb.jpg

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.