Pioterek Opublikowano 5 Grudnia 2014 Autor Opublikowano 5 Grudnia 2014 Parę zdjęć z gotowego prawego skrzydła dolnego: Widok z góry Widok z dołu Mocowanie śrubowe zabezpieczające przed rozsunięciem się skrzydeł: Wyoblenie końcówka natarcia Przymiarka do modelu Waga skrzydła jak na zdjęciu 305 g. Poniżej zdjęcia Lewisa. Zdjęcia niestety kiepskiej jakości z powodu marnego oświetlenia. Linijka ma długość 30 cm. Jest to bardzo prosta makietka ale w powietrzu szczegółów nie widać. Lewis na płacie dodaje uroku tej maszynie. Wysłałem Ci wiadomość na PW.
f-150 Opublikowano 5 Grudnia 2014 Opublikowano 5 Grudnia 2014 Wzmocnienia,zabezpieczenia a mocowanie serwa mało poważne
Pioterek Opublikowano 5 Grudnia 2014 Autor Opublikowano 5 Grudnia 2014 Wzmocnienia,zabezpieczenia a mocowanie serwa mało poważne Jak będzie wyglądało mocowanie docelowe serw możesz obejrzeć w temacie PZL 24 bo to jest ten sam system. Przed pokryciem folią gniazdo serw będzie obudowane basą.
mavo Opublikowano 5 Grudnia 2014 Opublikowano 5 Grudnia 2014 Piotrze, ja też obawiałem się oporów powietrza spowodowanych Lewisem i rurami wydechowymi, dlatego oblot robiłem z gołym kadłubem. Okazało się że po zamontowaniu karabinu nie ma żadnej różnicy. Lewis waży 23g więc praktycznie nic. Na dolnym zdjęciu druga wersja Lewisa która lata obecnie w moim modelu. Myślę że trzecia wyjdzie już przyzwoicie.
Pioterek Opublikowano 10 Grudnia 2014 Autor Opublikowano 10 Grudnia 2014 Dzisiaj otrzymałem koleżeńsko wykonany karabin Vickers do mojego modelu. Ponieważ karabin ten schowany jest częściowo w kadłubie, w zasadzie jest to tylko fragment lufy wystającej z kadłuba. Prezentuje się jak na zdjęciu - wykonanie z aluminium waga 32,5 gWykonał go nasz klubowy Kolega Wiesław, który nieraz zachwycał nas precyzyjnym wykonywaniem detali w swoich modelach - Hurricane, PZL Łoś czy ostatnio modelu PZL Karaś.Poniżej parę zdjęć z wykonania karabinów Levis do oblatanego w tym roku nowego modelu PZL Karaś
Emhyrion Opublikowano 10 Grudnia 2014 Opublikowano 10 Grudnia 2014 a też żółte naboje to hukowe czy smugowe?
Pioterek Opublikowano 10 Grudnia 2014 Autor Opublikowano 10 Grudnia 2014 a też żółte naboje to hukowe czy smugowe? To specjalna wersja o wzmocnionej penetracji do strzelania w balsę :-)
Pioterek Opublikowano 11 Grudnia 2014 Autor Opublikowano 11 Grudnia 2014 Wzmocnienia,zabezpieczenia a mocowanie serwa mało poważne Ponieważ zamocowanie serw w skrzydle jest gotowe, zamieszczam zdjęcia dla Kolegi sceptyka. Piotrze, ja też obawiałem się oporów powietrza spowodowanych Lewisem i rurami wydechowymi, dlatego oblot robiłem z gołym kadłubem. Okazało się że po zamontowaniu karabinu nie ma żadnej różnicy. Lewis waży 23g więc praktycznie nic. Na dolnym zdjęciu druga wersja Lewisa która lata obecnie w moim modelu. Myślę że trzecia wyjdzie już przyzwoicie. Wiesz, napęd elektryczny w stosunku do spaliny nie ma aż takiej nieograniczonej mocy w locie. W spalinę wlejesz więcej paliwa i dłużej latasz, opory nie mają aż wtedy takiego znaczenia. Ja mam pakiety o stałej pojemności i ażeby latać długo (niezależnie od samej techniki latania) staram się budować ten model tak, żeby w powietrzu stawiał jak najmniejszy opór - gładkie błyszczące poszycie, regularny profil skrzydła, cienkie stateczniki, brak takielunku i możliwie mało elementów wystających (prawie szybowiec ) i myślę że wtedy uda mi się latać bardziej ekonomicznie.
Pioterek Opublikowano 12 Grudnia 2014 Autor Opublikowano 12 Grudnia 2014 Skrzydła dwa. Zrobiłem w końcu dolne skrzydła do modelu. Model po złożeniu jest rzeczywiście duży - widać jak na zdjęciach. Ponieważ zdjęcia robione są z bliska (mały pokój) są lekko geometrycznie zniekształcone. Właściwe proporcje będzie dopiero można uchwycić w plenerze na lotnisku.
Pioterek Opublikowano 12 Grudnia 2014 Autor Opublikowano 12 Grudnia 2014 Na dolnym zdjęciu druga wersja Lewisa która lata obecnie w moim modelu. Myślę że trzecia wyjdzie już przyzwoicie. Z podziękowaniem dla Marka
Pioterek Opublikowano 12 Grudnia 2014 Autor Opublikowano 12 Grudnia 2014 Moja koncepcja podwozia i co z tego wyszło. Moje podwozie zostało wykonane z płaskiego laminatu i przyśrubowane do kadłuba poprzez płaskowniki aluminiowe. Ponieważ spływ dolnego skrzydła wychodzi poza dolną krawędź kadłuba, okazało się że skrzydło przy montażu wchodzi w kolizję z tylnym mocowaniem podwozia i nie pozwala dosunąć skrzydeł do kadłuba na zero. Pozostawała szczelina ok 6 mm. Jedynym rozsądnym wyjściem wydało mi się dorobienie żeber dystansowych o grubości 6 mm (balsa 6 mm + skleja 0,6 sklejone ze sobą) Żebro dystansowe po montażu w modelu Żebra te będą pokryte białą folią i są oczywiście zdejmowalne, żeby mieć ew. dostęp do śruby podwozia.
TeBe Opublikowano 12 Grudnia 2014 Opublikowano 12 Grudnia 2014 Zdarza się najlepszym Ja dziś odkryłem, że w drugim testerze Piaggio walnąłem się z SC nieco. Będą ciężarki od wulkanizatora.
Pioterek Opublikowano 12 Grudnia 2014 Autor Opublikowano 12 Grudnia 2014 Zdarza się najlepszym Ja dziś odkryłem, że w drugim testerze Piaggio walnąłem się z SC nieco. Będą ciężarki od wulkanizatora. Tak to czasami bywa - gratuluję.
TeBe Opublikowano 12 Grudnia 2014 Opublikowano 12 Grudnia 2014 Jak uzyskałeś tą czerwoną obwódkę na statecznikach? Najpierw kleiłeś czerwone, potem białe? Pokażesz w zbliżeniu?
Pioterek Opublikowano 12 Grudnia 2014 Autor Opublikowano 12 Grudnia 2014 Jak uzyskałeś tą czerwoną obwódkę na statecznikach? Najpierw kleiłeś czerwone, potem białe? Pokażesz w zbliżeniu? Statecznik oklejam w całości na biało, potem nakładam wąski pasek czerwony też z folii ale obniżam trochę temperaturę żelazka żeby klej złapał ale nie kurczył foli. Zdjęcie pokażę jutro.
Pioterek Opublikowano 13 Grudnia 2014 Autor Opublikowano 13 Grudnia 2014 Dzisiaj zeszło mi na pasowaniu mocowania dolnego skrzydła czyli dorabianiu bagnetów i blokad. Ponieważ skrzydła odsunęły się po 6 mm na stronę musiałem to robić przy pomocy kolejnych przymiarek. Udało mi się zrobić na tyle solidnie że skrzydła wchodzą z delikatnym wciskiem i stuknięciem a po ich zablokowaniu ruch praktycznie "zerowy" Elementy mocowania skrzydła: Skrzydło po zablokowaniu Czarne linie to ślady po cięciu żebra laserem. A więc montaż dolnego skrzydła to jego wsunięcie na bagnety i wkręcenie jednej śruby zabezpieczającej skrzydło przed rozsunięciem.
Pioterek Opublikowano 15 Grudnia 2014 Autor Opublikowano 15 Grudnia 2014 Wykałaczki "modelarskie" Z chęcią wykorzystuję je do ustalenia pozycji elementów przed sklejeniem. Klejąc płaszczyzny lub płaskie elementy lubią się one "poślizgnąć na kleju" zmieniając swoje wzajemne położenie. Często nie widać tego gdy aby uzyskać pożądaną płaskość obciążam je np. książkami. Dlatego stosuję do ustalania elementów właśnie wykałaczki. W klejonych elementach wystarczy wywiercić otwór 2 mm i wcisnąć w otwór wykałaczkę. Swobodne końce wykałaczki można uciąć i zeszlifować na płasko od razu lub po sklejeniu. Tak połączone elementy można ściskać klamrami czy ściskami bez obawy, że się wzajemnie przesuną. Przykłady użycia:
Pioterek Opublikowano 21 Grudnia 2014 Autor Opublikowano 21 Grudnia 2014 Parę zdjęć z budowy skrzydła. Przy konstrukcji skrzydeł wykorzystałem gotowe profile natarcia i spływu. Klejenie żeber do dźwigarów Wypełnienie dźwigarów sklejką lipową 3 mm Elementy końcówki skrzydła Montaż listwy spływu i listwy pod profil natarcia Przygotowanie końcówki skrzydła pod krycie kesonem Klejenie górnego pokrycia kesonu Mocowanie uchwytów pod rozpórki skrzydeł Klejenie dolnego pokrycia kesonu Klejenie krawędzi natarcia Gotowa końcówka skrzydła I od strony kadłuba
Pioterek Opublikowano 21 Grudnia 2014 Autor Opublikowano 21 Grudnia 2014 Skrzydło dolne i górne - brakuje mi jeszcze jednego:
Pioterek Opublikowano 22 Grudnia 2014 Autor Opublikowano 22 Grudnia 2014 SE 5a w Muzeum Lotnictwa w Arizonie Jest to replika w skali 7/8 samolotu myśliwca SE 5a. Silnik nie jest oryginalny wygląda mi na Lycoming. Ciekawa jest też rezygnacja z górnych lotek. Dolne lotki są za to wydłużone przez prawie na całe skrzydło. Na końcu lewej lotki widać ślady "podcierki" i naprawy - pewnie przy którymś lądowaniu samolot poszorował lotką o ziemię. Dlatego w moim modelu skrzydła i lotki dolne są mocniej wykonane niż górne. Mocowanie bomb pod skrzydłami - nie spotkałem się do tej pory z informacjami o tym. Muzeum Lotnictwa zwiedza się obowiązkowo ..... samolotem
Rekomendowane odpowiedzi